قدرت ملی در گرو تقویت اقتصاد ملی است

نماینده مردم در مجلس گفت: باید بدانیم که قدرت ملی در گرو تقویت اقتصاد ملی است و سایر حوزه‌ها متاثر از رشد این این حوزه است.
کد خبر: ۱۲۲۸۰۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۳ 20 March 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از برنا، فتح‌الله توسلی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس  با اشاره به نام‌گذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به عنوان ‌«جهش تولید با مشارکت مردم» اظهار کرد: چندین سال متوالی است که مقام معظم رهبری بر مسئله اقتصاد و تولید تاکید دارند و امسال هم با دو عبارت کلیدییعنی «جهش تولید» و «مشارکت مردم» به ضرورت تحقق این امر مهم تاکید کردند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: امسال عبارت «جهش تولید» را مطرح کردند که به منظور قرار گرفتن در روندی سریع برای افزایش تولیدات داخلیاست و روند کند جوابگو نیست و از طرفی بحث مشارکت مردم را نیز عنوان کردند که نشان‌دهنده اهمیت حضور مردم در صحنه و اعتماد آنها به مجموعه‌هایحاکمیتی برای همکاری در توسعه اقتصاد کشور است.

وی با بیان اینکه «مشارکت مردم می‌تواند به منظور توجه به بخش خصوصی هم باشد»، تصریح کرد: در سال جدید برای احیای اقتصاد کشور و معیشت مردم بایدفضا و میدان بیشتری به بخش خصوصی دهیم و بیش از پیش به آن توجه کنیم.

توسلی قدرت ملی را متاثر از اقتصاد قوی و توجه ویژه حاکمیت به معیشت مردم دانست و افزود: واقعیت آن است که اگر ما به دنبال قدرت نظامی، علمی، فناوری،پژوهشی، بهداشت و سلامت و … هستیم باید بدانیم که قدرت ملی در گروی تقویت اقتصاد ملی است و سایر حوزه‌ها متاثر از رشد این این حوزه است.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ با اشاره به اهمیت تقویت اقتصاد ملی، خاطرنشان کرد: هرچیزی که در کشور به آن توجه کنیم می‌بینیم که یک پایه‌ آن متاثر از قدرتاقتصادی است و درواقع اگر به این مسئله توجه شود رضایت عمومی حاصل و به دنبال آن امنیت ملی کشور نیز تامین و همبستگی میان مردم و حکومت ایجادمی‌شود.

این عضو کمیسیون اقتصادی با اشاره به اقدامات مجلس برای رفع موانع تولید مطرح کرد: در مجلس یازدهم توجه ویژه به این اصل داشتیم و در راستای آن قوانینیمانند قانون کسب و کار و صدور مجوز‌ها را تسهیل کردیم که البته برخی دستگاه‌ها همکاری کافی نداشتند اما انشالله در مجلس دوازدهم از بعد نظارتی مجلسجدی تر ورود می‌کنیم و اگر خلا و نقص قانونی نیز وجود داشت آن را  با قانون‌گذاری صحیح حل می‌کنیم.

وی در انتها خاطرنشان کرد: برخی اصلاح مقررات را نیز دولت باید انجام دهد و قوه قضاییه باید با اشخاص یا دستگاه‌های خاطی برخورد کند تا بتوانیم موانع تولید را با کمک هم رفع کنیم و در این جهت توجه داشته باشیم که عملکرد یکدیگر را خنثی نکنیم و هم‌افزایی داشته باشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی