بازدید 8298
۸

نتایج بازشماری آرا در چند حوزه انتخابیه چه شد؟

بر اساس ماده ۸۶ قانون انتخابات هیأت‌های اجرایی مراکز حوزه‌های انتخابیه موظفند از تاریخ تشکیل هیات اجرایی تا دو روز پس از اعلام نتیجه اخذ رأی انتخابات، شکایات واصله را بپذیرند و حداکثر ظرف هفت روز از تاریخ دریافت شکایات در جلسه مشترک هیأت‌های اجرایی و نظارت حوزه انتخابیه به آنها رسیدگی نمایند.
کد خبر: ۱۲۲۷۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸ 15 March 2024

انتخابات مجلس دوازدهم در یازدهم اسفندماه سال جاری برگزار شد. ساعتی پس از پایان مهلت اخذ رأی در ساعت ۲۴ روز جمعه، برخی منابع خبری بر اساس شمارش اولیه صندوق‌ها از مشارکت بیش از ۲۵ میلیون واجد شرایط در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و به تعبیری رقم خوردن مشارکت ۴۱ درصدی خبر دادند؛ عددی که معدل مشارکت استان‌های مختلف بود و در تعداد قابل توجهی از استان‌ها مشارکت به بیش از ۶۴ درصد هم رسید.

پس از برگزاری انتخابات برخی از کاندیداها درخواست هایی برای بازشماری آرا در تعدادی از حوزه های انتخابیه مطرح کردند که نتایج این بازشماری ها در کل تغییر چندانی در نتایج کلی انتخابات بوجود نیاورد.

نتیجه انتخابات در نیشابور با بازشماری آرا تغییر نکرد

معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور گفت: بازشماری صندوق‌های رای در این شهرستان بدنبال اعتراض یکی از نامزدها به پایان رسید، اما نتیجه انتخابات در این شهرستان تغییر نکرد.

مهدی دونده افزود: پس از اعتراض «سیدعلی حسینی» از کاندیدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در نیشابور، بازشماری صندوق های رای و آرای این کاندید و «محمد رستمی» انجام شد.

وی اضافه کرد: پس از این بازشماری، تعداد آرای سیدعلی حسینی از ۴۳ هزار و ۴۷۶ رای به ۴۴ هزار و ۵۶ رای و آرای محمد رستمی از ۴۴ هزار و ۱۱۴ رای به ۴۴ هزار و ۴۲۷ رای افزایش یافت.

فرماندار ویژه نیشابور بیان کرد: در مجموع محمد رستمی با اختلاف ۳۷۱ رای نسبت به آقای حسینی، به عنوان نماینده دوم نیشابور پس از سید یحیی سلیمانی با تعداد آرای ۵۱ هزار و ۵۷۷ رای راهی مجلس شد.

مجموع آرای ماخوذه در حوزه انتخابیه نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان‌جلگه ۱۸۴ هزار و ۹۶۵ رای بود و در مجموع ۵۰.۸ درصد واجدان شرایط در این انتخابات شرکت کردند.

طبق شمارش رسمی اولیه آرای این حوزه انتخابیه، سید یحیی سلیمانی با ۵۱ هزار و ۵۷۷ رای و محمد رستمی با ۴۴ هزار و ۱۱۴ رای تاکنون به عنوان منتخبان حوزه انتخابیه نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان‌جلگه معرفی شده اند و سید علی حسینی به عنوان نامزد معترض، ۴۳ هزار و ۴۶۷ رای کسب کرده است که با نفر جلوتر از خود ۶۳۸ رای فاصله دارد.

بازشماری صندوق‌های رأی در حوزه انتخابیه بهار و کبودرآهنگ تغییری به دنبال نداشت

رئیس حوزه انتخابات شهرستان های بهار و کبودرآهنگ گفت: بازشماری صندوق‌های رأی در حوزه انتخابیه بهار و کبودرآهنگ، تغییری در نتیجه انتخابات به دنبال نداشت.

مجتبی فیض‌اللهی با اشاره به مفاد ماده ۸۶ قانون انتخابات و تبصره های ذیل آن اظهار کرد: هیأت اجرایی این حوزه انتخابیه پس از دریافت شکایت از نامزدها، در مهلت دو روز پس از اعلام نتایج اخذ رأی، با وجود فرصت هفت روزه که داشتند، در نخستین روز اقدام به برگزاری جلسه مشترک با هیأت نظارت کرد و ضمن رسیدگی به شکایات، آنها را  در سامانه انتخابات برای اعلام نظر به شورای نگهبان ارسال کرد.

وی درباره بازشماری آرای حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ مطرح کرد: در روز پنجشنبه ۲۴ اسفند، با مجوز شورای نگهبان، جلسه بازشماری آرای حوزه انتخابیه بهار و کبودرآهنگ با حضور اعضای هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شورای نگهبان، هیأت اجرایی و نظارت حوزه انتخابیه، دو نفر از نامزدهای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که بیشترین میزان رای را در حوزه انتخابیه کسب کرده‌اند، به همراه نمایندگان آنها، در رابطه با اعتراض یکی از داوطلبان انتخابات در ستاد انتخابات شهرستان بهار برگزار شد.

فیض‌اللهی افزود: براساس بازشماری صورت گرفته در ۱۵ صندوق اخذ رأی (طبق درخواست روح‌الله نباتی) تغییری در نتیجه انتخابات حوزه انتخابیه بهار و کبودرآهنگ حاصل نشد.

وی یادآور شد: پس از بازشماری صندوق‌های مورد نظر، در مجموع تعداد ۱۰ رأی به آرای روح‌الله نباتی اضافه شد.

فرماندار شهرستان بهار با بیان اینکه از ابتدا به سلامت انتخابات اطمینان داشتیم، گفت: این انتخابات بر خلاف خواست دشمنان انقلاب اسلامی به خوبی برگزار شد، بنابراین اتهامات بی‌اساس به عوامل اجرایی و نظارت غیرمنصفانه است.

وی با تأکید بر صیانت از آرای مردم و التزام به قانون در عمل خاطرنشان کرد: آنچه موجب توسعه و پیشرفت شهرستان خواهد شد، وحدت و هم افزایی است.

فیض‌اللهی ادامه داد: در انتخابات این دوره، قانون حرف اول و آخر را می‌زد و قانون فصل الخطاب همه بوده و ما نیز تأکید بر اجرای قانون داشتیم.

وی تصریح کرد: حق الناس بودن رأی مردم ملاک عمل ما بوده است و ما حافظ آرای مردم و نامزدهای انتخاباتی بوده و هستیم.

 
بازشماری آرا در حوزه انتخابیه همدان و فامنین

رئیس هیأت اجرایی انتخابات شهرستان همدان از بازشماری آرا در حوزه انتخابیه همدان و فامنین خبر داد و گفت: با بازشماری صندوق‌های رأی در همدان تغییری در نتیجه انتخابات حاصل نشد.

مسلم مخفی اظهار کرد: با مجوز شورای نگهبان، جلسه بازشماری آرای حوزه انتخابیه همدان و فامنین با حضور اعضای هیأت اجرایی، هیأت نظارت حوزه انتخابیه و بازرسان هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شورای نگهبان و نمایندگان سه نامزد دوازدهمین مجلس شورای اسلامی که بیشترین میزان رأی را در حوزه انتخابیه کسب کرده‌اند، در رابطه با اعتراض یکی از داوطلبان انتخابات در ستاد انتخابات شهرستان همدان برگزار شد.

وی افزود: براساس بازشماری صورت گرفته در ۱۹ صندوق اخذ رأی (طبق درخواست احمدحسین فلاحی) تغییری در نتیجه انتخابات حوزه انتخابیه همدان و فامنین حاصل نشد.

مخفی یادآور شد: پس از بازشماری صندوق‌های مورد نظر، در مجموع تعداد پنج رأی به آراء حمیدرضا حاجی‌بابایی، ۵۸ رأی به آراء عباس صوفی و ۱۶ رأی به آراء احمدحسین فلاحی اضافه شد.

۱۶ صندوق أخذ رای در حوزه انتخابیه شهریار، قدس و ملارد بازشماری شد

بازشماری آرای حوزه انتخابیه شهریار، قدس و ملارد با حضور نمایندگان و بازرسان دفتر نظارت استان تهران انجام شد.

طبق اطلاعیه منتشر شده از سوی دفتر نظارت شهرستان شهریار روز سه‌شنبه ۲۲ اسفند ماه ۱۴۰۲ با مجوز شورای نگهبان، جلسه بازشماری آرا حوزه انتخابیه شهریار، قدس و ملارد با حضور اعضای هیأت اجرایی، هیأت نظارت حوزه انتخابیه و بازرسان شورای نگهبان و نمایندگان نامزدهای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در خصوص اعتراض برخی داوطلبین انتخابات در ستاد انتخابات شهرستان شهریار برگزار شد.

بر اساس بازشماری صورت گرفته در ۱۶ صندوق اخذ رای، در بازشماری تعداد هفت صندوق هیچ‌گونه تغییری ایجاد نشد. همچنین در بازشماری ۹ صندوق که تغییراتی در آرا حاصل شد، به ترتیب تعداد ۲۴ رای به آرای آقای حسین حق وردی، تعداد ۲۳ رای به آرای آقای احمد ربیع‌زاده، تعداد ۱۵ رای به آراء آقای محمدرضا گروسی اضافه شد.

بر اساس اطلاعیه هفدهم اسفند ماه فرمانداری ویژه شهرستان شهریار در خصوص تطبیق صورت جلسات دستی و الکترونیکی شعب اخذ رای، آرای محمدرضا گروسی در صندوق ۱۲۱ شهرستان قدس، تعداد ۱۱۷ رای در صورت‌جلسه دستی شعبه ثبت شده بود اما بر اثر اشتباه کاربر شعبه، در سامانه وزارت کشور عدد صفر لحاظ شده بود که موضوع در سامانه وزارت کشور اصلاح و صورتجلسه شد. همچنین در جلسه بازشماری این صندوق، آرای آقای محمدرضا گروسی از ۱۱۷ رای به ۱۱۵ رای تقلیل یافت.

با بازشماری آرا در حوزه انتخابیه پاکدشت مخالفت شد

فاضل کارخانه فرماندار پاکدشت گفت: با بررسی شکایات‌ تعدادی از نامزدهای معترض به نتیجه انتخابات مجلس شورای اسلامی، هیأت‌های اجرایی و نظارت مرکز حوزه انتخابیه پاکدشت به‌ دلیل ارائه نشدن مستندات از سوی نامزدها، با بازشماری آرا مخالفت کردند.

فرماندار پاکدشت با اعلام این خبر گفت: جلسه مشترک هیأت اجرایی و هیأت نظارت حوزه انتخابیه پاکدشت درباره بررسی اعتراض نامزدهای انتخابات امروز (۱۹ اسفند ماه) در فرمانداری برگزار شد و این هیأت‌ها تصمیم خود را درباره اعتراض تعدادی از کاندیداهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اعلام کردند.

رئیس حوزه انتخابیه پاکدشت اظهار کرد: با توجه به جلسه مشترک هیأت اجرایی و هیأت نظارت درباره بررسی شکایت‌های واصل‌شده از سوی نامزدهای معترض به نتیجه انتخابات و با مد نظر قرار دادن ماده ۸۶ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی که مقرر می‌کند نامزدها باید شکایت‌های مستند خود را تسلیم کنند، هیأت یادشده به‌دلیل ارائه نشدن مستندات از سوی معترضان، مخالفت خود را با بازشماری آرا اعلام کرد.

کارخانه بیان کرد: به اطلاع مردم و نامزدهای حوزه انتخابیه پاکدشت می‌رسانم بعد از تطبیق صورت‌جلسات دستی و الکترونیکی شعب اخذ رأی، تغییری در نتیجه این حوزه انتخابیه ایجاد نشد.

فرماندار پاکدشت گفت: نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی تا ۱۷ اسفند ماه فرصت داشتند، شکایت‌های مستند خود را از طریق سامانه «داوطلب» تسلیم شورای نگهبان کنند. هیأت اجرایی مرکز حوزه انتخابیه پاکدشت تابع تصمیم شورای نگهبان خواهد بود. شهرستان پاکدشت یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

قانون انتخابات در مورد نحوه رسیدگی به اعتراضات چه می گوید؟


ماده ۸۶ - هیأت‌های اجرائی مراکز حوزه‌های انتخابیه موظفند از تاریخ تشکیل هیات اجرایی تا دو روز پس از اعلام نتیجه اخذ رأی انتخابات، شکایات واصله را بپذیرند و حداکثر ظرف هفت روز از تاریخ دریافت شکایات در جلسه مشترک هیأت‌های اجرائی و نظارت حوزه انتخابیه به آنها رسیدگی نمایند.

تبصره ۱- کسانی که از نحوه برگزاری انتخابات شکایت داشته باشند، می‌توانند ظرف هفت روز از تاریخ اخذ رأی شکایت مستند خود را به دبیرخانه شورای نگهبان نیز تسلیم دارند.

تبصره ۲- شکایاتی قابل رسیدگی خواهند بود که مشخصات شاکی یا شاکیان شامل نام، نام خانوادگی، نام پدر، شغل، نشانی کامل، شماره تلفن (در صورت داشتن تلفن) و اصل امضای شاکی را داشته باشد.

تبصره ۳- در صورتی که شاکی بدون دلیل و مدرک کسی را متهم نماید و عمل شاکی عنوان افترا داشته باشد قابل تعقیب و پیگیری است.

تبصره ۴- طرح و بررسی شکایات در مورد افراد محرمانه بوده و افشای آن ممنوع است.

ماده ۸۷- شکایاتی که در جریان انتخابات به هیات اجرایی تسلیم می‌شود مانع ادامه کار انتخابات نمی‌باشد.

ماده ۸۸- هیأت اجرایی پس از بررسی شکایات و گزارش‌ها چنانچه تشخیص دهد که امور انتخابات در یک یا چند شعبه از جریان عادی خارج شده و صحیح انجام نگرفته است، با تأیید هیات نظارت، انتخابات یک یا چند شعبه مزبور را در صورتی که در سرنوشت انتخابات مؤثر نباشد، باطل اعلام می‌نماید.

تبصره- چنانچه ابطال همه و یا قسمتی از آرا، یک یا چند صندوق اخذ رأی در تغییر سرنوشت انتخابات موثر باشد، تصمیم با شورای نگهبان است.

ماده ۸۹- کلیه شکایات مربوط به انتخابات، قبل از ارسال پرونده انتخاباتی به مجلس توسط وزارت کشور به هیأت مرکزی نظارت ارسال و پس از آن، پرونده عیناً به مجلس فرستاده خواهد شد.

تبصره- شورای نگهبان موظف است کلیه شکایات مربوط به انتخابات را پس از صدور اعتبارنامه‌ها به مجلس ارسال دارد.

ماده ۹۰- در صورتی که رسیدگی به شکایات هر یک از حوزه‌های انتخابیه منجر به توقف یا ابطال انتخابات گردد، اعلام آن از رسانه‌های گروهی از اختیارات شورای نگهبان است.

تبصره- توقف یا ابطال انتخابات در هر حوزه انتخابیه باید مستند به قانون و همراه با اسناد و مدارک معتبر و با رأی اکثریت مطلق اعضای شورای نگهبان باشد.

ماده ۹۱- صدور اعتبارنامه منتخبین موکول به عدم ابطال انتخابات از طرف شورای نگهبان می‌باشد و شورای نگهبان در اسرع وقت نظر خود را درباره انتخابات اعلام می‌نماید و وزارت کشور موظف است بلافاصله دستور صدور اعتبارنامه را بدهد.

ماده ۹۲- اعتبارنامه منتخبین به دستور وزارت کشور و با مهر و امضای اعضاء هیأت اجرایی و هیأت نظارت در پنج نسخه (یک نسخه برای شورای نگهبان) ظرف ۴۸ ساعت تنظیم و صادر می‌گردد.

تبصره- در صورتی که هر یک از اعضای هیأت‌های اجرایی و نظارت پس از اعلام نظر شورای نگهبان از امضای اعتبارنامه خودداری کنند، متخلف از قانون محسوب و تا ده سال از عضویت در هیأت‌های اجرایی و نظارت محروم خواهند شد و اعتبارنامه با امضای وزیر کشور و رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات کشور معتبر خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۸
کم رونق ترین انتخابات از اول انقلاب
پاسخ ها
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
جناب در ایران یا کانادا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
چهل و پنج درصد مشارکت بعد از میلیاردها بودجه و سالها جنگ روانی یه شوک عظیم با تمامی دشمنان ایران بود که این سرزمین پا برجاست
اگر تغییری ایجاد می شد باعث تعجب بود از شما
درود به شرف مردم که با مشارکت گسترده مشت محکمی تو دهن دشمن شوک زده کوبیدن
چقدر دقیق چقدر سالم چقدر امن چقدر باشکوه
ببخشید فقط یک استان بالای ۶۴ درصد بود، این میشه تعداد قابل توجهی؟
ضمنا ما نمیدونیم نشارکت کل کی قرار است اعلام شود چون مشارکت تهران را اول ۳۶ درصد گفتند بعد به ۲۶ کاهش یافت.
باز شماری؟!!!!
فیلم و عکس موجوده که یارو یک لیست کدملی جلوش گذاشته و داره وارد سیستم می کنه!!!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست