بازدید 3343
نقوی حسینی:

مشکلات ترکیه با همسایگانش رو به فزونی است

کد خبر: ۲۶۴۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۷ 08 August 2012
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه اقدام ترکیه در حمله به شمال عراق، مذموم است، گفت: نقض تمامیت ارضی عراق از سوی ارتش ترکیه، با سفر هماهنگ نشده داووداوغلو به کرکوک هم‌زمان شد.

سیدحسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری خانه ملت، ضمن ناپسند خواندن سفر بدون‌اطلاع احمد داوود اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه به شمال عراق، ورود ارتش ترکیه به عراق را بی‌ارتباط با این مسأله ندانست.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی گفت: نادیده گرفتن مقررات داخلی یک کشور، خلاف تمام قوانین بین‌المللی است بنابراین سفر یک مقام رسمی دولت ترکیه بدون اطلاع دولت مرکزی بغداد، خلاف عرف بین‌الملل و کنوانسیون‌های جهانی است و داوود اوغلو باید در قبال اقدام خود پاسخگو باشد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: دولت ترکیه در مناطق کردنشین جنوبی کشورش، مشکلات فراوانی دارد و به جای آنکه آنها را به طور مسالمت‌آمیز حل کند، به شمال عراق لشکرکشی می‌کند.

وی  با بیان اینکه مشکلات ترکیه با همسایگان خود رو به فزونی گذاشته است، تصریح کرد: مخالفت‌های آنکارا با دمشق نیز منبعث از سیاست‌های خصمانه ترکیه با برخی همسایگان خود است.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس افزود: این رفتارهای دولت ترکیه موجب دل‌آزردگی همسایگان خود و خصوصا بغداد خواهد شد. کمترین انتظاری که عراق به عنوان یک کشور مستقل از آنکارا دارد، این است که سفر مقام‌های ترکیه به شهرهای مختلف عراق، باید با هماهنگی بغداد باشد.

هفته گذشته احمد داوود اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه بدون اطلاع بغداد و حتی استاندار استان کرکوک، به شهر کرکوک سفر و با برخی مقام‌های اقلیم کردستان عراق دیدار کرده بود. کارشناسان، پس از آغاز حمله‌های ارتش ترکیه به شمال عراق در یکی دو روز اخیر، سفر غیرمنتظره داووداوغلو را آماده کردن سران منطقه خودمختار کردنشین عراق از سوی آنکارا برای ورود ارتش ترکیه به اقلیم دانسته‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی