بازدید 3646

اعتبار پروژه‌های آبی آب رفت

کد خبر: ۳۶۹۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۴ 06 January 2014
رئیس کمیته آب کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: در مجموع اعتبارات وزارت نیرو اعم از آب، انرژی، عمران، توسعه علوم و فناوری و فصل فرهنگ و هنر از 77120 میلیارد ریال در سال گذشته به 53230 میلیارد ریال در سال 93 رسیده است که 31 درصد کاهش نشان می دهد.

محمد تقی توکلی، گفت: اعتبارات فصل منابع آب از میزان 49600 میلیارد ریال در سال 92 که شامل منابع عمومی و اوراق مشارکت است به 31780 میلیارد ریال رسیده است که 9/35 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در مجموع اعتبارات وزارت نیرو اعم از آب، انرژی، عمران، توسعه علوم و فناوری و فصل فرهنگ و هنر از 77120 میلیارد ریال در سال گذشته به 53230 میلیارد ریال در سال 93  رسیده  است که 31 درصد کاهش نشان می دهد.

رئیس کمیته آب کمیسیون کشاورزی مجلس اظهار داشت: در مجموع طرح‌های وزارت نیرو در فصل منابع آب 561 طرح و در کل 846 طرح در دست اقدام است که اعتبار مورد نیاز برای انجام این طرح‌ها حدود 1100 هزار میلیارد ریال است و در حال حاضر وزارت نیرو حدود 210 هزار میلیارد ریال به پیمانکاران مشاوران سازندگان خود بدهکار است.

کاهش 47درصدی اعتبارات توسعه سد و شبکه

 توکلی،افزود: در بین برنامه‌های آبرسانی به شهرها با 27 درصد کاهش نسبت به سال گذشته یعنی اعتبار آن از 11600 میلیارد ریال در سال 1392به 11280 میلیارد ریال در سال 1393 رسیده است و در سد و شبکه نیز از 23510 میلیارد ریال در سال 92 به 11840 میلیارد ریال در سال 93 یعنی  47 درصد کاهش رسیده است.

عضو کمیسیون کشاورزی ،آب  و منابع طبیعی مجلس با تأکید بر اینکه در قانون بودجه سال 93 یک ردیف جدید با مبلغ 2000 میلیارد ریال برای تکمیل مجتمع‌های آبرسانی به روستاها منظور شده است،تصریح کرد: از نکات مهم در لایحه پیشنهادی سال 93 کم توجهی به وضعیت بحرانی آب کشور است به طوری که برای برنامه‌های بهبود بهره‌برداری و ساماندهی رودخانه‌ها و سواحل و زیان‌ده بودن شرکت‌های آب و کنترل و مهار آب‌های مرزی که همگی از مسائل مدیریتی آب کشور اند، توجه موثر نشده است.

مابه‌التفاوت قیمت تمام شده فروش تکمیلی آب و برق پرداخت نمی‌شود

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه مابه‌التفاوت قیمت تمام شده فروش تکمیلی آب و برق پرداخت نمی‌شود،افزود: شرکت‌های تابعه وزارت نیرو در مدیریت منابع آب به ویژه صیانت و حفاظت کنترل و جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز با تجاوز به حریم و بستر رودخانه‌ها، احیا و تعادل‌بخشی در منابع آب و بسیاری موارد دیگری که نیازمند صرف هزینه هستند، با مشکل روبرو و همچنان با انبوهی از بدهی،‌کاهش خدمات و کاهش کیفیت خدمات مواجه اند.

 و ی، ادامه داد: شرکت‌های تابعه وزارت نیرو به دلیل عدم اقدام قابل توجه در صیانت و حفاظت از منابع آب و احیای منابع آب زیرزمینی، تالاب‌ها و کنترل آلودگی و حفاظت از محیط‌زیست برای تولید فاضلاب‌ها به ویژه فاضلاب خانگی با مشکل مواجه هستند که در صورت بی‌توجهی در آینده نزدیک شاهد بروز بحران آب و محیط‌زیست در کشور خواهیم بود.

توکلی،تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود در لایحه پیشنهادی بودجه سال 93 نمایندگان توجه ویژه داشته باشند و کمک کنند تا بتوانیم با تصویب احکام خاص و با ایجاد سازوکارهای لازم شرایط را برای مشارکت بخش خصوصی در تولید آب و مصرف‌کنندگان در مدیریت منابع آب فراهم شود.

 اولویت بندی طرح‌های بخش آب

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس،گفت: به نظر می رسد طرح‌های بخش آب باید دسته‌بندی و اولویت‌بندی شوند و طرح‌های بهبود و بهره‌برداری ،افزایش بهره‌وری، حفاظت و صیانت باید در اولویت اصلی قرار گیرند و برای این کار بی شک متولیان امر در وزارت نیرو را باید توانمند کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار