بازدید 10694
آخرین اخبار از تحولات مصر؛

حضور نیروهای امنیتی صهیونیستی و اماراتی در قاهره

«عبدالمنعم ابوالفتوح»، عضو دفتر ارشاد اخوان المسلمین گفت: نظام حاکم به مدت سی سال در حال تخریب اوضاع مصر در زمینه آزادی، توسعه و... بوده و این شرایط در سطح منطقه ای، بین المللی و داخلی رو به وخامت می رفت، ولی اکنون با انقلاب مصر به بازگرداندن کرامت، ارزش و آزادی به مردم این کشور امیدواریم.
کد خبر: ۱۴۶۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۸:۵۸ 05 February 2011
سرویس بین الملل ـ عصر روز پنجشنبه، شبکه خبری العالم، تصاویری اختصاصی از حضور صهیونیست ها در قاهره را منتشر و دسیسه آنها برای کمک به مزدوران مبارک برای سرکوب مردم معترض مصر را افشا کرد.

به گزارش «تابناک»، در گزارش تصویری اختصاصی العالم آمده است که کمیته های مردمی مصر، یک خودرو حامل دو صهیونیست را متوقف کرده اند.

در این خودرو، مواد غذایی مسموم بوده که صهیونیست ها قصد پخش آنها را بین مردم معترض مصر که خواستار سرنگونی رژیم حسنی مبارک هستند، داشته اند.

در این باره، سردبیر روزنامه القدس العربی چاپ لندن خاطرنشان کرده است: اسراییل با هدف حفظ توافقنامه کمپ دیوید برای نگه داشتن حسنی مبارک در قدرت از هیچ کاری فروگذار نخواهد کرد.

«عبد الباری عطوان» می افزاید: رایزنی های مبارک با همپیمانان اسرائیلی اش به ثمر نشسته و ترجمه رایزنی با اسراییلی ها نیز خون های ریخته شده بر زمین است.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی از قیام مردمی در مصر سردرگم شده و برای کمک به این رژیم با همه وجود وارد عمل شده است و برای نجات آن و جلوگیری از سقوطش از هیچ کاری فروگذار نمی کند.

لینک فیلم:

mms://mediastream.alalam.ir/Media_stream/20110204/03N98-NEW2-CAIRO-AMB-ISRAELEGYPT.wmv

زیر پا گذاشتن قوانین بین المللی توسط نظام مصر

بناب ر این گزارش، در ادامه این نوع رفتارهای رژیم مبارک، یکی از فعالان حقوق بشر از وی خواست با کناره گیری از قدرت، تصمیمی درست بگیرد.

«لیندزای جرمن» روز جمعه گفت: مردم مصر به حرکت خود برای آزادی ادامه می دهند، چرا که خواهان انتخاباتی آزاد و سالم هستند و نمی توانند تا پایان دوره ریاست جمهوری مبارک منتظر بمانند.

وی افزود: دولت مصر باید مسأله حقوق بشر را مدنظر قرار دهد، زیرا اوضاع کنونی مصر بسیار بد است و هیچ یک از سازمان های بین المللی نمی توانند این اوضاع را بپذیرند.

جرمن که با العالم گفت وگو می کرد، درباره مواضع کشورهای غربی به ویژه آمریکا و انگلیس درباره اوضاع مصر، گفت: کشورهای غربی خواستار تغییر فوری شدند، ولی آمریکا میان پذیرش کناره گیری مبارک و یا مخالفت با آن مردد بود و این امر باعث شد مبارک تا این لحظه به قدرت پایبند بماند.

وی درباره اطلاعاتی که حاکی از اقدام مقامات مصر، مبنی بر منع تیم های صلیب سرخ از رفتن به مناطق درگیری برای امدادرسانی به مجروحان است، گفت: این امر غیرقابل قبول است و به معنای زیر پای گذاشتن همه قوانین بین المللی از سوی دولت مصر است.

اخوان المسلمین: نظام مبارک عامل آشوب در مصر

در ادامه اما گروه «اخوان المسلمین» با رد امکان وقوع هرگونه آشوب و تنش در صورت رفتن مبارک، وجود نظام حاکم را عامل آشوب درکشور دانست.

«عبدالمنعم ابوالفتوح»، عضو دفتر ارشاد در گروه اخوان المسلمین بعد از ظهر جمعه در گفت وگو با شبکه العالم اظهار داشت: نظام حاکم به مدت سی سال در حال تخریب اوضاع مصر در زمینه آزادی، توسعه و غیره بوده است و این شرایط در سطح منطقه ای، بین المللی و داخلی رو به وخامت می رفت، ولی اکنون با انقلاب مصر به بازگرداندن کرامت، ارزش و آزادی به مردم مصر امیدواریم.

وی افزود: هم اکنون این مردم مصر هستند که انقلاب می کنند و نه احزاب و جمعیت ها.

ابوالفتوح خاطرنشان کرد: جوانان رهبری این انتفاضه را که در روز 25 ژانویه، (روز خشم) تجلی کرد، بر عهده گرفته اند؛ میلیونها نفر از مردم مصر، مبارک را مسئول اصلی این وضعیت می دانند و خواستار خروج وی هستند.

ابوالفتوح تأکید کرد: جمعه رفتن، ادامه این انقلاب و پایانی برای این دوره سیاه از تاریخ مصر عظیم است، تا این کشور را به جایگاه واقعی خود در جهان عرب و اسلام بازگرداند.

عضو دفتر ارشاد در گروه اخوان المسلمین، با انتقاد از قطع وسایل ارتباطی در میان مردم و بستن دفاتر روزنامه نگاری و رسانه ای، آن را بخشی از جنایات و سیاست های مزدوری نظام برای پنهان کردن چهره واقعی خود دانست.

وی با رد هر گونه احتمال متشنج شدن اوضاع در مصر پس از رفتن مبارک، گفت: این نظام خود عامل آشوب و تنش است و با رفتن نظام مبارک، کشور به ثبات خواهد رسید.

 رد گفت وگوی احزاب مخالف با مقامات دولت مصر

در همین باره و با طرح برخی شایعات، مبنی بر گفت وگوی برخی احزاب و جریان های سیاسی مصری با رژیم دیکتاتوری مبارک، ابوالفتوح گفت وگوی احزاب بزرگ مخالف مانند اخوان المسلمین و حزب الوفد و الکرامه و دیگر احزاب با مقامات دولتی را رد کرد و گفت: مخالفان، رفتن مبارک را شرط گفت وگو عنوان کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: مردم مصر می خواهند به مرحله جدیدی در زندگی که آکنده از آزادی و کرامت و عدالت باشد، منتقل شوند که در این نوع زندگی اثری از غارت ثروت کشور و فقر و بیکاری نباشد.

ابوالفتوح درباره تداوم سیاست فساد و استبدادی که نظام علیه مصری ها اعمال می کند، هشدار داد و گفت که نظام مبارک این سیاست ها را پیشتر به ویژه در روزهای انتخابات نیز انجام می داد.

وی تأکید کرد: مقامات کشور با گشودن زندان ها، جنایتکاران را علیه تظاهرکنندگان و کمیته های مردمی تحریک کرده اند.

ورود رییس دستگاه امنیتی امارات به قاهره

اما نکته جالب و البته تأسف برانگیز این که همزمان با اوج گرفتن انقلاب مردم مصر در راستای سرنگونی نظام مبارک، رییس دستگاه امنیتی امارات، به قاهره سفر کرده است.

خبرنگار شبکه العالم در قاهره امروز به نقل از منابع آگاه تأکید کرد: رییس دستگاه امنیتی امارات وارد فرودگاه قاهره شده و مورد استقبال گرم مقامات مصری قرار گرفت.

بنا بر این گزارش، مقامات مصری پس از استقبال از رییس دستگاه امنیتی امارات، او را به نقطه نامعلومی منتقل کردند.

دولت مبارک در سال های گذشته، کمک های امنیتی بسیاری از سرویس های اطلاعاتی و امنیتی برخی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس برای سرکوب گروه های اسلامی دریافت کرده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۸
پيشنهاد مي شود صفحه اختصاصي جهت تحولات مصر و كلا كشورهاي خاورميانه كه در قيام هستند تشكيل و خبر ها را در آن دسته بندي كنيد
مهمترین ضعف انقلابیون مصر نداشتن رهبری واحد است.
اینا نباید فقط توی میدان بمونن، باید به سمت مقر ریاست جمهوری حرکتت کنن
برای اینکه بتونن دولت فاسد مبارک رو سرنگون کنن باید براش خون بدن
امارات هم آدم شده برای ما .
بايد مراقب بود تا سرنوشت تونس به سر مصر نيايد وگرنه خاورميانه جديد اسرائيل بوجود مي ايد.رهبر مردمي تونس يك دست اموز صهيونيست است
مرگ بر اسرائيل
مگه شاه ایران به سادگی رفت که مبارک دومیش باشه. مردم مصر تا کشته ندن چیزی درست نمیشه . اگه 10 روز دیگه مبارک سرنگون نشه معلوم نیست دیگه چی به سر انقلاب مصر می یاد. سریع این آمریکا و متحدانش به بهانه برقراری امنیت در مصر نیروی نظامی به مصر می فرستن....مردم بیچاره می خوان چی کار کنن.با سنگ که کاری نمی شه کرد. خدا مردم مصر رو کمک کنه ان شاا...
پاسخ ها
سهیل بشردوست
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۷ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۷
شاه خیلی قوی تر از مبارک بود، مبارک خیلی ساده تر زیر پاش خالی میشه
نتونستن جزایر تنب و ابوموسی را بگیرند رفتن می خوان برن مصر رو بگیرن.
باید بهشون گفت بپایید عمان کشورتون رو ازتون پس نگیره ، نمی خواد به فکر آشوب تو منطقه باشید.
فکر نمی کنم این قیام نتیجه ای داشته باشد. آمریکا از انقلاب ایران درس گرفته و متوجه شده است که نباید به هیچ وجه کوتاه بیاید خصوصا در مصر که هم مرز اسرائیل است. جمع شدن در یک میدان و حمله نکردن به مراکز مهم و استراتژیک نمی تواند به انقلاب منجر شود. ارتش نیز با حیله و نیرنگ خود را به انقلابیون چسبانده و اجازه نداده و نمی دهد که حرکتی انجام دهند. خلاصه اینکه سیاست "اینقدر تو میدان بمانید تا علف زیر پایتان سبز شود" را پیش گرفته اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۳ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۶
نباید هم نتیجه ای داشته باشه. اونجا نه رهبری ما رو دارن و نه اراده بچه های ما رو. مضاف بر اینکه اونا باید بمونن تا زمان ظهور. که ظهور هم باید علتی داشته باشه و یاری.
سهیل بشردوست
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۵ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۷
اتفاقا مردم مصر هم از ایرانیها یاد گرفتن که تا وقتی سفارت آمریکا رو نبندن ول نکنن!
بروز نا‌آرامی‌ها را بدلیل فقدان ساختارهای دمکراتیک در این کشورها است. همچنین فقر، نومیدی و کشورداری نامطلوب را از دیگر دلایل بحران کنونی در کشورهای عربی اند
لیاقت امارات همون ا-س-ر-ا-ئ-ی-ل زاغارته!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان