بازدید 6870

طلسم زن آرایشگر؛ با رویای مالزی

چون در زندگی با همسرم شکست خورده بودم و پس از 3 سال از یکدیگر جدا شده بودیم، دیگر قصد ازدواج نداشتم و می‌خواستم به تنهایی به مالزی بروم. یکی از مشتریان که به آرایشگاه من رفت و آمد داشت، وقتی متوجه شد من قصد رفتن به مالزی را دارم، نقشه تلخی برایم کشید که همه آرزوهای بزرگم بر باد رفت.
کد خبر: ۱۳۴۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۴ 05 December 2010
قدس: رویای زندگی و ادامه تحصیل زن آرایشگر در مالزی با اخراج از این کشور آسیایی رنگ باخت.
این زن مدعی است که 25 روز به خاطر ویزای جعلی در مالزی زندانی بوده و بعد
از خاک آن کشور اخراج شده است. وی پس از بازگشت به ایران از 2 مرد و یک زن به اتهام کلاهبرداری 30 میلیون تومانی شکایت کرد.

سناریوی این پرونده زمانی کلید خورد که زن جوانی به نام آتوسا به شعبه سوم دادیاری دادسرای شمیرانات مراجعه کرد و به دادیار عبدی گفت: من یک آرایشگر هستم و دوره‌های تخصصی‌ام را در دوبی و لبنان گذرانده‌ام. در حوالی تجریش آرایشگاه دارم و زنان زیادی در سالن ما رفت و آمد دارند.

وی گفت: همیشه آرزو داشتم برای ادامه تحصیل به کشورهای خارجی بروم و مدرک معتبر بگیرم. می‌خواستم پس از تحصیلات کار مناسبی پیدا کنم و در خارج از ایران به زندگی‌ام ادامه دهم. به همین خاطر از 2 سال پیش به صورت جدی به تحقیق درباره دانشگاه‌های معتبر دنیا پرداختم و تصمیم گرفتم برای خواندن درس به کشور مالزی بروم. همه می‌گفتند که دانشگاه‌های معتبری دارد. به کلاس زبان رفتم و می‌خواستم هر طور شده به اهداف عالی در زندگی‌ام برسم.

آتوسا ادامه داد: چون در زندگی با همسرم شکست خورده بودم و پس از 3 سال از یکدیگر جدا شده بودیم، دیگر قصد ازدواج نداشتم و می‌خواستم به تنهایی به مالزی بروم. یکی از مشتریان که به آرایشگاه من رفت و آمد داشت، وقتی متوجه شد من قصد رفتن به مالزی را دارم، نقشه تلخی برایم کشید که همه آرزوهای بزرگم بر باد رفت.

این زن به نام شهناز مدعی شد که 2 وکیل می‌شناسد و می‌تواند کارهای رفتن من به مالزی را برایم انجام دهد. به حرف‌های شهناز اعتماد کردم به دفتر 2 وکیل که در منطقه زعفرانیه بود رفتم. آنها خود را شاه‌سمندی و کیان‌منش معرفی کردند و مدعی شدند که می‌توانند اقدامات گرفتن ویزای تحصیلی و اقامت در مالزی را به سرعت برایم انجام دهند.

آن 2 مرد، شیک‌پوش بودند و اعتماد مرا به خود جلب کردند. در همان ابتدا پاسپورت و مدارکم را گرفتند و گفتند که 5 میلیون تومان برای شروع کار به آنها پرداخت کنم. من هم این میزان پول را در اختیارشان قرار دادم و منتظر تماس آنها شدم.

وی ادامه داد: 2 وکیل در مدت 2 ماه به بهانه ویزای تحصیلی، اجاره آپارتمان و اقامت 30 میلیون تومان از من گرفتند و من از همه جا بی‌خبر راهی کشور مالزی شدم. همه کارهایم انجام شده بود. ویزای تحصیلی و اقامت در دستانم بود. باور نمی‌کردم که به آرزوهایم رسیده‌ام. خانواده‌ام تا فرودگاه بدرقه‌ام کردند و من سوار هواپیما شدم، غافل از اینکه چه سرنوشت شومی در انتظارم است.

وقتی به کشور مالزی رسیدم و از هواپیما پیاده شدم به گفته 2 وکیل باید منتظر مردی به نام آریا می‌شدم تا مرا به آپارتمانم که برایم اجاره کرده بودند ببرد. وقتی مسؤولان فرودگاه مالزی مدارکم را دیدند مرا به داخل اتاقی بردند و به بازرسی کیف و چمدانم پرداختند. هرچه از آنها می‌پرسیدم چه اتفاقی افتاده، ادعا می‌کردند که مورد مشکوکی است. پس از چند ساعت ماموران فرودگاه مرا بازداشت کردند و وقتی از آنها شنیدم که ویزا و اقامت جعلی همراه خود آورده‌ام، فهمیدم که توطئه آن 2 مرد شیاد بوده تا مرا سرکیسه کنند.

نزد پلیس ادعا کردم که اطلاعی از ویزای جعلی نداشتم اما آنها حرف‌های مرا باور نمی‌کردند تا اینکه پس از 22 روز که در زندان مالزی بودم از آن کشور اخراج شدم و به ایران بازگشتم. اما 2 مرد وکیل دفتر خود را تعطیل کرده و فراری شده بودند.

پس از طرح شکایت این زن، شهناز دوست وی به دادسرا احضار شد و خود را بی‌گناه دانست. وی گفت: من اصلا نمی‌دانستم که این 2 وکیل، کلاهبردار هستند. کارت آنها را یکی از دوستان شوهرم در اختیارم قرار داده بود که وقتی شنیدم آتوسا قصد رفتن به خارج از کشور و ادامه تحصیل را دارد آن 2 مرد را به او معرفی کردم اما نمی‌دانستم ماجرا به کلاهبرداری ختم می‌شود.

زن آرایشگر به چهره‌نگاری رایانه‌ای 2 مرد شیاد پرداخت و با این سرنخ پلیس در تعقیب آنهاست تا با دستگیری این 2 کلاهبردار راز پرونده افشا شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی