بازدید 3368

کشف نفت شیل چه تاثیری در اقتصاد ایران دارد؟

چندی پیش مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت، از شناسایی نفت شیل در 10 نقطه کشور خبر داد حال باید دید نفت شیل چیست و کشف آن چه آثار مثبت یا منفی می‌تواند داشته باشد؟
کد خبر: ۱۲۲۹۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۳ 02 April 2024
به گزارش تابناک، چندی پیش مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت، از شناسایی نفت شیل در 10 نقطه کشور خبر داد امکان برداشت آن از  طریق روش‌های بومی را فراهم دانست. حال باید دید نفت شیل چیست و کشف آن چه آثار مثبت یا منفی می‌تواند داشته باشد.
 
نفت شیل نوعی نفت غیرمتعارف است که در سنگ‌های رسوبی به نام شیل یافت می شود. این نوع نفت به طور سنتی از نفت خام استخراج شده از چاه های نفتی متفاوت است.
 
کشف نفت شل می‌تواند ذخایر نفتی یک کشور را به طور قابل توجهی افزایش دهد. این امر می تواند آن کشور را به عنوان یکی از بزرگترین دارندگان ذخایر نفتی در جهان معرفی کند و قدرت چانه زنی آن کشور در بازار نفت را افزایش دهد.
 
همچنین برای استخراج و تولید نفت شل، به سرمایه‌گذاری‌های کلان و تکنولوژی‌های پیشرفته نیاز است. بنابراین کشف نفت شل می‌تواند زمینه جذب سرمایه‌گذاری خارجی در این بخش را فراهم کند و به‌تبع امکان ایجاد فرصت‌های شغلی جدیدی را در یک کشور ایجاد کند.
 
به صورت کلی کشف این نوع نفت چشم‌انداز روشنی را می‌تواند برای یک کشور رقم بزند به شرط آنکه مدیریت صحیح نیز در این زمینه اتخاذ شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم