بازدید 3704

اشتغال اتباع بیگانه چرخه کسب و کار را بر هم زد

کد خبر: ۳۲۱۶۹۹
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۳ 25 May 2013
سخنگوی هیأت رئیسه مجلس با تأکید بر لزوم توجه به ساماندهی اتباع بیگانه قانونی و غیرقانونی در کشور٬ گفت: حضور غیرقانونی اتباع بیگانه در کشور رسوباتی نظیر کودکان بی‌هویت٬ قاچاق مواد مخدر و برخی جرایم را با به همراه می‌آورند.

عبدالرضا مصری در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت٬ تصریح کرد: مسئولیت اصلی مسائل مربوط به اسکان٬ اشتغال یا تحصیل اتباع بیگانه در کشور با وزارت کشور بوده و از دیگر سو اگر این حضور با مسایل مربوط به امنیت ملی سرو کار داشته باشد٬ شورای امنیت ملی آن را بررسی خواهد کرد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی٬ افزود: بیشترین مشکلات پیش‌رو در حوزه اتباع بیگانه مربوط به حضور اتباع بیگانه غیر قانونی در کشور است که حجم گسترده‌ای از این افراد نیز به طور معمول از کشور افغانستان وارد خاک ایران می‌شوند.

مصری٬ در مورد حضور غیرقانونی اتباع خارجی در کشور، تصریح کرد: آن تعداد اتباعی که به‌صورت غیرقانونی وارد کشور می‌شوند٬ بر اساس ضوابط قانونی باید با آن‌ها برخورد لازم صورت گیرد و این اتباع خارجی با اقدام مقتضی مسئولان به کشورهای خود ارجاع داده شوند.

وی درمورد پیامد‌های منفی حضور غیرقانونی اتباع بیگانه در کشور، گفت: حضور غیرقانونی افراد در کشور رسوباتی نظیر کودکان بی‌هویت٬ قاچاق مواد مخدر و بروز  برخی جرایم همچون قتل و ... را با خود به ارمغان می‌آورند که اعمال مجازات برای این افراد بار اضافی بر زندان‌های کشور را نیز به همراه خواهد داشت.

مصری مهم‌ترین آسیب ناشی از حضور اتباع بیگانه را بر هم زدن بازار اشتغال کشور خواند و گفت: از آنجا که این گروه از مهاجران در ازای کمترین دستمزد و بدون انتظار هیچ گونه مزایایی وارد بازار کار ‌شده به طور طیبعی زودتر از نیروی کار ایرانی جذب می‌شوند که این موضوع تعادل بازار کار را بر هم می‌زند.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ تصریح کرد: از دیگر سو حضور برخی اتباع بیگانه در کشوربه علت مشکلاتی است که در کشور مرجع وجود دارد و تا وقتی مشکلاتی نظیر جنگ داخلی و امنیت فراهم نشده٬ نمی توان این اتباع را به کشورهایشان٬ ارجاع داد.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی٬ افزود: به نظر می‌رسد با توجه به حضور نیرو‌های خارجی در افغانستان و نبود امنیت کامل در برخی استان‌های این کشور٬ چندان نتوان اتباع افغانی را برای بازگشت به داخل خاک کشورشان تحت فشار قرار داد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان