نمایندگانی که بعد از رأی آوردن ردصلاحیت شدند!

سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد که در حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک آرای مهدی زمانی افشار ابطال شد؛ اما او اولین نفری نیست که بعد از رأی آوردن ردصلاحیت می‌شود.
کد خبر: ۱۲۲۸۰۵۴
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۱ 20 March 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از روزنامه فرهیختگان، ماجرا از آنجایی آغاز شد که ویدیویی منتسب به «مهدی زمانی‌افشار» در فضای مجازی منتشر شد که او در آن از الفاظ رکیک استفاده می‌کرد. اما پس از این اتفاق، بر اساس اعلام رسمی هادی طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان انتخابات در حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک به دوره دوم کشید شد. وی در این باره گفت: «براساس  ماده ۶۵ قانون مجلس شورای اسلامی و بررسی اسناد و گزارشات رسیده نفر دوم، علی خزایی و نفر سوم، حسین نوش آبادی  به دور دوم راه یافتند.  آرای مهدی زمانی افشار که ۳۰۴۶۳ بوده  ابطال و او از چرخه انتخابات خارج شد.»

اما مهدی زمانی افشار تنها منتخبی نیست که از فیلتر شورای نگهبان عبور نکرد. در دو انتخابات ۹۴ و ۹۸ هم دو منتخب پس از اعلام نتایج و بنا به مدارک جدید که در اختیار شورای نگهبان قرار گرفت از حضور در خانه ملت باز ماندند. پس از بررسی های مجدد از ورود «مینو خالقی» منتخب مردم اصفهان در مجلس دهم و «سینا کمال خوانی» منتخب مردم تفرش در مجلس یازدهم به قوه مقننه خودداری شد و در پرونده منتخب ورامین در مجلس دوازدهم هم همین رویکرد قانونی اعمال شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست