بازدید 19963

گزارش تصویری: جهان در آخرین هفته 2011

کد خبر: ۲۱۵۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۲ 01 January 2012
سرویس عکس ـ آخرین هفته 2011 هم رنگ و بوی همان رویدادهایی را داشت که در سراسر این سال رخ داد؛ بحران اقتصادی، جنگ، انقلاب و بلایای طبیعی؛ نوار غزه باز هم شاهد موشکباران ارتش اسرائیل بود و در فیلیپین، توفان «واشی» تلی از جنازه را باقی گذاشت.

به گزارش «تابناک»، حمله ارتش ترکیه به مناطق کردنشین این کشور، منجر به مرگ 35 غیر نظامی شد، اعتصاب کارکنان راه‌آهن پرتغال، تعطیلات آخر هفته بسیاری از مردم این کشور را خراب کرد، مانور نظامی ایران در تنگه هرمز و دریای عمان، بیشترین تأثیر را بر بهای نفت گذاشت و مسیحیان سراسر جهان، تولد عیسی مسیح و آغاز سال نو میلادی را جشن گرفتند.

این گزارش تصویری، روایت رخدادهای جهان در آخرین هفته سال 2011 است:

20 دسامبر 2011؛ زیچانگ، چین
چینی‌ها برای نیجریه ماهواره ساختند و به مدار فرستادند. چین که در سال گذشته، دو ماهواره برای پاکستانی‌ها ساخته و فرستاده بود، در روزهای پایانی سال نیز این ماهواره را برای نیجریه‌ای‌ها با موشك حامل لانگ مارچ 3B از مركز پرتاب ماهواره «زیچانگ» در جنوب غرب این كشور به مدار فرستاد.
ChinaFotoPress/ChinaFotoPress via Getty Images


20 دسامبر 2011؛ بمبئی، هند
«پراتیبا پاتیل»، رئیس‌جمهور هند با گارد نظامی دریایی این کشور در بمبئی دیدار می‌کند.
Hindustan Times via Getty Images


22 دسامبر 2011؛ واتیکان
پاپ بندیک شانزدهم در جریان برگزاری جشن میلاد عیسی مسیح در واتیکان؛ پاپ در سخنرانی سال نو خود به بحران اقتصادی جهانی، وضعیت بد کودکان در بسیاری از مناطق جهان، رخدادهای سوریه و مزایای ایمان داشتن اشاره کرد.
Eric Vandeville-Pool/Getty Images


23 دسامبر 2011؛ لیسبون، پرتغال
آخرین روزهای 2011 هم همراه پیامدهای بحران اقتصادی جهانی بود. اینچنین بود که در سال اعتراض مردم جهان، کارکنان راه‌آهن پرتغال نیز اعتراض کردند تا مسافرانی که قصد سفر در روزهای تعطیلی سال نو را داشتند، اینچنین در ایستگاه راه‌آهن سانتا آپولانیای لیسبون سرگردان بمانند.
AFP PHOTO/PATRICIA DE MELO MOREIRA


23 دسامبر 2011؛ رام‌الله، فلسطین اشغالی
هفته گذشته، کرانه باختری رود اردن، بار دیگر شاهد درگیری میان مبارزان فلسطینی و نیروهای نظامی رژیم اشغالگر قدس بود. با نزدیک شدن به سالگرد جنگ 22 روزه، باز هم فشار بر مردم ساکن فلسطین اشغالی افزایش یافته، چنان که در هفته گذشته، در دو نوبت، جنگنده‌های اسرائیلی، نوار غزه را بمباران کردند که منجر به جان باختن چند تن از شهروندان فلسطینی شد.

در تصویر، پرتاب گازهای اشک‌آور نیروهای نظامی اسرائیلی را به سوی تظاهرات کنندگان شهر رام‌الله می‌بینید که نسبت به گسترش ساخت و ساز شهرک‌های صهیونیستی در این منطقه اعتراض دارند.
AFP PHOTO/ABBAS MOMANI


24 دسامبر 2011؛ سرینگر، کشمیر
هفته پیش با کشته شدن احمد بشیر و یک مغازه‌دار کشمیری و نیز عضو حزب ملی کشمیر، بار دیگر اوضاع این منطقه، دستخوش ناآرامی شد.
AP Photo/Dar Yasin


25 دسامبر 2011؛ اسلام‌آباد، پاکستان
هرچند جنگ، خونریزی، اعتراض و بلایای ویرانگر طبیعی، جهان را فرا گرفته، گاهی می‌توان به لبخندهای امیدبخش این کودک پاکستانی دل بست که در محله مسیحی‌های اسلام‌آباد با خرید یک بادکنک چنین شاد شده است.
AP Photo/Muhammed Muheisen


26 دسامبر 2011؛ لیگان سیتی، فیلیپین
در سال 2011 بیش از هر زمانی در جنوب شرق آسیا، رویدادهای هولناک طبیعی رخ داد، چنان که بیش از نیمی از تابستان، تایلند و کامبوج در بزرگترین سیل نیم قرن اخیر غوطه‌ور بودند.
اکنون اما در هفته آخر سال، توفان هولناک «واشی» در منطقه آسیای جنوب شرقی با سرعت بیش از 90 کیلومتر در ساعت، منازل مردم در جزیره «میندانائو»ی فیلیپین را ویران کرد و بیش از 650 نفر از جمله یکصد کودک را کشت. در این میان، باید گفت که بیش از 108 هزار نفر، مجبور به ترک خانه‌های خود شدند که از آنها، نزدیک 69 هزار نفر در 46 مرکز اقامت موقت اسکان داده شده‌اند.
TOPSHOTS AFP PHOTO/NOEL CELIS


26 دسامبر 2011؛ ریودوژانیرو، برزیل
باران رگباری تابستانی، «ریودوژانیرو»ی سوزان را آرام کرد.
پس از آنکه در روزهای اخیر، دمای ریودوژانیرو به 39 درجه رسید، بارش باران رگباری در میانه تابستان، هوای این شهر را کمی خنک‌تر کرد. با آنکه سرمای زمستانی در آستانه کریسمس، چهره شهرهای نیم کره شمالی را سفید پوش کرده، در نیم کره جنوبی، تابستان داغ تازه آغاز شده است.
AFP PHOTO/VANDERLEI ALMEIDA


28 دسامبر 2011؛ ژجیانگ، چین
در پایان سال نو، میزان صادرات چین به سوی بازارهای اروپا و آمریکا افزایش یافته است. چنان که در تصویر می‌بینید، کارگران یک کارگاه تولید فانوس‌های کاغذی در روستای تاژیو، در حال حمل فانوس‌ها به انبار هستند.
STR/AFP/Getty Images


28 دسامبر 2011؛ پیونگ یانگ، کره شمالی
سرانجام کیم جونگ ایل به خاک سپرده شد؛ بنابراین، نگاه‌ها در هفته‌های گذشته و پس از مرگ کیم جونگ ایل به کره شمالی و رهبر جدید و جوان این کشور است تا ببیند آیا این کشور در مناسبات درونی و جهانی خود، تجدیدنظر خواهد کرد یا خیر!

«اون» جوان البته پس از آنکه رسما به عنوان رهبر کره شمالی معرفی شد، گفت که در روابط این کشور با غرب، هیچ تغییری پدید نخواهد آمد و او هم روش پدرش را ادامه خواهد داد. اکنون باید دید، رهبر جوان کره شمالی می‌تواند به مانند پدر، کشور غریب کره را با مناسبات عجیبش، سال‌ها دور از دهکده جهانی اداره کند؟!
AP Photo/Kyodo News


28 دسامبر 2011؛ پامپلونا، اسپانیا
سرانجام فشارهای ناشی از مطبوعات و افکار عمومی در اسپانیا، کارگر افتاد و خانواده سلطنتی این کشور برای نخستین بار در تاریخ، بودجه سالانه خود را رسما اعلام کرد؛ بر پایه آن، بودجه این خانواده در سال جاری میلادی، هشت میلیون و 430 هزار یورو بوده است. انتشار این خبر در اسپانیای بحران‌زده، با واکنش‌های عمومی بسیاری روبه‌رو بود.
در تصویر، یک بی‌خانمان اسپانیایی را در پمپلونا می‌بینید.
AP Photo/Alvaro Barrientos


31 دسامبر 2011؛ منچستر، انگلستان
هرچند تولد هفتاد سالگی «سر آلکس فرگوسن» با هدایای هوادارانش همراه بود، ولی در روز پایانی سال، بازیکنان منچستر نتوانستند کادوی مناسبی به او بدهند و شیاطین سرخ در آخرین بازی سال، 3-2 به بلکبرن باختند تا در سالی که سایه سنگین همشهری آبی‌پوش آنها بر سرشان سنگینی می‌کند، منچستر همچنان از صدر جدول باز بماند.
Photograph: Phil Noble/Reuters


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۴
بسیار مختصر و گویا بود، ممنون
سبد ميوه بی خانمان خیلی جالبه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۱
از خیلی از باخانمان های ایران بهتره!
خوش به حال بی خانمان های اسپانیا!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۱
نا شکری تا کجا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
عالی بود.
عالی بود با تشکر
بسیار عالی بود ممنون
میوه های اون بی خانمان اسپانیایی رو خیلی از با خانمان های ما نمیتونن بخرن.کفشهاش که هیچی
تابی منچستر سه بر دو اخت نه دو بر صفر. نمیدونی بپرس!
اگه می تونید برید تو یاهو عکسای جشن سال نوی غربی ها رو ببینید و بعد بگید اینا همون 99 درصدی ها اند یا یک در صدی ها؟! چه خبره این قدر شلوغ می کنن جنبش 99 درصد اینا که همشون دارن می خندند و می رقصندبدبختند یا...
قیمت کفشای آقای بی خانمان از حقوق یک ماهه من بیشتره!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی