بازدید 10130
رئیس دستگاه قضا:

اجرای فاز دوم هدفمندی، گریبان قوه قضاییه را نيز می‌گیرد

آملی لاریجانی با گلایه از اختصاص نیافتن کامل بودجه‌های مصوب قوه قضاییه گفت: در حالی که برخی سازمان‌های قوه قضاییه با مشکلات فراوان روبه‌رو هستند، دیده شده که بودجه‌های ضروری این قوه به نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی ـ که چه بسا اولویت‌های نخست در مدیریت اجرایی نیست ـ اختصاص یافته است!
کد خبر: ۲۹۷۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۶ 15 January 2013
آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه، رکن اصلی اطاله دادرسی را کمبود نیروی انسانی اعلام کرد و با تأکید بر ضرورت همکاری جدی دولت و مجلس در رفع کمبود بودجه و نیروی انسانی دستگاه قضایی گفت: قوه قضاییه در صف اول مقابله با فساد و برقراری عدالت و امنیت است و تحقق وظایف سنگین و بسیار حیاتی این قوه، نیازمند نیروی انسانی و بودجه مناسب است.

به گزارش «تابناک» به نقل از اداره کل روابط عمومی و تشریفات قوه قضاییه، رئیس قوه قضاییه در دیدار اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه به موجب قانون اساسی، وظایف دستگاه قضایی فرا‌تر از وظایف قضات است و سازمان‌های تابعه این قوه هر کدام بخش‌های بسیار مهمی از وظایف را بر عهده دارند همچون سازمان بازرسی کل کشور و سازمان ثبت گفت: اهمیت و حساسیت پاره‌ای از وظایف دستگاه قضایی و سازمان‌های تابعه آن، از جمله سازمان ثبت اسناد و املاک، چنان است که چه بسا بدون امکان انجام درست وظایف آن‌ها، زندگی روزمره مردم دچار اختلال شود.

آملی لاریجانی تأکید کرد: انجام این وظایف سنگین نیازمند مقدماتی است که اینها باید با کمک جدی همه دستگاه‌های تقنینی و اجرایی برطرف شود تا خدای نکرده امور مرتبط با تظلم خواهی و احقاق حقوق مردم مختل نشود.

رئیس قوه قضاییه با تقدیر از همکاری مجلس شورای اسلامی و کمیسیون برنامه و بودجه با دستگاه قضایی، به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری به دستگاه قضایی اشاره کرد و افزود: افزایش سطح آموزش و توسعه منابع انسانی متناسب با نیازهای روز، بهره‌مندی از فناوری‌های نوین، تشکیل دادگاه‌های تخصصی، پیشگیری از وقوع جرم، ارتقا و بهبودی وضعیت زندان‌ها و ساماندهی و به روز کردن امکانات سازمان ثبت اسناد و املاک از جمله محورهای اساسی ابلاغ شده مقام معظم رهبری است که قطعا توجه به هر کدام از آن‌ها بنا به منویات مقام معظم رهبری، نیازمند بودجه، امکانات و نیروی انسانی است.

آملی لاریجانی با تأکید بر اینکه «دستگاه قضایی در بحث بودجه به دنبال امتیازخواهی ویژه نیست و نیز شرایط حساس کنونی و مشکلات دولت را درک می‌کند»، گفت: امیدواریم دولت و مجلس نیز شرایط دستگاه قضایی و ضرورت‌های آن را مورد عنایت قرار دهند و با رفع کمبودهای قوه قضاییه، شرایط را برای برآورده کردن توقعات و انتظارات به جای مردم در رسیدگی‌های قضایی فراهم آورند.

رئیس دستگاه قضا با گلایه از اختصاص نیافتن کامل بودجه‌های مصوب قوه قضاییه اظهار کرد: در حالی که برخی سازمان‌های قوه قضاییه از جمله سازمان ثبت با مشکلات فراوان روبه‌رو هستند و به واسطه نبود بودجه امکان ثبت و ضبط نوین اسناد و مدارک املاک مردم به سختی فراهم است، دیده شده که بودجه‌های ضروری این قوه به نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی که چه بسا اولویت‌های نخست در مدیریت اجرایی نیست، اختصاص یافته است.

رئیس قوه قضاییه با تأکید بر اینکه پیامدهای برخی برنامه‌های اجرایی از جمله اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، گریبان قوه قضاییه را نیز می‌گیرد، گفت: اجرای با درایت و منظم برنامه‌های توسعه، می‌تواند مشکلات اجرایی را کاهش داده و آثار و پیامدهای آن را که در بسیاری موارد گریبان قوه قضاییه را می‌گیرد، کمتر کند.

در آغاز این دیدار نمایندگان عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، به بیان دیدگاه‌های خود درباره وضعیت بودجه و نیز مشکلات حوزه‌های انتخابی خود پرداختند و با تقدیر از اقدامات قوه قضاییه در برخورد با مفاسد اقتصادی و نیز اراذل و اوباش بر آمادگی مجلس شورای اسلامی در همکاری با قوه قضاییه به منظور پیشبرد سیاست‌ها و برنامه‌های این دستگاه تأکید کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۱۳
حقوق ماهانه قضات برابر دریافت سالانه حقوق من است یک قاضی لیسانس فکر می کنید چفدر دریافت می کند؟ حقوق آنها را کم کنید مثل بقیه تا نفر بیشتری استخدام شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
عزیز دلم حقوق قضات کشورهای دیگه رو برو ببین بعد این حرف رو بزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۷
عزیز دلم تو هم حقوق كارمندهاي کشورهای دیگه رو برو ببین بعد این حرف رو بزن
ضبط اینهمه وثیقه های میلیاردی به کجا میرود مگر در حساب دادگستری نیست ؟وهمچنین جریمه های دستگاه قضا که خیلی هم کم نیست به اندازه ده برابر بودجه دادگستی میشود
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
دکتر وثیقه و جریمه همش به حساب دولت میره انگار تا حالا جریمه نشدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
همه این پولها به خزانه میره نه به دادگستری
کمر مردم دارد میشکند بس کنید این هدفمندی ها رو
هدفمندی یارانه ها باعث گرانی میشود خواهشمند است اجرا نشود
اگه حساسیت واهمیت کارقاضی رو میدونستید اینطورقضاوت نمیکردید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
خطر جانی رو فراموش کردید
واقعا حقوق دریافتی قضات چرا اینقدر بالاست
حقوق دریافتی قضات تازه استخدام با مدرک لیسانس حداقل دومیلیون تومان می باشد بجز اضافه کار و. حق کشیک وپایان سال و... اما کارکنان اداری دستگاه قضائی یک سوم قضات نیز نمی گیرند
اکثرکارکنان اداری دستگاه قضائی بخاطر این تبعیض به وکالت روی می آورند
کلیه شواهد وقرائن نشان می دهد که هدفمندی یارانه ها به استثنای تاثیر نسبتا مطلوبی که بر فرهنگ مصرف و صرفه جویی داشت، ولی بیشترش اثر منفی بود. از جمله تورم سرسام آور که مردم رو در منگنه قرار داده است. از سویی دیگر به همه اشخاص به یک اندازه یارانه تعلق می گیرد که این هم میشود همان آش و همون کاسه. سیستم تولید در کشور بسیار ضعیف شده است. در حالیکه هدف اصلی آن حمایت از تولید شده است. و... . بنابراین ادامه و اجرای فاز بعدی آن دردی را دوا نخواهد کرد و ممکن است برای جامعه خطرناک و غیر قابل تحمل باشد.
مگه فقط قضات در کشورهای دیگه حقوق بالا میگرن که میگی برو حقوق قضات کشورهای دیگه را نگاه کن؟خطر جانی فقط برای قاضی هست؟مثلا یک مامور انتظامی کارش خطرناک نیست؟اندازه قاضی دریافتی داره؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست