بازدید 249192
۱

بهترین درمان برای گلودرد ویروسی

کد خبر: ۳۵۹۵۲۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۰ 23 November 2013
متخصص گوش، حلق و بینی گفت: بهترین درمان در عفونت ویروسی استراحت،‌ استفاده از مایعات فراوان و گرم و درمان‌های سنتی مانند سوپ مرغ و قر‌قره سرم نمکی است.

به گزارش فارس، مهتاب ربانی اناری اظهار داشت: گلودرد چرکی می‌تواند بر اثر عوامل ویروسی یا باکتریایی ایجاد شود.

متخصص گوش، حلق و بینی گفت: به طور کلی منظور از گلودرد چرکی وجود ترشحات سفید چرکی بر روی لوزه‌های کامی است. مهمترین عاملی که باعث گلودرد چرکی می‌شود و نیاز به درمان آنتوبیوتیکی پیدا می‌کند باکتری از خانواده استرپتوکوک است.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: در این نوع گلودرد چرکی در صورت عدم درمان مناسب، بیمار ممکن است به عوارضی نظیر رماتیسم مفصلی مبتلا باشد.

وی اظهار داشت: گلودردهای ویروسی شایع‌تر هستند و معمولاً قبل از تجربه گلودرد بیمار از چند روز قبل آب ریزش بینی، بی‌حالی و علائم یک سرماخوردگی معمولی را دارد و سپس گلودرد به آن اضافه می‌شود.

متخصص گوش حلق و بینی افزود: در موارد التهاب لوزه ناشی از استرپتوکوک، گلودرد معمولاً سریع‌تر و ناگهانی‌تر بروز پیدا می‌کند.

ربانی اناری ادامه داد: تب در هر دو نوع گلودرد وجود دارد و گوش درد در التهاب لوزه ناشی از ویروس و باکتری بدون وجود عفونت در خود گوش دیده می‌شود که یک نوع درد و ارجاعی از ناحیه لوزه‌ها است.

متخصص گوش حلق و بینی اظهار داشت: گاهی تشخیص عفونت ویروسی از باکتریایی از روی شرح حال و معاینه مریض امکانپذیر نیست و در صورت شک به عفونت استرپتوکوکی به انجام آزمایش نیاز است.

وی تصریح کرد: در گلودردهای ویروسی در صورتی که خطر اضافه شدن عفونت باکتریایی وجود نداشته باشد و علائم بیماری روبه بهبود باشد هیچگونه درمان آنتی بیوتیکی لازم نیست.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد:‌ بهترین درمان در عفونت ویروسی استراحت،‌استفاده از مایعات فراوان و گرم و درمان‌های سنتی مانند سوپ مرغ و قره‌قره سرم نمکی است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۱
من گلودرد دارم فکرکنم از همون نوع ویروسیش باشه وقتی آب نمک قرقره میکنم ترشح سفیدی(چرک) نمیبینم و اب نمک گلودردمو بیشتر میکنه.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل