بازدید 314557
بررسي حقوقي قتل‌هاي خانوادگي

قتل‌هاي خانوادگي چه حكمي دارد؟

اصطلاح قتل‌هاي خانوادگي يك اصطلاح عمومي است كه شامل مصاديق متعدد مي‌شود. در اين تحقيق به عوامل شايع اينگونه قتل‌ها و بحث حقوقي آن اشاره شده است. در حالت كلي به قتل‌هايي كه در يك خانواده با روابط خويشاوندي سببي و نسبي نزديك واقع مي‌شود به نحوي كه يكي از اعضا اقدام به كشتن عضو ديگري مي‌نمايد قتل خانوادگي مي‌گويند.
کد خبر: ۱۸۵۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹ 19 May 2021

قتل پسر ۱۲ ساله توسط مادر شیشه‌ای و خودکشی قاتل - تابناک | TABNAK

اصطلاح قتل‌هاي خانوادگي يك اصطلاح عمومي است كه شامل مصاديق متعدد مي‌شود. در اين تحقيق به عوامل شايع اينگونه قتل‌ها و بحث حقوقي آن اشاره شده است. در حالت كلي به قتل‌هايي كه در يك خانواده با روابط خويشاوندي سببي و نسبي نزديك واقع مي‌شود به نحوي كه يكي از اعضا اقدام به كشتن عضو ديگري مي‌نمايد قتل خانوادگي مي‌گويند.

روزنامه تهران امروز پیشتر در این باره و به قلم فاطمه فلاح مطلبی نوشت که در ادامه می آید:

غالب‌ترين مصاديق اين قتل‌ها، قتل فرزند توسط پدر يا مادر، قتل پدر يا مادر توسط فرزند، قتل زن توسط شوهر و برعكس و قتل برادر و خواهر به دست همديگر است.

قتل فرزند توسط پدر

در قتل فرزند توسط پدر عوامل گوناگوني دخالت دارند. شرايط بحراني روحي و رواني پدر كه به خاطر ابتلابه بيماري‌هاي رواني يا تحريكات ناشي از توهمات شيطاني كه در اثر وقوع اختلال در شخصيت او ايجاد شده يا فشار‌هاي طاقت فرساي ناشي از معضلات حاد معيشتي و اقتصادي و نااميدي از تامين حداقل ضروريات زندگي، او را شرمنده و مايوس مي‌سازد و وي دچار چنان شرايط روحي نامساعدي مي‌گردد كه با توجيه غيرمنطقي استخلاص فرزندان از آينده شوم، راهي جز قتل آن‌ها را شايسته نمي‌داند وبه زعم خويش دچار حالت جنون شده و به قتل فرزند دست مي‌زند يا در گاهي موارد ديده شده پدر در حالت ارتكاب جرمي ديگر قرار دارد و فرزند وي اتفاق شاهد ماجرا مي‌باشد و براي سرپوش گذاشتن بر ارتكاب آن جرم و مخفي گذاشتن آن فرزند خويش را از بين مي‌برد و در برخي موارد فرزند مرتكب عملي شده كه آبروي خانواده در اجتماع با خطر مواجه مي‌شود؛ مثلافرزند درگير مواد مخدر يا مشكلات جنسي و باندهاي كثيف تبهكاري گرديده و اينجاست كه پدر يا مادر فرزند را مايه ننگ خانواده خود دانسته و از بين هزاران راه، راه كشتن فرزند را برمي گزينند.

قتل عمدي فرزند توسط پدر چه فرزند دختر باشد يا پسر، حسب ماده ۲۲۰ قانون مجازات اسلامي مستوجب ديه مقرر شرعي است و به اصطلاح اين مورد از موارد سقوط قصاص است و از طرف ديگر چون پدر به عنوان مجرم در موضوع مطرح است حسب موازين شرعي با موانع ارث برخورد كرده و اين ديه كه از پدر اخذ مي‌شود به ساير اولياي دم غير از او پرداخت خواهد شد و چون اين عمل پدر نظم عمومي جامعه را بر هم زده و بيم تجري او بر ديگر افراد جامعه وجود دارد از جهت جنبه عمومي علاوه بر پرداخت ديه به حبس تعزيري ۳ تا ۱۰ سال براساس ماده ۶۱۲ قانون مجازات اسلامي محكوم خواهد شد. البته اعمال اين مجازات مانع مجازات تتميمي مندرج در ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامي (محروميت از حقوق اجتماعي) نخواهد بود. از نظر صلاحيت رسيدگي نيز حسب قوانين موجود از جمله قانون اصلاح، قانون تشكيل دادگاه‌هاي عمومي و انقلاب دادگاه‌هاي كيفري استان به اين پرونده‌ها رسيدگي مي‌كند.

قتل فرزند توسط مادر

قتل فرزند توسط مادر نيز تا حدودي تابع علل فوق مي‌باشد ولي بيشتر رهايي فرزندان از شرايط معيشتي نامساعد و عوامل روحي و رواني و اختلافات شديد خانوادگي و اعتياد در موضوع دخيل هستند اما در مقايسه با قتل فرزند توسط پدر، اين نوع قتل از آمار پاييني برخوردار است و از نظر قوانين شرعي و موضوعي حاكم بر كشور اين قتل در صورت عمدي بودن مستوجب قصاص مادر خواهد شد.

قتل والدين توسط فرزند

قتل پدر يا مادر توسط فرزند نيز از قتل‌هاي مهم مستوجب قصاص براي فرزند مي‌باشد؛ عواملي از جمله اختلافات شديد خانوادگي و هواخواهي فرزند از يكي از اوليا (پدر يا مادر) يا اختلافات مالي شديد بين فرزند با يكي از آن‌ها يا غوطه ور شدن فرزند در گرداب اعتياد و عدم توانايي در تامين مخارج اعتياد و طرد وي از سوي خانواده فرزند را به سمت انتقام يا سرقت از پدر و مادر به تصور اينكه عامل بدبختي وي، آن‌ها هستند، سوق مي‌دهد و اقدام به قتل آن‌ها مي‌نمايد. گاهي ازدواج مجدد پدر يا در صورت فقدان پدر از سوي مادر يا برقراري روابط نامشروع مادر با ديگر افراد انگيزه قتل آن‌ها را در فرزند تقويت مي‌كند. ابتلاي پدر يا مادر به بيماري‌هاي صعب العلاج كه با ايجاد شرايط سخت براي فرزندان همراه است و هم فرصت و مكان نگهداري آن‌ها و هم هزينه درمان آن‌ها شرايط را غيرقابل تحمل براي فرزند نموده و فرزند گاهي براي رهايي خود از شرايط بد مالي دست به اين اقدام زده يا گاهي براي رهايي پدر و مادرش از آلام و دردهاي بيماري به قتل آن‌ها دست مي‌زند كه به قتل با اين انگيزه اتانازي مي‌گويند.

قتل از روي ترحم در حقوق ايران به رسميت شناخته نشده است و در زمره قتل‌هاي مستوجب قصاص است. البته بحث درخصوص اتانازي و قتل از روي ترحم به مطالعه و تحقيق بيشتري نياز دارد كه از حوصله اين بحث خارج است.

قتل همسر

قتل زن توسط شوهر يا برعكس آن از قتل‌هاي خانوادگي با آمار بالامحسوب مي‌شود. از نظر عرفي و لغوي نيز به محض طرح قتل خانوادگي، اين نوع قتل متبادر به ذهن مي‌گردد و در واقع رايج‌ترين نوع قتل خانوادگي است؛ در قتل زن توسط شوهر انگيزه‌ها و عواملي چون فقر و شرايط بد اقتصادي و اختلافات شديد خانوادگي توام با خشونت و كتك كاري و تفاوت‌هاي بارز فرهنگي و عقيدتي ميان زن و شوهر و عدم تقيد به اصول و موازين شرعي و عدم رعايت ارزش‌هايي چون حجاب و روابط اجتماعي توام با متانت توسط زن يا روابط نامشروع زن با مرد اجنبي و عدم توجه به تعهدات ناشي از ازدواج و لجبازي طرفين به نحوي كه غرور كاذب مانع پذيرش تقاضاي قانوني و منطقي طرف مقابل مي‌شود و اين لجبازي تا جايي پيش مي‌رود كه به صورت مرموز و ناخودآگاه طرف مقابل را در شرايط تحريك آميز و عصبانيت قرار داده و داشتن انتظارات بيش از حد اقتصادي زن با وجود اطلاع از وضعيت درآمدي شوهر كه اكثرا به خاطر چشم و همچشمي‌هاي كوركورانه به وجود آمده آستانه تحمل طرفين بخصوص شوهر پايين آمده و بهداشت رواني آن‌ها كاملااز بين مي‌رود و با كوچك‌ترين تلنگري حالت تدافعي و خشونت به خود مي‌گيرند و حتي اين بي‌صبري به خارج از منزل و به جامعه هم كشيده مي‌شود و اين كاهش آستانه تحمل باعث درگيري‌هاي مداوم و در ‌‌نهايت قتل‌هاي آني و بدون طرح و نقشه قبلي يا حتي گاهي با نيت قبلي رخ مي‌دهد كه نتيجه آن از هم پاشيدگي خانواده و سردرگمي فرزندان در جامعه خواهد بود. البته آمار‌ها حكايت از اين مسئله دارد كه اعتياد و خيانت زن به شوهر و برقراري روابط نامشروع از علل اصلي اين نوع قتل‌هاست.

از نظر قوانين موضوعه اين نوع قتل در صورت عمدي بودن موجب قصاص است كه اين قصاص با پرداخت تفاضل ديه از جانب اولياي دم مقتوله به قاتل صورت خواهد گرفت. براساس ماده ۶۳۰ قانون مجازات اسلامي اگر مرد همسر خويش را در فراش با مرد اجنبي ببيند قصاص و ديه از وي ساقط مي‌شود البته اين مهدورالدم بودن مقتولان بايد به اثبات برسد. گاهي اوقات فرد كشته شده اساسا مهدورالدم نبوده است ولي به تصور و اعتقاد قاتل او مهدورالدم است. اگر قاتل، اشتباه در اعتقاد خود را در دادگاه ثابت كند قتل عمدي براساس تبصره ۲ ماده ۲۹۵ قانون مجازات اسلامي تبديل به شبه‌عمد شده و تنها ديه مقرر شرعي اخذ خواهد شد.

قتل شوهر توسط زن نيز از قتل‌هاي رايج خانوادگي است كه اغلب با معاونت يا مشاركت زن و با اجير شدن فرد يا افراد اجنبي صورت مي‌گيرد اين نوع قتل اصولاريشه در انحرافات جنسي زن داشته و با تحريك زن به قتل همسر توسط فرد غريبه صورت مي‌گيرد. اين نوع قتل‌ها معمولااز طريق مسموم كردن يا چاقو زدن صورت مي‌گيرد و زن اكثرا نقش معاونت را عهده دار است و معمولازن بعد از دستگيري متوجه منجلاب اطراف خود مي‌شود. اين نوع قتل، براي قاتل، مجازات قصاص و براي معاون، ۳ تا ۱۵ سال حبس تعزيري را به همراه دارد.

قتل توسط برادر يا خواهر

در قتل برادر يا خواهر توسط همديگر نيز انگيزه‌هايي چون حسادت، رابطه نامشروع ، اختلافات مالي، اعتياد و اختلافات خانوادگي ديرينه كه منجر به حس انتقام‌جويي در فرد مي‌شود نقش اساسي دارند و اين قتل‌ها تابع مقررات قتل يعني قصاص هستند.

كارشناس: فاطمه فلاح

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۳
در انتظار بررسی: ۳۰
انتشار یافته: ۲۰۴
این چه قانونیه که پدر با کشتن فرزند فقط دیه و زندان داره، اما مادر باید قصاص بشه!
این قوانین فقط باعث میشه که پدران به راحتی فرزند بکشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
توی خیلی از جاهای دنیا قاتل رو اعدام نمی کنن.
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
مادرا احساساتین و فرزندو الکی الکی میکشن
ناشناس 2
| Germany |
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
دقیقا ، و اینکه قتل پدر توسط فرزند نیز موستوجب اعدام میگردد حالا انگیزه قتل اصلا مورد برسی قرار نمیگیرد ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۸
الله اکبر .
آهای مردم از دست فرزندت ناراحتی بیرونش کن ، چرا آخه
بکشی ؟
مجید
| France |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۰
به زنان و دختران از این بابت خیلی داره ظلم میشه واقعا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
اینو شرع مقدس اسلام گفته . اگه با شرع مشکل داری کافر محسوب میشی و مهدورالدم هستی
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
خاک تو سرت که معنی مهدورالدم رو نمیدونی هنوز اظهار نظرم میکنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
براي اينكه پدر بر فرزندانش ولايت دارد و صاحب اختيار آنها مي باشد.
آرمیتا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
چون همون پدره زن و بچه دیگه ای داره و قصاص موجب نابودی کل خانواده میشه لطفا برو بیشتر بخون بعد اظهار نظر کن حالم از آدمای کم عقل بهم میخوره
اصل وجود اومدن فرزند از مادر است .
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
حرف مفت نزن
محمدی
| Israel |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
اخه ی دختر ک داره با ابروی چندین ساله یک خانواده بازی و هیچ جوری هم راضی ب ازداج نیست و همش تو خونه دجنگ و جدال .اینو چ جوری تحلش میشه کر نکشیش‌میکنه
وچون دختره و نمیشه از خونه بیرونش کرد
پارسا.ع
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
حرف مفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
آقا میتونی ببریش خواهر یا دخترتو مشاوره خوب بلکم سر عقل بیاد درست شه نکه بکشیش چون ازدواجم کنه نمیشه تحمل کرد اینجور افراد رو یا شوهرش طلاقش میده یا همون آدم میکشتش خدایی ناکرده
من ميخوام پدرم و بكشم چرا نن قصاص ميشم؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۸
الله اکبر
چه چیزهایی میبینیم ما
از دست پدرت ناراحتی ، بزار برو ، برای همیشه برو ، چرا آخه بکشی ؟ میخوای جهنم را برای خودت بخری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
منم می خوام ، لطفا در مورد مقرراتش شفاف سازی کنید
آرم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
خب باباتو نمیخوای گورتو گم کن چرا آویزونشی بدبخت باباتو بکشی مدال طلا میدن یا میخوای ثروتشو بالا بکشی؟ حال بهم زن تر از تو هس؟
اگه پدری بد باشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
بد باشه باید بکشی؟
آرم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
بد باشه تو باید خودتو به حدی برسونی که نتونه کاری بکنه و بتونی از زیر بار بودن بیای بیرون و اگه مامانت به خاطر تو مونده با دیدن جمع و جور بودت و از پس خودت بر اومدن بتونه طلاق بگیره بدبخت نه که گند بزنی به زندگی دیگران تو خودتو در چع حدی فرض کردی که لیاقت گند زدنو داشته باشی؟
سلام اگه پسری پدر خودشو بکشه اعدام میشه یا نه احتمال اعدام شدنش چقدره با تشکر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۸
از دست پدرت ناراحتی از آن شهر برای همیشه برو .
ناشناس
| Germany |
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
سلام، پسر پدر رو بکشه حکمش اعدامه.
متاسفم
اقا من میخوام بابامو بکشم،واسه چی باید قصاص بشم ،شاید حق با من باشه شاید تحملش غیر ممکن باشه!:)
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۱
خخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
شوخیش هم زشته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
چرا فردوپوس می خند
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
پناه بر خدا چه میگی تو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
از خودت خیلی مطمئنی که خوبی ؟؟؟؟ و پدرت بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
تو رو خدا باباتو نکش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
بن سلمان باز بیکار شدی اومدی اینجا
اگه می خوای باباتو بکشی زودتر تا بایدن نفهمیده
آرم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
پسره رو ول کنین ددیش ملکاشو به اسمش نزده جوش آورده بدبخت پدرت بد باشه تو هم به خودش رفتی
باعث تاسف که همچین چیزهای پستی رو میبینیم میشنویم پدرم منو تهرید به قتل کرده وگفته که تو رو میکشم چون اولیای دم خودشه کسی هم از او بازخواستی نمکنه حالا که تو اینترنت سرچ کردم مطمینم شدم همینطوره
پاسخ ها
مصطفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
هیچ لقمه حال خوردن فرزند چنین کاری نمی کند مگر میشه فرزند پدرشو بکشه مگر در لقمه اشکال باشه وگرنه لقمه حلال خانواده ی که خدا را بشناسند دست به چنین کاری نمیزنند چه پدر چه پسر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
لطفا این بحث لقمه رو جمع کنین...
آرم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
به جای اینکارا به فکر راه حل باش
من به جات بودم داشتم نتو به دنبال راه حل میکندم بعد جناب تازه به فکر اینه که بعد مردن دیه ش رو میریزن به حساب خودش یا نه
مگه میخوای تو جهنم بعد قصاص بابات با هم بین آتیش قایم موشک بازی کنین؟
به جا اینحرفا به فکر راه حل باش
جالبه بعضی از پدرها شبانه روز بچه ها رو کتک میزنن
این چه قانونیه که پدر با کشتن فرزند اعدام نمیشه؟


ولایت والدین بر فرزندان محدودیت دارد

ولایت والدین بر فرزند محدود است و آنان حق گرفتن حقوق طبیعى فرزند همچون حقّ حیات را ندارند. پدر نمى‏تواند بگوید فرزند خودم است و حق دارم هر تصمیمى راجع به او بگیرم، چنانکه مادر نمى‏تواند بگوید من نمى‏خواستم بچه ‏دار شوم و حق دارم فرزند در شکم را سقط کنم.
منبع : تفسیر نور: ج10، ص: 397 قالب : تفسیری موضوع اصلی : فرزند- اولاد گوینده : حجت الاسلام و المسلمین قرائتی



هر انسانى، داراى حق حیات است و سلب کننده آن در قیامت باید پاسخگو باشد.

و إذا الموءودة سئلت
منبع : تفسیر راهنما قالب : تفسیری موضوع اصلی : جزای اعمال گوینده : نیره تقی زاده فایند
امتیا


نکته دیگرى که توجه به آن در اینجا لازم است این که: قرآن نمى گوید از قاتلین سؤال مى کنند، بلکه مى گوید از این کودکان معصوم سؤال مى شود که گناهشان چه بوده است که چنین بیرحمانه کشته شدند؟ گوئى قاتلین ارزش بازپرسى را هم ندارند، به علاوه شهادت و گواهى این مقتولین به تنهائى کافى است.
* * *
همانطور که می بینید پدر حق کشتنفرزند را ندارد اما نمی دانم چطور یک عده بعضی از احادیث را به ائمه می چسبانند......
پاسخ ها
آرم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
مسئله اینه که اگه یه سه چهار تا سایت دیگه رو میگشتی میفهمیدی
پدردر ایران اغلب نقش نماد سرپرست خانواده و بنیان خانوادس اگه حکم قصاصش صادر بشه فرزند دیگه و زنش تحت تاثیر قرار میگیرن و کل خانواده سرنگون میشه
یعنی مادر تا این حد بی ارزش شده که حق خونخواهی فرزندی که 9 ماه درشکم داشته و رنجهای بی شماری دربزرگ کردنش متحمل شده رانداردوقاتل چون مرده وپدره حق داره فرزندرابکشدوبعدهم دیه بدهد وراحت راست راست جلوی زنش راه برود انگا نه انگار اتفاقی افتاده ،بعدهم میگن مادروزن دراسلام خیلی ارج وقرب داره .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۱
اگر به گقتن باشه که خب خیلی جاها خیلی چیزها میگن. شنونده باید خودش عاقل باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
حالا مگه فقط تو همین یه مورد حق زن ضایع شده ؟ شما چون به تازگی با این قوانین برخورد کردیدبراتون عجیبه و بهش واکنش نشون میدین ولی به این فرهنگ وعرفی که برجامعه حاکمه وبه شدت زن ستیزه واکنش نمیدین چرا؟ چون با این فرهنگ بزرگ شدید و براتون تازگی نداره وبهش عادت کردیدوفکرمیکنید که واقعاباید اینطوری باشه
sh
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
واقعاً تأسف‌باره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
چرا هر چی میشه چیزایه دیگرو میکشید وسط این قانون اشکال داره چه ربطی به چیزای دیگه داره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
ميدونم به دلايل ناموجهى نظرم رو حذف ميكنيد اما مادر شدن در اين سرزمين حماقت است
چرا باید قانون به این شکل باشه؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
چون قانون و شرع رو مردا نوشتن
وحشتناکه
پاسخ ها
حسین کیماسی هابیل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
زنم بچه هامو به قتل رسوند خونوادش مهریه گرفتن چه قانون مزخرفیه
آرم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
در جواب اون حسینه هابیله داداش من به فکر اینم تو چجور کثافتی هستی که زنت بچه هاتو کشته؟؟
یه زن تا وقتی که بیماری نداشته باشه یا تحت تاثیر مواد مخدر نباشه تو جهنم بسوزه هم این کارو نمیکنه تو در چه حد آشغالی و کاری کردی که زنت این کارو کرده؟؟؟؟
احیانا مواد نخوروندیش؟؟
چرا شوهره زنشو بکشه اعدام نمیشه ولی زنه اینکارو کنه میشه واقعا این چ تفاوتیه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۱
همینه که هست. میخواهی بخواه. نمیخواهی نخواه.
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
فرقي نميكنه . وقتي عمد باشه مستوجب قصاصه
ساجده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
اعدام میشه اما باید مابه تفاوت دیه زن با مرد رو بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
عمد و غیر عمد زمانیکه مرد قاتل باشه واسه زن هردو قصاصه
یعنی کلا مردا هرکار میخوان بکنن بزنن بکشن و...هیچیشون نمیشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
اآخه کدوم پدری فرزتدش و کشته
پارسا عبدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
شما انگار توی غار زندگی میکنی و یا از مریخ تشریف آوردی! ء
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
قتل حدیث توسط پدرش بخاطر صدای تلویزیون سرچ کن میبینی چقد روانی دور و برمون هست به جز رومیناشرفی خیلیا این اتفاق براشون افتاده فقط رسانه ایش نمیکنن بخاطر آبروشون
آرم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
روانی ان به خاطر مواد و اعتیاد وقتی جونای مردم تو قلیونیا صف میکشن بچه ها کنار پدرا و دوستاشون هر کثافتی میکنن نتیجع جامعش همینع تنها چیزی که تو قهوه خونه و آخر قلیونیا هس رفتن به سمت مواد و قماره و اینجوری فاتحه جامعه رو هم میخونن
بعد پدره به جا بچه ها و زنش بعد شیشه سگ میبینه و میکشتش در مورد مادرا هم صدقه
من و شوهرم همشهری نیستیم . من پدرم که فوت کردی به من زمینی به ارث رسید . و خانواده شوهرم از این بابت خیلی به من حسودی میکنند . همیشه هم مادرشوهرم به من میگه خدا شانس بده . تو خیلی خوش شانسی . و کلی متلک به من میپراند . برادرشوهر هایم خیلی ناراحت هستند و میگویند نصف ارث پدرت را به ما بده .
خودشون وضعشون خوبه چرا بدم . من خیلی توی زندگیم سختی کشیده ام .
من همیشه به خانواده شوهرم احترام میگذارم و در برابر متلک های آنها ساکت هستم . ولی به تازگی هر وقت به شهر شوهرم میرویم . متوجه شده ام آنها چشم شان پر از خون است و می خواهند با چاقو به من حمله کنند .
آخه من که همشهری آنها نیستم . و نسبت فامیلی هم با هم نداریم . ارث پدرم را چرا باید به آنها بدهم .
همیشه هر وقت با شوهرم میروم به شهرشان . میترسم که به من صدمه بزنند.
آنها بروند ارث پدر خودشان را بگیرند به من چه .
چند دفعه خواستند به من حمله کنند . که مادرشوهرم جلویشان را گرفت . من چون شوهرم را دوست دارم و زندگی ام را دوست دارم هیچ حرفی نمیزنم .
ارث پدر من که به برادرشوهرهایم نمیرسد .
خیلی میترسم با چاقو به من حمله کنند .
خدایا خودت کمک کن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
عزیزم ب شوهرت بگو ک چطورن ایقد ساده نباش ایقد خودتو نباز چقد تو سکوت کردی ک اینا پرو شدن برو ارثتو یکاری کن ک بعد مرگت برسه خانواده خودت مث مادر و خواهرت ک خوب بسوزن دیگ هم پیششون نرو یکم بفکر خودت باش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
عزیر دلم تو که آمریکایی چرا چرند میگی؟ یه جوری حرف میزنی که انگار تو احمدآباد علیا زندگی میکنی و احمد آبادیهای سفلی دارن حقت رو میخورن! نکنه شهرت تگزازه و آدمای کالیفرنیا اینطور دارن بهت ستم میکنن!ا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
تو ایالت فلوریدا مگه اینجوریه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
عجب نادان کم عقلی هستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
یعنی نمی فهمین وی پی ان داره؟ شما هم دست کمی از برادر شوهرا ندارین که. الان اینجا بود میکشتینش
من خودم پسر هستم ولی کاملا با این قانون مخالفم
این عدالت نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
من هم مثل شما پسرم و با این قانون تبعیض آمیز مخالفم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
ما نیز پسریم و این قانون چیه؟
چ
اگه يه برادر خواهرش رو در حين رابطه نامشروع با دوست پسرش ببينه و انجام به اقدام قتل خواهرش بشه جرمش چيه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
یعنی هنوزم تو این مملکت ادم به این بیشعوری پیدامیشه که بخاطر رابطه نامشروع خواهرشو بکشه؟یعنی جون یه ادم با رابطه نامشروع برابری میکنه؟والافقط تو ایرانه که جون ادما انقد مفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
یعنی ببین به چه روزی افتادیم که روابط نامشروع اینقدر عادی شده که یکی میخواد ببینه می ارزه یا نه؟ من کاری به قتل و قصاص ندارم اما بی بندوباری ببین تا کجا رفته! عزیزم برو خودتو اصلاح کن.چرا رابطه سالم و انسانی رو به زنا و زناکاری تبدیل میکنی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
خوب به تو چه که رابطه داره. حالا خودت معلوم نیست با چند نفر رابطه داری . بازم اون دوست پسرشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
ناشناس 16:11 همچین میگه دوست پسرش انگار شوهرشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
ناشناس۱۴:۵۴ شوهرش یا دوس پسرش حالا هرچی!خودش میدونه و وجدانش یه برادر برا چی باید زندگی خودشو خراب کنه وقتی خواهرش نفهمه تا آخر زندگی که نباید برادر مسئول رفتارای اون باشه بعدم
بکشه ‌ طبق قانون قصاصه ولی چون ولی الدم پدر مادر طرفن معمولن رضایت میدن آزاد شه اما آیا میتونه با خیال آسوده میون مردم بره چه خوشش بیاد چه نیاد عده کمی تشویقش میکنن بقیه به چشم قاتل میبیننش! بجاش با خواهرش صحبت کنه اگه قبول نکرد کلا باهاش قطع رابطه کنه انگار خواهری نداره
کاش قانون راجب قتل پدر انقد یخت نبود
پدرم منو مادرمو شبانه روز تهدید به قتل میکنه میزنه تو دهنمون موهامونو میکشه ک ردی باقی نمونه ک بتونیم شکایت کنیم مادرمم ک میگه طلاق بگیریم پدرم تهدیدمون میکنه هرچی تو اینترنت میزنم هیچ راهی نیست که کمکمون کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۱
راه که هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
برو با یه وکیل صحبت کن؛ یه وکیل متدین گیر بیار که مناسب هم باهات حساب کنه یا اصلا پول نگیره؛ بیخودی تحمل نکن هر چیزی راه داره
این چه عدالتیه ؟؟؟
عین ناعدالتیه قانون اگر قانون باشه پدر جرئت نمیکنه بد رفتار کنه تو خونه حالا که قانون قانون نیست کمترین هدیه ای که میتونیم به پدر نادان بدهیم کشتن اوست❤
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
مردا هر جور بدرفتاری‌ای که بخواند می‌کنند قانون‌ هم همه جوره حامی‌شونه و مردها اگه پاش بیافته از هیچ ازاری برای زن و بچشون دریغ نمی‌کنند.
امیدی به اصلاح قانون ندارم فقط امیدوارم مردای هم نسل خودم سعی کنند انسان باشند از قانون سواستفاده نکنند
مم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
احسنت . عالی گفتی
شکایتش کنید
من .... تو این قانون گذاری ناعادلانه
کی گفته توی این زمان در کشور ما مرد سالاری دیگه وجود نداره؟؟
سلا ببخشید اگه میشه جواب بدید
اگر یه دختر پدرشو بکشه اعدام میشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
صد در صد! بجاش پدرت اگه اذیتت میکنه برو پیش وکیل شاید بتونه کاری کنه
قوانین مربوط به قتل برادر توسط برادر را تعدیل کنید
اگه زنی به کسی پول بده تا شوهرشو بکشن حکمش چیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
تا اونجا که میدونم دو سال زندان حتی با وجود خیانت
من خودم خانوم هستم ولی ناعادلانس باید بیست سال زندان به زن خیانتکار بخوره خیلی وقتا ممکنه زن مورد آزار مرد باشه اینکارو کنه ولی نه همیشه خیلی وقتا بخاطر رابطه داشتن زن با مرد دیگه هست که وقتی مرد میفهمه معترض میشه
زن دست به اینکار میزنه
آرم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
دلیلت چرت بود اگه زنی معترض باشه طلاق میگیره و اگه به خاطر دوست داشتن طلاق نمیگیره چرا میکشتش؟؟؟؟ در مورد آدمای ساده ای مثل تو نمیدونم چطور تو جامعه خودتون نگه داشتین
من خودم زنم و میگم یکی از دلیلاش میشه عصابانیت و کینه و حتی نفرت عمیقش باشه که همچین کاری رو بدون در نظر گرفتن ریسکش بکنه و دلیل دوم احتملا ثروته که مثلا گیر نیفته بتونع ثروتشو به چنگ بیاره و چندین دلیل که اونا دیگه جزئین
جالبه همه میخوان بکشند یکی پدر یکی برادر یکی خواهر وجالتراینجاست که همه هم از عدالت دم میزنن وعدالت خواه هم هستن اما یکی شعورش نرسید بگه چرا قتل چرا کشتن این چه نفرتیه بین فرزند و پدر مگه نه اینکه هفت پدر خودشو درآورده تا بچه اش رو با ناز و نعمت بزرگ کنه پس این همه نا سپاسی از کجاست بله پدر وظیفه خودشو انجام داد با ناز و نعمت بچه رو بزرگ کرد ولی مزدش اینه که چون باب میل فرزندش نیست باید کشته بشه چرا؟چون وضع مالیش خوب نیست نمیتونه خواسته های نابجای فرزند رو عملی کنه باید بمیره حاشا مگه کلام خداوند به حضرت موسی نفرموده قتل نکن در ده فرمان آمده وقتی فرموده قتل نکن یعنی نکن هیچ تبصره ای هم نداره فرزندان ویا پسران ویا همسران باکمال قصاوت دست به این کار میزنن مگه خداوند نفرمود جانی که من دادم بنده من حق نداره بگیره ای فرمان قاطع خداونده پس حق نداریدجان کسی رو بگیرید با صبر و طمعنینه وبرد باری انشالله مسائل رو حل کنید ودر کنار خونواده خوش بگذرونید. انشالله
پاسخ ها
مرا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
تویی که عقلا نرسیده باید بدونی که خیلی از دلایل مثل مواد توهم زا و مخدر هم میتونه موجب کشته شدن پدر توسط فرزند بشه و به جز اینا

بر اساس تجربم و اتفاقایی کع دیدم ممکنه حتی پدر در حق زنش یا حتی فرزندانش جوری رفتار و آسیب بزنع که فرزند یا پسرش به دلیل هیجان و شوکی که داره در حد مرگ به پدر آسیب بزنه یا حتی بکشه برای ندید بدید هایی که حتی نمیدونی چه کارایی که برخی پدرا نمیکنن باید بگم بیشتر باید بع فکر این باشی که اگه دلیل قتل مواد و عصبانیت برای دلیل غیر موجه نباشه به کلت فشار بیاری که پدر چه کارهای کثیفی در حق خانوادش کرده که لایق چنین مرگی بوده
فقط اعدام
1-تفاضل ديه از جانب اولياي دم مقتوله به قاتل???
2- اگر قاتل، اشتباه در اعتقاد خود را در دادگاه ثابت كند قتل عمدي براساس تبصره ۲ ماده ۲۹۵ قانون مجازات اسلامي تبديل به شبه‌عمد شده و تنها ديه مقرر شرعي اخذ خواهد شد???


مطمئنین اینا جزو قوانین کشورن؟
تا وقتی جوونی وقتی خواستگار برای خواهرت میاد از کوره در میری و میخواهی بکشیش
اما همینکه پیر میشی خودت دنبال خواستگار برای دخترت میگردی عجب رسم روزگاریست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
کاملا موافقم حرف دل منو زدی منم تا زمانی که در موقعیت ازدواج قرار داشتم یک عده جلوی ازدواجمو میگرفتن الان ده دوازده سال از اون روزگار گذشته همون آدم ها دارن تلاش میکنند برای ازدواج فرزندان خودشان
جالبه مرد میتونه زنش رو بکشه بعد بگه فکر میکردم خیانت میکنه قتل میشه شبه عمد و قصاص نداره . اونوقت همین مرد چند تا زن بگیره و صیغه کنه زن اولش هیچ حرفی نمیتونه بزنه . مرد میتونه فرزندش رو بکشه و قصاص نداره . مرد میتونه زنش رو بکشه تازه اگه بخوان قصاصش کنن باید خانواده زن تفاوت دیه رو بدن . ولی زن چی ؟ عجب عجب عجب . عجب از این همه عدالت .
خودت فکر کن این نوع توضیح خودش چقدر مسئله سازه!
چرا بین پدر و مادر اینقدر تفاوت هست؟ آیا این مطلب در قرآن نوشته شده که مادر باید قصاص بشه اما پدر نباید قصاص بشه؟ اگر توضیح و استدلال درستی دارید بیارید. میگن بد دفاع کردن از چیزی خیلی بدتر از رد کردن اونه!
برای توجیه انگیزه های پدر کلی توضیح دادی اما در مورد مادر با یه توضیح مختصر مطلب رو بستی!
با پدر خود مهربان باشید. آنها را نکشید.
نصف کاربرای اینجا میخوان پدر خودشون رو بکشن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
من به شخصه راضي به قصاص والدين ام چه مادر چه پدر نيستم بزرگ كردند براي بچه هاشون زحمت كشيدن و اگه فرزندشون كه پاره تنشون هست و ميخوان كه خوشبختي اش رو ببينن ناخلف از آب در اومده كه باعث ننگ اونها شده و اونها رو اذيت ميكنه حقشه كه بتونن بكشن ولي اينكه مادر اگه بكشه قصاص ميشه نا عدالتي هست. البته مواردي كه پدر يا مادر مشكل رواني دارند قصاص بشه در كل انگيزه قتل به نظرم بايد تعيين كننده قصاص باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
اون پدر و مادری که زاییدن غلط میکنن بچشونو بکشن اولا به خاطر تربیت اشتباهشون بوده که بچه ناخلف شده اگرم بچشون تحت تربیت درست بازم ناخلف شده تردش کنن کسی حق کشتن نداره
گرو
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
چنین پدر و مادری که بت آبرو رو میپرستن لیاقت زندگی دارن؟؟؟
وقتی حتی خدا اجازه نداده یه فرد خودش به خودش آسیب بزنه بعد بنده کمتر از مورچه بیاد امانتی خدا رو که وقتی تحویلش دادن از پیغمبر هم معصوم تر بود رو بکشه؟؟؟؟؟
به جاش باید خودشونو برای تربیتی همچین بچه ای تو سرب داغ بسوزونن تا ذات حیوون صفت و بت آبرو پرستش پاک شه
شما تازه این بی عدالتیها را شنیدید من از دوازده سالگی اینها رو می دونستم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
تو از دوازده سالگی چقدر حالیت بوده بابا ایول
قبل از گذاشتن این پیامها برید خوب تحقیق کنید و از اهلش بپرسید.بعد قضاوت کنید.مرد نمیتونی زنشو بکشه،ادعای خیانت هم باید ثابت بشه.الکی نیست.
متن در بخش مربوط به دلایل قتل زن و شوهر به دست دیگری، در هر دو حالت زن را مقصر جلوه داده است. باور نکردنی است که یک کارشناس خانم این متن را نوشته باشد و در هر دو فقط خیانت زن و زیاده خواهی او را دیده باشد. یعنی هیچ مردی با اعتیاد و فساد و بزهکاری و ضرب و شتم همسر خود را به جنون نرسانده است؟
تو تمام قوانین قتلهای خوانوادگی یجورایی از مرد ! خونواده حمایت بیشتری شده و مادر خانواده تحت قوانین سخت گیرانه قرار گرفته این باز دارنده نیست فقط اشاعه بی انظباطی و بیقانونی در برخورد اینگونه جرایم را سبب میشود
خواهری که بهت حسودی میکنه و هر بلایی سرت آورده دین وایمونم که نداره وبدذاته وآدم نمیشه ومانع پیشرفتته و واقعا عوضیه و خطرناک وعقده ای و ازش میترسی چه راه حلی دارین من فقط مثل کوزت کاراشو کردم ومحبت وکوتاه اومدن ولی آیندمو داره نابود میکنه جوونیمو هدر میده چی کنم شما بگید جونمو به لبم رسونده اگه از خدا نمیترسیدم حتما به کشتنش می اندیشیدم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
همین اشتباه کردی مثل کوزت رفتار کردی چرا بکشیش دو سه بار بزن تو دهنش آدم میشه جولان نمیده برات هر کاری کرد کوتاه نیا برا منم اینطور بود دیدم بخودش نمیاد قدر نمی دونه درستش کردم فرقیم نداره چه بزرگتر باشه چه کوچیکتر شعور نداشته باشه باید همین کارو کرد دربارش به پدر مادرت بگو
پناه میبرم به خدا اصلا کشتن کار درستی نیست احترام به پدر و مادر از واجبات هست بی احترامی به پدر و مادر عمر را کوتاه میکند سعی کنیم خودمان را سالم نگه داریم هیچ وقت به کشتن کسی فکر نکنیم مخصوص به پدر و مادر همیشه دست بوس پدرو مادر باشیم تا لطف و رحمت خدا شامل حالمان شود حتا اگه اونا به ما حالا بهر دلیلی بدی کنند خدا همه ی مارا عاقبت بخیر گرداند
باسلام، برادرم را زن ودخترش به قتل رسانده است. مقتول یک پسر و دختر دیگری دارد. آیا ما برادران و خواهران حق تقاضای قصاص وعفو داریم یانه؟؟؟ آیا اولیای دم محسوب می شویم؟
با سلام، اگر برادری خواهر متاهلش را به قتل برساند حق رضایت با کیست ؟ اولیای دم یا همسر؟رضایت همسر هم ملاک هست یا فقط اولیای دم حق رضایت دادن دارند ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
با همسر چون خانواده خودت طرف خانواده قاتل حساب میشن ولی یه برادر درصورتی که خواهرش متاهله تحت کفالت شوهرشه برا چی باید بکشش؟اصلا اون سر زندگی خودشه هر غلطی هم بکنه یه برادر نباید فاز غیرتی برداره چون بهش دخلی نداره آینده خودشو نابود کنه برا چی؟! معلوم نیس بگیرنش آزاد بشه نشه یا قصاص ! یه برادر درصوتی که دید طرف نفهمه میتونه قطع رابطه کنه حرفم باطرف نزنه اگه هم نگران حرف مردمه همیشه مردم دنبال سوژن واسه حرف حتی کاریم کنه میشه نقل مجلس مردم پس بی تفاوتی بهترین راهه
همه دم از احترام به پدر ومادر ومخصوصا احترام به پدر زدن،پس احترام به فرزند چی میشه؟؟چرا تو این جامعه بچه ها زندگیشون وآرزوهاشون،احساساتشون وهمه چیزشون رو بدهکار پدر هستن وپدر همیشه طلبکارانه به بچه نگاه میکنه؟!!!

اون بچه ای که میزنه پدر خودش رو میکشه همه میگن که ناخلف هست وملعون واز این حرفا ولی اگه یه پدر که اکثرا هم اینجوری هستن بچه هاشون رو به اندازه ی پوهای سزشون کتک زده باشن،تحقیر کرده باشن با زندگی وآیندشون بازی کرده باشن وفرزند شاکی باشه از کارای پدرش به هرکی شکایتش رو بگه برمیگردن میگن پدرته خیر وصلاحتو میخواد بد تورو نمیخواد که!!!!!تازه تعجب هم میکنید که چرا بعضیا به فکر کشتن پدر هستن؟؟مادر که بدبخت خودش زیر سلطه وستم پدر خانواده هست!!این پدر چیه که اینقدر طلبکاره وهمه هر چیشون رو باید مدیونش باشن؟هه...
خیلی سخته جای زندگی کنی که نزدیکانت دشمنت باشند
دیگه فرقی نمی کنه پدرت باشه یا مادرت باید بکشیشون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
درست نه همه بعضی از پدر مادرا مشکل دارند
ولی میتونی از خونه بزنی بیرون نمیگم راحته اما میشه بجا اینکه خودتو عذاب بدی یا فکر کشتنشونو کنی برات دردسرم شه
آوا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
جات بودم تا حالا برج ایفل رو فتح میکردم

تو شهرمون یه دختر یتیم میشناختم چون خونمون نردیک دانشگاه بود میدیدمش همه جا تو شهر التماس میکرد کارهاش و ایدهاشو ببینن حالا تو مشهد داره سه تا کارخونه فولاد تو دستش میچرخه و صاحبشونه و خیلی بهتر از کارخونه های فولادین که تو شهر بهشون التماس میکرد
واقعا لایق موقعیتی هستی که فقط با پسر بودنت تو این جامعه هستی رو داری؟؟؟؟
بعد داری از بد بودن خانوادتت با اینکه پسری میگی؟؟؟ کیه که با فیلتر شکن داره میگرده؟

خجالت نکش بگو پوشکت را هم عوض خواهیم کرد
با زنها مثل یک حیوان رفتار میشه .
منم بابا و مامانم کتکم میزنم با چاقو و تبغ بدنمو زخم میکنن میخام بکشمشون ولی تا الا موفق نشدم اونا بدن خیلی بد موهامو میکشن با چاغو رو صورت مثل عروسکم خط میندازن بخدا بچه خوبیم ولی اذیتم میکنن دماغ کوچولوم همش زخمه مگه چن سالمه ۱۳ سالمه دندپنامو شکستن تمام تنم کبوده بنظر شمااینا حقشون مرگ نی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
چرا فرار نمیکنی یه بار برو پاسگاه پلیس نشون بده
بدنتو ازشون حضانت به احتمال زیاد گرفته میشه با حکم پزشکی قانونی بعدش شاید بری بهزیستی که خیلی بهتره در عوض بکشی صد برابر آسیب میبینی اونطوری میفرستنت کانون اصلاح تربیت که اصلن جو
خوبیم نداره دزد و قاچاقچی اینا میرن اونجا خلاصه حواست جم باشه تازه ممکنه ۱۸ سالت شه اعدام شی
جالبه اگر شوهر زنش و به قتل برسونه تقصیر زن و اگر زن شوهر به به قنل برسونه بازم نقصیر زنه کلا رنها مقصرند و مردها بی گناه که از دست این زنهای شیطان صفت و گرگ به تنگ اومدن و باعث عصبانیت و دیوانگی مرد میشن و طفلک این مرد بیچاره که باید این همه زجر و تحمل کنند جالب تر از همه اگر پدر بچه رو بکشه احتمالا بازم تقصیر بچه هاست و بخشیده میشه و اگر مادر دچار قتل بشه فاسد باید اعدام بشه آدم میمونه بخنده یا گریه کنه
میگما یکم کلمات سخت بود من درست نفهمیدم میشه خلاصه بگید حکم پدری که فرزندوبکشه و شوهری که همسرشو بکشه چیه ممنون میشم
همشون بکشید
اگه برادر خواهر بکشه باید برادر اعدام بشه..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
آره
اونی که اومده زیر همه نظرات گفته از دست پدرت ناراحتی بزار برو.میشه بگی کجا باید بره؟تو حاظری واسمون خونه بخری ما بریم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
داداش خونه نمیخواد اگه کارجایی تونستی پیدا کنی همونجا هماهنگ کن با صاب کارت که بخوابی خونه نری یه پسره کل خانوادش معتاد بودن سر همین موضوع از خونه زده بود بیرون تو یه آشپز خونه کار پیدا کرده بود همونجام میخوابید فقط باید ریسک کنی دیگه طرفو زیر نظر داشته باشی روانی چیزی نباشه
لیلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
خوبه پسری برادر غمت چیه ؟؟ هر چی بخای با پسر بودنت راحت به دست میاری هر کاریم نتونی از تنبلی و سستیته که نبودت از بودنت بیشتر فایده دار میشه
حالا که قانون اینطور هستش باید همه اعتراض کنن
چرا آخه باید به ناموس ما ظلم بشه، وقتی قانون طرفداره مرد هستش نباید ما مردها خوشحال باشیم چون ممکنه یه وقت هم حق خواهرمون رو شوهرش بخوره و بهش ظلم کنه که ماهم نمیتونیم دخالت کنیم
از نظر من تمام دختران و زنان جامعه ناموس تمام پسران و مردان جامعه هستن و نباید به این قضایا بی تفاوت باشیم هرکس در حد خودش هرکاری از دستش میاد برای عدالت انجام بده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
تا جایی که تجربه گفته ناموس براتون وقتی هست که یا مال و ثروتشو رو بالا بکشی
یا بت آبرو مجبورتون کنه و سجاده غیبت هم به تاثیرش اضافه کنه
در وقت حمایت هم مسئله حفظ ناموس چند روز برقراره
و عذاب وجدان آزارتون داده که خیلی از خانواده ها اونو هم ندارن

در کل انسان به دنبال چیزیه که فایدع داشته باشه و وقتی بزرگتر میشه دیگه روح معصومی که تو بچگی داره وجود نداره و همش از گناه آلودس
اگر خودم از شخصی بخوام و مجبورش کنم که من رو به قتل برسونه و قبلش یه نوشته بزارم که این قتل به درخواست خودم بوده. اون شخصو قصاص میکنن؟
پاسخ ها
افرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
یعنی این یک کار هم از دستت برنمیاد حیف نون ! باید یکی دیگه زحمتشو برات بکش ! خوب خودت را راحت کن به کسی هم زحمت نده
برادری که ۱۵ سال در حق برادرش ظلم کرده نابودش کرده مریض کرده حکمش چیه
ببینید مجازات قتل در هر صورتی که باشه ، قصاصه و هیچ گونه ارفاقی قاعدتا نباید باشه و اگرم هست پارتی بازی هایی که صورت میگیره یا اتفاقات عجیب دیگه . اگر شما از دست کسی عصبی هستی ، باز باید بدونی که مجازات قتل بدون شک قصاصه . نمونه عجیبش هم حتی در فیلم هیس دخترها فریاد نمی زنند ، بود و متاسفانه هم باید بگیم . الان مثلا من در خانه ای زندگی می کنم که خودم مرگ را حق حتمی پدرم و برادر بزرگترم می دانم ولی قانون توجه نمیکنه که من چی فکر می کنم . او کار خود را می کند . درست مانند یک کالبدشکاف که بی رحمانه کار خود را می کند ، قانون هم به همین شکل است و خواهد ماند و اتفاقا من مخالفتی با قانون ندارم اگر واقعا دستور شرعه و واقعا بدون شعار داره درست اجرا میشه . چیزی که باعث میشه ما انسان ها مرگ را حق همدیگر بدانیم ، مخالفت هایی است که با هم داریم و اصلا هر دو طرف از موضعی که گرفته اند کوتاه نمی آیند . نکته جالب اینه که نمیشه گفت هر دو دارند درست می گویند چون کاملا مخالف هم حرف می زنند و یکی از این افراد درست می گوید . اگر قانون درست به کار خود عمل نکند ، باز جای نگرانی در کل نیست چون فردی که واقعا اشتباهی کرده باشه و گناهی مرتکب شده باشه که شایسته مجازاته ، در نهایت جزای کار خود را خواهد دید . حالا یا این دنیا و یا آن دنیا . پس در کل قضیه فرقی حاصل نمیشه و اگر کسی خیلی خوب هم سوراخ سمبه های قانونی را پیدا کرده باشد ، ولی باز هم بدین معنی نیست که به طور قطع از این پل عبور کرده است و باید حواس هر کسی باشد که مجازات کار خود را خواهد دید و این اگر بدین شکل نباشد ، کل اصل اسلام زیر سوال می رود . پس اگر به اسلام اعتقاد داشته باشید ، شکی در این نیست که هر کسی به همان اندازه جرم خود قصاص خواهد شد . من از زندگی خودم گفتم تا بدانید فشارهای این چنینی روی همه ما هست . اینم بالاخره بخشی از زندگی ست و نمی توان آن را انکار کرد . بنده خودم حتی سال پیش چاقو در دست داشتم و آماده حمله به برادرم بودم که پدرم جلوی مرا گرفت و تا این اندازه به نابودی زندگی خودم نزدیک بودم . چیزی که باید مدنظر قرار دهیم این است که بسیاری از افراد اگر واقعا شایسته قتل در این دنیا باشند ، مطمئن باشید که شاید در بعضی از مواقع قبل از اینکه شما اقدامی بخواهید صورت دهید ، اتفاقی که منتظرش هستید بیفتد و دیگر شما نیازی نداشته باشید تا خود را به دردسر بیندازید . بارها در فیلم ها یا داستان های واقعی افراد این موارد را به این شکل دیده ایم که اتفاق افتاده و صحت دارد و این خودش نشانه ایست از اینکه صبر را تمرین کنیم با اینکه سخت است و هیچ کار درستی نیست که در عجله کردن باشد . من اکثر کامنت ها را خواندم و ژست بی خیال بودن به هیچ وجه نمی گیرم . چون خودم کاملا صبح تا شب دارم با این موضوع سر و کله می زنم و اصلا هم برایم جدید نیست که بخوام تعجب کنم ولی واقعا جای این را دارد که بگیم متاسفانه این مسائل هست و علت اصلی آن هم میتواند باورهای غلط ما ، مواد مخدر ، دوستان شیطانی و ناباب ، نوشیدنی های الکلی ، سبک های غلط زندگی ، بی توجهی به قانون ، بی دینی و .... اشاره کرد . این را بگویم در آخر که کسی که به خودش اجازه میدهد که دست روی مادرش بلند کند حالا به هر دلیلی ، خود این نشان دهنده شخصیت واقعی این فرد در عرصه های گوناگون زندگی است . طبیعتا همچین آدمی در جامعه ، در خانواده ، در بین دوستان ، در محافل مختلف و سایر مکان ها از جمله مدرسه و دانشگاه ، از وضع بهتری برخوردار نیست و طبیعتا در آنجا هم رفتارهایی مشابه یا حتی بدتر را از خود در قبال دیگران نشان می دهد و این شاید برای همه یا اکثر ما اتفاق افتاده است که با این گونه افراد در جامعه برخورد داشته ایم و حتی شوخی در مورد این افراد ترس را بر اندام آدم می اندازد . چه رسد به جدیت در کار که این خود حاکی از این است که بسیاری از قوانین سختی که دولت اعمال می کنه ، کاملا دلیل منطقی پشتش هست و اگر ما عصبی هستیم و متوجه آن نمی شویم ، دلیل بر نادرستی آن نیست . این یک محاسبه ساده ریاضی نیست که اگرم اشتباهی درش صورت بگیره ، بخوایم سکوت کنیم . صحبت از قتله و جان کسی را گرفتن . پس بهتر است اول با یک مشاور خبره در این مورد مشورت داشته باشیم و سپس اقدام کنیم . من خودم بعد از 3 جلسه مشاوره ، با توجه به شرایط مربوط به کیس و مورد خودم ، نظرم تغییر زیادی نکرد و همچنان مطمئن بر قتل برادر و پدرم هستم و این که بعضی از اوقات آدم آروم میگیره ، دلیلی بر اشتباه بودن تصمیمش نیست . من تنها بعد از مشاوره به این اشتباه خودم پی بردم که فقط بی منطق و زود قضاوت میکردم که این خود میتوانست باعث اشتباه بودن اصل کار شود ولی وقتی بعد از مشاوره و مطالعه چند کتاب متوجه خیلی چیز هایی که نیمشدم ، شدم فهمیدم که فرقی در اصل ماجرا نکرد و تنها در نحوه دید خود تغییر مثبتی ایجاد کردم و این خود خیلی خوب . الان دیگه راهی که سر راهم است این است که مستقل شوم ( حتی با شرایط بد اقتصادی ) تا بار خود را ببندم و برم ولی این بدین معنی نیست که دست از ارزش های خودم بکشم و این اشتباهی است که متاسفانه خیلی ها مرتکب می شوند و همین که آب از آب افتاد ، دیگر اون عطش مسیری که شروع کرده اند را ندارند و این خودش را دوباره در آینده به شما نشان خواهد داد . پس فقط کافی ست یک مرتبه تصمیم خود را بگیرید ولی به شکل درست و با مشورت با فردش و نه تصمیم عجولانه چون اینجوری دیگه خیالتون از این راحته که کاری که فکر می کردید درسته را انجام داده اید و گویی بدین شکل توپ در زمین دیگری میفتد . پس همین که موضع خود را گرفتید و اطمینان لازم را برای درستی اش به دست آوردید ، آن را دنبال کنید و ثابت قدم باشید و تا موقعی چیزی را که می خواستید به دست نیاوردید ، از تلاش دست نکشید . قانون کار درست خود را می کند و ما هم کاری را که فکر می کنیم درست است می کنیم . برای اینکه سوءبرداشتی از جمله آخرم نشود به همین مثال کفایت می کنم که دختری را در نظر بگیرید که در خانواده برای مثال با او بدرفتاری های بدی می شود و قانون هم با اینکه حق با اوست ، حق را تا حدودی به او نمی دهد و مراعات های بیجا میکند . این دختر شاید روزی از شدت فشار پدر خود را مجبور شود که به قتل برساند ولی قانون با او بد رفتار میکند . پس اینکه مورد قصاص قرار بگیرد ، ملاکی بر این نیست که کارش اشتباه بوده . کاملا مثل این است که در خیابان به شما دست برد بزنند و شما هم رفتار مناسب با اون لحظه را انجام دهید . حتی ما قانونی داریم که اگر با فرد خاطی درگیری فیزیکی داشته باشید و او را بزنید ، باید دیه اون زدن را بعدا به فرد دزد بدهید در حالی که اگر شما نمی زدید ، او شما را شاید مورد حمله قرار میداد و یا شاید وسایل شما مثل گوشی تلفنتان را می دزدید . همه این ها را گفتم که بگویم اگر قانون در موارد متعددی با شما نیست ، دلیل بر این نیست که اون اقدام مربوطه را انجام ندهیم و طبیعتا اگر من خودم را جای چنین دختری با این وضع خانوادگی بگذارم ، انکار نمی کنم که شاید حتی قتل پدرم چیز دور از انتظاری باشد . نمونه اش فیلم ملی و راه های نرفته اش که کاملا گویای این مثال من هست .
به امید اینکه حتی اگرم روز خوب خودشو به ما نشان نداد ، ولی اقدام درست را متناسب با اون چیزایی که در اختیارمون قانون گذاشته ، انجام دهیم .
در فامیلامون خانمش با همدستی مرد غریبه شوهرش رو با چاقو و سم کشتند فرد اجیر شده اعدام شد و زن فقط دو سال و نیم به زندان افتاد و جالبه اومد همه جهازیه خودشو از دو بچه یتیم گرفت و اونها رو به امان خدا ول کرد الانم حقوق بازنشستگی اون مرحوم رو میگیره و کیف میکنه طلبکارم هست بابت دو سال زندانی شدن
پاسخ ها
افرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
درسته در کشور امریکا اگر شخصی کس دیگری را برای قتل اجیر کند فرد اجیر کننده قاتل است و فرد اجیر شده معاون محسوب می شود در ایران برعکس است . علت این قانون در امریکا این است که اگر شخص اجیر کننده پول یا وعده نمی داد شخص اجیر شده این کار را صورت نمی داد ولی در ایران قانون گذار می گوید هر کس که قتل را انجام داده است مقصر است به نظر من هم قانون امریکا در این خصوص به عدالت نزدیکتر است فرد اجیر کننده در واقع مستوجب فراهم شدن شرایط برای وقوع قتل را انجام داده است اگر این کار نمی کرد قتلی هم صورت نمی گرفت
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
دو چیز به ذهتم میاد

مرد باید در چه حد احمق باشه قصد و غرض زنش رو از ازدواج باهاش نفهمه اگه اینطوری که میگی باشه و زن بجه هاشو ول کرده اگه قصدش ثروت باشه که نعلومه از اول قصدش رو داشته

و اما نظر دیگم اینه که اگه فرضیه اول درست نباشه مرد چه بیشعوری بوده که حتی زن بچه های اون فرد رو رها کرده و در چع حد از اون فر متنفر شدع که دست به کشتن و دور کردن خودش از زندگی و بجه های اون کرده یه قضیه هزاران زاویه دید داره نمیشه قضاوت رو بر حصب حرفی که خودتون بعد چهل کلاغ به دست میارین بشه
سلام منم راجبه اقدام ب قتل خانوادگی سوال دارم
اگه برادری اقدام ب کشتن خواهرش کنه و ب زور از خواهره دیگه ای بخواد برای قتل کمکش کنه ، بعد از ضرب وشتم و ناقص کردن، ولی طرف زنده بمونه ،
و در نهایت زمانی که ب بیمارستان منتقل بشه ولی حرفی از اقدام جنایته خواهروبرادرش نزنه و چشم پوشی کنه و اقدام ب خودکشی ثبت کنه ، اگه بعد از گذشت ۱۳ سال قانون ب هر دلیلی متوجه بشه ، ولی طرف شکایت نداشته باشه باز پیگیری و مجازات میکنن؟
اینجور که شما نوشتی اگر مرد زن و بکشه حتما زن مقصره!زن هم مرد و بکشه بازم زن انحراف داشته؟این همه مرد معتاد و خلافکار و لاابالی که زنشونو هرروز کتک میزنن و زندگیو به زنشون زهر میکنن و حاضر به طلاقم نیستن چی؟بازم مرده هروقت زنش اذیتش کنه طلاقش میده و تمام . زنا که حتی حق طلاقم ندارن!!!!!
هیچ کس این اجازه رو نداره که جان کسی رو بگیره...قصاص برای همه باید یکسان اجرا شود و به سخت گیرانه ترین حالت ممکن...من نه از مرد نه از زن طرفداری نمیکنم..من خواهان عدالتم...و هر جا که اسلامم با عدالت راهش یکی نباشه میفهمم که یک جای کار میلنگه...عدالت لازمه اسلامه...فاصله بگیره اسلام نیست....هیچ دلیل و برهانی برای کشتن یک انسان قابل پذیرش نیست....اگر در فشار و تنگنا هستید و اذیتتان میکنند برید مهاجرت کنید...بد بخت بیچاره بشید سختی بکشید ولی آدم نکشید...من از خونی که به ناحق بریزه نمیگذرم....و از خدا میخوام چنان انتقامی از افراد ظالم و خونریز بگیره که خوار شدن این آدمهارو همه در دنیا و آخرت ببینند...من تشنه عدالتم و تشنه به خاک مالیدن و له کردن هر ظالمی و هر کسی که زندگی یک انسان رو نابود کرده...به جز نفرت و حس انتقام چیز دیگری برای آدمهای ظالم ندارم...لعنت خدا به هر کسی که خونی به ناحق بریزه....ان شا الله هم در این جهان بسوزند و هم در آخرت بسوزند و بسوزند و بسوزند....
سلام همدیگر را نکشید
با تشکر از لطفتون
چه فرقی میکنه کی کی رو چرا بکوشه وقتی یه نفس بریده میشه یه جون گرفته میشه دیگ چه فرقی میکنه چرا یا توصت کی باشه قاتل باید مجازات بشه باید قصاص بشه
خیلی مسخرس این قانون الان مد شده پدر هایی ک دختراشونو میکشن این قانون بایدددددد باید بایدد عوض بشه پدر ها دارن به دختراشون ظلم میکنن
ارامش و امنیت نداریم قانونو عوض کنید
مادر ک این همه زحمت میکشه و خیلی نسبت به بچه هاش مهربون تره حکمش قصاصه ولی پدرا حکمشون قصاص نیس
من و مادر و برادرم اصلا امنیت نداریم.همین امروز پدر ستمگرم قصد جونمونو کرد اونم با قیچی میخواست بزنه توو سینه داداشم.این روزاهم دخترکشی زیاد شده همش منو تهدید به قتل میکنه خیلی احساس بی کسی میکنیم خیلی میترسم فقط گریه میکنم اخر منو میکشه میشم رومینا بعدی.طفلی دخترای سرزمینم.خدایا خودت کمکم کن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
عزیزم با مادرت برید پیش وکیل حداقل بتونه راهنماییتون کنه از این بدبختی خلاص شد
بدبخت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
والاوظع من ازتوهم بتره وای خدابکششون
اگر برادری بخاطر ازار و اذیت خواهر توسط شوهرش خواهرش را فرار دهددیا پنهان کند چه حکمی دارد
قانون خودش بسیاری اوقات با عدم رسیدگی به موقع وحکم نادرست باعث قتلای خانوادگی میشه طرف میره از پسرش بخاطر تخریب اموال وچاقوکشی وتهدید به مرگ واعتیاد شکایت میکنه بجا رسیدگی سریع وتشخیص وخامت اوضاع از طرف قاضی ارجاع میدن شوری حل اختلاف حالا تا بیاد رسیدگی بشه پدره یا پسره همدیگه رو کشتن وتموم دیدم که میگم همسایه ما چن بار شکایت کرد پسرشو اینقد دس دس کردن تا پسره پدرشو کشت بنده خدا دادش بجایی نرسید جدیدا قانون جز قتل هیچیو جدی نمیگیره که بخواد طرفو بخاطرش جلب کنه خصوصن قانون شاهد آوردن یارو تو خونش پسرش کتکش زده میگه برو دوتا شاهد از تو کوچه بیار
از عدالت همین بس که
مرد بچشو بکشه ، حکمش اعدام نیست
ولی مادر حکمش اعدامه
.......‌..‌‌.‌.......
این همه از برابری زن و مرد (حقوق زن و مرد) سر هم می کنید و مادری که ۹ ماهشو باید بگذاره ، چه قدر زحمت ک نباید بکشه آخرشم اگر مرکتب چنین جنایتی شد حکمش اعدامه ..؟؟؟
لعنت به این برابری
اگه کسی یک مشت به پدرش بزنه و از طرف پدر نفرین بشه یک هفته نمیشه که خود را داخل قبر میبینه اگر پدرش ادم خیلی بدی هم باشه فرقی نمیکنه اگه کسی دوس داشت امتحان کنه
بادیدن نظرات به اوضاع زندگیم خیلی امیدوار شدم و خدا رو شاکرم واز طرفی خیلی ناراحت شدم یه سوال برام پیش اومد اگه زن شوهرشو حین خیانت ببینه و جفتشونو بکشه یا فقط شوهره رو بکشه حکمش چیه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
اعدام کلا زن هر کسی رو بکشه تو خانواده حکمش
اعدامه ولی مرد برعکسه
این عدالت نیست برابری که قطعا وجود ندارد ولی باید عدالت وجود داشته باشه برای پدرایی که راحت بچه میکشن......
اگر خواهری برادرشو بخاطر توهینها وفحش وناسزاها وتهمتهای مکرر ومداومش وبخاطر اذیت وآزار وکتک زدن به قتل برسونه حکمش دردادگاه چیه؟وجهنمی خواهدشد؟
من‌پسر بزرگ خانواده هستم در دوران جوانی کار کردم کل درآمدم را صرف ساخت خانه و... پدرم کردم بعد از ازدواج چندین سال مستاجر شدم با عنایت خداوند تونستم خونه بخرم الان متوجه شدم پدرم تمام دارایی هایش رو بنام‌ سایر افراد خانواده کرده بنابراین فکرهای شیطانی زیادی منو وسوسه میکند لطفا راهنمایی بفرمایید .ممنون میشم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
از پدرت شکایت کن شخص نمی تواند بیش از یک سوم دارایی های خودش را به نام این و ان بکند .
برادره شیشه میکشه و توهم میزنه اگ تو دعوا واس دفاع از خود وسط دعوا ناخاسته کشتیش حکم چیه؟
یکی از نزدیکانم توسط زنش کشته شده پسرش می‌دونه مقصره وعمدأ قتل کرده حالا درخواست قصاص داره اهل تسنن هستن برادر زنه میگه در مذهب ما فرزند نمیتونه درخواست قصاص مادرش بکنه این درسته و آیا قانون به این توجه میکنه در این مورد قانون چی میگه
در بین سوالات دوستان دیدم که پرسیدند اگر دختر پدرش رو بکشه قصاص میشه؟ حق قصاص خواهی برای اولیای دم هست و اگر تتها ولی دم اون پدر همون دختر باشه خب نه اعدام نمیشه.
توجه داشته باشین که اولیای دم مرتبه اول فرزندان و پدر و مادر هستند.
اگر دو برادر یکی از برادران خود را به عمد به قتل برسانند حکمشان چیست؟
اینم قانون ایرانه دیگه والا بد نیست برادر من همیشه جلوی پدرم به پدرم به مادر پدرش فش میده برادر من ۲۵ سالشه پدر بزرگم مادر بزرگم مرده به روی مادر پدرم وامیسته فش میده پدر منم نمی تونه دست بر پسرش بلند کند ولی من خوب می دانم پدرم زورش زیاده برادر من میره خوش می گزرونه بعدشم میاد خانه به من فش میده یک بار هم تو این ۳ سال بهم نگفته داداشی بیداریم بیرون ولی هروقت دوستاش زنگ میزنه زود میره بادوستاش بیرون وقتی هم میاد خانه از عمد یک بهانه میاره، منو میزنه یک بار
ببینی قصاص برادر حکم جوایزی نیست چون خانواده دو تا فرزند از دست میدهند
پدر من خیلی بدبین و شکاک هست، و با وجود اینکه مادرم زن بسیار محجبه و خداشناسی هست، بشدت نسبت بهش بدبین و شکاکه و اجازه رفتنش ب خونه پدربزرگم رو هم نمیده و حتی خونه دامادش هم نمیتونه بره یا باهاش دست بده ، اگه هم بعد اذان بیاد خونه که هوا تاریک هست ،پدرم به طرز وحشتناکی اونو تهدید ب قتل میکنه ،مادرم معلم هست و شاغله با توجه ب این که پدربزرگ مادریم فوت کرده اگه خدایی نکرده اتفاقی برای مادرم افتاد آیا فرزندان میتونن تقاضای قصاص کنن؟
بابام خیلی اذیتم میکنه همش میزنه منو نامادری هم دارم
معتاد هم هستش هشیش میکشه
من چیکار کنم که از این مخمسه راحت شم
تورو خدا جواب بدین
عموی من چند روز پیش عموی کوچیکمو با ضربه چاقو کشت اون معتاده و میگن اون لحظه یا خمار بوده یا نئشه
میخوام بدونم اگر پدرم و عموی دیگم رضایت بدن چند سال حبس میکشه؟
یا اگر رضایت ندن حکمش اعدامه؟
پدرم هی با من بحث می کنه و آموزش می ده خود کشی کنم.همش میگه یه طناب دور گردن بناداز و حلق آویز شو
اگر یک دختر تمام خانوادشو به همراه خودش به قتل برسونه چی میشه؟
سلام من برادری دارم که خیلی خیلی به پدر مادر پیرم اذیت میکنه فش میده شیشه هارومیشکنه الان 10سال داره اذیت میکنه پدرم قلبشو اعمل کرده مادرم فشار خون داره هی به پدر مادرم میگه پول بده من 24سالمه برادم 27سالشه زورشم خیلی زیاده فش بد میده به پدر مادرم من دیگه خسته شدم میخوام یواشکی بکشمش چ کارکنم خسه شدم به خدا
پاسخ ها
ناشناس۸۵
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
اونوقت میگن آه و نفرین پدر و مادر میگیره و فرزند زمین گیر میشه !! ده ساله برادر شما داره اینکارو میکنه هیچیش نشده از این بابت. هی میگن پدر مادر اگه راضی نباشن تو زندگیتون خیر نمیبینید همش الکیه انگار
پدرم منو مادرمو خیلی اذیت می‌کنه هر روز تو خونمون دعواس همش تهدید خیلی اذیت میشیم میشه یکی بگه چی کنم ؟من به این اعتقاد دارم که اگه نباشه زندگی مون زیر و رو میشه
خانواده پدر ترکش کردن وده ساله که ازش یه خبر در حد اینکه مرده یا زنده نگرفتن مادر واقعاً بهترین مادر واسلا کاری با هام ندارع و به درسو آیندم خیلی اهمیت میده ولی بابام یه سره به اینو اون گیر میده وبیرپن از خونه چرت وپرت میگه ماتو پارکینگ زیر خونه ی مادربزرگم زندگی میکنیم و هی لوله ی فاضلاب میزنه بالا تو خونه چی کار کنم؟ پدرم راضی نیست از مادرم جدا شه من به عنوان یه پسر دوازده ساله خیلی اذیت میشم پدرم مشکل روانی پیدا کرده و همیشه یا خواب یا سر کار.......
اگه دختری، مادرش عین سگ هار هر روز شب چون حوصلش سر میره به دخترش پسرش یا شوهرش گیر میده جنجال به پا میکنه و از نظر روحی شکنجشون میکنه بکشه با مدرک بر علیه مادره مشکل تعادل روانی نداشت .
قصاص میشه؟؟
فقط باید به حال این کشور تاسف خورد با این قوانین عقب مانده اش،که روز به روز به قعر انحطاط میره
قتل! قتل هه. هر کی میخواد باشه، قانون حق تبعیض رو نداره. متاسفم که قانون ناقص داریم.
قوانین جزایی ایران بر گرفته از قوانین بدوی عربی هستند که فرزندانشان را زنده بگور می کرد ند وقت آن رسیده این قوانین مطابق با قوانین کشورهای متمدن تدوین شوند.
وقتی هم را دوست ندارید

از هم فاصله بگیرید و به هم آسیب نزنید
این قانون کاشکی برداشته میشد اگرپدرهم قصاص میشد لینقدر فرزند کشی اتفاق نمیافتاد
سلام
ببخشید یه گزارش یا پیگیری درباره تنظیم لایحه‌ «مجازات پدر در صورت قتل عمد فرزند»
خانم ها ابتکار و جنیدی که در زمان قتل رومینا حرفش رو زدند انجام بدید که آخر چکار کردند؟
هیچ خبری دیگه ازش
الان هم که حادثه بابک خرمدین اتفاق افتاده
اون لایحه چی بود که اینها گفتند؟
هر قتلی قصاص داره اینا منضورشون دو پهلو نوشتتن پول داری بکش هر کی رو میخای به اندازه پولت قتل کن
همه این کامنتا ی معنی میده مث گاگولای عاشق با چشم بسته ازدواج نکین شرایط طلاق اسون باشه که به خیانت و قتل ختم نشه مسولیت نظارت ب با تعداد کم فرزند میسره
مگه شهر هرته یکی بیاد فرزندشو بکشه تازه دیه بگیره !
اما واسه فرزند هم چین چیزی نیست!!!!
من26 سالمه و برادرم 22 ساله
از وقتی یادم میاد از ناراحت کردن من خوشحال میشد . با هزار سختی درس خوندم و کار کردم
اونم همیشه با دعواهاش سعی داشت مانع پیشرفتم بشه . تا حدیم موفق شد
برادرم پسریه که هر خانواده ای از داشتنش خجالت میکشه ...عیاش . معتاد . بی ادب و بد دهن
حتی در حدی وقیحه ک پیش پدرو مادرمم سیگار میکشه منو میزنه و تهمتای ناجور بهم میزنه . پدر و مادرمم از پسش بر نمیان و سر اونام عربده میکشه

حتی بخاطر نا جور بودنش خواستگارای خوبی ک داشتمو از دست دادم
چند سالیع که نا امید شدم از ادم شدنش . از خدا خواستم کمکم کنه و نزاره دستم ب خونش الوده شه ...
نذر کردم . صدقه دادم . از خدا التماس کردم . از امام زمان و باب الحوائج خواستم . وساطت خواسته ی منو پیش خدا بکنن
اما تا الان برادر ملعونم زندست و به آزار و اذیتاش ادامه میده . ...
با دانستن همين قوانين مردسالارانه، كه مرد حق كشتن فرزندانش و همسرش رو داره، پدرم كه زنا كار و متجاوز هست و مكررا مادرم رو كتك ميزنه و تهديد به مرگ ميكنه و آبرو و حيثيت نگذاشته و چون مادرم اقوامي نداره كه ازش حمايت كنند، نه پدر و نه برادر. به راحتي پدرم همه مارو تهديد به قتل ميكنه و اينكه تهديد به ازدواج مجدد با زني كه هم سن دخترش هست. كه البته صيغه كرد و دوباره از ترس جونش فرار كرد ، چون خانواده ايشون پشت دخترشون بودندو تهديد به مرگش كرده بودند و برگشت ، اما الان بازهم هوس كرده برگرده با اون زن، جالبه كه الان هم با واتس اپ باهاش در تماسه. مادرم هم هيچ ملك و املاكي نداره و همه چيز به نام پدر هست. مهريه مادرم هم فقط ٢٥٠ هزارتومان هست، وكيل هم گفته قاضي راي به اجرت المثل ٤٥ سال زندگي مشترك نخواهد داد. حكم اين مرد كه صبح تا شب نمازش به راهه اما زن و فرزند و همسايه از رفتارهاش و صداي بلند و دادو بيدادش و تهديد هاش در امان نيستند چيه؟ هيچ. هر بار كه مادرم رو كتك زد ، تهديد كرد كه شكايت كني، ويلچريت ميكنم. ايشون بازنشسته دادگستريه و حسابي قوانين رو حفظه . .مادرم مثل شمع آب شده، اما هر روز به ميزان قصاوت قلبي پدرم افزوده شده .زني كه همه سختي ها رو تا به امروز تحمل كردو با نداشته ها ساخت و همه رفتار هاي ناپسند و دوست بازيهاي پدرم رو تحمل كرد، حمايتش كرد كه كارش رو از دست نده چون پدرم تن پرور بود و زورش ميومد سر كار بره و به خاطر بدرفتاريهاش هميشه همكارانش شاكي بودن ازش.مادرم ، اين مرد رو از هيچ به همه چيز رساند، اما حالا هيچيك از املاك به نامش نيست و به راحتي به آواره شدن و بي سرپناه شدن تهديد ميشه. اين اواخر هم كه تهديد به قتل، پدرم ميگه ميكشمت، ديه ات رو هم ميدم. واقعا از قانون گذاران عزيز متشكرم كه انقدر قانون يك طرفه هست و فقط به مادرم ميگيد برو و جونت رو نجات بده، زن آبرومند كجا بره، تو اين گراني و ناامني ؟
سلام برادر خایین وبدردنخور وحسادت بتودارد وتو کشتنت ازجسادت اقدام میکند نظرمن این طور برادرها باید تااخرعمر ازش جدا بشی و دیگه نبینیش. مثل من که رفتم مشهد بازم
سلام من 16سالمه پدرم مادرمو خیلی اذیت میکنه از وقتی یادم میاد همش از دستش کتک میخوردیم اون یه ادم معتاد بشدت عصبیه و همینطور با یک زن رابطه دارع من وقتی فهمیدم رفتم بهش گفتم ولش کنه کلی گریه زاری کردم ک خانوادمونو درست کنه اما اون فقد گف ب تو هیچ ربطی ندارع من چیکار میکنم خرجیتو میدم پس دهنتو ببند اما من حتی یبار از این ک پدرم بالا سرمه خوشحال نبودم مطمنم اگه بمیرع یا نباشه من خوشبخت ترین ادم روی زمین میشم از وجودش متنفرمم یه حس حال نامعلوم دارم خیلی دارم زجر میکشم از این زندگی هم از خودش هم از خانوادش متنفرم از اون زن اشغالم متنفرم ک دارع منو مامانمو جلوش بد میکنه بابام هم خونه هم دوتا ماشینامونو هرچی ک دارو ب اسم مامانم زده ولی وقتی تلفوناشو گوش دادم داشت پرش میکرد ک منو مامانمو ول کنه هرچی ب مامانم میگم طلاق بگیر پولم داریم میگه نه من نمیخام ایندتو خراب کنم ناراحتت کنم ولی من الانشم خیلی ایندم خرابه و ناراحتم نمیدونم چیکار کنم واقن دیگ امیدی ب زندگی ندارم
سلام، من با vpn اومدم، نیایید بگید دوباره از ملبورن و ...
ما توی روستامون نوه زد بابابزرگشو با همدستی باباش و مامانش و مامان بزرگش کشتن
بعدش هم ارثیه را کشیدن بالا
قانون هم میگه چون شاکی نداره پرونده را بستن
یعنی واقعا با این وضعیت قانون میشه امیدی به زندگی توی این کشور داشت؟
اگر کسی که معتاد فقیری را که هر روز به ناموسش فوش میدهد را کتک بزند و این کار منجر به مرگ او شود چه مجازاتی در پی دارد؟
لطفا جواب بدهید
دلم میخواد برادرمو بکشم.
اگر مادرم به دست ناپدریم به قتل برسد و من به سن قانونی رسیده باشم میتوانم شاکی باشم؟
با سلام - امروزه مردم خیلی زرنگ و باهوش شدهاند طروری طرف را می کشند که خودش هم نمی فهمند!!... یک سرطان آن هم از آن سرطانهایی که قابل درمان نیست و یک ماهه او را زمین می زند به جانس م یاندازند و او را می کشند و آب هم از آب تکان نمی خورد
چه قصاصی چه جرمی چه جنایتی ؟!!... حالا بیا و ثابت کن ... خدا هم که قربونش برم دوانتقام است اما طول می کشد
بعد از کشتن هم دنبال جنازه راه می افتند و بر سرشان می زنند سیاه پوش می شوند نهره می کشند عربده می زنند آه و ناله سودا می کنند آی هوار خاک بهشت زهرا را بر سرشان می پاشند
ای خدا چه عرض کنم خدایا تو انتقام گیرنده هستی خودت چاهی را که آنها برای دیگران کنده اند برایشان بکنند و داخل چاه بیانداز انتقام سخت از بدکاران عالم بگیر خدایا تو می بینی و شاهد هستی
من همسرم را دوست دارم ولی دخالت های بیجا پدرش باعث شده به فکر طلاق از من بیفته الان ۴ماهی میشه که زندگیم داغونه کاملا دیونه شدم تا جایی که فکر قتل پدرش به سرم زده واقعا دیگه تحملم تموم شد چاره ای جز این ندارم
سلام
حکم کتک زدن پدر به پسرش به قصد کشتن چیست؟
سلام اگ زن شوهر خودشو بکشه چ حکمی داره؟؟
کشتن مادر توسط دختر ب دلیل خیانت ب خوانواده ان هم با مرد زن و بچه دار چیست؟
من پدرم بدون هیچ دلیلی میگه می‌کشمت و هی عصبانی میشه چیزی مصرف نمیکنه انگار دیوونه شده می‌خوام به پلیس زنگ بزنم
سلام من برادرم کشتن الان حکم اعدام قاتلش امده ولی مادرم میخواد رضایت بدهد و دیه بگیر ایا من دخترش هستم دیه به من میرسد
سلام داماد ما توسط پدر و مادرش تحریک وفرستادن برای درگیری فیزیکی و به وسیله چاقو کشته شد والان میخوان همسرش را بیرون کنند وبچه ۵ساله اش را ازش بگیرند راهکارش چیه نتونن بچه را بگیرند چون سرنوشت بچه میشه پدرش در آینده
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار