بازدید 4818

ديدارهاي بان‌كي‌مون در بالاترين سطوح انجام مي‌شود

کد خبر: ۲۶۸۷۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۲ 29 August 2012
سفير و نماينده دائم ايران در سازمان ملل تاكيد كرد كه سفر بان‌كي‌مون ـ دبيركل سازمان ملل متحد ـ به تهران ارتباط مستقيمي با برنامه هسته‌يي ايران ندارد.

به گزارش ايسنا، محمد خزاعي پيش از ورود دبيركل سازمان ملل به تهران در جمع خبرنگاران، در پاسخ به اين پرسش كه "آيا در سفر بان‌كي‌مون به تهران درباره برنامه هسته‌يي ايران و تحريم‌ها صحبت خواهد شد؟" گفت: سفر ايشان ارتباط مستقيمي به بحث برنامه هسته‌يي ايران و تحريم‌ها ندارد.

وي افزود: حضور ايشان براي شركت در اجلاس سران كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد است و طبيعي است كه ملاقات‌ها و ديدارهايي با مسئولان عالي‌رتبه كشور و شنيدن نقطه‌نظرات ايران در مورد مسائل بين‌المللي و جهان صورت خواهد گرفت.

سفير و نماينده دائم ايران در سازمان ملل در پاسخ به اين پرسش كه "آيا در اين سفر درباره موضوع سوريه نيز صحبت خواهد شد؟" اظهار كرد: سفر دبيركل سازمان ملل، خاص يك موضوع نيست و طبيعي است كه در اين ملاقات‌ها مسائلي كه موردنظر اين شخصيت‌ است مطرح خواهد شد.

خزاعي تاكيد كرد: سفر دبيركل سازمان ملل براي شركت در اجلاس تهران است و در ملاقات با مقامات به طور طبيعي نقطه‌نظرات جمهوري اسلامي ايران در كليه زمينه‌هاي مهم، چه در ارتباط با ايران و چه در ارتباط با مسائل بين‌المللي، به ايشان منتقل و مطرح خواهد شد.

ديدارهاي بان‌كي‌مون در تهران در بالاترين سطوح انجام مي‌شود

وي همچنين در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا، تاكيد كرد: قطعا ديدارهاي دبيركل سازمان ملل متحد در بالاترين سطوح انجام خواهد شد و حداقل دو روز در تهران هستند.

خزاعي در ادامه گفت: حدود دو سوم اعضاي سازمان ملل، اعضاي جنبش غيرمتعهدها هستند و ما طي دعوتي كه از دبيركل سازمان ملل براي شركت در اين جلسه و با توجه به اهميت و جايگاه اين اجلاس و جمهوري اسلامي ايران داشتيم ايشان پذيرفت كه به تهران سفر كند و در اجلاس سران كه از فردا شروع خواهد شد آقاي بان‌كي‌مون مشاركت خواهد كرد.

نماينده ايران در سازمان ملل خاطرنشان كرد: دبيركل سازمان ملل طي امروز و فردا چندين ملاقات با مقامات عالي‌رتبه كشور خواهد داشت كه به محض ورود وي به تهران اين ملاقات‌ها صورت مي‌گيرد.

وي ادامه داد: حضور آقاي بان‌كي‌مون به عنوان دبيركل سازمان ملل در اجلاس سران نشان دهنده اهميتي است كه ما انتظار داريم سازمان ملل به اين اجلاس بزرگ بدهد و به نظرات و مصوبات اين جنبش توجه بيشتري انجام دهد. مطمئنا ايشان مذاكرات بسيار خوبي در تهران بر سر مسائل بين‌المللي و مرتبط با جنبش خواهد داشت.

خزاعي در پاسخ به اين پرسش كه گويا قرار است دبيركل سازمان ملل سفري به اصفهان نيز داشته باشد گفت: پيش‌بيني برنامه‌هايي براي ايشان اعم از ملاقات‌ها و اگر بشود براي آشنايي بيشتر با تاريخ ، تمدن و فرهنگ ايران يكي دو تا سفر كوتاه داخلي داشته باشند شده كه جزييات آن را نمي‌توانم بگويم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی