بازدید 19917
عقب گرد در بازار ارز

قیمت دلار بازار آزاد به کانال ۵۸ هزار تومان بازگشت

در شرایطی که طی روز‌های اخیر نرخ ارز و به ویژه دلار با افزایش در بازار آزاد مواجه شده بود و حتی به کانال ۶۱ هزار تومان نیز رسیده بود، در دومین روز هفته و با حضور پرقدرت بازارساز، نرخ انواع ارز با کاهش همراه شده است.
کد خبر: ۱۲۲۶۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۷ 10 March 2024

قیمت دلار بازار آزاد به کانال ۵۸ هزار تومان بازگشت

به گزارش تابناک اقتصادی؛ مشاهدات میدانی از کف بازار ارز نشان می‌دهد در دادوستد‌های ارزی امروز بازار تهران، قیمت‌ها با روند نزولی همراه شده است. به گونه‌ای که در حال حاضر نرخ دلار با کاهش به کانال ۵۸ هزار تومان، رفتار سفته بازان را تغییر داده است. به گونه‌ای که بهای دلار نسبت به روز‌های قبل، نزدیک به سه هزار تومان ریزش دارد و در سطح ۵۸۶۰۰ تومان جای گرفته است. هرچند ناگفته نماند که عمق این بازار نسبت به معاملات رسمی در مرکز مبادله، بسیار اندک است اما در جهت دهی به انتظارات تورمی نقش مهمی دارد.

بر اساس این گزارش؛ کاهش نرخ دلار باعث شده تا قیمت انواع سکه نیز در بازار تهران با روند نزولی همراه شود. به گونه‌ای که قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با عقب نشینی از کانال ۳۷ میلیون تومان به رقم ۳۶ میلیون تومان رسیده است که بیش از یک میلیون تومان ارزان‌تر شده است.

فعالان ارزی پیش بینی می‌کنند طی روز‌های آینده و با حضور پرقدرت بازارساز، نرخ ارز در همین محدود در نوسان باشد. این در شرایطی است که در معاملات امروز سامانه نیما از مجموع ۲۸۰.۴ میلیون دلار حواله عرضه شده ۱۵۵.۵ میلیون دلار آن معامله شد؛ به بیان دیگر ۴۵ درصد حواله‌های ارزی در سامانه نیما مشتری نداشت.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست