بازدید 15630
۹
ادامه صدرنشینی با گلباران مهمان در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶

ایران ۵. ترکمنستان صفر: پیروزی نوروزی/ تیم‌ ملی تلفات داد!

با توجه به صعود دو تیم از گروه و فاصله شش امتیازی ایران با تیم سوم گروه، تقریبا با همین سه مسابقه و پیش از آغاز دور برگشت، شاگردان قلعه‌نویی به مرحله سوم انتخابی جام جهانی صعود کرده‌‌اند تا در یکی از گروه‌های شش تیمی منتظر رقبا در قرعه‌کشی باشند. حالا هدف باقی مانده حفظ صدرنشینی است.
کد خبر: ۱۲۲۸۱۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۷ 21 March 2024

ایران ۵ . ترکمنستان صفر : پیروزی نوروزی!/ تیم‌ملی تلفات داد

تیم ملی فوتبال ایران در سومین بازی‌اش در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶، ترکمنستان را گلباران نمود و صدرنشینی گروه خود را حفظ کرد.

به گزارش تابناک ورزشی، تیم ملی فوتبال از ساعت ۱۹:۳۰ امشب (پنجشنبه) در سومین بازی مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ در ورزشگاه آزادی به مصاف ترکمنستان رفت و با نتیجه پنج بر صفر به برتری دست یافت.

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی‌زادگان، امین حزباوی (۷۲ - سامان فلاح)، صالح حردانی، میلاد محمدی، سعید عزت‌اللهی، سامان قدوس (۷۲ - مهدی قایدی)، علی قلی‌زاده (۷۲ - اللهیار صیادمنش)، مهدی طارمی (۸۴ - محمدرضا آزادی)، محمد محبی و سردار آزمون (۱+۴۵ امید نورافکن).

ترکیب ترکمنستان: رستم آهالیف، قاضی‌مراد آناقلی‌اف، ارسلان آمانوف، میرزا بیک نظروف، یازجیلیچ قربانف (۷۶- سانازار تیرکیسوف)، دیدار دوردیف (۴۶- آلتیمیرات آنادوردیف)، بریم ممدوف، راوشانگلدی هالمامدوف، بیگ مراد بایوف (۶۱- میلیس دین‌دیف)

 

داور: یوسوکه آراکی

محمدحسین کنعانی‌زادگان (۱۰، ۴۸)، سردار آزمون (۱۳)، محمد محبی (۵۶) و امید نورافکن (۲+۹۰) زننده گل‌های ایران بودند. ۲۳ هزار تماشاگر از نزدیک شاهد این مسابقه بودند که استقبال خوبی در تعطیلات نوروزی از یک بازی نه چندان مهم تیم ملی بود.

محمدحسین کنعانی زادگان در این دیدار با دبل خود در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۶ بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.

ایران ۵ . ترکمنستان صفر : پیروزی نوروزی!/ تیم‌ملی تلفات داد

سردار آزمون، مهاجم لژیونر و سرشناس تیم ملی، اواخر نیمه اول مصدوم و مجبور به تعویض شد تا این بازی روی دست تیم ملی تلفات بگذارد. همچنین در اواسط نیمه دوم، امین حزباوی از ناحیه کتف دست چپ آسیب دید و با درد زمین مسابقه را ترک کرد.

شاگردان امیر قلعه‌نویی حالا با هفت امتیاز و به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به ازبکستان در صدر جدول گروه E قرار گرفتند و تقریبا صعود به مرحله بعدی شان قطعی شده است. از گروه‌های نه گانه مسابقات، مجموعا ۱۸ تیم صعود کردند تا در ادامه طی سه گروه شش تیمی و به شکل دوره‌ای مسابقه دهند و سرگروه هر یک از این گروه‌ها مستقیم به جام جهانی بعدی راه یابند و دو تیم بعدی نیز با تقابل تیم‌های دوم گروه‌های سه‌گانه مشخص شود.

دیدار برگشت ایران با ترکمنستان هم هفتم فروردین ماه به میزبانی حریف برگزار خواهد شد.

 

شرح گل

ایران ۱-۰ ترکمنستان (محمدحسین کنعانی‌زادگان، دقیقه ۱۰) ارسال دقیق صالح حردانی در دهانه دروازه ترکمنستان با پرش کنعانی‌زادگان همراه شد و ضربه سر او به زیبایی در گوشه دروازه حریف قرار گرفت.

ایران ۲-۰ ترکمنستان (سردار آزمون، دقیقه ۱۲) در حرکتی هماهنگ بازیکنان هجومی تیم ملی توانستند از خط دفاع ترکمنستان عبور کنند. این صحنه که روی خلاقیت قلی‌زاده ایجاد شده بود، با ضربه زمینی و مطمئن سردار آزمون توپ در کنج دروازه سبزپوشان ترکمنستان آرام گرفت.

ایران ۳-۰ ترکمنستان (محمدحسین کنعانی‌زادگان، دقیقه ۴۸) در شلوغی محوطه جریمه، کنعانی‌زادگان مدافع پیش‌تاخته ایران صاحب توپ شد، ابتدا ضربه او توسط گلر میهمان مهار شد؛ اما در ریباند خودش توپ را وارد دروازه ترکمنستان کرد.

ایران ۴-۰ ترکمنستان (محمد محبی، دقیقه ۵۶) مهدی طارمی هجوم تیمی همبازیانش را با پاس به همشهری بوشهری خود تکمیل کرد و محبی نیز با ضربه‌ای بغل پا به سادگی دروازه ترکمنستان را باز کند.

ایران ۵-۰ ترکمنستان (امید نورافکن، دقیقه ۱+۹۰) امید نورافکن از روی خط نیم دایره محوطه جریمه شوت‌زنی کرد و توانست گل پنجم بازی را به نام خود ثبت کند.

ایران ۵ . ترکمنستان صفر : پیروزی نوروزی!/ تیم‌ملی تلفات داد

نیمه نخست

دقیقه ۵: شوت پشت محوطه جریمه علی قلی‌زاده را دروازه‌بان ترکمنستان دفع کرد.

دقیقه ۹: این بار نوبت سعید عزت‌اللهی بود که شوت زنی کرد، ولی دروازه‌بان ترکمنستان باز هم ناجی شد و توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه ۲۵: ضربه ایستگاهی مهدی طارمی به تیر دروازه برخورد کرد.

دقیقه ۶۹: ضربه امید نورافکن را دروازه‌بان ترکمنستان دفع کرد.

دقیقه ۷۸: ضربه فنی مهدی قایدی را رستم آهالیف به کرنر فرستاد.

دقیقه ۱+۹۰: شوت از راه دور نورافکن را باز هم دروازه‌بان ترکمنستان راهی کرنر کرد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
بازیکنان پیر + مربی چاق = موفق نشدن در جام جهانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
مساوی است با مرگ فوتبال در ایران!!
بردن تیم های درجه ۳ آسیا چه ارزشی دارد؟ اگر می‌توانستند قطر را میبردند
تیمی که به خطر باخت هیچوقت تیم نمیشه بیخود خودتون رو با این تیم علاف نکنید مگر اینکه عشق ویزای آمریکا برای جام جهانی باعث نشه کل تیم زیر و رو و جوان سازی بشه
هیچکدام از گلرهای دعوت شده آمادگی حبیب فرعباسی رو ندارن ولی باز هم به تیم ملی دعوت نشد
تابیییییییییییییییییی کاری به این ندارم دیگه رفتن به جام جهانی طبق سهمیه جدید از آسیا دیگه دغدغه نیست و گلابی ترین شکل ممکن صعود قطعیه با سهمیه 8 تایی! اما نکته فقط اون تیکه بهترین بازیکن زمین .... ذکر کردی جام جهانی 2006 جالب بود .اصلاح کن 2026
از تیمهای درجه دو آسیا عقب افتادیم چند وقت دیگه تیمهای درجه سوم آسیا مثل همین ترکمنستان هم برامون شاخ میشن نتیجه ای که تو جام ملتهای آسیا دیدیم واقعا جای تأسفه.
حالا که تیم صعود کرده کاش نگران آمار نباختن و کلین شیت نبودن و تو بازیهای باقیمانده فقط از جوونای تیم استفاده می کردن. با ترس از نباختن تو بازیهای تشریفاتی و دوستانه، این تیم هیچی نمیشه.
تیم‌نبود‌‌تیم‌سپاهان‌بازی‌میکرد‌۲‌گل‌دریافت‌میکرد‌‌اخر‌بازی‌برسد‌مثل‌قطر‌نشود‌‌‌
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی