بازدید 56241

جزئیات مصوبه تحریمی که اوباما به علت توافق ژنو، آن را متوقف کرد

سرانجام دولت اوباما ‌موفق شد ‌با جلب حمایت رئیس کمیسیون بانکی سنای آمریکا که پیش از این خود یکی از مهم‌ترین افراد در جرگه مدافعان افزایش تحریم علیه ایران بود، طرح و تصویب متن تحریمی را که برخی سناتورهای آمریکایی برای افزایش تحریم ایران تهیه کرده بودند به علت توافقی که در ژنو با ایران کرده بود، به تعویق بیندازد.
کد خبر: ۳۶۴۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۰ 14 December 2013
جزئیات تحریمی که اوباما به خاطر توافق ژنو آن را متوقف کرد
در حالی که هنوز اطلاعات دقیق و شفافی از چرایی بازگشت کار‌شناسان مذاکره کننده ایرانی پیرامون مسائل فنی توافق ژنو منتشر نشده است، جزئیات متن تهیه شده از سوی سناتورهای طرفدار افزایش تحریم ایران در سنای آمریکا که قرار بود چندی پیش برای طرح و تصویب به سنا برود، نشان می‌دهد که دولت اوباما تلاش بسیاری برای جلوگیری از مطرح شدن این طرح کرده است.

به گزارش «تابناک»، سرانجام دولت اوباما ‌موفق شد ‌با جلب حمایت رئیس کمیسیون بانکی سنای آمریکا که پیش از این خود یکی از مهم‌ترین افراد در جرگه مدافعان افزایش تحریم علیه ایران بود، طرح و تصویب متن تحریمی را که برخی سناتورهای آمریکایی برای افزایش تحریم ایران تهیه کرده بودند به علت توافقی که در ژنو با ایران کرده بود، به تعویق بیندازد.

این امر برای دولت اوباما به اندازه‌ای مهم تلقی می‌شد که گویا پس از جلب حمایت «تیم جانسون»، رئیس کمیته بانکی مقامات دولتی از آن ‌‌یک پیروزی بزرگ یاد کرده‌اند.

در واقع اصل متن تحریمی جدید در قالب یک مصوبه توسط شماری از سناتورهای جمهوری‌خواه و در رأس آن‌ها استنی هایر و اریک کانتور تهیه شده که بعدا توسط سایر اعضای ضد ایرانی سنا همچون‌ سناتورهای دمکرات رابرت منندز و چاک شومر و همچنین سناتورهای جمهوری‌خواهی نظیر جان مک کین و مارک کرک از آن حمایت اساسی کردند.

این در حالی است که روز پنجشنبه، هایر که خود از طراحان این طرح بوده است، بدون سر و صدای زیاد و تنها در یک مصاحبه با یک نشریه محلی گفته بود که‌ دیگر از این طرح حمایت نخواهد کرد. استفانی یانگ، مدیر روابط عمومی وی با اعلام این خبر گفت: به باور آقای هایر، کنگره حق دارد ‌درباره آنچه‌ در توافق نهایی ـ پیرامون تحریم ایران ـ خواهد آمد، نظر خود را اعلام کند، اما این هفته زمان مناسبی برای تصمیم گیری در این خصوص نیست.

این خبر مصادف شد با خبر موفقیت کاخ سفید در جلب حمایت تیم جانسون برای به تعویق انداختن طرح تحریم‌های جدید علیه ایران در سنا؛ حداقل برای مدتی معین.

اما متن این طرح تحریمی چه بوده ‌که دولت اوباما تلاش زیادی برای به تعویق انداختن طرح آن در سنا، آن هم تقریبا در دقیقه نود کرد؟!

نگاهی به متن مصوبه‌ای که توسط این سناتور‌ها تهیه شده است، نشان می‌دهد که قالب متن، تقریبا مشابه ‌نمونه‌هایی است که پیش از این برای تحریم ایران نوشته و طرح می‌شده است.

در متن اصلی پس از فهرست کردن مواردی که به ادعای این سناتور‌ها، نمونه‌های انحراف ایران از مسئولیت‌های بین‌المللی و تعهدات خود است ـ مانند اشاره به گزارش ماه نوامبر آژانس بین‌المللی هسته‌ای، ادامه ساخت رآکتور اراک، ادامه برنامه موشکی ایران و نکته جالب‌تر از همه، اشاره به اینکه از دید ایالات متحده هیچ کشوری حتی ایران حق ذاتی برای غنی سازی ندارد ـ آمده است:

مصوب می‌شود که‌ دولت ایالات متحده باید کارهای زیر را انجام دهد:

به دنبال راهی مطمئن و قابل تصدیق برای توقف دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای و توان این کشور برای ساخت یا دستیابی به سلاح هسته‌ای از طریق دستیابی به یک توافق جامع با کشورهای ۵ + ۱ و ایران باشد که مستلزم از کار انداختن همه زیر‌‌ساخت‌های هسته‌ای ایران ـ از جمله تأسیسات غنی‌سازی و ظرفیت تولید دوباره ـ است، به گونه‌ای که ایران توان حرکت به سمت دستیابی به سلاح هسته‌ای یا پلوتونیوم را نداشته باشد و همچنین مانع ساخت یک رآکتور آب سنگین در ایران شود.

همچنین لازم است، ‌ایران ‌‌کاملا و قابل تصدیق‌ تعهدات خود به آژانس بین‌المللی انرژی را انجام داده و پروتکل‌های مورد نیاز دیگر را امضا و اجرا کند و همچنین با موازین مورد نظر مدیر کل آژانس بین المللی انرژی در خصوص شفاف سازی و همچنین سایر موازین لازم برای شفاف سازی و رصد برنامه هسته‌ای خود از جمله بازرسی‌های سر زده از کلیه سایت‌های مشکوک ایران ـ شامل تأسیسات نظامی ـ و دسترسی کامل به همه پرسنل ایرانی از جمله دانشمندان و تکنسین‌های مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران موافقت کامل داشته باشد.

همچنین نیازمند است که ایران در برابر همه اقدامات کنونی و سابق خود در خصوص تحقیق و توسعه پیرامون ساخت تسلیحات، طراحی کلاهک موشکی‌ و ماشین آلات حمل سلاح اتمی که مورد نظر مصوبه آژانس بین‌المللی انرژی و شورای امنیت سازمان ملل متحد است، پاسخگو باشد و همچنین پاسخ‌های شفاف و قانع‌کننده‌ای به پرسش‌های بی‌پاسخ مانده آژانس انرژی اتمی در باره برنامه هسته‌ای خود بدهد.

چنانچه ایران از مفاد «طرح اقدام مشترک» مورد توافق در ژنو تخطی کرد و ‌توافق جامعی در قالب این طرح با ایران به تصویب نرسد، تحریم‌های جدید ‌علیه این کشور وضع خواهد شد و همه اقدامات لازم برای مقابله با فعالیت‌های ایران در منطقه را که منجر به تهدید ایالات متحده و منافع این کشور، متحدان آن و صلح و ثبات بین‌الملل می‌شود، به کار خواهد گرفت و به اجرا و ادامه کامل تحریم‌های فعلی ایران و در مقابله با حمایت این کشور از تروریسم بین‌الملل ـ متعاقب قانون تحریم‌های ایران، قانون جامع تحریم، پاسخگویی و مسئول‌سازی ایران مصوب سال ۲۰۱۰، بخش ۱۲۴۵ از قانون شورای امنیت ملی برای سال مالی ۲۰۱۲، قانون کاهش تهدیدات ایران و حقوق بشر سوریه مصوب ۲۰۱۲، و بند C و D از ماده ۱۲ قانون شورای امنیت ملی برای سال ۲۰۱۳ ـ ادامه خواهد داد.

همچنین به شناسایی و مقابله با همه موجودیت‌های مرتبط با فعالیت‌های بی‌ثبات کننده منطقه از سوی ایران، برنامه موشکی این کشور، فعالیت‌های معطوف به گسترش استفاده از سلاح اتمی این کشور و نقض حقوق بشر ادامه خواهد داد و به تلاش‌های خود برای آزادی ایمن و مطمئن شهروندانی که ‌‌ناعادلانه در این کشور دستگیر شده‌اند، ادامه خواهد داد.


گفتنی است، متن این توافق هرچند از سوی شماری از سناتورهای مدافع افزایش تحریم ‌علیه ایران تأیید شد و مورد موافقت قرار گرفته است، ولی با تلاش‌های دولت اوباما از نهایی شدن آن و طرح آن در کنگره جلوگیری شده است.

این در حالی است که هنوز سناتورهایی همچون رابرت منندز و مارک کرک بر طرح و تصویب این مصوبه در کنگره و سپس تحویل آن به دولت برای اجرایی کردن آن اصرار می‌ورزند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۸۸
انتشار یافته: ۱۰۰
تابناک همین تفکر امثال شماست که امروز آمریکا تا این حد بی ادب و گستاخ شده نتیجه خزانه خالی سیستم دفاعی ضعیف و مذاکره با اعراب جیره خوار سر خاک ایران میشه همین حالا تو هم بیا تیتر 1 بزن برای حمایت از اوباما در مقابل ایران .
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
تابناک بر عکس صدا و سیما آنچه اتفاق افتاده رو نوشته نه آنچه دوست داریم اتفاق بیفته! اینکه در این مقطع زمانی دولت اوباما مقابل کنگره برای وضع تحریم های جدید ایستاده واقعیت داره مخصوصا اگه به زبان آشنا باشی و منابع غربی ها رو بخونی
saeid
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
تابناك دمت گرم كه به حرف افراطي ها كاري نداري و اون چيزي كه حقيقت هست رو مينويسي!!!!
تابناك مچكريم
سید بهنام
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
تحریم های جدید وزارت خزانه داری آمریکا که جزیی از دولت امریکا میباشد در سنا یا کنگره امریکا تصویب نشده بلکه در دولت آقای اوباما تصویب شده این که دیگه قابل توجیه نیست . دوستان ما با امپریالیسم روبه رو هستیم که در فرهنگ دینی خود به آن میگوییم استکبار .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
الان وقتش نیست کوتاه بیایم. دارن پررویی میکنند. چرا میخواین بگید هیچ اتفاقی نیافتاده؟ زدن زیر حرفشون.
محمد
| Germany |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
دوست عزیز من موافق کرنش در مقابل هیچ زورگویی نیستم اما به نظر شما ماجراجویی ها چقدر به ضرر ما و نفع اسراییل بوده؟؟؟؟؟؟؟
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
مطمئن باش تابناک بی طرف تر از خیلی از خبرگذاری های دیگست اما حرف من اینه لطفا این توهم رو راجع به سیستم دفاعی از سرتون بیرون کنید و جایی دیگه مطرح کنید چون مطمئن باش امروز سیستم دفاعی کشور ما 100 برابر قوی تر گذشته است . ضمنا شما تحلیل کن ببین چرا حزب الله که 5% سیستم دفاعی ماست (یا شاید کمتر ) چطور روی ششمین ارتش قوی دنیا رو کم کرد . شاید شما قدرت فرهنگ ایثار و شهادت شیعه رو فراموش کردید ....
روحانی با اطمینان 6000 درصدی! :ما دیوار بلند تحریم را به لرزه درآوردیم!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
روحانی کار سختی برای لغو تحریم هاو5قطعنامه شورای امنیت در پیش رودارد.و واقعاسخت در تلاش هستند.فکر کردی روحانی فقط با آمریکا طرفه؟اعراب حاشیه ی خلیج فارس میخواهند کشوررو بخورند.هند 1میلیاردی چه نقشه های برای نفت ما کشیده؟
خیلی خوشحال نباشید. این تحریم ها به اضافه تحریم های شدید تر دیگه ، دیر یا زود به تصویب میرسه. حالا چه 2 ماه دیگه چه 6 ماه دیگه چه یک سال دیگه ، اما به هر صورت این اتفاق خواهد افتاد!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
اگر به یک توافق جامع با دولت آمریکا برسیم این اتفاق نخواهد افتاد.
محمدی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
به آمریکا هیچ اطمینانی نیست اینو از 1 ساعت بعد از توافقنامه ثابت کردند تا صحبتهاشون و تا الان که تحریم های جدید وضع میکنند
saeid
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
شما عينك رو عوض كن درست ميشه!!
سید
| United Kingdom |
۰۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
با نظر شما کاملا موافق هستم چون امریکا خود خیانت است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
وقتش بود که با کدخدا مذاکره مستقیم داشته باشیم به جای پیغام واسطه ای.به امید حق توافق اصلی نیز صورت می گیره و در سایه صلح منطقه شاهد پیشرفتهای متوقف شده از 8 سال پیش در ایران خواهیم شد.
آریا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
توافق جامع !!!!!! این که گفتی یعنی چه ؟
سردسته احمق ها:امريكاست!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
اتفاقا همه چیزش هوشمندانه است.حماقت نمیکنه.
saeid
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
اين فقط نظر شماست و از كوزه همان تراود كه دروست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
دقیقا.کارهای ماست که خیلی وقتها بی حساب و کتابه
این گزارش و خوندم ،یه آن به خودم گفتم این چه دنیاییه که هر وقت آمریکا دلش خواست میتونه یه کشور و تحریم کنه و از دست ما هم کاری ساخته نیست.
...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
واقعا که هیچ کشوری تاب مقاومت در برابرتحریم های همه جانبه آمریکا،اتحادیه ی اروپا،آسیای شرقی واتحادیه ی عرب رو ندارد.بدبختی روس ها،چینی ها وهندوها وترکیه هم خود را ملزم به رعایت تحریم ها میدونند.حتی کشورهای جهان سوم مانند افغانستان وعراق ولبنان هم خود را ملزم به رعایت تحریم ها میدونند.در واقع میشوند جامعه ی بین المللی...
منصور
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
کشور آمریکا با 284 میلیون نفر جمعیت ، دست نشانده یک دولت صهیونیستی با 14 میلیون جمعیته ، .
saeid
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
براي اينكه جلوي امريكا بايستسم بايد همه دنيا با هم اتحاد داشته باشن ولي متاسفانه بهم اعتماد نداريم پس بايد با امريكا روابط خوبي اتخاذ كرد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
هر وقت اندازه اقتصاد شما به حدی رسید که قابل مقایسه با آمریکا باشه اونوقت دیگر نخواهد توانست شما را تحریم کند.
امریکا مهم نیست. مهم تصمیم ایران. در حال حاضر بهترین روش ترک مذاکرات تا زمانی است که امریکاییها نظر ایران را جلب نکرده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
اوباما هم بین این سناتورها آمریکایی از کشور آمریکا و آن صهیونیست های دنیا خوار گیر افتاده .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
ترک مذاکره برای چی؟!! اگه به گام نهایی برنامه اقدام عمل که توافق شده در مذاکرات اخیر هست برسیم چه عیبی داره؟ بیخودی با هر بادی تغییر جهت ندیم. اونها که فعلا کاری ضد این توافق نکردن پس ما برا چی بهونه بدیم دستشون؟
saeid
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
اوباما رو حرفش هست و جلوي سناتور هاي تند رو ايستاده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
فقط بازگشت به مذاکره ولی با درایت و تدبیر
الآن چی تصویب شده و چی نشده.
تابناک گرانقدر تو که یک رسانه نسبتا موفق و تا حدی قابل اعتمادی بگو ببینیم در این قضایای آخر آیا دولت اوباما داره به نسبت بهتر عمل میکنه یا بدتر ؟؟
لطفا چهار تا مقاله یا تحلیل کارشناسی و کوتاه بگذار تا ببینیم چی به چیه ؟؟
سپاس
به مرگ گرفتن که به تب راضی بشیم
برای همین تیم مذاکره کننده برگشته اند. منتظر بودند تا تکلیف این طرح تحریمی روشن بشه.
به نطر من باید صبر کرد با منظق جلو رقت
دلیل درخواست تحلیل کوتاه و شفاف که در کامت قبلی تقاضا کردم اینه که رسانه ملی (!؟) خدارو شکر چنان یک سویه تحلیل میکنه که ندیدیم هم ندیدیم !
حداقل تو یه تحلیل خوب بهمون بده ببینیم چی به چیه
دولت اوباما نذاشت سنا مصوبه را تصویب کنه تا خودش تحریم های جدید را علیه ایران اجرایی کنه و پیشتاز بشه در خوش رقصی!
لطفا مردم را احمق فرض نکنید دوستان تابناک
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
فرق تحریم جدید و اجرای تحریم های قبلی رو درک کنید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
بابا تو دیگه خیلی بدبینی.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
با نظر مسیح موافقم
آریا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
چه جالب !!! بعضی از دوستان چه خوب بلدند رفتارهای دشمنان ایران و ایرانی را درک کنن !!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
زياد خودتو ناراحت نكن. طرفين مذاكرات ژنو به متن امضا شده پايبندند. بعضي سناتورهاي آمريكايي هستند كه از توافق دو كشور ناراحتند و همش چوب لاي چرخش مي‌گذارند.
اونا در ماست مالی و پشت خم اندازی بحد کافی استاد هستنو شما نمیخواد کمکشون کنید.
اگه کریم آقا بقال رو با خودتون میبردید ژنو میدیدید چه قراردادی واستون مینوشت که این بازی ها توش در نیاد.

در ضمن پارلمان اروپا هم که هنوز این به اصطلاح توافق رو به رسمیت نشناخته. شما بر چه اساس از 5+1 طلبکاری میکنید.منتظر باشید همین روزها اروپایی ها هم یه تحریم کف دستتون دزارن
پاسخ ها
محمد
| Germany |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
دوست عزیز شما که منتقد خوبی هستی لااقل یه راه حل مناسب هم ارائه بده تا بشه از این بحران عبور کرد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
راهکارش مقاومت وتکیه به توان داخلی و افزایش آن
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ لاَ تَتَّخِذُواْ بِطَانَةً مِّن دُونِكُمْ لاَ يَأْلُونَكُمْ خَبَالًا وَدُّواْ مَا عَنِتُّمْ قَدْ بَدَتِ الْبَغْضَاء مِنْ أَفْوَاهِهِمْ وَمَا تُخْفِي صُدُورُهُمْ أَكْبَرُ قَدْ بَيَّنَّا لَكُمُ الآيَاتِ إِن كُنتُمْ تَعْقِلُونَ ﴿118﴾
هَاأَنتُمْ أُوْلاء تُحِبُّونَهُمْ وَلاَ يُحِبُّونَكُمْ وَتُؤْمِنُونَ بِالْكِتَابِ كُلِّهِ وَإِذَا لَقُوكُمْ قَالُواْ آمَنَّا وَإِذَا خَلَوْاْ عَضُّواْ عَلَيْكُمُ الأَنَامِلَ مِنَ الْغَيْظِ قُلْ مُوتُواْ بِغَيْظِكُمْ إِنَّ اللّهَ عَلِيمٌ بِذَاتِ الصُّدُورِ ﴿119﴾
إِن تَمْسَسْكُمْ حَسَنَةٌ تَسُؤْهُمْ وَإِن تُصِبْكُمْ سَيِّئَةٌ يَفْرَحُواْ بِهَا وَإِن تَصْبِرُواْ وَتَتَّقُواْ لاَ يَضُرُّكُمْ كَيْدُهُمْ شَيْئًا إِنَّ اللّهَ بِمَا يَعْمَلُونَ مُحِيطٌ
(120)


اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد از غير خودتان [دوست و] همراز مگيريد [آنان] از هيچ نابكارى در حق شما كوتاهى نمى‏ورزند آرزو دارند كه در رنج بيفتيد دشمنى از لحن و سخنشان آشكار است و آنچه سينه‏هايشان نهان مى‏دارد بزرگتر است در حقيقت ما نشانه‏ها[ى دشمنى آنان] را براى شما بيان كرديم اگر تعقل كنيد (118)

هان شما كسانى هستيد كه آنان را دوست داريد و [حال آنكه] آنان شما را دوست ندارند و شما به همه كتابها[ى خدا] ايمان داريد و چون با شما برخورد كنند مى‏گويند ايمان آورديم و چون [با هم] خلوت كنند از شدت خشم بر شما سر انگشتان خود را مى‏گزند بگو به خشم خود بميريد كه خداوند به راز درون سينه‏ها داناست (119)

اگر به شما خوشى رسد آنان را بدحال مى‏كند و اگر به شما گزندى رسد بدان شاد مى‏شوند و اگر صبر كنيد و پرهيزگارى نماييد نيرنگشان هيچ زيانى به شما نمى‏رساند يقينا خداوند به آنچه مى‏كنند احاطه دارد (120)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
احسنت
کورش
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
دقیقاً...
تو سیاست خارجی دوست و دشمن معنی نمی دهد. باید روابط بر اساس منافع ملی تنظیم شود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
اره اگه صبر كنيم به خوشي ميرسيم
واقعا دیپلماتهای ما در میدان مین حرکت میکنند و خیلی باید هوشمندانه حرکت کرد چراکه تندروهای آمریکا جز به نابودی ایران راضی نمیشوند امیداست دولت تدبیر وامید بادرایت در فرصت پیش آمده کارتهای بازی را از دست جنگ طلبان آمریکا گرفته و تا نومحافظه کارها مجددا به کاخ سفید راه نیافته اند پرونده هسته ای ایران را به روال عادی برگردانند
پاسخ ها
آریا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
محسن جان نومحافظه کار و جنگ طلب و جمهوری خواه و.... اینا همش بازی برای سرکار گذاشتن جماعت خوش بین . سیاستمداران امریکایی همه عروسک صهیونیست هستند . دولت باید به فکروبازوی جوانای ایرانی تکیه کنه نه به لطف و کرم امریکا دل خوش کنه
خيلي بي انصافي هست كه بخوان ايران رو دوباره تحريم جديد كنن
:(
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
تحریم جدیدی وضع نگردیده است.
واقعا جالبه.. ما چه هیزم تری به این آمریکاییها فروختیم که این طور با ما رفتار میکنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
ما در اين قضيه فقط با آمريكا رو در رو نيستيم. كل اعراب حاشيه خليج فارس و اسرائيل آمريكا رو تحت فشار مي‌گذارن. منافعي كه رابطه آمريكا با همين كشورهاي كوچيك خليج فارس داره اونقدر براش مهم هست كه به ايران با اين همه صداي ناسازگاري كه ازش بلند ميشه اعتماد نكنه. ما در اين چند سال (نه فقط هشت سال) اونقدر به بعضي دوستان منطقه‌اي خودمون چسبيديم و ازشون حمايت كرديم كه جايگاه خودمون رو هم از دست داديم.
بلاخره يه روز از اين كه با امريكا رابطه داشته باشيم نا اميد مي شيم اون روز بايد استين بالا بزنيم خودمون مملكتمونو بسازيم فقط خدا كنه خيلي طول نكشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
یعنی هنوز آستین بالا نزدید!!! خدا به مردم رحم کند!!!
حضرت آقا فرمودند اینها هدفشان برنامه هسته ای نیست . ....
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
درست است احمدآقا هدف آنها تضعیف همه بنیان های دفاعی ما به ویژه قدرت دفاع موشکی بسیار ارزشمند و بازدارنده ماست که یکی از مصادیق واقعی واعدوا لهم ما استعطم من قوه و من رباط الخیل ترهبون به عدو الله و عدوکم،است. به درستی که راست گفت خدای بالا و بزرگ
امیرحسین
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
واقعا اینه کمر به نابودی ایران بستند مخصوصا این اعراب
برو بابا
واقعا از زحمات آقای ظریف در این خصوص ممنونیم
تابناک اگه این متنو قبول داری واقعاً ساده ای...
پاسخ ها
saeid
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
قرار داد ژنو هم متن است كه الان هر دو طرف تا اينجا پايبند بودن بهش پس خوشبين باشيد
یه جورایی اقای اوباما خودش رو برای ایران خرج کرده....امیدوارم با دریات از این فرصت تاریخی استفاده شود
پاسخ ها
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
همچین نوشتی آقـــــــــای اوباما خودشو برای ایران خرج کرده!!!
عزیزم دنیای سیاست خیلی پیچیده تر از این حرفاس
ناشناس
| Canada |
۰۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
خیلی سادگی می خواهد که فکر کنیم اوباما خودش را خرج ایران می کند
آنها در یک بازی پلیس خوب و بد تقسیم کار کرده وهمه آنها برای تامین منافع آمریکا هماهنگ هستند.
آریا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
برادر اوباما زحمتشون نشه یه موقع . @@@@@@
دیگه مگه چیزیم مونده که تحریم نکرده باشن؟؟؟
ما می خوایم از انرژی اتمی استفاده کنیم از اون سر دنیا اومدن برای ما تعیین تکلیف می کنن.
خب اوباما هم هر چند کم ولی واکنش نسبتا خوبی نشون داد...باید خویشتن داری کنیم و احساسی عمل نکنیم..عده ای سریعا 180 درجه اعتقاد خودشونو عوض کردند که خب کاملا احساسی بود ولی البته بی اعتمادیه ما نسبت به آمریکا هم تاثیر داشت در اون
اوباما عملا اثبات کرد که با سیاست جلوی تندروهای داخلی ایستادگی میکند. ما هم بایستی تندرو های داخل کشور با درایت مدیریت کنیم.
واقعا شما نمی دونید واسه چی برگشتن عزیز. دیپلماسیمون کار دستمون داد. به خدای احد و واحد هر قدم که بیایم عقب ده قدم این امریکایی ها میان جلو.ما خیلی ساده ایم.عزیزم بچاپ
با سلام
ظاهراً چند روزی است در پاسخ به اظهارات دروغ و قلدرمآبانه و سلطه گرایانه سردمداران کاخ سیاه امریکا علیه ملت و دولت جمهوری اسلامی و اقدام ظالمانه و متزورانه اخیرشان یعنی وضع تحریم های جدید علیه ایران، جناب آقای رئیس جمهور و وزیر امور خارجه ایشان نطق شان بند آمده است. گویا هنوز از روی حسن نیت به دنبال توبه امریکا و اعتماد به او هستند. به ایشان بفرمائید تدبیرگران، تدبیری کنید که سکوتتان موجب جری شدن دشمن شده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
شما اول متوجه اين مطلب باش كه تحريم جديدي وضع نشده بعد با اين لحن غرا سخنراني كن !
قراره بعد از شش ماه هم تصویب نشه؟!
وباما هرکاری که به مصلحت دولتش بوده انجام داده وگرنه فکر نکنید دلش بحال ما ایرانیان سوخته است !! ضمناً تحریم های اخیر نشان داد که آمریکا اگر پای میز مذاکره هم حاضر باشد باز هم دشمن است . و رهبری بدرستی این موضوع را تشخیص داده و به به تیم مذاکره کننده توصیه فرموده که فریب لبخند های آمریکا را نخورند .
هنوز یک ماه از 6 ماه نگذشته که کلی از این خبرها و نقص توافق نامه شندیدم

این کار اوبا هم فقط برای فریب جا زدن خود در اذهان ایران بعنوان انسان نو دوست قابل اعتماد

همش فیلمشونه
پاسخ ها
saeid
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
من ميگم اوباما با اين كارش خواسته حسن نيت رو نشون بده!!!!
مرگ برامریکا
فارغ از موضوع موفقيت و يا عدم موفقيت مذاكرات هم اكنون چهره واقعي ٥+١ براي همه بخصوص ملت شريف ايران در حال نمايان شدن است و نهايتا باعث وحدت ملت و مسولين خواهد شد .
سراب توافق با بيگانگان براي كساني كه تشنه بودند در حال نمايان شدن و نور حق بزودي ظهور خواهد كرد و با تلاش و پشتكار و مقاومت آب گواراي دسترنج ملت متحد ايران اسلامي را خواهيم نوشيد.انشاالله
پاسخ ها
saeid
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
ما جنگ نميخواهيم
اینها (غربیها)تا الان هر کاری راکه درتوان داشته اند انجام داده اند و اگر کاری را تاکنون انجام نداده اند بدلیل عدم توانایی انها میباشد پس خواهش میکنم اینقدر واهمه نداشته باشید و بدانید خداوند با مومنین است.
کمی صبر و درایت توام با مقاومت مدبرانه مشگلات حل میکنه
من‏ ‏که‏ ‏نفهمیدم‏ ‏اونایی‏ ‏که‏ ‏هی‏ ‏می‏ ‏گن‏ ‏نباید‏ ‏اعتماد‏ ‏کنیم‏ ‏و‏ ‏مذاکره‏ ‏نکنیم‏ ‏پس‏ ‏چیکار‏ ‏کنیم‏ ‏منتظر‏ ‏بشیم‏ ‏تحریم‏ ‏ها‏ ‏همه‏ ‏جانبه‏ ‏بشه‏ ‏صادرات‏ ‏نفت‏ ‏صفر‏ ‏بشه‏ ‏همه‏ ‏به‏ ‏فلاکت‏ ‏بیفتند‏ ‏و‏ ‏دلمان‏ ‏خوش‏ ‏بشه‏ ‏که‏ ‏اورانیو‏ م‏ ‏بیست‏ ‏درصد‏ ‏داریم‏ ‏و‏ ‏اخر‏ ‏سر‏ ‏بایک‏ ‏جنگ‏ ‏با‏ ‏دنیا‏ ‏کارمون‏ ‏تموم‏ ‏بشه‏ ‏تحریم‏ ‏همینه‏ ‏خروار‏ ‏خروار‏ ‏می‏ ‏اد‏ ‏مثقال‏ ‏مثقال‏ ‏می‏ ‏ره‏ ‏
اخه اوباما میاد برای ما ایثار کنه؟؟
واقعگرای این هست که ما جایگاه خودمان را در دنیا بدانیم.باشعار نمی شود کشور را اداره کرد.انشاالله بعداز چند سال که کشوری بااقتصاد قوی شدیم.میتوانیم از روی .قدرت دنیارا مدیریت کنیم.اما امروز نمی توانیم .پس بهتر است.بدنبال ساختنه کشور قوی باشم.هم اقتصادی وهم نظامی
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
ضمن موافقت کامل با شما می خواستم اضافه کنم که با دوستی با کل دنیا هم می توان پیشرفت کرد موفق شد و وابسته هم نشد بده و بستان تجاری اسمش وابستگی نیست
خوش به حال بعضی دوستان با این دل سادشون.یکی نوشته اباما خودشو خرج ملت ایران کرده!ای داد بیداد روزگار میبینی تابناک؟چه میشه گفت!
دارن نقش پلیس خوب - پلیس بد رو بازی میکنن.
یه بازی قدیمی ولی موثر
هدف ازمذاکره باامریکااین است که مردم جهان پی به حقانیت ماببرندوحداقل ماامریکارانشانه رفته ایم که بااروپاوبقیه جهان ارتباط داشته باشیم یادتان باشدبی تدبیریهای گذشته مارابه این روزانداخته
هر كشور و مسئولي دنبال منافع ملي خودش است شايد منافع امريكا در تعامل بيشتر با اسرائيل و تقابل با ما باشد ما هم هوشمندانه بايد در اين بازي ها حركت كنيم و دنبال منافع ملي خودمان باشيم بعد از توافق اخير گاهي حتي از تحليل گر ها ادعا كار شاكي شده بودند كه چرا مثلا امريكا با اسرائيل برنامه هاش را هماهنگ ميكنه يا ..... اين همه ساده انگاري و بالا بردن توقع و توهمات .... چه سودي دارد مگر اقدام نسنجيده و اب به اسياب رقبا ريختن. چرا اينهمه انتظار را بالا ميبريد بايد هوشمندانه حركت كرد كه در اينده با قدرت فرهنگي و موقعيت استراتژيك به جايي برويم كه ديگران را ترغيب كنيم كه منافع ملي انها هم سو با تعامل با ما است يك شبه كه همه چيز تغيير نميكند
ساده لوحانه است اگه اين موش و گربه بازي را باور كنيم.امريكاييها براي اينكه بخواهند همان حداقل هاي هسته اي را باز از ما بگيرند اين بازي ها را در ميآورند ما نيز بايستي با توپ در زمين انها بازي كنيم.
مرگ بر آمریکا وجیره خوارانش مرگ بر استکبار مرگ برسلطه طلب مرگ بر شیطان بزرگ
میدونید همه دنیا روی برگشته باید مقاومت کنیم وگرنه خلاص
امریکا درحال بازی دادن ایران است وهیچگونه توافقی حاصل نخواهد شد بی خودی دلخوش نباشید وفقط راه مقاومت را بیش بگیرید
در صورتی که تمام تحریم هایی که بعد از توافق صورت گرفته پاک شود و به نوعی از این ماجرا عذرخواهی شود و تعهد دهند دیگر این ماجرا تکرار نشود کارشناسان می توانند با تاخیر بازگردند.زیرا ما برای ورود به مذاکرات و اینکه وقت ما در این مذاکرات هدر نمی رود این تضمین ها واجب است .
واقعا من مونده ام يك گروه شديم حامي مذاكرات يك گروه براي اينكه حال گروه رقيب رو بگيره شده مخالف مذاكرات.چرا ما يك ديد وسيع نمي تونيم پيدا كنيم كشوري كه با دنيا ارتباط نداشته باشه چكاري مي تونه از پيش ببره. وقتي عراق و افغانستان هم ما را تحريم مي كنند نمي دانم چه اصراري هست كه ما مذاكرات رو نفي كنيم .
اینقدر احساساتی حرف نزنیم و احساساتی اقدام نکنیم اگر روحانی ریس جمهور بلد قضییه انرژی هسته ای را چه جوری حل کنه به خودتان فشار نیارید قندتان میره بالا
با سلام
این ساده اندیشی بیش نیست که غرب با ایران کنار بیاید موضوع اصلی دانش فن آوری هسته ای است که این دانش در اختیار چند کشور است اکر هر کشور دیگری به این دانش دست یابد در این مرحله نگرش ها نسبت به کشور دارند فن آوری هسته ای تغیر باید یابد بعبارتی عضو باشگاه هسته ای می شود همیشه گفته ام که کره شمالی بخشی از تاسیسات خودش را بخاطر توافق نامه منهدم کرده اما آمریکا به تعهداتش عمل نکرد خوش بین نباشد اقتدار داشته باشید نه ضعف
دوستاني كه بر طبل جنگ مي كوبند كمي تاريخ بخونن كه بفهمن با جنگيدن هيچ كاري درست نميشه همچنان كه در سالهاي گذشته نشد و مردم فقيرتر و فقيرتر شدن
هيچ چيزي صلح با جهان نمي شود. ما ايرانيان بهتره غرور كاذب رو كنار بذاريم و كمي به فكر صلح و آينده كشور باشيم.
توبه گرگ مرگه....همین
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی