بازدید 2486

رومن پولانسکی بعد از نیم قرن محاکمه می‌شود

رومن پولانسکی بعد از ۵۲ سال به اتهام تجاوز به یک نوجوان در سال ۱۹۷۳ با محاکمه مدنی در لس آنجلس روبرو خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۲۶۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸ 13 March 2024

به گزارش تابناک، اتهامات وارده علیه پولانسکی، با شروع روند محاکمه وی در دادگاهی در فرانسه به علت بدنام کردن شارلوت لوویس، بازیگر انگلیسی همزمان شده است.  شارلوت لوویس پولانسکی را به تجاوز علیه او در دهه ۱۹۸۰ متهم کرده است. این کارگردان بدنام لهستانی از ۱۹۷۰ تاکنون از دادگاه‌های آمریکا فراری شده است.

براساس تازه‌ترین اتهامات شکل گرفته علیه وی، پولانسکی پس از دیدار با یک نوجوان در یک مهمانی او را به یک شام دعوت کرده بود و در نهایت، با مست کردن و مسموم کردن این فرد نوجوان، به وی تجاوز کرده. در همین راستا، پولانسکی دوباره به اقدام تجاوز جنسی و مسموم کردن دیگران متهم شده.

 این کارگردان لهستانی که تابعیت کشور فرانسه را دریافت کرده در سال ۲۰۰۹ در سوئیس دستگیر شد و ۱۰ ماه را در حصر خانگی به سر برد، اما دولت سوئیس در نهایت تقاضای دولت آمریکا مبنی بر استرداد او را نپذیرفت و پولانسکی را آزاد کرد.

آمریکا در سال ۲۰۱۵ از دولت لهستان نیز خواست تا «پولانسکی» را تحویل دهد، اما دادگاه عالی این کشور اعلام کرد که او دوران محکومیت خود را با توافق طرفین دعوی گذرانده است. چندی پیش نیز چند اتهام جنسی جدید علیه پولانسکی مطرح شد.

آکادمی اسکار نیز چند سال پیش رومن پولانسکی را از عضویت در این نهاد سینمایی اخراج کرده و اعلام کرد که این تصمیم در راستای ترویج استاندارد‌های اخلاقی که اعضاء را ملزم به رعایت ارزش‌های آکادمی و احترام به کرامت انسانی می‌کند، اتخاذ شده است.

منبع: برنا

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی