بازدید 76502

استرالیا هم به «اتحاد ایران و آمریکا» پیوست!

در اتفاقی نادر در تاریخ روابط ایران و آمریکا، این دو کشور ائتلافی را برای دستیابی به منفعتی مشترک در عرصه بین المللی تشکیل داده اند. ائتلافی که طی روزهای گذشته استرالیا نیز به آن پیوسته است . آمریکایی ها می گویند اتحاد بین المللی که در این باره ایجاد شده است، چیزی کمتر از معجزه نیست! اتحادی که درست شده است، اتحاد قدرتمندی است که روز به روز قویتر هم می شود.
کد خبر: ۳۱۱۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۵:۳۱ 31 March 2013
در یک اتفاق نادر در تاریخ روابط ایران و آمریکا، این دو کشور ائتلافی را تشکیل داده اند تا مانع حذف کشتی از بازی های المپیک تابستانی شوند. ائتلافی که طی روزهای گذشته استرالیا نیز به آن پیوسته است.

به گزارش «تابناک»، در ماه های گذشته هیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک اعلام کرد، قصد دارد از المپیک 2020 به بعد، کشتی را از فهرست بازی های المپیک حذف کند.

 از آن زمان تا کنون قدرت های کشتی آزاد و فرنگی دنیا از جمله ایران، روسیه و آمریکا به دنبال ایجاد ائتلافی برای جلوگیری از این کار هستند. به همین دلیل، کشتی گیران آمریکایی در اقدامی نادر با مقامات رسمی ایران در خلال مسابقات جام جهانی کشتی عکس یادگاری گرفتند، تا دیپلماسی ورزشی بر دیپلماسی سیاسی غلبه کند. 

«کولمن اسکات»، کشتی گیر آمریکایی که مدال برنز  بازیهای المپیک لندن را در کارنامه خود دارد در این ارتباط گفته است که احساسات مردم ایران و آمریکا ، در مورد کشتی شباهت زیادی به هم دارد و آنها هم مثل ما با شنیدن خبر حذف کشتی بسیار ناراحت شدند. 

 «ریچ بندر» مدیر اجرایی فدراسیون کشتی آمریکا هم با بیان عباراتی در این باره نشان داد که چگونه ورزش می تواند دو کشور که از لحاظ سیاسی رقیب هم هستند را به هم نزدیک کند. وی در این باره گفته است که : 

اتحاد بین المللی که در این باره و برای کشتی ایجاد شده است، چیزی کمتر از معجزه نیست! اتحادی که درست شده است، اتحاد قدرتمندی است که روز به روز قویتر هم می شود.

«جیم شر» رئیس سابق کمیته ملی المپیک آمریکا هم گفته است که ما در حال رایزنی با سرپرست و دیگر مقامات فیلا هستیم تا اجازه ندهیم کشتی از المپیک حذف شود.

ظاهرا قرار است، تصمیم نهایی در مورد حذف یا بقای کشتی در بازی های المپیک ، سپتامبر آینده در بوئنس آیرس آرژانتین گرفته شود و به نظر می رسد در شش ماه آینده این ائتلاف باید بیش از پیش رایزنی در این باره را قوت ببخشد.

دیپلماسی ورزشی که دیگر اکنون باید آن را در زمره ابزار دیپلماسی عمومی معرفی کرد،همواره یکی از راه های نزدیکی کشورهایی بوده است که به صورت طولانی دچار مشکل شده اند و نتوانسته اند از راه های سیاسی مشکلاتشان را پایان دهند. تا کنون در رابطه ایران و آمریکا چندین بار دیپلماسی فوتبال و یا کشتی مطرح شده است، اما هیچکدام نتوانسته اند تاثیراتی موثر و طولانی مدت بر روابط دو کشور داشته باشند. 


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۳۷
انتشار یافته: ۱۱
این منافع مشترک هست که موجب نزدیکی شده نه ورزش!
واقعیت اینه که ایران و آمریکا به طور بالقوه در همه عرصه ها می تونن با هم تعامل داشته باشن و این بیشتر از این که به نفع آمریکایی ها باشه به نفع ماست که می تونیم در زمینه های اقتصادی به جایگاه واقعمون بر گردیم و در مسیر درست قرار بگیریم. چیزی که به دلیل طرز فکر ایدئولوژیک سران ایران تا الان اتفاق نیفتاده است.
سلام
یادتان رفته که امام فرمودند: رابطه ما با امیریکا رابطه گرگ و میش است
از رابطه ما با آمریکا هیچ خیری نصیب ما نمی شه بلکه مقاومت جانانه ای که مردم و نظام تا حالا داشته باید ادامه پیدا کنه تا با اقتدار دشمن رو مجبور به اعتراف به عظمت ایران و ایرانی مسلمان کنیم
این خبر چه ربطی به استرالیا داشت؟
این دیپلماسی هیچوقت در روابط ایران با آمریکا تاثیر نخواهد داشت. زیرا آمریکا سیاستش جهانخواری و زورگویی است و ایران زیر بار زور نمی رود.
یانی چی میشه آخرش؟
روابط چین و امریکا هم بخاطر بازی های پینگ پونگ از حالت جنگی دراومد...امیدوارم که روابط ایران و امریکا هم به حالت نرمال در بیاد
اگه این سه کشور متحد سیاسی و نظامی و اقتصادی هم بودند دنیا گلستان میشد .
امید است روزی برسد که همه با هم متحد باشند
احمقانه است که با این بازی ها بخواهید ملت ایران را برای مذاکره و دوستی گول بزنید زیرا در دل ما داغ فرزندانمان است.
من که نفهمیدم استرالیا این وسط چه کاره است؟ چکار کرده یا چی گفته که به این ائتلاف پیوسته؟
عنوان خبر هم در نوع خودش خیلی جالب بود. من اصلا فکر نمی کردم خبر به کشتی ربط داشته باشه!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل