بازدید 24160

تندروترین سناتور آمریکایی هم از تحریم ایران کوتاه آمد

در حالی که تا همین چندی پیش سنای آمریکا بر دولت این کشور برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران به شکل فزاینده‌ای فشار وارد می‌آورد و این کار را ‌محرک ایران برای ادامه به مذاکرات تلقی می‌کرد، اکنون گویا تندروهای سنا یک به یک از مواضع قبلی خود کوتاه می‌آیند. سناتور مک کین آخرین نمونه از تندروهایی است که فعلا دست از تحریم ایران برداشته است!
کد خبر: ۳۶۵۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۴ 16 December 2013
جان مک کین شش ماه به ایران فرصت داد!
در حالی که تا همین چندی پیش سنای آمریکا بر دولت این کشور برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران به شکل فزاینده‌ای فشار وارد می‌آورد و این کار را ‌محرک ایران برای ادامه به مذاکرات تلقی می‌کرد، اکنون گویا تندروهای سنا یک به یک از مواضع قبلی خود کوتاه می‌آیند. سناتور مک کین آخرین نمونه از تندروهایی است که فعلا دست از تحریم ایران برداشته است!

به گزارش «تابناک» پس از آنکه دولت اوباما موفق شد تا در اواخر هفته گذشته، حمایت برخی از مهره‌های کلیدی در سنای آمریکا را در راستای به تعویق انداختن طرح مصوبه تحریمی جدید علیه ایران به دست آورد، اکنون گویا ‌تندروهای آمریکایی در سنا، یک به یک از مواضع قبلی خود در خصوص تحریم ایران کوتاه می‌آیند و هر کدام با یک ادبیات این موضوع را بیان می‌دارند.

بنا بر این گزارش، پس از آنکه «استنی هایر» از طراحان مصوبه جدید برای تحریم ایران بدون سر و صدای زیاد از طرحی که خود یکی از بانیان آن بود، کنار کشید، روز گذشته سناتور جمهوری‌خواه «جان مک کین» نیز با ادبیاتی البته در لفافه به گونه‌ای نشان داده ‌که هم‌اکنون دیگر به دنبال تحریم ایران نیست.

به عبارت دیگر، در حالی که وی به همراه ‌چند تن از سناتورهای آمریکایی پیش از این اعلام کرده و اصرار داشتند که فشار تحریم‌ها باید همچنان بر ایران حفظ شود و حتی افزایش یابد، اکنون مک کین به گونه‌ای سخن می‌گوید که گویا همه چیز را در این باب مشروط نگاه می‌کند!

وی روز گذشته در گفت‌وگویی کوتاه با خبرگزاری CBS عنوان کرده است: اگر در شش ماه آینده توافقی با ایران نشود، ایالات متحده باید تحریم‌های جدیدی ‌علیه این کشور ‌اعمال کند.

وی تصریح کرد‌: شش ماه زمان کارسازی است و اذعان کرده ‌که اکنون ایران همچنان سانتریفیوژهای خود را ‌دارد و به عملیات آب سنگین در اراک ‌ادامه می‌دهد و نکته جالب‌تر از همه اینکه مک کین بر خلاف آنچه پیش از این مقامات آمریکایی در خصوص حق غنی سازی ایران بر اساس موافقت‌نامه ژنو تصریح می‌کردند، اذعان کرده ‌که «حق» ایران برای غنی سازی‌ ضمنی در این موافقت‌نامه وجود دارد.

نگاهی به سخنان جان مک کین، نشان می‌دهد، ‌اکنون دست‌کم این سناتورهای تند‌رو از مواضع سابق خود که افزایش بلافاصله تحریم ایران برای تحریک به ادامه مذاکرات بود تا حد زیادی کوتاه آمده‌اند و حداقل سخن گفتن از هر گونه تحریمی را منوط به گذشت زمان شش ماهه مندرج در توافق‌نامه ژنو می‌دانند.

همچنین نکته مهم‌تر این ‌که اکنون «رسیدن به توافق» با ایران، یکی از فاکتورهای اصلی در ذهن این سناتور‌هاست که نشان از آن دارد، ‌حداقل احتمال ‌توافق با ایران را در پایان این شش ماه در نظر می‌آورند.

این همه حاکی از آن است که گویا تلاش‌های دولت اوباما برای متقاعد کردن تندرو‌ها و انتقادات تحلیلگران از مواضع آن‌ها کارساز ‌شده و به تدریج جو‌سازی سناتورهای ضد ایرانی سنای آمریکا فروکش می‌کند و این افراد یک به یک هر کدام با یک ادبیات از مواضع قبلی خود کوتاه می‌آیند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۴
انتشار یافته: ۲۴
با سلام
ونصرت خداوند از آن صابرین است.
"حتی اگر دشمنان خود به جان یکدیگر بیافتند"
6 ماه وقت دادن در غیر اینصورت تحریم جدیدی تصویب میشه که همه نفت صادراتی ما بلوکه بشه
نتیجه تدبیر در سیاست خارجی و حمایت مردم از این سیاست هاست...اندکی صبر سحر نزدیک است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
عزیز دل برادر امریکایی ها غیر قابل اعتمادند می خواهند اورانیوم غنی شده ی بیست درصد را از چنگمان در بیاورندو دوباره شروع به بهانه گیری کنند من هم می خواهم تحریم ها برداشته شود و وضع مملکت عادی شود ولی این راهش نیست
درود بر ظریف مرد همه فن حریف!
خدایا تو چنان کن که در نهایت مردم آسایش رو احساس کنند
نه تنها ایران بلکه کل دنیا
پاسخ ها
داود
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
کل دنیا بجز کشور های زورگو ومستکبر
کوتا اومدن امریکا یک خیاله.
اگر به توافقات امریکا با لیبی و کره شمالی نگاه کنیم میبینیم که در آخر امریکا با دادن ناچیزترین چیزها تمام تاسیسات اونها را نابود کرد.
پاسخ ها
پویا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
دوست ناشناس، ایران از تمامی جهات با لیبی و کره شمالی بسیار بسیار بسیار متفاوت هست.
این مهم رو همیشه مد نظر داشته باش.
مرس دیپلماسی ایرانی
دم اوباما گرم كه سناتورهاي تندرو را قانع نمود.
اره هی به خودتون دلداری بدین. بابا ساده لوحی هم حدی داره
پاسخ ها
پویا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
علی آقا، شما به خودتون دلداری ندید و مرتب آیه یاس و ناامیدی بخونید.
محمدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
اره واقعا ، 6 ماه بعد میفهمیم چقدر ساده لوح بودیم . فقط 6 ماه صبر کنید...
در این قضیه ایران با اقتدار کامل باید برخورد کند خلاف قرارداد انجام شود ایران فوری باید بزند زیر میز تا اونها بدانند که با ایران اینگونه نمی توانند برخورد کنند. همیشه همینطور است اقتدار داشتن نشان از پیشبرد اهداف و همینطور رهبر هم فرمودند یک قدم عقب نشینی آنها فکر میکنند که از روی نقطه ضعف است.
ظریف جون دوستت داریم
مسئله تصویب تحریم های جدید در کنکره و سنا منتفی میشه، اما از اون طرف دولت آمریکا تحریم های جدید بر علیه شرکت ها و اشخاص می کنه به بهانه تحریم های گذشته. اول بار ایران کمی قهر می کنه، بعد مجبور به آشتی میشه. اون وقت آمریکا بار دوم و سوم و ... این کار را تکرار می کنه.
خوب این معادله را چطوری حل کنیم؟؟
پاسخ ها
پویا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
همه ما حاضریم تضمینهای عینی بدیم که این اتفاق هرگز نخواهد افتاد.
من از بازیهای سیاسی پشت پرده خبر ندارم اما شک وتردید به راه ندهیم خداوندبه پاس حرمت خون شهیدان جبهه های نبرد ایران را تا اوج قله های پیشرفت می رساندمن شاهد جان باختن هزاران نفر از همرزمان هستم که دراوج پاکی جانشان را در راه دفاع از میهن واسلام فدا کردند انهم در نهایت مظلومیت وبا دستان خالی اما با اراده ی قوی وتوکل برخدا
ما بايد به بزرگواري خودمان ببخشيم اين كارها را
زنده باد اوباما، روحانی ظریف و کری. اینها برای اولین بار در تاریخ دارند یک مشکل بزرگ بین المللی را با سیاست و نه با چنگ و دندان حل میکنند. امیدوارم به نتیجه برسند و فصل جدیدی را در تاریخ روابط بین الملل باز کنند. تا بحال همواره مسائل بینالملل با زور یا تحدید به زور به پایان رسیده اند، آینده اینچنین نخواهد بود.
عجب
خداوند اين مرد سخت كوش (آقاي ظريف ) را موفق بدارد
دو صورت داره یا:
میخوان ایرانو سردرگم کنن
یا:
واقعن با هم توافق نظر ندارن
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی