بازدید 20378

هشت باور احمقانه آمریکایی‌ها درباره سیاست خارجی

این روزها، رقابت‌های انتخاباتی در ایالات متحده به اوج خود رسیده و هر یک از دو کاندیدای دمکرات و جمهوری خواه، می‌کوشد در همه حوزه‌ها، از جمله سیاست خارجی، برتری خود را بر رقیبش اثبات کند. با این حال، گزارش «فارن پالیسی» نشان می‌دهد در برخی حوزه‌های مهم سیاست خارجی، رأی دهندگان آمریکایی نه تنها دارای درک درستی نیستند، بلکه باورهای خنده‌داری دارند.
کد خبر: ۲۷۹۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۹ 18 October 2012
این روزها، رقابت‌های انتخاباتی در ایالات متحده،ب ه اوج خود رسیده و هر یک از دو کاندیدای دمکرات و جمهوری خواه، می‌کوشد در همه حوزه‌ها، از جمله سیاست خارجی، برتری خود را بر رقیبش اثبات کند. با این حال، گزارش «فارن پالیسی» نشان می‌دهد در برخی حوزه‌های مهم سیاست خارجی، رأی دهندگان آمریکایی نه تنها دارای درک درستی نیستند، بلکه باورهای خنده‌داری دارند.

به گزارش «تابناک»، نشریه آمریکایی «فارن پالیسی» در مطلبی به بررسی هشت باور احمقانه آمریکایی‌ها درباره سیاست خارجی این کشور پرداخته که از نظرسنجی‌های گوناگون اقتباس شده‌اند. برخی از این موارد، برای نمونه موضوعات مربوط به عراق و افغانستان ـ که آمریکا مستقیم در آنها درگیر است ـ بسیار جالب توجهند.

این هشت مورد عبارتند از:

1 ـ بنا بر نتایج نظرسنجی سال 2012 مؤسسه «پیو»، 41 درصد از آمریکایی‌ها بر این باورند که چین قدرت برتر اقتصادی جهان است (پاسخ درست، آمریکاست که تنها 40 درصد از پاسخ دهندگان به آن اشاره کرده‌اند).

2 ـ نظرسنجی «نیوزویک» در سال 2011 نشان داد 73 درصد از آمریکایی‌ها نمی‌دانند مهمترین دغدغه آمریکا در دوران جنگ سرد، مسأله کمونیسم بوده است.

3- 9 درصد از آمریکایی‌ها همواره از اینکه قربانی تروریسم شوند، نگران هستند. این در حالی است که بر پایه برآورد نشریه «ریزن»، احتمال کشته شدن یک آمریکایی به دست یک تروریست، یک در بیست میلیون است و در پنج سال گذشته، احتمال کشته شدن بر اثر برق گرفتگی، چهار برابر بیش از احتمال قربانی شدن در حمله تروریستی بوده است.

4 ـ نزدیک 25 درصد از آمریکایی‌ها نمی‌دانند که ایالات متحده از بریتانیا استقلال پیدا کرده است.

5 ـ نظرسنجی «سی‌ان‌ان» در سال 2010 نشان داد، 71 درصد آمریکایی گمان می‌کنند هم‌اکنون ایران سلاح هسته‌ای دارد.

6 ـ نیمی از آمریکایی‌ها می‌پندارند که ایالات متحده 27 درصد از بودجه خود را صرف کمک‌های خارجی می‌کند (عدد درست، 1 درصد است).

7 ـ 33 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی شبکه خبری «سی‌بی‌اس» در سال 2007 بر این باور بودند که صدام حسین شخصاً در رخدادهای 11 سپتامبر شرکت داشته است؛ گفتنی است، در سال 2003 این میزان 53 درصد بوده که به مرور کاهش یافته است.

8 ـ 88 درصد از جوانان آمریکایی نمی‌توانند افغانستان را روی نقشه پیدا کنند. 75 درصد در یافتن ایران و اسرائیل دچار مشکل هستند و 63 درصد نیز در مورد عراق چنین وضعیتی دارند.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۵۵
انتشار یافته: ۱۷
اینها همه از برکات ! رسانه های آزادی جریان آزاد اطلاعات آزادی بیان در حد لالیگا و عدم استفاده ابزاری دولت و لابی صهیونیست از رسانه هاست که امروز نتایج به اینصورت نمایان شده .
پاسخ ها
واقع بین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
باید بدونی که سخت در اشتباهی هموطن !
رسانه های بیگانه ابزار دست لابی صهیونیست و سردمداران یهود هستند که بعضا از مدیران آنها و یا حامیان مالی این غولهای رسانه ای اند !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
دوست عزیز من این نظر رو نوشتم و کاملا روشنه که من دارم سیستم حکومتی و رسانه ای آمریکا این مدعی آزادی بیان و حقوق بشر رو به سخره میگیریم و کاملا با شما هم عقیده هستم (برکات رسانه های آزادی جریان آزاد اطلاعات آزادی بیان در حد لالیگا و عدم استفاده ابزاری دولت و لابی صهیونیست از رسانه ها نتیجش باید بشه این جواب های کودکانه و گاها ابلحانه ؟!!!)
یعنی شاخ در آوردم!
75 درصد از جوانان آمریکایی نمی‌توانند ایران را روی نقشه پیدا کنند!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
75 درصد از جوانان ایرانی هم نمی توانند کار پیدا کنند.
نیما
| Germany |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
ما با آشنا هامون که صحبت میکنیم و میپرسیم نظرشون در مورد ایران چیه؟ میگن خیلیهاشون اصلا نمیدونن ایران کجاست یا چیه. بی تفاوتن.
خوب میدونین علتش چیه
واسه این که اونا با سیاست کاری ندارن سیاست رو سپردن به دو حزبشون و اون دو تا حزب هم که به فکر مردمشون هستن و مردمشون تو اسایش هستند و با سیاست کاری ندارن واسه خودشون حال میکنن مثلا میگم اونجا قصاب میره دنبال قصابیش کارگر میره دنبال کارگریش دیگه مثلا قصاب نمیره تو کار کارگر دخالت کنه

ولی تو ایران از یه بچه دو ساله بپرسی اسم سگ رییس جهمور امریکا رو واست میگه تو ایران همه از سیاست سرشون میشه همه تو هر چیزی نظر میدن مثلا یه تصادفی میشه همه اونجا جمع میشن تا وقتی که پلیس بیاد واسه خودشون اظهارات کارشناسی میکنن که مقصر کیه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
هر چند که حرف شما ممکنه درباره ایرانی‌های صدق کنه اما درباره آمریکایی‌ها قطعاً اشتباه می‌فرمایید.
یک آدم معمولی آمریکایی پرت‌ترین موجود دنیاست، این جوری بار می آیند که اصلاً مغزشان را به کار نیندازند. اگر در آمریکا زندگی کرده باشید می‌دانید که هر چه از دو طرف آن که دریاست دورتر شویم و به مناطق مرکزی نزدیک‌تر شوید، این حماقت وحشتناک‌تر می‌شود. به طور که اون وسط‌ها، ملت فقط اسم خودشان را می‌دانند! به راحتی ایران را با عراق اشتباه می‌گیرند و اصلاً خیلی‌ها تا آخر عمرشان نمی فهمند که این دو تا با هم فرق هم دارند. چند سال پیش یک کمدین ایرانی که برای اونا جوک می‌گه و مسخره‌شون هم می‌کنه گفت: «من به گوش خودم شنیدم که کوندالیزارایس می گفت: ما به ایران حمله کردیم، نه ببخشد به عراق- چون Iran و Iraq در انگلیسی فقط در حرف آخرشان اختلاف دارند- من به ایرانی ها توصیه می کنم که اسم کشورشان را بگذارند کانادا، و اگر آمریکایی دیدن بگن آقا اینجا کاناداس و عراق را هم اگر بخواهی اون طرفیه!‍»
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
نخیر عزیزم اینا به خاطر اینه که رسانه هاشون اون چیزی رو که دوست دارن به مردم میگن وگرنه چرا باید مردمی که با سیاست کار ندارند 71 درصد فکر کنند ایران بمب اتمی داره. البته اینکه در ایران همه در امور تخصصی نظر میدهند درست است و نباید اینگونه باشد.
امریکا از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر. شهید دکتر بهشتی
شما می گویید مردم عادی، بنده دیدم اساتید علوم سیاسی و مطالعات استراتژیک دانشگاه کانادا هم درک درستی از اوضاع عالم ندارند و در توهم به سر می برند
با این که اونجا آمار واقعی و مستند منتشر میشه جالبه که مردمش اینجوری فکر میکنن.
معلوم نیست این امریکایی ها با این همه آمار که حاکی از خنگی آنهاست چگونه ابرقدرت هستند؟
البته ابرقدرت پوشالی هستند و ابرقدرت واقعی ایران است که رهبری جهان اسلام را دارد و با هر مشکل و تحریم و غیره رویارویی دندان شکن می کند.
آقای متحد، نمی دانی چطور ابرقدرت شده اند؟ هر چه دولتشان می گوید، آنها می گویند درست است و باید همین طوری باشد. حتی اگر به مردمش زور هم بگوید می گویند درست است و مردم دخالت در کار دولت نمی کنند مگر در انتخابات که هر کس بخواهد می رود و رای می دهد و تمام.
مردم آمریکا تحت تبلیغات صهیونیست ها تبدیل به یکی از احمق ترین مردم روی کره اند. تفنگ دست مردمان احمق برای صلح جهان و بقای بشریت بسیار خطرناک است و باید نابود شود
مردم آمریکا سرشون به موسیقی و فیلم و امرار معاش و لذتهای فردی گرمه و بحرانهایی که حکومتشون توی جهان به پا میکنه چون تأثیری در موارد فوق نداره اصلا براشون مهم نیست مگر جایی که یه ذره روی اون موارد اثر بذاره!
75 درصد از جوانان آمریکایی نمی‌توانند ایران را روی نقشه پیدا کنند!!!!!!!!!!!!!!

تو هیچ شناختی از مردم جاعل آمریکا نداری. پس چگونه اوباشان کاخ نشین از زمانی که این تروریست ها آمریکا را با کشتار میلیونی مردم محلی و جنگ قلابی علیه مکزیک آمریکا را راه انداختند؟

این ابلهان حتی نمی دانند ترکیه کجاست. روزی در کتابخانه - توجه کنید در کتابخانه - خانمی که معلوم بود سواد دانشگاهی دارد از من می پرسید "ترکیه در کجاست؟"

خاک بر سر چنین ابلهانی که در مقابل اینهمه جنایت همچنان خفقان گرفته اند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل