بازدید 11714
فقط ۷۰ میلیون دلار برای تملک دو باشگاه پرهوادار جهان!

مفت‌فروشی محبوب‌ترین تیم‌های دنیا در اینستاگرام! / شیرجه خریداران پرسپولیس و استقلال در استخر عسل

این رده‌بندی به تنهایی ارزش برند این دو تیم ایرانی را در آستانه واگذاری به مالکان جدید نشان می‌دهد. اگر مالک جدید بتواند حقوق رسمی و قانونی نظیر حق پخش را از نهادهای حاکمیتی مثل صداوسیما استیفا کند، به سودی هنگفت و فراتر از تصور خواهد رسید.
کد خبر: ۱۲۲۹۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۵ 27 March 2024

جدول رده‌بندی محبوب‌ترین باشگاه‌های فوتبال جهان در شبکه اجتماعی اینستاگرام منتشر شد که رئال مادرید در صدر و دست نیافتنی است.

به گزارش تابناک ورزشی؛ پرسپولیس و استقلال هم بین پرطرفدارترین های دنیا دیده می‌شوند.

پرسپولیس با ۹ میلیون دنبال کننده، رتبه ۲۵ جهان و استقلال با ۴ میلیون فالوئر رتبه ۳۹ جهان را در اختیار دارند.

این رده‌بندی به تنهایی ارزش برند این دو تیم ایرانی را در آستانه واگذاری به مالکان جدید نشان می‌دهد.

با این میزان هوادار، عملکرد بسیار بد مدیران دولتی و سوءاستفاده صداوسیمای حکومتی باعث شده که درآمد سرخابی‌ها کفاف مخارج معمولی دو تیم را هم ندهد.

تا پیش از خرید ستاره های اروپایی و آمریکای جنوبی توسط تیم‌های عربستانی، پرسپولیس و استقلال با اختلاف محبوب‌ترین تیم‌های قاره آسیا بودند اما تیم‌های النصر با استخدام کریستیانو رونالدو و الهلال با جذب نیمار برزیلی در جدول از دو تیم بزرگ ایران در تعداد دنبال‌کننده پیشی گرفتند.

مفت‌فروشی محبوب‌ترین تیمهای دنیا در اینستاگرام! / شیرجه خریداران پرسپولیس و استقلال در استخر عسل

سبقت تیم‌های سعودی از پرسپولیس و استقلال، برای صندوق سرمایه گذاری عربستان بیش از یک میلیارد دلار آب خورده است. در حالیکه متولیان ورزش ایران و در راس آن دولت‌های پس از انقلاب، به این دو تیم با چشم تهدید و نه فرصت، نگریسته اند و هیچ برنامه‌ای جز بهره‌برداری از عنصر شهرت موجود در آن‌ها با انتصاب مهره‌های گمنام و بیگانه با مدیریت ورزشی در هیات‌مدیره قرمز و آبی نداشته‌اند.

تلویزیون ایران که به بودجه عمومی وصل است و از آن ارتزاق می‌کند، با پخش رایگان بازی‌های پربیننده این دو تیم و بالا کشیدن درآمد نجومی پخش تیزر، شیره جان آن‌ها را مکید و این دو تیم را در رقابت با رقبای عرب و شرق آسیا، نحیف و ناتوان رها کرد، تا جایی‌که این دو نماینده فوتبال ایران طی چند فصل اخیر به خاطر بدهی، مجوز حرفه‌ای را هم دریافت نکردند و قبل از ورود به مسابقات، از لیگ قهرمانان آسیا حذف شدند.

حالا بد نیست خریداران و مشتریان احتمالی سهام این دو تیم ـ که گفته می‌شود در تاریخ یازدهم فروردین ماه قرار است پیشنهاد رسمی خود برای خرید ۵۱ درصد سهام مالکیتی استقلال و پرسپولیس را در فرابورس ارائه دهند ـ بدانند این دو مجموعه به مراتب از بانک‌ها، خودروسازان، اپراتورها، ابر هلدینگ‌های دولتی و پتروشیمی‌ها و شرکت‌های نفت‌وگاز بزرگ‌تر هستند و اگر مالک جدید بتوانند حقوق رسمی و قانونی باشگاه را از نهاد‌های حاکمیتی استیفا کند، به سودی هنگفت و فراتر از تصور خواهد رسید.

بنابراین، پرسپولیس و استقلال با چنین سرمایه اجتماعی بی‌بدیل، حق دارند و باید در سطوح بین‌المللی بدرخشند و با غول‌های اروپایی رقابت کنند؛ تنها کافی‌ است درست و اصولی مدیریت شوند و مچ دلالان و سودجویان و مدیران کاسب از خوان گسترده این دو باشگاه فعلا دولتی قطع شود.

مشتریان سرخابی باید بدانند قیمت چنین برند‌هایی، بسیار بیشتر از ۲۱ میلیارد ریالی که برای پرسپولیس و ۱۸ میلیارد ریالی که برای استقلال نرخ‌گذاری شده، می‌ارزند و این پول‌ها در مقابل فرصت استثنایی بیزنس و تنوع کسب‌وکار و تبلیغات دو تیم تقریبا هیچ است.

 

مفت‌فروشی محبوب‌ترین تیمهای دنیا در اینستاگرام! / شیرجه خریداران پرسپولیس و استقلال در استخر عسل

پرسپولیس و استقلال تشنه نگاه حرفه‌ای و سرمایه‌گذاری بلندمدت هستند تا به جمع بزرگان جهان بپیوندند. تیم‌هایی که در حال حاضر، با پول یک بازیکن متوسط اروپایی اداره می‌شوند، ولی می‌توانند منبعی از درآمد باشند. فقط کافی بود درها برای ورود خریداران خارجی در عرضه سهام این دو باشگاه باز می‌شد تا قیمت واقعی شان در مزایده متقاضیان غربی و عربی مشخص شود. 

حالا که با محدود کردن مشتریان، شرکت‌ها و موسسات ایرانی صاحب این فرصت انحصاری شده‌اند، بهتر است با برنامه و با انگیزه وارد گود شوند و محبوبیتی تاریخی برای خود دست‌وپا کنند و کالا و خدمات خود را به بهترین شکل، به حدود ۵۰ میلیون هوادار دو تیم عرضه کنند.

نویسنده: بهنام شریفی

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۷
اولا مالک جدید هر دو باشگاه باز هم خود حکومت هست و تفاوت اساسی نمیکنه
ثانیا وقتی باید ارزش واقعی دو باشگاه را گفت که بشه درآمد واقعی و حق آنها را از صدا و سیما و کپی رایت و غیره گرفت.
اگر باشگاه خصوصی باشه و حق واقعی فوتبال داده بشه دیگه کسی اعتراض نمیکنه که چرا فلان بازیکن اینقدر گرفته و از بیت المال هست.
بعضی از باشگاه های متوسط اروپایی یک میلیون طرفدار هم نداره ولی درآمدش سر به فلک میکشه
همه چیز در ایران انحصاری و مونو لوگ هست نمونه بارزش خودروسازی است
پاسخ ها
ناشناس
| Oman |
۰۶:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
منظورتون مونوپول است دیگه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
ممنون ازین دو دوست که چیزی یاد گ فتم یکی با اشتباهش و دیگری با تصحیح اشتباه ?
اینکار فقط واسه کلاه گذاشتن سر afcوگرنه همه میدونن ،خود دولت مدیریت اصلی این دو تیم است
استاد عزیز در هیچ جای دنیا تیم های فوتبال ارزششون از پتروشیمی و خودرو سازی و هلدینگهای بزرگ بیشتر نیست و تیم بزرگی چون منچستر بدون هیچ گونه زیان انباشته ای ۲.۳ میلیارد یورو بیشتر ارزش ندارد یعنی با هلدینگ غدیر و یا فولاد مبارکه می شه پنج تا تیم منچستر که ۱۰۰ برابر پرسپولیس می ارزه را خرید
چرا به مردم واگذار نشد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
مردم پول ندارند
شما اول باشگاه داری خصوصی را یاد بگیرید بعد حرف بزنید 40 میلیون دلار هم برای این دو باشگاه خیلی زیاد هست، اینها برای خودشون زمین و ورزشگاه ندارند فقط کلی بدهی دارند هیچی ندارند مثلا کدام شرکت به اینها تبلغ بدهد فروش محصولاتش زیاد می شود؟ اصلا مردم به چیز ها توجه نمی‌کنند نه تنها این دو تا تیم بقیه تیم ها همیشه همین طور هست.
این دو تیم هم مثل سایر نهادهای دولتی هستن، مفت خور و زیانده و تا وقتی در بر همین پاشنه می چرخد همین هست حالا مالکش وزارت ورزش باشد یا بانک ملت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
تو فکر می کنی بقیه تیمها اوضاعشون خوبه ؟ حالا این دو تا تیم که برای خودشون بِرند به حساب می آیند بقیه که تیمهای محلی هستند البته ادعایشان جهانیه اما در عمل محلی هستند
وقتی درآمد ندارند مفت گرونه.
تا وقتی نفت فروش هستیم ( با عرض معذرت : مفت خوری ملی ) ، همینه ... اینقدر به استقلال و پرسپولیس گیر ندهید ... سایر جاها اگر اوضاع بدتری نداشته باشد ، قطعا بهتر هم نیست ... فرهنگ کار کردن و نان بازو خوردن ( حلال خوری ) خیلی وقته کم رنگ شده .
3 دیقی دستگیر شد ؟
بفروشند به یک مالک عرب پولدار. برای خیلی تیم ها آمد داشته. ولی عرب عربستان یا کویت و قطر نه سوریه و لبنان و یمن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
آخه عرب عربستانی میره تیم نیوکاسل رو میخره که خرید ، نه تیم زپرتی استقلال و پرسپولیس
همین انحصار پدر در میاره، اگه در به سمت جهانی شدن در عرضه ی این دو تیم باز باشه ، چه رشدی میکنه فوتبال ایران !
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی