بازدید 4644
۱

ثبت بیش از 24 هزار مورد HIV مثبت در ایران

کد خبر: ۲۸۰۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۷ 25 October 2012
معاون مرکز بهداشت دامغان از ثبت 24 هزار و 290 مورد HIV مثبت در ایران خبر داد.
 
به گزارش فارس از دامغان، علی‏اکبر منصوریان ظهر امروز در جلسه آموزشی ـ توجیهی مدیران دستگاه‏های اجرایی شهرستان دامغان با محوریت پیشگیری و کنترل بیماری ایدز که در سالن جلسات فرمانداری شهرستان دامغان برگزار شد، اظهار داشت: تا ابتدای سال 91 تعداد 24 هزار و 290 نفر مبتلا بهHIV  مثبت در کشور ثبت شدند.
 
وی خاطرنشان کرد: 3 هزار و 455 نفر مبتلا به ایدز و 4 هزار و 722 نفر بر اثر این بیماری فوت کردند و این آماری است که به صورت رسمی گزارش و ثبت شده است.
 
معاون مرکز بهداشت دامغان تصریح کرد: از سال 90 تاکنون، انتقال این بیماری در بخش‏هایی که از طریق خون و فرآورده‏های خونی بوده، به دلیل کنترل واردات و اقدامات حفاظتی در داخل کشور این موضوع به صفر رسیده است.
 
منصوریان یادآور شد: بر اساس آمارهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حدود 120 هزار بیمار در کشور مبتلا به HIV هستند که متاسفانه حدود 90 هزار بیمار شناخته نشده در سطح جامعه وجود دارند.
 
وی اضافه کرد: در صورت عدم رعایت حفاظت فردی، نکات ایمنی و احتیاط همه‏جانبه در مراجعه به آرایشگاه‏ها، زندان‏ها، دندان‏پزشکی‏ها، بیمارستان‏ها و . . . شاهد رشد و افزایش شدید بیماری خواهیم بود.
 
معاون مرکز بهداشت دامغان افزود: یکی از دلایل نزدیک شدن به اپیدمی در جمعیت عمومی کشور بروز و شیوع بیماری ایدز در افراد دارای رفتارهای پرخطر، استفاده‏کنندگان مواد مخدر و روابط جنسی است.
 
منصوریان خاطرنشان کرد: با توجه به بررسی‏ها و آمارهای به دست آمده و مطالعات صورت گرفته، اوج بروز این بیماری بین پنج تا 25 درصد است و آمار بالای پنج درصد این بیماری در جمعیت می‏تواند بسیار خطرناک باشد.
 
وی گفت: توصیه‏ای که به جوانان داریم، این است که با پای‏بندی به کانون خانواده و اصلاح رفتارهای غلط در جامعه نسبت به بالا بردن ایمنی خود و نهایتاً پیشگیری از وجود این بیماری تلاش کنند.
 
معاون مرکز بهداشت دامغان گفت: مرکز بهداشت شهرستان دامغان این آمادگی را دارد که با برگزاری جلسات آموزشی در سطح سازمان‏ها، دانشگاه‏ها و مدارس و گروه‏های هدف، اطلاعات لازم را در اختیار آنان قرار دهد.
 
این جلسه آموزشی ـ توجیهی در راستای برنامه توانمندسازی مدیران دستگاه‏های اجرایی شهرستان دامغان در خصوص برنامه‏های جامع ارتقای سلامت از سوی مرکز بهداشت و فرمانداری شهرستان دامغان برگزار شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
با عرض سلام متاسفانه دربسیاری از بیمارستانها مخصوصا خصوصیها لوازم یک بار مصرف را دوباره استریل کرده به صورت غیر استاندارد استفاده میکنند بخصوص در جراحی قلب و انژیوگرافی وازمایش خون هم از مرض نمیگیرند .بسیاری ازاین وسایل به خاطر ساختارشان قابل استریل مجدد نیستند مثل بالن انژیو وسرنگ اینفلیتور واین خیلی خطرناکه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست