بازدید 5236

افتتاح بزرگترين تصفيه‌خانه فاضلاب در شهر ري

طرح تاسيسات فاضلاب تهران با سرمايه‌گذاري 9 هزار و 770 ميليارد ريال به بهره‌برداري رسيده است كه تاكنون بيش از 145 ميليون دلار از اعتبارات بانك جهاني در طرح فاضلاب تهران مورد استفاده قرار گرفته
کد خبر: ۱۷۲۵۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۴ 23 June 2011
بزرگترين تصفيه‌خانه فاضلاب خاورميانه ميانه و طولاني ‌ترين تونل فاضلاب روي كشور با حضور رئيس جمهور در شهرري افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاي فارس، مراسم بهره برداري از تاسيسات اصلي طرح فاضلاب تهران شامل 3 واحد تصفيه خانه فضلاب جنوب تهران، تونل فاضلاب‌رو شرق به طول 26 كيلومتر، 10 كيلومتر از خط اصلي فضلاب رو غرب، 1400 كيلومتر شبكه اصلي و نيمه اصلي و 4واحد نيروگاهي به ظرفيت 4/8 مگاوات با حضور محمود احمدي نژاد صبح امروز در شهرري برگزار شد.

طرح تصفيه خانه جنوب تهران شامل، 3 واحد است كه جمعيتي معادل 1 ميليون و پانصدو هفتادو پنج هزار نفر را پوشش مي‌دهد و معادل 330 متر مكعب پساب براي بخش كشاورزي و 300 تن لجن براي كود زمين‌هاي كشاورزي توليد مي‌شود كه در كنار آن 4 واحد نيروگاه توليد برق با استفاده از گاز حاصل از فعل و انفعالات شيمايي فاضلاب بخش عمده برق مورد نياز اين تصفيه خانه را تامين مي‌كند البته واحد اول از 4 واحد نيروگاهي مهر ماه 87 به دست رئيس جمهور به بهره برداري رسيده است.

بنا بر اين گزارش، طرح تاسيسات فاضلاب تهران با سرمايه‌گذاري 9 هزار و 770 ميليارد ريال به بهره‌برداري رسيده است كه تاكنون بيش از 145 ميليون دلار از اعتبارات بانك جهاني در طرح فاضلاب تهران مورد استفاده قرار گرفته و براي تكميل آن 200 ميليون يورو وام از بانك توسعه اسلامي اخذ شده است. همچنين براي اين طرح جذب منابع از طريق پيش فروش انشعاب فاضلاب، فروش اوراق مشاركت و فروش اموال و دارايي هاي مازاد بر نياز شركت آب و فاضلاب در نظر گرفته شده است.

همزمان با افتتاح رسمي 3 واحد تصفيه خاني جنوب تهران تونل فاضلاب روي شرق تهران به طول 26 كيلومتر به صورت رسمي به بهره برداري رسيد كه در آن فاضلاب بدون نياز به پمپاژ و به صورت ثقلي به تصفيه خانه جنوب تهران متصل مي‌شود.

در مراسم امروز همچنين از 10 كيلومتر خط اصلي فاضلاب روي غرب تهران و 362 كيلومتر شبكه تحت پوشش بهره برداري شد.

به گزارش فارس، تاكنون بيش از 145 ميليون دلار از اعتبارات بانك جهاني در طرح ملي فاضلاب تهران استفاده شده ضمن آنكه براي تكميل آن 200 ميليون يورو وام از بانك توسعه اسلامي تامين و از طريق پيش فروش انشعاب فاضلاب، اوراق مشاركت و فروش اموال و دارايي‌هاي مازاد بر نياز آب و فاضلاب قسمتي از منابع مورد نياز تامين شده است.

با بهره برداري كامل از تصفيه خانه جنوب تهران آب مورد نياز 80 هزار هكتار از زمين‌هاي كشاورزي شهر ري و ورامين تامين مي‌شود.

گفتني است با افتتاح اين تصفيه خانه 23 ميليون متر مربع پساب تصفيه شده به زمين‌هاي كشاورزي منطقه تزريق مي‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم
آخرین اخبار