بازدید 4070

آمریکا: قطعنامه آتش‌بس شورای امنیت الزام آور نیست

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پی تصویب قطعنامه برقراری آتش بس فوری در غزه در شورای امنیت سازمان ملل و خشم رژیم اسرائیل از تصویب این قطعنامه و رای ممتنع آمریکا به آن و در حالیکه همه خواستار اجرای فوری آن هستند، ادعا کرد: این قطعنامه الزام آور نیست.
کد خبر: ۱۲۲۸۷۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۶:۵۰ 26 March 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران افزود: قطعنامه امروز شورای امنیت سازمان ملل الزام آور نیست و اجرای آن از طریق مذاکرات انجام خواهد شد.

قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه، سرانجام پس از نزدیک به ۶ ماه جنگ در غزه روز دوشنبه به وقت محلی ، ۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ برابر با ۲۵ مارس ۲۰۲۴ در شورای امنیت سازمان ملل رای ۱۴ عضو از ۱۵ عضو شورای امنیت به تصویب رسید که خواستار آتش بس فوری در غزه در ماه رمضان شده است تا منجر به آتش بس پایدار شود. ایالات متحده آمریکا به این قطعنامه رای ممتنع داد و هیچ کشوری با این قطعنامه مخالفت نکرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این باره گفت: ما به آن رای ندادیم زیرا حملات هفتم اکتبر را محکوم نمی کرد. اما زبان این قطعنامه با مواضع آمریکا همسو بود.

میلر درباره دلایل متعدد آمریکا برای رای ممتنع به  قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل گفت: عدم محکومیت حمله هفتم اکتبر حماس به اسرائیل یکی از دلایلی بود که باعث شد آمریکا از رای مثبت به این قطعنامه خودداری کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد: «به این دلیل است که ما به آن رای ندادیم. اما دلیل اینکه ما آن را وتو نکردیم این بود که در آن قطعنامه نیز مواردی وجود دارد که با موضع بلندمدت ما که شامل آتش‌بس و آزادی گروگان‌ها نیز می‌شودریال مطابقت دارد. ما می دانیم که موضع دولت اسرائیل نیز همین است.»

همزمان برخی رسانه ها به نقل از یک مقام کاخ سفید اعلام کردند  که قطعنامه شورای امنیت برای برقراری آتش‌بس در غزه الزام‌آور نیست.

قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه، سرانجام پس از نزدیک به ۶ ماه جنگ در غزه روز دوشنبه به وقت محلی ، ۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ برابر با ۲۵ مارس ۲۰۲۴ در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب رسید که خواستار آتش بس فوری در غزه در ماه رمضان شده است تا منجر به آتش بس پایدار شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی