بازدید 2000

بیمه مرکزی: خدمات نوین بیمه ای در راه

یکی از سیاست های مهم برای کمک به تحقق این اهداف آزادسازی نظام تعرفه بیمه است. صنعت بیمه ایران اخیرا 41 ساله شده است.
کد خبر: ۱۷۲۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۶ 23 June 2011
رییس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران از شرکت های بیمه خواست خود را برای ارائه محصولات تازه و نوین بیمه ای به ویژه در بخش‌های بزرگ اقتصادی مانند نفت و گاز و پتروشیمی، برق، صادرات و واردات، تسهیلات بانکی و پروژه‌های عمرانی عمومی و خصوصی آماده کنند.

به گزارش واحد مرکزی خبر فرشباف ماهریان، نقش فن‌آوری اطلاعات را در توسعه صنعت بیمه مهم دانست و گفت: باید در مسیر تحقق چشم انداز 20 ساله جمهوری اسلامی ایران، سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی، تحقق فرمان 10 ماده‌ای ریاست جمهوری درباره تحول در صنعت بیمه کشور حرکت کنیم و با هوشیاری نسبت به محیط های درونی و بیرونی،‌ آینده نگری کنیم.

آقای فرشباف تاکید کرد: باید در انجام ماموریت خود که همانا تولید و عرضه اطمینان برای چرخه فعالیت‌های اقتصادی کشور و جریان زندگی آحاد خانوارها و شهروندان با حداقل قیمت و حداکثر کیفیت و به صورتی جامع، مکفی و پایدار است، هوشمندانه تلاش کنیم.

بنابراین گزارش مسیرهای راهبردی چهارگانه برای دستیابی به اهداف صنعت بیمه در افق سند چشم انداز بیست ساله شامل استقرار نظام تنظیم و نظارت هوشمند، نهادینه و خودتنظیم ( حوزه حاکمیتی) - گسترش پوشش های بیمه ای خرد با قیمت های ارزان در سطح (حوزه خانوارها) - گسترش پوشش های بیمه ای کلان با قیمت های رقابتی در عمق ( بنگاه ها) - و گسترش تعاملات منطقه ای و بین المللی است.

هدف برنامه راهبردی بیمه مرکزی داشتن سازمانی مدرن ، چابک ، متخصص و پیش برنده است.

پیش از این هم، فرشباف ماهریان، رسالت صنعت بیمه را  تولید و عرضه اطمینان برای چرخه فعالیت های کشاورزی، صنعتی و خدماتی و جریان زندگی خانوارها و شهروندان با حداقل قیمت و حداکثر کیفیت به صورتی جامع، مکفی و پایدار  اعلام کرده است.

وی افزوده است : در افق سند چشم انداز- 1404، ضریب نفوذ بیمه کشور ( سهم درامد بیمه از تولید ناخالص ملی ) به بالاتر از متوسط جهانی می رسد و صنعت بیمه ایران دارای مقام اول در منطقه آسیای میانه، خاورمیانه و شمال آفریقا خواهد بود.

فرشباف ماهریان تاکید کرده است : بهره مندی دهک های پایین درآمدی از خدمات بیمه ای و دستیابی به تعادل در پوشش های بیمه ای مناطق مختلف کشور، برقراری پایداری و ثبات در ارائه خدمات بیمه ای، آسانی، سرعت ، مشتری مداری ، ارزانی و همه جانبه بودن عرضه خدمات بیمه ای به خانوارها ، بنگاه های اقتصادی و مشتریان خارجی هم در دستور کار است.

تقویت اخلاق حرفه ای، سلامت و دارا بودن قابلیت اطمینان در میان مشتریان و نهادهای حاکمیتی و نظارتی صنعت بیمه کشور هم در اولویت بیمه مرکزی است. یکی از سیاست های مهم برای کمک به تحقق این اهداف آزادسازی نظام تعرفه بیمه است. صنعت بیمه ایران اخیرا 41 ساله شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار