بازدید 6398
در هم اندیشی مدیران سیما با نخبگان کشور صورت می گیرد:

تلاش سیما برای تولید سریال های فاخر

در نشست مدیران شبکه ها و مدیران فیلم و سریال با علی دارابی معاون سیمای صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، سریال­ های فاخر و طرح­ های بزرگ در حال تولید شبکه های مختلف به منظور بازخوانی فراز و فرودهای عبرت آموز تاریخ و مقابله با جنگ نرم رسانه ای بررسی شد.
کد خبر: ۱۳۶۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۸۹ - ۰۷:۰۴ 18 December 2010
فرازهای مهم تاریخ و زندگی شخصیت های برجسته تاریخ اسلام و ایران در قالب سریال های فاخر تلویزیونی به تصویر کشیده می شوند.

به گزارش روابط عمومی سیما، در نشست مدیران شبکه ها و مدیران فیلم و سریال با علی دارابی معاون سیمای صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، سریال­ های فاخر و طرح­ های بزرگ در حال تولید شبکه های مختلف به منظور بازخوانی فراز و فرودهای عبرت آموز تاریخ و مقابله با جنگ نرم رسانه ای بررسی شد.

براساس این گزارش مجموعاً 13 سریال فاخر درشبکه های مختلف سیما در حال ساخت، پیش تولید، فیلمنامه نویسی، تحقیق و پژوهش است که تعدادی از آنها از سال آینده در نوبت پخش قرارمی گیرند.

 مجموعه های «کلاه پهلوی»، «کاسه های سفالی»، «وضعیت سفید »، « اوسنه پادشاهی» و «تبریز مه آلود» پنج مجموعه در حال تولید شبکه های سیما هستند سریال تاریخی «کلاه پهلوی» پس از پایان مجموعه «مختارنامه» روی آنتن خواهد رفت.

ساخت دو سریال «حضرت موسی (ع)» و «صاعقه خاموش» نیز در معاونت سیما به تصویب رسیده است.

به گزارش روابط عمومی سیما، مجموعه های نمایشی «آخرین دربار (شاه)»، « فصل بی پروایی»، «سلمان فارسی»، «خیانت و جنایت پهلوی»، «حضرت ابوطالب(ع)»، «حماسه­ میشیان» نیز از جمله سریال­ های فاخر می باشند که با تایید اولویت ساخت آنها در معاونت سیما، مراحل برآورد، نگارش فیلم نامه و... را طی خواهند کرد.

در نشست مدیران شبکه ها و مدیران فیلم و سریال با معاون سیما، بر برنامه ریزی بلند مدت و راهبردی برای تولید سریال های فاخر (الف ویژه) و مجموعه های بزرگ تاریخی تاکید و مقرر شد زندگی شخصیت­ های برجسته تاریخ اسلام و همچنین مشاهیر و مفاخر ایران و شخصیت­ های برجسته انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در قالب سریال های ویژه به تصویر کشیده شود.

به همین منظور از نخبگان و صاحب نظران برجسته کشور دعوت شده است تا در هم اندیشی مشترکی در تاریخ 2 دیماه سال 89 در رسانه ملی دیدگاه­ های خود را درخصوص اولویت های ساخت سریال­ های ویژه تلویزیونی در چهار گروه «تاریخ اسلام، دفاع مقدس، مشاهیر ایران و انقلاب اسلامی و تاریخ معاصر» بر اساس منويات و انتظارات رهبر معظم انقلاب اسلامي  از رسانه ملي، با مدیران سیما، روسای شبکه ها، فیلمسازان و کارگردانان و تهیه کنندگان برجسته سینما و تلویزیون مطرح نمایند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۲
در مورد کوروش کبیر بهتر است سریالی ساخته شود.
باید سریال مختار نامه و فیلم ملک سلیمان بعنوان معیاری برای کیفیت دیگر تولیدات قرار گیرد
تاريخ اسلام بهترين است
امیدوارم این کارها به کارگردانهایی همچون میرباقری سپرده شوند تا کارهایی باکیفیت و غنی از آب در آیند نه اینکه فقط به فکر جذب مخاطب باشند
لطفاً در این سریال های به اصطلاح فاخرتان از چند کارشناس درست و حصابی استفاده کنید تا مثل مختار گند نزند به اعتقادات مردم. مثلا برای مثال در قسمت هفته پیش مختارنامه 9/19 مختار که به مکه میرود همین طوری با لباس معمولی وارد مکه و مسجدالحرام میشه(از نحوه نمایش معلومه که الان وارد شهر شده) آخه آقای میرباقری نمیدونه که بدون محرم شدن وارد مکه نمیشن؟
البته در این قسمت اخیر خوب مختار رو با لباس احرام نشون میده ولی مثل هفته گذشته نشون نمیده که مختار الان وارد شده .
تازه انتظار دارن به هنرمندان اعتماد کنیم و هر چی دلشان خواست درست کنند. و اگه بگی بالای چشات ابروست ناراحت میشن
انگار نه انگار ما فرزندان کوروش کبیریم!! اصلا همون بهتر که فیلم کوروش کبیر را نمی سازند
باتوجه به ساخت فیلم هایی مانند 300 و اسکندر و... که در انها به بدترین وضعی ایران وایرانی را تحقیر می کنند ایا لزوم ساخت سریال ها وفیلم هایی از سرداران دلیری چون اریو برزن و... که درانها جنایات اسکندر و.. هم را میتوان نشان داد - ضروری بنظر نمی رسد ؟؟؟
ای کاش یک دهم بودجه این سریالها برای ساختن فیلم در مورد تاریخ ایران باستان هزینه می شد.
بیایید محض رضای خدا فیلمی از تاریخ و گذشته ایران بسازید. سعدی حافط کوروش آریا برزن، صیاد شیرازی مولانا، عطار، علت شکست ایرانیان در برابر مغول، غزالی فارابی و هرچیزی که نه تنها هویت ایرانی و هم سرزمینی میان اقوام را تقویت کند بلکه پیوندهای گذشته را زنده کند. اکنون متاسفانه در میان اقوام ایرانی ترک ها را با جعل تاریخ به ترکیه پیوند می دهند و دانشگاه های ترکیه ترک آذری ایرانی نه با پاسپورت و هویت ایرانی بلکه با هویت ترک بودن در دانشگاه های خود بور س می کند کرد ها را به کرد عراقی عرب ها را وهابیت و بلوچ ها را به پاکستان و بقیه مردم را به شکلی به واکاوی اجداد قومی خود و گرایش به ادبیات و فرهنگ قومی و منطقه ای که تفرقه آمیز و جدا شدن از هویت یگانه ایرانی است مشغول نموده اند. به این ها به پردازید تا دیر نشده
پاسخ ها
امير
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۷
گل گفتي ولي "صياد شيرازي" چي بود اين وسط؟اين بنده خدا كه معاصره هنوز تاريخي نشده
آرزوي ما ايرانيها اينه كه فيلمهايي در مورد مفاخر ايراني ساخته
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار