بازدید 2480

وضعیت اضطراری برای اسرائیل

یکی از نخست‌وزیران اسبق رژیم اشغالگر با اشاره به چالش‌های بی‌شمار این رژیم در بحبوحه جنگ غزه اعلام کرد که «پیروزی مطلق» یک شعار توخالی است و نتانیاهو با مدیریت فاجعه‌بار جنگ، اسرائیل را به شکست مطلق نزدیک کرد نه پیروزی.
کد خبر: ۱۲۴۲۷۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۴ 15 June 2024

وضعیت اضطراری برای اسرائیل

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم؛ در ادامه انتقادات مسئولان و محافل صهیونیستی از عملکرد ارتش و کابینه این رژیم در جنگ غزه، «ایهود باراک» نخست وزیر اسبق رژیم اشغالگر اعلام کرد: اسرائیل در حال حاضر با یک بحران شدید مواجه است که هنوز به پایان نرسیده و خطرناک‌ترین بحران آن به شمار می‌رود.

ایهود باراک در مقاله‌ای که در روزنامه عبری هاآرتص منتشر شد تاکید کرد: بحران 7 اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) با وحشتناک‌ترین شکست اسرائیل آغاز شد و جنگی که همچنان ادامه دارد، شکست خورده‌ترین جنگ اسرائیل محسوب می‌شود که علت آن ضعف و ناتوانی راهبردی در بالاترین سطوح است.

وی افزود: ما اکنون در مقابل یک تصمیم سخت بین گزینه‌های بد و بدتر در رابطه با مسئله ادامه جنگ در غزه، گسترش عملیات‌ها علیه حزب الله در جبهه شمال و خطر یک جنگ چند جبهه‌ای و بزرگ قرار داریم. این یک وضعیت اضطراری واقعی برای اسرائیل است و ماهیت فاجعه ما دقیقاً این است که اسرائیل توسط یک کابینه و نخست وزیری رهبری می‌شود که هیچ صلاحیتی برای تصدی این منصب ندارد.

این مقام اسبق صهیونیست تصریح کرد: کسانی که مسئول شکست در 7 اکتبر هستند و یک جنگ شکست خورده را در غزه مدیریت می‌کنند، صلاحیت اداره اسرائیل و رساندن آن به فصل جدید را ندارند. اگر کابینه شکست خورده اسرائیل به همین حال خود باقی بماند در خلال ماه‌ها یا هفته‌های آینده عمیقاً در استراتژی «وحدت میادین» که دشمنان اسرائیل اتخاذ کرده‌اند، گرفتار می‌شویم و این در حالی است که اسرائیل در جهان منزوی شده و با دولت آمریکا که تنها کشور متعهد به حمایت همه جانبه از اسرائیل است اختلاف دارد.

وی در ادامه به سایر چالش‌های رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ غزه اشاره و تاکید کرد: در حال حاضر اسرائیل در برابر صدور احکام دیوان بین المللی دادگستری قرار دارد و تعدادی از کشورها به دنبال به رسمیت شناختن کشور فلسطین، حتی بدون مذاکره با اسرائیل هستند که این خطری بزرگ برای اسرائیل به شمار می‌رود.

ایهود باراک گفت: ما اکنون به یک معامله فوری برای بازگرداندن گروگان‌ها (اسرای صهیونیست) از غزه نیاز داریم؛ حتی به قیمت تعهد برای توقف جنگ. علاوه بر آن شمار زیادی از شهرک نشینان در جبهه شمالی آواره شده‌اند که باید به خانه‌های خود برگردند. همچنین ارتش اسرائیل نیاز به بازسازی خود دارد و اقتصاد نیز باید احیا شود.

نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی اظهار داشت: همه این‌ها باید در کنار تلاش‌هایی برای توقف احکام دیوان بین‌المللی دادگستری و پایان دادن به انزوای بین‌المللی اسرائیل باشد. به عبارت دیگر اسرائیل باید یک «بله» به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و یک «نه» بزرگ به ایتمار بن گویر و بزال اسموتریچ، وزرای افراطی کابینه بنیامین نتانیاهو بدهد.

ایهود باراک با لحنی تمسخرآمیز گفت، هر کسی که سوال می‌کند چگونه می‌توان جنگ را قبل از رسیدن به «پیروزی مطلق» متوقف کرد، باید بداند هر اندازه که جنگ ادامه پیدا کند، جان اسرا بیشتر به خطر می‌افتد و آنها در تابوت برمی‌گردند. پیروزی مطلق از ابتدا یک شعار توخالی در جنگ بود و با مدیریت شکست خورده نتانیاهو در این جنگ، اسرائیل به شکست مطلق نزدیک شده نه پیروزی مطلق.

وی با تاکید بر لزوم برچیدن سریع کابینه نتانیاهو اعلام کرد: عدم موفقیت اسرائیلی‌ها در سرنگونی کابینه کنونی و نخست وزیر آن، خطری جدی برای آینده اسرائیل و ادامه موجودیت آن ایجاد می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری