بازدید 4480

آخرین آمار تلفات رژیم اسرائیل در جنگ غزه

رژیم اشغالگر به کشته شدن ۶۳۴ نظامی خود در جنگ غزه از هفتم اکتبر سال گذشته تا کنون اذعان کرد.
کد خبر: ۱۲۳۸۸۷۱
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۳ 23 May 2024


به گزارش تابناک به نقل از الجزیره، ارتش رژیم اشغالگر اعلام کرد که 5 نظامی دیگر این رژیم در نبردهای نوار غزه طی 24 ساعت گذشته زخمی شدند.

ارتش رژیم اشغالکر تأکید کرد که از ابتدای جنگ علیه غزه در هفتم اکتبر 2023 تا کنون 3573 افسر  و سرباز اسرائیلی زخمی شدند که 1774 نفر از آنها در جریان حمله زمینی به نوار غزه زخمی شده اند.

همچنین 265 نظامی اسرائیلی که در جنگ غزه زخمی شده اند همچنان تحت درمان هستند و حال 33 نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

ارتش رژیم اشغالگر تأکید کرد که طی 24 ساعت گذشته 4نظامی اسرائیلی به شکل خطرناکی زخمی شده اند.

در همین حال، رژیم اشغالگر به کشته شدن 634 نظامی خود در جنگ غزه از هفتم اکتبر سال گذشته تا کنون اذعان کرد.

 

عملیات نظامی در کرانه باختری

کرانه باختری اشغالی همزمان با جنگ علیه غزه شاهد حجم زیادی از عملیات‌های نظامی رژیم صهیونیستی در نقاط مختلف آن بوده که می‌توان به حمله نیروهای اشغالگر به اردوگاه و شهر جنین در شمال این منطقه اشاره کرد. 

این حمله که از صبح روز سه‌شنبه آغاز شده تاکنون منجر به شهادت 12 نفر شده که در میان آنها کودکان نیز مشاهده می‌شوند و همچنان درگیری میان صهیونیست‌ها و نیروهای مقاومت ادامه دارد. 

رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند ارتش رژیم اشغالگر از ابتدای جنگ غزه بیش از 200 عملیات نظامی در اردوگاه‌های کرانه باختری انجام داده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین حملات ارتش رژیم صهیونیستی در اشکال مختلفی انجام شده و علاوه بر حمله به اردوگاه‌ها شامل بیش از 60 عملیات نظامی عمومی با مشارکت یگان‌های مختلف و بیش از 50 حمله هوایی با استفاده از هواپیماها و پهپادهای مختلف می‌شود.

بر اساس آمارهای اعلام شده بیش از 500 فلسطینی در این عملیات‌ها به بهانه وابستگی آنها به گروه‌های مقاومت به شهادت رسیده و بیش از 4 هزار نفر دیگر نیز تا امروز بازداشت شده‌اند. 

معمولاً نیروهای اشغالگر با درگیری‌های شدید با نیروهای مقاومت و همچنین بمب‌های کار گذاشته شده در مسیر خودروهای نظامی و زرهی مواجه می‌شوند.

حمله نظامی ارتش رژیم صهیونیستی که روز سه‌شنبه در جنین و برخی مناطق دیگر آغاز شده بخشی از سلسله عملیات‌هایی است که با هدف نابودی مقاومت و شکست عملیات‌های آن و همچنین تسهیل عملیات‌های ارتش و آزادی عمل نظامیان در آینده انجام می‌‌شود. 

فرماندهی منطقه میانی ارتش رژیم صهیونیستی الگوهای مختلفی برای عملیات‌های ارتش طراحی کرده است. روزنامه یدیعوت آحرونوت در گزارشی به نقل از یک مسئول امنیتی بدون اشاره به هویت آن اعلام کرد: حمله نظامی کنونی با یک فریب آغاز شد، این هدف قرار دادن افراد مسلحی که آماده نیستند را تسهیل می‌کند. این بخشی از سلسله عملیات‌هایی است که برای نابودی زیرساخت های حملات گروه های فلسطینی طراحی شده و پس از حمله جنگنده‌ها در هفته گذشته انجام شد.

ارتش رژیم صهیونیستی اخیراً بر روی دو نوع عملیات نظامی متمرکز شده است که یکی از آنها عملیات گسترده برای نابودی مقاومت است مانند حمله‌‌ای که علیه جنین انجام داد. 

نوع دوم، عملیات‌های بازداشت و ترورهای موردی است که به صورت هوایی انجام می‌شود. ارتش رژیم صهیونیستی در تابستان 2023 یک عملیات نظامی گسترده به دنبال تغییر واقعیت‌های موجود در کرانه باختری بود. 

در این منطقه همکاری نیروهای مقاومت در گروه‌های کوچک قابل مشاهده است و این پدیده به دیگر مناطق کرانه باختری نیز توسعه یافت که «عرین الاسود» یکی از آنها به شمار می‌رود.

نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی اعتقاد دارند گروه‌های مقاومت فلسطینی در شرایطی که گردان‌های جنین در حال افزایش سطح تنش در کرانه باختری هستند فرصت را برای اقدام علیه اهداف صهیونیستی در این منطقه مغتنم شمرده و دایره آن را توسعه داده تا جایی که اردوگاه نور شمس در طولکرم نیز وارد این درگیری شد و همین مساله عملیات‌های متعدد نیروهای امنیتی و ارتش رژیم صهیونیستی در چند ماه گذشته علیه این اردوگاه برای نابودی ظرفیت‌های مقاومت را در پی داشته است.

 نهادهای امنیتی پیش بینی می‌کنند که این عملیات‌های نظامی اوضاع در کرانه باختری را کنترل می‌کند چرا که بسیاری از عملیات‌ها را پیش از انجام خنثی سازی می‌نماید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری