بازدید 2407
۱

جمعیت جوان کشور، فرصتی که به تهدید بدیل شد

کد خبر: ۱۷۶۶۴۰
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۵ 12 July 2011
رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه در ابعاد فرهنگی و اجتماعی بسیار کند عمل کرده‌ایم افزود: با وجود این‌که جوان بودن جمعیت کشور یک فرصت برای هر جامعه‌ محسوب می‌شود؛ اما متاسفانه به دلیل نبود ابتکار و خلاقیت‌های مدیریتی برای تبدیل این فرصت به غنیمت ما وضعیتی پیدا کرده‌ایم که می‌توان گفت شرایط امروز یک تهدید است.

به گزارش خانه ملت، "هادی مقدسی" با اشاره به نام‌گذاری روز تولد حضرت علی اکبر (ع) به عنوان روز جوان و لزوم الگوسازی برای جوانان اظهار کرد: جوانان ایرانی با علم و تکنولوژی در مقابل تحریم‌ها مقاومت کردند و امروز شاهدیم که همین جوانان به اوج قله‌های بلند پیشرفت و تکنولوژی دست پیدا کرده‌اند که جا داشت همین توجه و اهمیت را برای بخش فرهنگی و اجتماعی هم قائل می‌شدیم.

 نماینده مردم بروجرد در مجلس، افزود: امروز مجبوریم در خصوص اشتغال جوانان و هجمه‌های فرهنگی دشمنان به فکر و ذهن آنها منعفلانه عمل کنیم که این شایسته نظام جمهوری اسلامی نیست.

وی به سازمان ملی جوانان و ادغام آن با سازمان تربیت بدنی اشاره کرد و گفت: مجلس برای جبران این بی‌مهری‌ها به بخش جوان و به دلیل بی‌توجهی به بهره‌برداری بهینه و استفاده مقطعی از این فرصت،  سازمان ملی جوانان را در دل یک وزارتخانه قرار داد تا متولی امر جوانان در نظام جمهوری اسلامی، ملزم و مکلف باشد با سوال یک نماینده نسبت به عملکردش در مقابل وکلای ملت پاسخگو باشد.

مقدسی با بیان اینکه نتوانسته‌ایم از جمعیت جوان کشورمان به عنوان فرصت استفاده خوبی کنیم، تصریح کرد: امروز بالا رفتن سن ازدواج جوانان یک گناه نابخشودنی است و هرکس در این زمینه کوتاهی کرده باشد یا باید خود معترف باشد و یا ما آنها را معرفی می‌کنیم.

این نماینده مجلس هشتم ادامه داد: بالا رفتن سن ازدواج بیشتر متاثر از وضعیت اشتغال و بیکاری است؛ اما متاسفانه با همه امکاناتی که در اختیار داشتیم نتوانستیم با یک برنامه‌ریزی اصولی برای جوانان فرصت شغلی ایجاد کنیم، نیروی الهی که به صورت نامتناهی در وجود جوانان قرار دارد می‌توانست در کمک به ارتقای وضعیت کشور در همه ابعاد مورد استفاده قرار گیرد اما مغفول واقع شده است.

رییس کمیسیون اجتماعی تاکید کرد: اگر نیروی بالقوه موجود در حدود ۳۵ میلیون جوان زیر ۳۰ سال در همه ابعاد هدایت و حمایت می‌شد شاید امروز وضعی متفاوت در کشور داشتیم و در همه ابعاد از جمله اقتصادی و به ویژه فرهنگی و اجتماعی می‌توانستیم سرآمد همه ملت‌ها باشیم. 

به گفته مقدسی، متولیان فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور باید اهمیت بیشتری برای این قشر قائل می‌شدند و فضا را برای آنها و بروز استعدادهایشان در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی واجتماعی فراهم می‌کردند تا همه بدانند و ببینند که ملت ایران با تکیه بر همین جوانان ملتی اسوه و نمونه است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
همه جا بد بختي گريبان مردم را گرفته ومطمئن باشيد مجلس تقصيرش از دولت هم بيشتر است .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها