بازدید 5516

«پزشکان مرگ» در «کلينيک‌هاي وحشت»

به عنوان مثال جراحان ۳ بار يک زن ۳۸ ساله را جراحي کردند و هر بار ۱۲ هزار يورو از او پول دريافت کردند در حالي که اين زن فقط يک بار بايد جراحي مي شد. در موردي ديگر يک دختر ۱۸ ساله هم تحت عمل جراحي قرار گرفته بود که اصلا نيازي به آن نبود.
کد خبر: ۱۲۸۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۱ 02 November 2010
خراسان: در پاره اي از نقاط بيمارستان هايي مشاهده مي شود که در آن ها پزشکان بر اثر سهل انگاري، نداشتن تخصص کافي و يا کسب منفعت مادي موجب مرگ بيماران خود مي شوند. در برخي کشورها هنگامي که بيماران قرباني يا زخم خورده تيغ برخي پزشکان و متخصصان مي شوند، اين موضوع به شدت پي گيري مي شود و با مقصران برخورد جدي مي شود اما در پاره اي ديگر از نقاط چشم ها بر روي جرايمي که پزشکان مرتکب مي شوند چه بسا براي هميشه بسته مي ماند.در رخدادي کم سابقه پزشکان جراحي در ۲ کشور ايتاليا و استراليا چنان ضربه هايي بر پيکر بيماران خود وارد کرده اند که به آن ها لقب «پزشکان مرگ» داده اند.

انجام عمل هاي جراحي غيرضروري، برداشتن قسمت هايي از بدن بيماران و وارد آوردن صدمات شديد جسمي و روحي از جرايم عمده اين پزشکان قاتل است.

۸ پزشک ايتاليايي براي کسب درآمد بيشتر، ده ها بار عمل جراحي غيرضروري بر روي بيماران خود انجام داده اند که پس از اثبات جرايم شان به زندان و جريمه محکوم شدند.

اين پزشکان در کلينيک سانتاريتاي شهر ميلان در مجموع بيش از ۸۰ عمل جراحي غيرضروري بر روي بيماران خود انجام دادند و موجب شدند تا اين بيمارستان به «کلينيک وحشت»شهرت يابد.

جراحي هاي غيرضروري اين پزشکان شامل برداشتن از ريه و ساير قسمت هاي داخلي بدن بيماران بوده است.پزشکان مرگ از طريق انجام عمل هاي جراحي غيرضروري در سال هاي ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ دو و نيم ميليون يورو برابر با ۳ ميليون و ۴۰۰هزار دلار منفعت کسب کردند.

رسانه هاي ايتاليايي در اين زمينه نوشتند که در «کلينيک وحشت» دست کم ۵ بيمار مسن بعد از انجام عمل جراحي هاي غيرضروري با روش هاي غير اصولي جان باختند. دادستان هاي شهر ميلان اعلام کردند که ۸۳عمل جراحي در فواصل سال هاي ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۷ به منظور دريافت کمک هزينه درماني در «کلينيک وحشت» انجام شده است.

به عنوان مثال جراحان ۳ بار يک زن ۳۸ ساله را جراحي کردند و هر بار ۱۲ هزار يورو از او پول دريافت کردند در حالي که اين زن فقط يک بار بايد جراحي مي شد. در موردي ديگر يک دختر ۱۸ ساله هم تحت عمل جراحي  قرار گرفته بود که اصلا نيازي به آن نبود.

در ارتباط با پرونده «پزشکان مرگ» ۱۴نفر در ژوئن سال ۲۰۰۸ دستگير و بازجويي شدند که يکي از ۵ متهم اصلي فرانچسکو پائولو پيپتون رئيس کلينيک بوده است. پيرپائولا برگاماسون مشاور درماني کلينيک نيز يکي ديگر از متهمان است که به پانزده و نيم سال زندان محکوم شده است.

قاضي پرونده گفت: برگاماسون مرتکب بي رحمانه ترين عمل شده و فاقد کوچک ترين احساس ترحم و دلسوزي نسبت به بيماران است. ۲ دستيار ماسون به نام هاي پيتر و فابيو پرسيکي و مارکو پانسرا به ترتيب به ۱۰ سال و ۶ سال و ۹ ماه زندان محکوم شدند و بايد به هر بيمار ۸۰هزار يورو غرامت بپردازند.

دکتر مرگ در استراليا

در استراليا نيز داستان تلخ جراحي هاي دکتر مرگي به نام جايانت پاتل سروصدا به پا کرده است. اين لقب را بيمارانش به او داده اند.

او ۵ سال پيش مدير بخش جراحي بيمارستان بوندربرگ در کوئينزلند بود که حقوقي ۶ رقمي دريافت مي کرده است. اين جراح ۶۰ ساله و بي رحم در ماه ژوئيه به اتهام کشتن ۳ بيمار و وارد آوردن آسيب جسمي شديد به ۴ بيمار ديگر به ۷ سال زندان محکوم شد.

وي همچنين بايد جرايم مالي  که براي او صادر شده است را بپردازد. اما دکتر مرگ مي گويد که قادر به پرداخت اين مبالغ نيست. يکي از روزنامه هاي محلي استراليا نوشت که ماجراي اقدامات غيراخلاقي و غيرانساني اين پزشک جراح را پرستاري افشا کرد که دکتر جايانت او را در راس امور بخش جراحي بيمارستان قرار داده بود.

توني  هافمن پرستار ياد شده مي گويد که چند هفته پس از ورود جايانت پاتل به بيمارستان در سال ۲۰۰۳ زنگ هاي خطر به صدا درآمد. اين پرستار مي گويد: به ياد مي آورم که دکتر مرگ، جيمز فيليپس ۴۶ ساله را جراحي کرد و قسمتي از ناي او را برداشت، فيليپس پس از آن به بخش مراقبت هاي ويژه برگردانده شد اما دکتر پاتل مي گفت که وضعيت جسمي او ثابت است. فيليپس در کمال ناباوري ۲روز بعد درگذشت و توني هافمن پرستار عليه دکتر پاتل شکايت کرد.

هافمن مي گويد: با گذشت زمان، مشاهده مي کرديم که بيماران بيشتري دچار عوارض بعد از عمل مي شدند و با توجه به اين موضوع بر تعداد شکايت ها عليه دکتر پاتل افزوده شد. جري کمپس ۵۰ ساله يکي از قربانيان ديگر دکتر مرگ است که به سرطان مري مبتلا بود که دکتر پاتل او را جراحي کرد و به همسرش گفت که عمل جراحي موفقيت آميز بود اما «جري» دچار خونريزي شد و در «آي سي يو» فوت کرد. براساس اعلام کميسيون دولتي که مسئول بررسي مجدد شکايات است در طي ۲ سالي که دکتر پاتل در بيمارستان «بوندربرگ» کار مي کرد بيماران بيش از ۲۰ بار از او و تيمش شکايت کردند.

کميسيون تحقيق در اين رابطه گزارش داد که سطح کار دکتر پاتل در مراقبت هاي ويژه خيلي پايين بود و احتمالا دست کم باعث مرگ ۱۷ بيمار شده و ۳۱ بيمار ديگر نيز دچار عوارض بعد از عمل شدند. پاتل در نهايت متهم شناخته شد و در رابطه با ۴ مورد گناهکار شناخته شد اما او درخواست بررسي مجدد پرونده را کرده است.مسئولان ايالت کوئينزلند به ۳۰۰بيمار سابق «دکتر مرگ» غرامت پرداخت کردند اما برخي غرامت بيشتري را خواستار شدند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم