بازدید 52351
پرونده‌ای به وسعت ادوار قوه قضائیه؛

کفن پوشانی که به دنبال تحقق عدالت پس از هفده سال هستند

از هنگامی که لیلای نوجوان مورد تعرض واقع شده و به قتل رسید، بیش از هفده سال می‌گذرد، ولی هنوز خانواده وی مجبورند برای رسیدگی به پرونده‌شان، در سر راه مسئولان گوناگون کفن پوش ظاهر شده و اجرای حکمی را خواستار شوند که سال‌ها از صدور آن می‌گذرد؛ حکمی که امسال بازبینی شده و برای بار دیگر به تأیید یک دادگاه دیگر هم رسیده، ولی هنوز اجرایی نشده است.
کد خبر: ۲۹۵۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۶ 02 January 2013
در طول سال‌های گذشته اینقدر برای جاری شدن عدالت تلاش کرده‌اند که گویا دیگر توان ادامه برایشان باقی نمانده است؛ اینقدر که تنها راه را در کفن پوشیدن و حضور در جلوی نهادهای گوناگون یافته‌اند.

به گزارش «تابناک»، داستان دردناک دختر نوجوانی که هفده سال پیش به قتل وی پیوند خورده، در یک سال گذشته، بار‌ها با حضور خانواده کفن‌پوش وی در مقابل نهادهای گوناگون، به سوژه رسانه‌های خبری تبدیل شده است؛ اما هنگامی که خبر می‌رسد پدر و مادر پیر لیلا هنوز کفن می‌پوشند و جلوی قوه قضائیه یا هرم بهارستان بست می‌نشینند تا قاتل دخترشان به مجازات برسد، یعنی توفیق زیادی در این کار به دست نیاورده‌اند، ولی شاید گریزی از کفن پوشیدن نداشته‌اند.

بنا بر این گزارش، هفته گذشته، هنگامی که این خانواده در مقابل مجلس شورای اسلامی تحصن کرده بودند، تا شاید از فرصت سخن گفتن با نمایندگان مجلس برخوردار شده و درخواستشان را مطرح کنند، فرصتی دست داد تا با ایشان به گفت‌وگو بنشینیم.

ماجرای تلخ یک روز بهاری در هفده سال پیش

ماجرا این گونه رخ داده که اردیبهشت ماه سال ۷۴ خانواده لیلا برای دیدار با یکی دیگر از دخترانشان که باردار بوده، از بندرعباس راهی سنقر در کرمانشاه شده و هنگام بازگشت، به اصرار لیلا وی را نزد خواهرش به امانت گذاشته و برمی‌گردند. چند روز بعد، در هفدهم‌‌ همان ماه، دختر نوجوان به همراه خواهرش راهی روستای «سهنله» برای دیدار خاله شده و برای تفریح در هوای بهاری با پسرخاله‌اش به کوه می‌رود اما کمی بعد پسرخاله برای خوردن آب از وی جدا شده و لیلا ناپدید می‌شود.

بدین ترتیب جست‌وجو برای یافتن وی آغاز شده و مراتب به اطلاع پلیس هم می‌رسد تا سرانجام معلم روستا که آن روز دانش آموزانش را به کوه برده بود، اطلاعاتی در اختیار مأموران می‌گذارد که سرانجام به دستگیری یکی از جوانان روستا منجر شده و در ادامه چند مظنون دیگر هم در همین ارتباط دستگیر می‌شوند؛ اما هرچه بیشتر به دنبال لیلا می‌گردند، کمتر نشانه‌ای از وی به دست می‌آورند.

چند روز به این روال می‌گذرد و مادر نگران لیلا خودش را به روستا می‌رساند اما سرانجام محل پیکر بی‌جان و مجروح دختر با نامه‌ای کشف می‌شود که بدون امضا به دست پلیس رسیده است؛ آن هم در شرایطی که شواهد و قرائن از اتفاقات تلخی خبر می‌دهند که پیش از قتل، بر سر دختر نوجوان رفته است.

هادی نوزده ساله، متهمی که توسط معلم روستا شناسایی شده بود، در بازجویی‌ها به قتل و تعرض به لیلا اعتراف کرده و در روزهای بعد، با ذکر جزییاتی پرده از نقش محمد صفر بیست ساله و حسن ۲۲ ساله، همدستانش برمی‌دارد، ولی نزدیک پنجاه روز بعد، پیش از برگزاری دادگاه در بازداشتگاه خودکشی کرده و زمینه انکار را برای دو متهم دیگر فراهم می‌کند.



با این حال، محمدصفر و حسن توسط دادگاه به قصاص محکوم می‌شوند، ولی از آنجا که هر دو منکر آزار و اذیت لیلا و مشارکت در قتل وی می‌شوند، پرونده در اختیار دیوان‌عالی کشور قرار گرفته و حکم اعدام نقض می‌شود تا خانواده لیلا راهی تهران شده و خواستار مجازات دو متهم دیگر پرونده شوند اما قضات با توجه به اظهارات ضد و نقیض متهمان و مرگ متهم ردیف اول، پرونده را لوث تشخیص داده و چاره را در اجرای مراسم قسامه می‌بینند.

با اجرای قسامه، محمدصفر و حسن به قصاص محکوم می‌شوند اما به دلایلی اجرای آن چنان به درازا می‌کشد که هفده سال، از زمان ریاست آیت‌الله یزدی و پس از آن، آیت‌الله شاهرودی و اکنون، آیت‌الله آملی لاریجانی از قتل لیلا گذشته، ولی برگزاری قسامه برای بار دوم هم به ختم پرونده منجر نشده است.

سرنوشت «هادی-ع»؛ مجرمی که خود را به نوار پتو سپرد!

آن گونه که از پرونده برمی‌آید، هنگامی که لیلا در کوه «مادیان» به دنبال راه بازگشت به روستا به سراغ وی رفته و می‌پرسد، شعله‌ای شیطانی در درون وی روشن شده و با نشان دادن مسیر اشتباه، دختر نوجوان را به راهی هدایت می‌کند که در ‌‌نهایت در دام وی گرفتار می‌شود اما زمانی که دختر وی را خطاب لعن و نفرین قرار داده و به افشای جنایتش زنهار می‌دهد، بر اثر برخورد سنگ به گردن بیهوش شده و هادی آنجا را ترک می‌کند.

در راه بازگشت به سمت روستا، معلم که صحنه تعقیب دختر توسط هادی را از دور دست دیده بود، پسر خاله لیلا را در مسیر برگشت هادی از کوه قرار می‌دهد تا وی دستپاچه شده و راه نادرستی را به وی نشان داده و موجب شود که در ادامه، ساعاتی بعد، خواهر و خاله لیلا به در منزل هادی بروند اما متهم در مسیر بازگشت به چند تن دیگر از دوستانش برخورده و به گواه اعترافاتش، بار دیگر با دو نفر از ایشان به محلی که لیلا را آنجا‌‌ رها کرده، بازمی‌گردد تا اتفاق شوم تکرار شده و ترس از رسوا شدن سبب شود که دختر زیر ضربات بی‌رحمانه آن‌ها جان ببازد.

البته پاسخ‌های مشکوک هادی به خانواده دختر در ‌‌نهایت زمینه ساز دستگیری وی توسط پلیس شده و پس از چند روز، متهم به جرم خود اعتراف می‌کند؛ اما جسد لیلا کیلومتر‌ها آن سو‌تر از محلی که وی اعتراف کرده یافت می‌شود و همین موضوع ثابت می‌کند که هادی تنها مجرم پرونده نیست. اینجاست که وی نام همدستانش را می‌گوید و جزییات جدیدی از قتل آشکار می‌کند، ولی سرانجام و پیش از برگزاری دادگاه، با نوار لبه پتو در بازداشتگاه به زندگی خود پایان داده و برخی معما‌ها را حل نشده باقی می‌گذارد.

سرنوشت «محمدصفر-الف»؛ مجرمی که با لباس روحانی فرار کرد!

مرگ هادی در کنار اظهارات ضد و نقیض وی در بازجویی‌ها، سبب می‌شود که دو متهم دیگر به کل ماجرا را انکار کرده و نه زیر بار تجاوز به دختر بروند و نه سهمی در قتل برای خود قائل شوند؛ اما جزییات پرونده با این سخنان مغایرت داشته و این سخنان در تعارض با اعترافات قبلی ایشان هم بود، به ویژه که جسد دختر کیلومتر‌ها آن سو‌تر در مسیر صعب العبور کوهستانی کشف شده و شواهدی انکارناشدنی از نقش همدستان هادی در جابجایی آن به چشم می‌خورد؛ به این ترتیب دو متهم دیگر هم به قصاص محکوم شده اما این حکم در دیوان‌عالی کشور نقض می‌شود.

اما پیگیری خانواده لیلا منجر به اجرای مراسم قسامه شده و محمدصفر که در مسیر انتقال به دادگاه در تهران، یک بار با لباس روحانی گریخته اما توسط کارگران شهرداری دستگیر شده، به قصاص محکوم می‌شود اما اینقدر اجرای این حکم به طول می‌انجامد که نهایتا وی در ۲۶ اردیبهشت سال ۸۶ (دوازده سال پس از قتل دختر) به دار آویخته می‌شود.

سرنوشت «حسن-ح»؛ محکوم به اعدامی که سال‌ها فراری بود

اما متهم سوم پس از این که حکم قصاصش در دیوان نقض می‌شود، به قید وثیقه آزاد شده و متواری می‌شود تا به رغم محکوم شدن به اعدام در مراسم قسامه و صدور حکم غیابی، شرایط اجرای حکم وی فراهم نشود؛ هرچند حسن در زمان رسیدگی اولیه به پرونده، به رغم نشانه‌هایی که حاکی از نقش وی در پرونده بود، بار‌ها اتهامات وارده را رد کرده، به باور خانواده دختر، «فرار» بهترین دلیل برای اثبات مجرم بودن وی است.

در این فاصله، خانواده لیلا که هنوز از تلاش برای یافتن وی دست نشسته و حتی شواهدی از فرار وی به عراق در دست داشتند، سرانجام به نشانه‌هایی از محل سکونت جدید حسن دست یافته و با حکم نیابت قضایی، راهی کاشمر می‌شوند تا متهم فراری در شرایطی دستگیر شود که چندی قبل ازدواج کرده و در گمنامی به زندگی بدون دغدغه مشغول است؛ زندگی آرام برای فرد محکوم به اعدامی که زندگی جمعی را ناآرام کرده است.

بی خبری متهم «فراری» از صدور حکم اعدام!

دستگیری حسن در اواخر سال نود، در حالی رقم خورد که وی از صدور حکم علیه خود اظهار بی‌خبری کرده و نسبت به محکومیت خود معترض بود. به این ترتیب قاضی پرونده که اطلاعات خوب و دقیقی از بازجویی‌های ثبت شده در پرونده به دست نیاورده، بار دیگر تعیین تکلیف متهم را به اجرای مراسم قسامه می‌سپارد تا سوگند خوردن پنجاه مرد از بستگان نسبی لیلا، به معنی محکوم شدن وی به قصاص تعبیر شده و در غیر این صورت، حکم متفاوتی صادر شود؛ اما بیست و دوم فروردین سال ۹۱، در شلوغی و ازدحام جمعیت دادسرای بعثت، معلوم می‌شود که همه چیز برای اجرای مراسم قسامه آماده شده است.

بدین ترتیب، پنجاه تن از بستگان نسبی مقتوله سوگند می‌خورند که حسن، قاتل لیلاست و در ‌‌نهایت به گواه سخنان قاضی محمدرضا گیوکی، معاون مجتمع قضایی بعثت تهران، واخواهی متهم مردود اعلام شده و حکم اعدام وی تأیید می‌شود تا رأی صادره که قطعی و غیرقابل تجدیدنظر خواهی است، به واحد اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران فرستاده شود اما گذشت زمان و رسیدن به ماه‌های پایانی سال، نشان می‌دهد که بی‌دلیل نیست خانواده داغدار هنوز کفن می‌پوشند و نگران سرنوشت پرونده هستند.

رد پای یک نماینده سابق مجلس در ماجرا

‌ام لیلا به اینجای داستان که می‌رسد دیگر نایی برای تعریف کردن ادامه ماجرا ندارد چرا که بر این باور است نه تنها حسن قاتل دخترش است، بلکه در روزهایی که دخترش ناپدید بوده، توسط وی و دیگر متهمی که اعدام شده، کوه به کوه کشیده می‌شده تا سرانجام به آبشاری در چند کیلومتر آن طرف‌تر برده و به دره‌ای دویست متری پرتاب شده است؛ می‌گوید و آن چنان اندوهی در کلام منتقل می‌کند که حتی طاقت شنیدنش را نداریم.

می‌گوید متهم از بستگان نماینده سابق منطقه در مجلس است و حتی یک بار با پانصد میلیون تومان پول و یک کفن به سراغش رفته‌اند تا یا پول را انتخاب کرده و برای یادبود دخترش مسجد بسازد و یا کفن را برداشته و خونخواهی کند؛ اما مگر می‌تواند در آخرت پاسخگوی دخترش باشد؟

می‌گوید حالا که فهمیده‌اند تردیدی در قصاص ندارد، مانع از اجرای حکم می‌شوند و ایراداتی بر پرونده وارد می‌کنند که نه قانونی است و نه پیشتر مطرح شده، اما در روزهای آخر زندگی‌اش اینقدر کفن می‌پوشد تا پیش از مرگ، فریاد رسی یافته و حکم قاتل لیلا پس از هفده سال اجرا شود.

و ما همچنان صفحات پرونده قطوری را که از وی گرفته‌ایم، ورق می‌زنیم و از خودمان می‌پرسیم، مگر می‌شود یک پرونده با همه پیچ و خم‌هایی که ممکن است داشته باشد، به یک حکم نرسیده و پس از هفده سال هنوز باز باشد؟ مگر می‌شود وقتی راهکاری قانونی و شرعی برای احراز یک حکم هست، باز یک روز یکی از حکم قطعی گفته و دیگری بر آن شبهه وارد کند؟ مگر می‌شود پرونده‌ای که به راهکار قسامه سپرده شده، به رغم برگزاری مراسم و تأیید حکم، ولو نیاز به ده‌ها بار بازخوانی داشته باشد، ماه به ماه و سال به سال بر سنش افزوده شده و ذهن جامعه را فرسوده کند و ...؟!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۹۱
انتشار یافته: ۱۹۴
عجب عدالتی!
پاسخ ها
vali
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
تاجایی که می د انیم قصاص زن نصف قصاص مرداست!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
واقعا عجب عدالتی هم به دختر طفل معصوم تجاوز کنن هم بکشنن همه مابقی دیه را بگیرن اونوقت شاید اعدام بشن یا نشن
بهادری
| Germany |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
آفرین بر شرف تابناک .و عاقبت عدالت خدا بر پارتی پیروز است
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
مگر می شود . . .

چرا نمی شود ، پرونده قضات کهریزک چند سال است که بدون برگزاری دادگاه بین زمین و آسمان مانده است لابد چند صد سال هم رسیدگی و دادگاه آن طول می کشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
من که گریه کردم.خدایا بهشون عمر بده تا قصاص ببینند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۴
با همه اینها
گذشته از احساسات
این یه قتل تا حالا 2 تا قصاص داشته
نمیدونم چطور قضاوت کردن که سومی رو هم لازم داره
عدالت خواه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۴
فقط باید اعدام بشه همین
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۴
متن را که بطور کامل بخوانید متوجه می شوید که اتفاقا عدالت اجرا شده فقط در مورد نفر آخر که خب اون هم در حال بررسی است.چرا بی خود داد از بی عدالتی سرمیدهید. البته منظورم این نیست که بی عدالتی وجود نداره . بلکه میگم در این مورد اتفاقا درست اجرا میشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۵
عزیز جان! این جنایت و تجاوز است و قتل! یه قتل ساذه نیست!
بله متاسفانه میشود! ....... متاسفانه بدتر از اینها هم می شود.
از اين موارد زياد هست ناراحت نشو حق پامال نميشود
پاسخ ها
مرضیه
| United States of America |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
آلان بیش از ده ساله که دادگاه شهرستان اهر حقوق ما چند خانم را پایمال می کند پس اون حقی که می گویید کجاست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
داغ دیده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
چرا! دقیقا بعضی وقتها این حق است که پایمال می شود.
مصطفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
عزیزان خون هیچ وقت پایمال نمیشه . خدا جای حق نشسته . همه مون میدونیم که چوب خدا صدا نداره . اون نماینده مجلس هم که احساس قدرت میکنه خدا طوری روزگارشو سیاه میکنه که خودش روزی هزار بار آرزوی مرگ کنه ...
شما مي گوييد: تا کنون دو نفر به جزاي اعمال خود رسيده اند . يکي با خودکشي در زندان و ديگري با اعدام. پس مويه کردن براي اين پرونده افراط است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
اميدوترم هيچگاه چنين داغي بر دلتان ننشيند....
مضمون سخنم نقل مفهوم اين بيان است كه "غم مرگ برادر را برادر مرده ميداند..."
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
آدم حسابی آخه تو دختر داری میفهمی چی داری میگی میفهمی یه پدر و مادر جنازه دختر بچه شون رو که بهش تعرض شده تو دست بگیرند یعنی چی که از افراط حرف میزنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
حکم صادر شده ولی اجرا نشده است
منیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
دوست عزیز، این پرونده 3 متهم داشت که هر سه نفر هم مجرم شناخته شدند. عدالت تنها زمانی انجام می شود که حکم هر سه نفر اجرا شود نه اینکه بعد از 17 سال در به دری و رنج و عذاب خانواده ی مقتول ، مقتولی که به فجیع ترین شکل ممکن کشته شده، حرف از افراط و تفزیط بزنیم. مادر مقتول در تک تک روزهای این 17 سال به آنچه بر دختر کوچکش گذشته فکر کرده و قاتل و متجاوزی پست با آسایش زندگی کرده و تشکیل خانواده داده است. چنین پی گیری و مویه کردن را افراط دانستن خطاست.
عدالت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
موافقم ، باید آخرین مجرم این پرونده ی شرم آور هم اعدام بشود.
خدا چنین داغی را برای کسی نیاورد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
نفر سومی هم هست اونم باید به حقش برسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
افراط تویی که هیچ از انسانیت و معصومیت بویی نبردی.
فقط یه زن این درد رو میفهمه.
امیدوارم با روشهای دیگری خدای بهت بفهمونه که معصومیت از دست رفته یعنی چه..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
برادري كه اظهار نظر در مودر كامنت فرمودي. منظور كامنت اين است كه همه اين خبر را كه مي خواني مي فهمي چقدر ابتداي داستان گول زننده و گمراه كننده است. آدم فكر مي كنه كه هيچ كسي با متهمين كاري نداشته و 17 سال با فساد دستگاه قضا فرار كرده اند. در صورتي كه قضيه كم كاري دستگاه قضا نيست. بايد ديد كه هدف از اين گونه نوشتن خبر و 100 برابر داغ كردن قضيه چيست. به نام آزادي بيان درج كن
ناشناس
| Kazakhstan |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
شاید برای شما هم اتفاق بیفتد . این سریال حتما براتون آشناست . پس لطفا اظهار نظر نکنید .
ناشناس
| Australia |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
کسی از شما نظر نخواست!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
الهی به سرت بیاد تا بفهمی معنی افراط را
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
اگر خدای نکرده در رابطه با یکی از عزیزان خودتون بود اینو نمی گفتین مطمئن باشید
میممصطفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۴
میخوای اون نفر سوم نامرد زنده بمونه و گیر شما بیوفته، بازم این حرف رو میزنی؟
باز باید این ایه شریفه را به یاد اورد که به کدامین کناه کشته شد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
برادر یا خواهرم در این گفته شما مفاهیم بسیار عمیقی نهفته است که تشریح آن اکنون فقط از عهده امام زمان بر می آید.
خدا همه ما را نجات بدهد....
سلام
شما با توجه به چه اصلی و بر مبنای کدام اسناد، با زندگی افراد بازی می کنید. شما چگونه از حرفهای یک مادر داغدیده جری شده، به گناهکار بودن محمد حسن و صفر گواهی داده و ده ها هزار نفر خواننده را با خود همراه کردید. همه می دانیم وقتی پای قسامه به میان آید یعنی شواهد مشخصی در پرونده وجود ندارد و باز هم همه می دانیم که گرفتن سوگند آنهم از بستگان نسبی کار چندان دشواری نیست. مگر این افراد در محل حادثه حضور داشته اند که به خداوند سوگند می خورند؟ من مدت ها پیش سرگذشت حسن را در یکی دیگر از خبرگزاری ها خوانده بودم و مصائبی که بر او رفته را پیگیری می کردم . متاسفانه آن خبرگزاری هم در آن نوشته از صراط عدل خارج شده بود و حسن را بی گناه و مادر لیلا را خونریز می دانست. برای آنها هم کامنت گذاشتم و گفتم که شما از چه جایگاهی به قضاوت برخاسته اید وقتی که هیچ سند محکمی ندارید. به هر حال روند مصاحبه با مادر مقتول و حمایت از گفتار او و یا مصاحبه با متهم به قتل و حمایت از وی که در رابطه با این پرونده چندین بار در خبرگزاری ها اتفاق افتاده تنها باعث سرد و گرم شدن احساسات مردم خواهد بود. بنابراین از شما تقاضا دارم هر گاه مدرک مستدلی یافتید(به غیر از قسم مردان پیر!!) داشتید خوانندگانتان را با این مسائل مشغول کنید . با تشکر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
ظاهرا نگرفتی؛ این خبر می گه چرا نباید پرونده بعد از هفده سال بسته بشه. یعنی بگن اون یارو بی گناهه و خلاص یا گناهکاره و اعدام! افتاد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
عادل عزيز

راي قاضي بر قسامه به دليل تشخيص "لوث" است و تشخيص اخير دال بر بيگناهي متهم نيست ... ادله اثباتدر ميزان عدالت كفه گناهكاري را از برائت سنگين تر كرده كه "لوث" شكل گرفته .
ثانيا اين سنت قضاوت رسول خدا است و در آن نه شك كنيد نه شايبه بياوريد لطفا.
ز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
اگر چه حقیر با این جور حکم زدن مشکل دارم
ولی باید از قانون پیروی کرد
و عدم اجرای حکم داداگاه فاجعه است
مسله تلخ اینجا قتل نیست بلکه اعمال فشار غیر قانونی بر اجرای قانون است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
شما خودت حاضری به دروغ به قاتل بودن کسی قسم بخوری و عاقبت خودت را سیاه کنی .مخصوصا" وقتی پیر باشی و حس کنی آفتاب لب بوم هستی. از کجا فهمیدی پیر هستند موقع مراسم آنجا بودی؟
البته برای من هم تکان دهنده است که 50 نفر به قاتل بودن کسی قسم بخورند.که اگر به دروغ باشد خودشان قاتل خواهند بود وبعید میدانم کسی عمدا" آخر و عاقبت خودش را تباه کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
یک آزمایش DNA میکردن معلوم میشد کی تجاوز کرده کی نکرده، نیازی به روش های 1000 سال پیش هم نبود، اسلام دین عقله!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
من به اشتباه منفی دادم. هر چند معتقدم در مقابل آزار جنسی باش دت تمام باید برخورد کرد. ولی نظر این خواننده محترم را میپذیرم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
برادر من کسی که اول اعتراف کرده حتما چیزی بوده. من که کاری نکردم چطوری یه بار اعتراف میکنیم کردم بعد میگم نکردم؟ این یه دلیل محکمیه که نباید به راحتی گذشت. دوما اگه بیگناه بود هیچوقت فرار نمیکرد. هیچوقت. سوما شک نکن جزئیاتی گفته و دخالتی داشته که گرفتنش. وگرنه لزومی نداشت بگیرنش. چرا محمد علی رو نگرفتن. چرا کیوان رو نگرفتن؟ حتما چیزی بوده
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
عادل !! پرونده هفده سال است باز است و بسته نشده ، فراری پرونده فامیل نماینده مجلس است ، پول و کفن برده اند برای خانواده داغدیده ، عادل ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
ظاهرا نگرفتی؛ میگه پای نماینده مجلس وسطه
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
اصل و اساس؟
با همون اصل و اساسی که شما داری انکارش میکنی
یبار بخون مطلبو کامل ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
ممنون دوست عزیز واقعا درسته ما نباید احکام مون رو بر اساس احساسات داغ دیده ها تنظیم کنیم بلکه باید براساس عدل و عقل تنظیم کنیم تا چنین جرم هایی دیگر اتفاق نیفتد
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
داداش مردم جو زده ما اینجوری هستن دیگه ، شما درست فرمودید اما یک انسان به خودش اجازه می ده بذ اساس نقل و قول یکجانبه حکم اخلاقی صادر کنه > وای به حال ما واین جو زدگی ها
ایرانی ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۴
در جهت فرمایشات حضرتعالی باید گفت که یا قسم خوردگان بیسواد و نا اگاه از امور دنیوی و اخروی خود بوده اند یا از قوم و قبیله ای که کور کورانه از سخنان یک بزرگتر طبعیت میکنند بدون اینکه رضای خدا را در نظر بگیرند اگر این موضوع هم یقین گردد*میماند مطالعه پرونده توسط چندین قاضی در چندین استان بدون اینکه از نظرات همدیگر مطلع گردند اکثریت رای داده شده اجرایی گردد چون مضمون پرونده کاملترین خواهد بود حتی اگر ضد و نقیض داشته باشد
پرونده خونه شريكي ما كه شريكمان قصد بالا كشيدنش را داشت 25 سال طول كشيد تا اثبات كرديم شريكي بوده و سند تفكيكي گرفتيم
پاسخ ها
امیر
| Germany |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
دوست عزیز ناشناس. شمافقط لحظه ای تصور کن که دختر نازدانه ای که 17 سال خون دل خوردی که بزرگش کنی، به چنگ چند گرگ صفت بیافتد و صرفا برای ارضای شهوت حیوانی خود این دختر دردانه را مثل یک شکار از این کوه به ان کوه بکند و بارها به او تجاوز کنند. فقط تصور کن که این اتفاق برای خود تو بیافتد. ..ایا باز هم اینگونه از بی انصافی مادر سخنی می گویی ...3 نفر که هیچ اگر 50 نفر هم در این جرم شریک باشند باید یک به یک اعدام شوند.
داغ دیده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
متاسفانه خیلی وقتا اینطوریه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۴
شما هم به این فکر کن چی میشه که یه جوون به همچین جایی میرسه که با این قصاوت همچین کاری میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۵
امیر عزیز
دختر نازدانه فقط نه یا ده سال سن داشته زمانی که مورد تعرض و آزار قرار گرفته...
هفده سال از این پرونده گذشته
از تابناک انتظار داریم این موضوع را آنقدر پی گیری کند تا مسئولینی که دم از عدالت می زنند بالاخره یک روز .......
پاسخ ها
زاهدان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
به نظرم 20:30 هم پیگیر بشه ، آخه کفن پوشیدن و نشستن جلوی در دادگاه در مملکت اسلامی و کشور جمهوری اسلامی ایران چه معنایی داره؟ آخرین متهم هم باید اعدام بشود وقتی دختر بیگناه را زجرکش کردند باید فکر تاوان دادن هم می بودند ؛ مملکت ، مملکت قانونه
اگر ثایت شود حتما باید اعدام شود تا هم حکم اسلام جاری شود وهم عبرتی باشد به امثال این جنایتکاران.
اگر واقعا قصوری درزمان قاضی القضات یاد شده درمورد این طفل معصوم رخ داده باشد انشا الله خدا تقاص این طفل معصوم را در دنیا واخرت از انها خواهد گرفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
زهی خیال باطل
ایکاش ما غیرت و همییت مردم هند را داشتیم روزهای اخیر را ببینید چه ها که نمی کنند برای محکومیت و مجازات متجاوزین و حمایت از امنیت دخترانشان.....................
حتما مردم بارها و بارها این مادر زجر کشیده کفن پوش را کنار دادگاه میبینند و میگذرند ...............
اینجا ایران است..بخشید بود!...
خاک بر سر هر سه تاشون
باید همونجا هر سه تاشون رو از کوه پرت می کردن پایین
وای بر سیستم عدالت کشور ما !!
علی علی و حسین حسین می کنیم و ؟
لعنت خدا بر باند و باند باری کننده گان که این کشور هر چه ضربه می خورد از همین کارهاست
کافی است نماینده ای را داشته باشی مشکل حل است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
چرا اسم نماینده را نبردند؟
اشکالش چیه؟!
با سلام
ببخشيد اين چيز جديد و تاره اي نيست كه در مملكت ما اتفاق مي افتد همشان را به خدا و حضرت ابوالفضل بسپاريد
پاسخ ها
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
این حرفی که میزنی !!!
کشور قانون داره ، قوه قضا داره اگر قرار باشه کسی جرمی کرد و آن را به خدا واگذار کنیم پس چرا بی دادگاه ببخشید دادگاه ایجاد شده است.
سوال اینجاست:
چه عامل یا عواملی باعث میشود که یک پرونده اینقدر به درازا میکشد؟؟
آیا تابحال پرونده ای داشته اید که طرف شما آیا خودش آدم گردن کلفتی بوده یا پارتی گردن کلفت دارد ؟ آنگاه درد این خانواده را میفهمید
بیدادگاه ببخشید! دادگاه را گداشتند که به حق مظلوم رسیدگی کند نه اینکه به مظلوم قانونا زور بگویند.
ميشه . آخه اينجا ايرانه!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
ببخشید منفی زدم با شما کاملاًموافقم اینجا همه چی ممکنه!!!
اعدااااااااااااااااااااااااااااااااااااام
الله اکبر الله اکبر همه برای تسلای دل خانواده و لیلای کوچولوی معصوم یک فاتحه بخوانیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
البته خيلي هم كوچيك نبوده ايشون
اقاي دادستان كجايي؟
واقعامتاسفم.وای به حال این بی خبران از خدا.
ادعاي عدالت در كشور ما فقط شعار است و آرام آرام تجاوز به امري عادي تبديل مي شود گويي همه حريص شده اند تا به هر طريقي تجاوز كار باشند.شايد اين هم مد امروز جامعه ما باشد .
البته همین روز ها خروجی های رسانه های بین المللی انباشته است از اخبار مربوط به پیگرد خیلی پیگیر دادگستری هندوستان!!!!، برای مجازات انسان- نما های ددمنشی که در داخل اتوبوس ، همین بزه را ( البته با توحشی بسیارکمتر !!!!! ) با یک دختر هندو مرتکب شده اند ؛ البته هندی ها که مُـرده های خود را به جای کفن کردن ، می سوزانند ، عملاً برای پیگرد قضائی با پیگیری کفن-پوشانه!!!!!! روند دادگاه بیگانه اند
بااین همه مدرک اونم بخاطره مرگ یکی از قاتلا اون دوتا حیوون دیگه 17 ساله هنوز نفس می کشن تاسف آوره زشته به خداواسه اینا که می گن ماباقاطعیت برخورد می کنیم!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
عزيز داستان را تا آخر مي خوندي و داغ نمي كردي. مواظب باش جاي طلا زغال بهت نندازن.
وای به حال عدالت
انهائی که بر مبنای تعصبات بیهوده خون مظلوم را پایمال کنند هر کس که باشند با یزیدیان محشور شده و سزای جنایت خود را در همین دنیا نیز خواهند دید .ما شریک درد این خانواده مظلومیم .دستگاه قضا نباید عدالت و رضای خدا به رضای یک نماینده سابق نا عادل و ظالم بفروشد
من سنقری هستم و از مصیبت هایی که این خانواده کشیدهاند زیاد شنیدم. اینها تمام زندگی خود را فروختند تا بلکه عدالت اجرا شود. ولی بنا به مواردی که توسط نویسنده اشاره شده هنوز عدالت اجرا نشده. امیدوارم هر چه زودتر این جانی و آن حامیانشان به سزای عمل ناپاکشان برسند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
عملکرد سیستم قضایی تاسف آوره
مراسم قسامه با حضور 50 نفر از بستگان مقتوله انجام شده در حالیکه هیچکدام شاهد صحنه تجاوز و قتل نبوده اند!!! میشه در این خصوص بیشتر توضیح بدید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
عزیزم یه ذره مطالعه کن!!!
واقعا تاسف برانگیز است.خدا کنه حق به حق دار برسد
سایت تابناک
با سلام
باید به اطلاع برسانم که در اجرای مراسم قسامه 50 مرد باید حضور داشته باشند و این افراد نباید نسبتی با مقتول یا مقتوله داشته باشند .
از آنجا که در طوایف احساسات حاکم است از لحاظ قانونی قسامه طایفه ای فاقد شرعیت می باشد و قابل قبول نمی باشد .
لطفا جهت اطلاع عموم این مطلب را حتما به اشتراک بگذارید .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
چی می گی بابا؟! این خانم 17 میلیون پول داده 50 نفر را آورده راجه به چیزی که شاهد نبودند شهادت بدهند! این چگونه می تواند جرمی را ثابت کنند؟ چرا مسئله را می پیچونی؟ این 50 نفر از هر طایفه باشند به هر حال شاهد نبوده اند!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
من نمیفهمم چرا بعضی از افراد به حرف حساب منفی میدهند .
این صدای دزفول حرف قانونی زده این که منفی نداره
با احساس عمل کردن که مشکلی را حل نمیکند
قانون فصل الخطاب است و لاغیر
چه قوانین عجیب و غریبی در این مملکت داریم و نمی دانستیم. پنجاه نفر از کس و کار شاکی قسم بخورند؟ خب چرا از کس و کار متهم قسم نخورند به بیگناهی؟ یا اصلا از افرادی که ذی نفع نیستند؟ حالا اگر کسی کس و کاری نداشت چه کند؟
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
خداییش راست میگه
اگر کس و کاری در کار نبود چی؟
یا اگر طرفمقابل قسم بر بیگناهی خوردند؟
هرگز از قتل به این فجیعی دفاع نمی شود
ولی اثبات هم آسان نیست
داغ دل آن پدر و مادر پیر سنگین است
اما راه اثبات عجیب!!!!
رضا خان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
شما چی می دونی . بعضی ها خیال می کنن همه چی میدونن ولی نه داداش . شما یه جستجو کنی تو همین اینترنت می فهمی دلیل این قانون رو.
از نظر علمای حقوق انچه باعث تاثیر مجازات می شود لزوما شدت مجازات نیست ،قطعیت مجازات مجرمین است.پرونده های اینچنینی مجرمین را اسوده تر می کند.
ذرود به شرف این خانواده که اینقدر در اجرای عدالت خستگی ناپذیرند . ...............
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
این کار اون خانواده خودش ظلم به جامعه است
سیدروح الله
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۴
بر عکس نظر جنابعالی که گفتی ( این کار اون خانواده خودش ظلم به جامعه است )،این کارخانواده مرحومه ،کمک بسیار بزرگی به جامعه وعدالت است واجر بی حساب دارد.
نمیدونم چرا دادگاه ما در مقابل این وحشی ها چرا اینقدر ملاطفت و مهربانی دارد اما در مقابل پرونده های سیاسی اینقدر قاطع است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
اگه ازش فيلم گرفته بودن واسه اينكه نشون بدن ما قاطعيم فرداش اعدامشون ميكردن!!
كشتن دو جوان هنوز براي اين زن كافي نيست كه باز به دنبال اعدام يه نفر ديگه هم هست.ولش كني فكر كنم تمام ايرانو مقصر ميدونه و ميخاد همرو اعدام كنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
فکر کنم شما از آشناهای این متهمی چون کسانی که جرمی مرتکب میشن باید مجازات بشن حالا چه یک نفر چه صد نفر
ناشناس
| Germany |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
مطمئنم بچه و خصوصا دختر نداري تا عمق غم اين مادر رو درك كني... من كه يك پسر دارم وقتي اين متنو ميخونم وجودم پر از نفرت ميشه... اينها نبايد يك روز بيشتر زنده مي موندن نه اينكه 17 سال با خيال راحت زندگي كنن در حاليكه مادري داره به خاطر كار اون خون گريه ميكنه...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
جناب ميم، نمي دانم ازدواج كردي و فرزند دختر داري يا خير اما اگر براي من چنين اتفاقي مي افتاد مطمئن باشيد كه بدترين از اينها اتفاق مي افتاد. اين خانواده جدا صبوري مي كنند.
ناشناس
| Germany |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
واقعا برات متاسفم همين دو "جووني" كه ميگي به يك دختر نوجوان معصوم "تجاوز" كردن "به قتل رسوندنش" و زندگي يك خانواده رو از بين بردن... كافي نيست؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
برات متاسفم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
جناب میم یا شما نا آگاهی یا به نحوی به خانواده مجرمین وابسته ای چون اظهار نظرت خیلی عجیبه .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
اگه خواهر خودت بود دخت رخودت بود بازم همینو میگفتی؟سه نفر مثل وحشی بریزن رو سرش ارخشم بکشنش تو میگی فدای سرشون؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
امیدوارم به سرت نیاد . اکه تو هم مبتلا میشدی ، اونوقت درد اون بیچاره هارو میفهمیدی .
رضا خان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
ای بیچاره . اگه برای خودت پیش بیاد باز هم همین حرف رو می زنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اسدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
باید این اتفاق برای ناموس خودت بیفته بعدا" اگر خواستی میتونی بری ببخشی .انسان زنده است با آبرو و شرافت .که اگر نباشد هیچ فرق با حیوان ندارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
تو بودی چیکار می کردی؟
اکبر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
جناب میم دو جوان جانی بدست کسی کشته نشدندبلکه کمترین شکل از گناهی که کردند را کشیدندوامیدوارم جانی سوم نیز اعدام گردد تاشاید درس عبرتی باشد وقطعا کسی شخص فهیمی چون شما را اعدام نمی کند.!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
از عزیزان خودت نبوده که اینو میگی
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
اگر خداي ناكرده بازم تاكيد ميكنم ميكنم خداي ناكرده برا شما دوست عزيز همچين اتفاقي مي افتاد چه ميكردي ؟؟!!!! حتما 500 ميليون رو ميگرفتي .نه؟؟؟؟ ولي درود به شرفشون كه بيشتر زندگيشون رو هزينه كردند تا خون دخترشون پايمال نشه از نظر من معناي حقيقي پايبندي به خانواده همينه اميدوارم با ياري خداوند متعال هرچه زودتر حق به حقدار برسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۴
با میم موافقم
درست است که جنایتی کثیف صورت گرفته اما دو نفر آدم هم به خاطر مرگ یک نفر اعدام شده اند.
خیلی ها از خون عزیزانشون میگذرند م عفو میکنند اما این خانواده به دو مرگ در مقابل یک مرگ هم قانع نیستند و دنبال سومی هستند آنهم نه با دلایل و مدارک قاطع.
واقعا ادم بغضش مي گيريد چقدر بعضي ها از انسانيت فاصله دارند كه حتي به بچه اي كه هيچ از زندگي نمي داند رحم نمي كنند واي به حال آنهايي كه از اين جور حيوان ها دفاع مي كنند واي................
امان از اين قانون نابرنده ما.قلبم درد گرفت از اين ماجرايي كه بر خانواده ودختر معصوم اين عزيزان گذشته است...
ای آقااااااااا ...
از این پرونده دردناک تر بیارم دفتر تابناک، قول میدید منتشر کنید؟؟؟
یا اگه ببینید پای بعضی آقایان وسط هست، میکشید کنار؟؟؟؟؟؟؟
از اين دست پرونده ها الي ماشاءالله در كشور ما وجود دارد.واقعا بايد براين عدالت خون گريست.
دختر هند یا دختران ایران؟
واقعاً سقوط اخلاقی تا کجا؟!آدم گریش میگیره
خدايا چي گذشته به اين مادر تو اين هفده سال... تصور اينكه سر بچه خودم بياد ديوونم مي كنه...
درود بر شرف اين مادر كه مثل شير دنبال كفتاراست تا نفسش را نگيرد از پا نمينشيند.
وقتی که اسم یک نماینده وسط میاد، میشه حدس زد که فرد اول هم خودکشی نکرده باشه و به اجبار رفته باشه تا بستگان همچنان بمانند
پسر خاله مقصر نیست؟
كجاست عدالت علي
عدالت ؟!!!!!!!!!!!!!
اولین باره که این کلمه رو میشنوم .
خوردنیه ؟ نوشیدنیه ؟ چی چی هست ؟
ببینم اصلا وجود داره ؟!!!
تابناک پیگیری کن
آیا اعتراف اولیه که منجر به مجرم بودن آنهاست در پرونده نیست که نیاز به قسامه باشد عده ای مانند گرگ وحشی به جان دختری بی پناه میافتند آیا جزایشان مرگ نیست آیا صرفا چند نفر مانند کفتار به جان مردم بیافتندو به بگویند 1 نفر مرده چند نفر نباید اعدام شوند باید آزادانه در جامعه بگردند خود کلاه خود را قاضی کنید
در جواب دوستانی که ......
چرا موضوعو پیچیده میکنید از سه مظنون دو نفر کشته شده اند و یک نفر هم چند سالی فراری بوده
اگر واقعا اون یه نفر بیگناه باشه باز هم علاقه دارین زود اعدام بشه؟
منهم با نظر فوق موافقم . دونفر كه اعدام شده اند در آن زمان جاهل و ناداني كرده اند و اعدام شده اند . نفرسوم هم كه دراين مدت مطمئن باشيد فشار روحي و عذاب وجدان زيادي كشيده است و 17 سال زندان و فرار و دربه دري به مكافات خودش رسيده است . حالا اصرار براين باشد كه در اين دنيا نباشد ؟اين همه روحيه انتقامجويي واقعا عجيب است .
ضمنا نگو دو جوان بگو دو حیوان
کاغذین جامه به خوناب بشویم که فلک
رهنمونیم به پای علم داد نکرد
در جواب مبم می گویم هر کس که گناهکار بوده باید مجازات شود چه یک نفر و چه صد نفر .این چنین جوانان نباید این دنیا را درک کنند.
چشم قوه قضاییه روشن
من نمی دونم کی راست میگه کی دروغ ولی تو این 36 سالی که خدا بهم عمر داده به دفعات برام ثابت شده خون و ناموس هیچ موقع پایمال تمیشه.
از تیتر تابناک اینطور بر می آید که "عدالت" برابر اعدام شخصی است که علیه وی مدارک لازم کافی محکمه پسند وجود ندارد!!
خوب دقت کنین اولین شخص خودکشی نکرده بلکه اونو اونجا دار زدن که نتونه اسم ای صفرو بییاره بعد هم اون یکی رو دار زدن که شاید خوانواذه دختر رضایت بدن.بغد که ای تور نشده همه جوره پول خرج میکنن که اعدام نشه.قاتل اصلی همون صفر هست
يعني براي اجراي قاونون و عدالت هم بايد التماس شود؟
پس نقش پسرخاله چي ميشه؟
صرف نظر از واقعيت ماجرا به طول انجاميدن 17سال براي رسيدگي به پرونده نشان از كاغذ بازي بيش از حد ادارات وشلوغي دادگستري ها و حجم بالاي پرونده ها به دليل افزايش جرم و اكثرا نفوذ عناصر ذينفع در دادگاهها ميباشد.مخلص كلام اينكه قوه قضائيه ضعيفي دارم اگر واقعا حكم فردي اعدام است كه به دختر معصومي آن هم با عرض حال موجود تجاوز كرده و وي را به وحشيانه ترين حالت ممكن كشته نبايد فرصت يك زندگي 17ساله را داد.اگر قاتلين به اين صورت از دست عدالت فرار كنند كه ديگر بايد فاتحه همه چيز را خواند....
متاسفانه باید قبول کنیم که محیط جامعه ما فاسده و برای همین هم ادم های فاسد تربیت میکنه. اگه هزار تا از این آدما را هم بکشند باز تجاوز و قتل از این جامعه کم نمی شه.
به نظرم در وقوع یک جرم تو یک جامعه شاید هزاران نفر مقصر باشند.
بیاییم در کنار اعدام این افراد فکری هم به دلایل وقوع این جرایم بکنیم
یک جمله متاسفم.عدالت کجاست؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اول از همه خدا به این خانواده صبر بده و امیدوارم نسل این افراد شیطان صفت از روی زمین برداشته بشه . اما موضوع اینه که اگه این موضوع سیاسی بود اینقدر بررسی اون طول می کشید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نتیجه گیری می کنیم که بررسی این پرونده همان زمانی انجام خواهد شد که موضوع مرگ نوجوانان در اردوهای راهیان نور و یا آتش سوزی کلاس های درس در روستاها و... پیگیری شود . که البته تا آن موقع ظهور امام زمان است و....
من به شخصه با نظراقا عادل موافقم
اگه دخترت برای تو عزیز بوده اون دو تا هم برای خونوادش هم عزیز بوده.شاید همین پسر خالش هم تو این برنامه نقش داشته.اصلا می خوای یه تفنگ بگیر دستت کل مردم را بکش تا کاملا خیالت راحت بشه.
بیایید از زاویه دیگری به موضوع نگاه کنید.
درست است که جنایت هولناکی روی داده ولی بهتر است به دور از احساسات قضاوت کنیم.
ببینید دیگه زن نصف مرد است
از طرفی در کشتن یک زن سه نفر شریک جرم بودند'
پس داستان به همین سادگی ها هم که شما فکر میکنید نیست
ومن هم خودم رو در مقام قضاوت نمیدانم.
پاسخ ها
میم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۴
قضیه فقط قتل نیست که دیه زن نصف مرد باشه. تجاوز هم مطرحه.
وای بر ما که نماینده ی مجلس اینچنین از اجرای حکم اعدام قطعی جلوگیری می کند. علی جان کجایی که دلتنگ عدالتت هستیم
افرین به این مادر
پاسخ ها
بابابزرگ بیکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
بالاتراز سیاهی رنگی نیست. دم این مادر گرم تا پای جان ما هم ایستاده ایم و از ایشان دفاع می کنیم هرچند اگر همین کامنت گذاری باشد. درود بر شرف ایرانیان با غیرت.
عليرغم تمام كاستي‌ها و نواقص و مشكلات بشماري كه در دستگاه قضايي وجود دارد و سبب بي‌عدالتي‌هاي فراوان شده و مي‌شود اما باز هم نبايد اجازه داد پرونده‌هاي قضايي جنبه ژورناليستي به خود بگيرد كه در آن صورت فاجعه خواهد بود.
مطمئن باشيد دخالت مطبوعات و سايت‌ها در پرونده‌هاي قضايي تنها نتيجه‌اي كه دارد تحريك احساسات عمومي به نفع يك طرف و به ضرر طرف ديگر است بدون اينكه در اغلب موارد حق و عدالت و قانون مورد توجه قرار گرفته باشد. متاسفانه موارد مشابه اين را بسيار ديده‌ام كه روزنامه‌نگاراني كم‌سواد پرونده‌هاي حساس قضايي را كه با جان و مال و آبروي انسانها سر و كار دارد، سوژه‌اي چرب و نرم و جنجالي ديده‌اند و با نشستن بر مسند قضاوت، حكم اعدام يا برائت صادر كرده‌اند. جنجالي و ژروناليستي شدن پرونده‌هاي قضايي آفت بزرگي براي اجراي عدالت است. در شرايطي كه سيستم قضايي به انواع عوارض و مشكلات دچار است به عنوان يك حقوقدان از شما خواهش مي‌كنم با دخالت‌هاي نسنجيده و غيركارشناسانه مشكلات را دوچندان نكنيد.
بهتر است این قضایا را به مسئولین قوه قضاییه واگذار کنیم . هر چند این اتفاق یسیار ناراحت کننده است .برای شادی روح دختر همه با هم فاتحه های بخوانیم.
تابناک خدا خیرت بده
واقعا با خواندن اين مطلب حالم خراب شد
پاسخ ها
زاکانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
حالت خراب شد چون شرف داری و غیرت. آره داداشم شرف و غیرت این روزها کمیاب شده و سخت گیر می آید.
خداوند منان را شاکریم که فقیهی مجتهد بر مسند دستگاه قضا است و و ما مردم شکی در اجرای عدالت هر چند دیر نخواهیم داشت.
من هم مادر ی فرهنگی هستم که موردبیمهری وظلم دستگاه قضایی قرار گرفتم هشت سال است که روبه درگاه الهی نشسته ام که شایدحق فرزندم را بگیرد سال هشتادوسه بعنوان شاگرد ممتازونمونه اخلاق اورا به اردوی شمال بردند یکروزبعد جسد اورا به ما تحویل دادند به هرقاضی ودادستانی ومسئولی مراجعه کردیم کسی به عنوان یک انسان به داغ دل ماکمترین توجهی نشان ندادچون مدیر مدرسه خانواده شهید بود هروکیلی هم مامور میکردیم اورا یامیخریدندیاتهدیدمیکردند هشت سال است که منتظردادخواهی او هستیم ایا دراین مملکت کسی هست که به دادما برسد!!!!!!!!!!!.......
خداوندا بحق عظمت وجلالت قسم . انتقام خونهاي بناحق ريخته شده بستان تا مرحمي باشد بر دلهاي سوخته بازماندكان انان .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
آمین یا قاسم الجبارین
یارو وقتی فرار میکنه یعنی خبری هست وگرنه سر بیگناه بالای دار هم بره اون دنیا بی اجر نمیم.نه حالا به چی این دنیا این مردک چنگ میزنه خوب برو بالا خلاص...........
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۵
اگر اینقدر مطمعنید و به این دنیا "چنگ نمی زنید" خودتان اول تشریف ببرید آن دنیا و خود و خلق را "خلاص" کنید! یا فقط جون تو جونه و جون بقیه بادنجونه؟
در صورتی که حرفهای این مادر ،در خصوص پیشنهاد 500میلیون تومان درست باشد ،این خود گواه بر مقصر بودن متهم است،وگرنه اگر تقصیری نداشته چه دلیلی دارد که پیشنهاد پول بدهند
چجوری قسم خوردن که سومی ه طرف رو کشته؟
به تجربه ثابت شده است تا یک مو ضوع رسانه نشود کسی به داد مردم نمی رسد پس عدالت یک قاضی مسلمان کجاست دورد بر تابناک
علت زیادشدن پروندها در قوه قضایی همین طول دادن اجر ا احکام است که قاطع برخورد نمیشه
قابل توجه اقای لاریجانی
اگر پرونده ای در دادگاه داشته باشید آنوقت معنی عدالت را می فهمید
اگر شما یکی از آن 50 مرد بودید حاضر بودید قسم بخورید که آن مرد لیلا را به قتل را رسانده است؟ من اصلا از چنین قانونی اطلاع نداشتم و درست نیست که اظهار نظر کنم ولی شاید منطق این قانون این بوده است که افرادی که باید قسم بخورند دست و دلشان بلرزد و قسم نخورد و انسانی را از مرگ نجات دهند و خانواده مقتول هم به احترام ایشان بپذیرند که متهم را بی گناه بدانند و گذشت کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۵
چی میگی؟! اصلاً خودت متوجه منظورت می شوی؟!
واقعا مقصر کيه ؟ تا کى قراره شاهد چنين اتفاقاتى باشيم ، که بعدش بيايم و اينجورى تاسف بخوريم.
بهتراست رضایت اولیادم جلب گرددچون متهم به ارتکاب جنایت اقرارنکرده ومعلوم نیست مرتکب گناه شده باشدوجرم وی با قسامه اثبات شده درآن دنیا پاافرادی که قسم خورده اندنیز گیراست.
بنده از فقه وحدود شرع اطلاع زیادی ندارم اما اولا دیه برای قتل غیر عمد است ومجازات قتل عمدقصاص است مگر صاحب خون به دیه راضی شود دوما " اگر این تاخیر اجرای حکم بدلیل آشنایی با نماینده مجلس باشد فاتحه عدالت اسلامی را بایدخواند عدالتی که آهن گداخته در دست برادر میگذارد
ای نماینده شریف ای والا مقام ای ...
حرامت پول ملت
به عقیده من آن نماینده سابق مجلس هم بخاطر حمایت از این جنایت باید اعدام شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۴
نظر ندی برای جامعه بهتره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۴
کجاست عدل علی ع که خودی و غریبه نمیشناخت
پرونده های مفتوح 30 ساله بسیاری در قوه قضاییه وجود دارند و ای بسا بی دلیل مختومه اعلام شده اند. نمونه اش پرونده تصرفات عدوانی اراضی در ابتدای انقلاب شکوهمند اسلامی به وسیله عده ای سوء استفاده گر و مخل آرامش عمومی
حکم قصاص قاتل برادر من در دیوان تایید شده و 3 ساله که در مرحله استیذان متوقف شده و اجرا نمی شود خیلی از احکام قصاص متوقف می باشد و قوه قضاییه از اجرای احکامی که خود صادر و تایید کرده خودداری می کند !!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۴
عزیزم اگه میتونی عفو کن چون تو این گرونی هیچ چی نباشه دیه خوبی گیرت میاد اون کسی که قاتل اگه عفوش کنی و با اون جرم به جامعه برگرده از قصاصی که تو در 3 دقیقه انجام میدی براش بدتره روزی هزار بار توسط حرف و حدیث مردم و.... قصاص میشه در اخر از خدا برات صبر و سلامتی میطلبم
آقای لاریجانی مگراین اقدام چه فرقی با زورگیری چندروزپیش داشته که قتلی هم درکارنبود.چون اینجا پایتخته ؟عدالت جارانمشناسد لطفا دستور اجرای عدالت دراین مورد راصادرفرما
پاسخ ها
محمد جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۴
اگر فیلم همون زورگیری توسط تابناک رسانه ای نمیشد. مطمئنم به این سرعت براش حکم صادر نمکردن.
درود بر تابناک
کشور هند دینشون چی هست ؟ کاش مثل هند رفتار میکردیم. ای کاش عدالت بود- ای کاش عدالت شعار نبود!!!
خانواده توکل در دو سال پیش توسط دو نفر به قتل رسیدند(مرتضی توکل و همسرش و دو فرزند 7 و 11 ساله اش).قاتلین اعتراف هم کردند.چرا اعدام نمی کنید.تا امنیت به بابل بر گردد؟!
5 سال پیش یه بنده خدایی از یه شرکت تعاونی کلاهبرداری کرد و زمینی که قبلا فروخته بود رو دوباره به این شرکت که 70 عضو داره فروخت و 650 میلیون تومن رو بالا کشید حالا بعد از 5 سال هنوز هیچی به هیچی (ایشون عضو شورای شهر تنکابن هم بودن) اون موقع ما که نفری 14 میلیون تومن پول داده بودیم با همین پول میتونستیم یه کارایی بکنیم ولی حالا چی؟
قوه قضاییه بعد از 5 سال نمیتونه مال ما رو بهمون بر گردونه
قوه مجریه هم هر روز بیشتر گل میکاره و 14 میلیون اون روزه ما الان 4 میلیون هم ارزش نداره
از همه زحمت کشا که اینهمه زحمت میکشن که عدالت اجرا بشه واقعا تشکر میکنم
به نام خدا
با سلام. حكم اين افراد ظاهرا به دليل فساد در ارض بوده است و فقط قصاص نيست. در ضمن حكم زمين مانده وجود دارد و متاسفانه دليل اش هم اعمال نفوذ است. يك مقدار روحيه نرم ايراني ما با برخي از احكام جور در نمي آيد و صاحبان نفوذ از همين حفره دست به اعمال نفوذ مي زنند. غافل از آنكه اجراي حكم در وقت خودش مي تواند خاصيت بازدارندگي هم داشته باشد.
واقعا دردناکه
سایت تابناک
همانطور که از ما وقع مشخص است در زمان وقوع قتل کسی وجود نداشته است .
پس آن 50 نفر چگونه قسم خورده اند ؟؟؟!!!
آنها اگر آنجا بودند که باید جلوی قتل را میگرفتند و اگر نبوده اند پس برای چیزی شهادت میدهند که اصلا ندیده اند پس شهادت آنها دروغ و مستوجب مجازات نیز می باشد
لطفا منتشر بفرمایید
هر چر می کشیم از کارشناسی نبودن دادگاه هاست .17 سال امیدوارم مسولان قضا بفهمند یعنی چی .یه خورده خودتونو تکون بدید .خیلی زود جلوی شرور و شرارت گرفته خواهد شد
به نظر من مقصر اصلی پسر خالشه که رفته آب بخوره و تنهاش گذاشته اونو هم باید اعدام کرد!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۵
یک پسربچه یازده ساله رو اعدام کنن چون که دخترخاله نه سالشو تنهاش گذاشت و رفت آب بخوره؟؟؟!!!
حقش قصاصه بی صفت
مادر مطمئن باش اون دنیا دختره پاکتو میبینی و مجازات اصلی این 3تا حیوان اون دنیا دست خداست
بنده حهت گرفتن یک چک مدت 5 سال دوندگی کردم طرفم یکی ازپولدارا بود زمینی که ما ان زمان فروختیم ارزشش چندین برابر زمان گرفتن مبلغ چک بود فقط مطمینم که مچرم از پارتی داشت
من نمیدونم چه حد این ماجرا راسته اما اگه فرض رو بر این بگیریم که همه ش درسته ، فکر کنم سه نفر که هیچی سی میلیون نفرم بودن باید مجازات میشدن . این که خیلی بدتره ، سه نفر مرد به یه دختر !!!!! باز اگه یکی بود شاید کثیفی ماجرا رو یه جور جمعش میکرد . سه نفر که میشه تصور کرد اون موقع که هیچکی دستش بهشون نمیرسیده ، تو چه فکرایی بودن برای یه معصوم , که هیچ راهی نداشته .
خوب نیست آدم فکر کنه چون یکی از وحشت کارش خودشو کشته و اون یکی اعدام شده پس همه چی تمومه ، نفر سوم چی ؟ اونم مثل بقیه اون لحظه خدا رو بندگی نمیکرده و قطعا اگه دختر من ، دختر تو ، یا هر دختر دیگه ای اونجا به جای لیلا بود همین وضعو داشت . خب حالا باید بفهمه معنی ظلم کردن رو . نه ؟
باز هم متاسف شدم
خدايا بتو پناه ميبريم از زر و زور تزوير
دوستانیکه بر اعدام چند نفر برای قتل یک خانم مظلوم تعجب کردند تعجب نکنند چون صرف قتل نبوده بلکه تعدی وتجاوز وربودن هم بوده
این یک نمونه از هزاران موردی است که هر روز تو گوشه و کنار این مملکت داره اتفاق می افته، خدا به فریادمون برسه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها