بازدید 2639

شکست و سقوط تیم ملی تنیس به دسته ۳ دیویس‌کاپ

کد خبر: ۱۲۲۷۴۲۷
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۵ 16 March 2024

تیم‌ ملی تنیس ایران در دیویس‌کاپ به استونی باخت و بار دیگر به دسته ۳ جهانی سقوط کرد.

به گزارش تابناک ورزشی، مسابقات تنیس دیویس‌کاپ مهم‌ترین تورنمنت تیمی بین‌المللی مردان جهان در این رشته به حساب می‌آید و به صورت سالانه توسط فدراسیون جهانی تنیس یا همان ITF برگزار می‌شود.

تیم ملی تنیس ایران امسال به گروه ۳ صعود کرد و صدرنشین این گروه شد که رقابت‌های آن مرداد سال جاری در کلمبو سریلانکا برگزار شده بود. پس از آن تیم ایران باید از استونی میزبانی می‌کرد تا در صورت پیروزی به گروه ۲ صعود کند.

شکایت‌هایی توسط استونی به فدراسیون جهانی و دادگاه حل و فصل اختلافات لندن و دیوان مستقل ارائه شد که هدف آن گرفتن امتیاز میزبانی از ایران بود. پس از شروع این ماجرا، فدراسیون نتوانست دفاع موثری انجام بدهد تا میزبانی و حق مسلم خود را در این رقابت را از دست ندهد، زیرا بازی در خاک ایران، شانس تیم کشورمان را برای برتری افزایش می‌داد. با این حال استونی با توسل به ترفند حقوقی و استفاده از ضعف دیپلماسی تنیس و ورزش ایران، شرایط را به سود خود تغییر داد تا میزبانی به کشور ثالث و سریلانکا محول شد.

تیم دیویس کاپ ایران روز نخست رقابت با تیم ملی استونی را با تساوی یک بر یک پشت سر گذاشت اما در روز دوم، نتیجه را واگذار کرد تا به گروه ۳ منطقه جهانی بازگردد.

در مسابقات ۲ نفره امروز تیم ایران با ترکیب سامیار الیاسی و علی یزدانی به میدان رفت که در ست نخست ۶ بر ۴ پیروز شد، اما تیم ۲ نفره کشورمان در ادامه ۶ بر سه و هفت بر ۶ مغلوب این حریف اروپایی شد. در بخش انفرادی نیز سینا مقیمی با نتیجه ۶ بر سه و ۶ بر یک شکست خورد تا در مجموع تیم کشورمان با حساب سه بر یک نتیجه را به استونی واگذار کرده و به گروه ۳ نزول کند.

 

فرمت دیویس کاپ به این شکل است که ۱۶ کشور برتر جهان به یک گروه تبدیل می‌شوند و کشورهای دیگر طبق رتبه‌بندی آن‌ها توسط ITF در گروه‌هایی دیگر جای می‌گیرند. پس از گروه جهانی اصلی نیز گروه ۲ جهانی وجود دارد و به همین ترتیب تیم‌ها کسب جایگاه‌ می‌کنند و به رقابت می‌پردازند. تیم‌های آخر هر گروه طی مسابقاتی با تیم‌های اول گروه پایین‌تر، در چارچوب گروه‌های پلی آف، رقابت می‌کنند و می‌توانند به این ترتیب، جایگاه خود را ارتقا دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی