بازدید 3644

بازتاب انتخابات ایران در رسانه‌های خارجی

رسانه‌های مختلف خارجی در بخش‌های مختلف خبری و وب‌سایت‌های خود به پوشش زنده برگزاری انتخابات مجلس و خبرگان رهبری در کشورمان پرداختند.
کد خبر: ۱۲۲۴۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۵ 02 March 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، رسانه‌های خارجی همزمان با برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به پوشش خبری زنده این رویداد در شبکه‌های تلویزیونی و وب‌سایت‌های خود پرداختند.

شبکه المیادین با پوشش زنده اخبار انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، سخنان رهبر انقلاب اسلامی هنگام انداختن رأی خود در صندوق انتخابات را منعکس کرد.

شبکه المنار نیز ضمن پوشش تلویزیونی اخبار برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در ایران، توضیحاتی را در این باره در وب‌سایت و همچنین حساب کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد.

شبکه الجزیره نیز حضور پرشور مردم کشورمان در پای صندوق‌های رأی را به صورت زنده پوشش داد و اخبار برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در ایران را مخابره کرد.

شبکه روسیا الیوم هم با انتشار اخبار برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در ایران سخنان رهبر انقلاب اسلامی در پای صندوق رأی را منتشر کرد.

رسانه‌های انگلیسی‌زبان نیز بیشتر بر این موضوع تأکید کردند که این انتخابات اولین انتخابات سراسری در ایران پس از اعتراضات پارسال در برخی شهرهای ایران است.

بخش انگلیسی وب‌سایت شبکه الجزیره نیز در گزارش‌های مختلف به صورت لحظه‌به‌لحظه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را پوشش داد.

بازتاب انتخابات ایران در رسانه‌های خارجی

روزنامه گاردین انگلیسی با اشاره به اینکه انتخابات سراسری امروز در ایران اولین انتخابات پس از اعتراضات پاییز پارسال است مدعی شد که احتمالاً مشارکت در این انتخابات نزدیک به ۳۸.۵ درصد است.

خبرگزاری دویچه‌وله آلمان نیز در گزارشی از همان دقایق بازگشایی شعب اخذ رأی، انتخابات امروز در ایران را پوشش داد.

خبرگزاری آناتولی ترکیه هم در گزارشی ویژه انتخابات امروز مجلش شورای اسلامی و خبرگان رهبری در ایران را پوشش داد.

خبرگزاری شین‌هوا دولت چین نیز در گزارشی مفصل ضمن پوشش لحظه‌به‌لحظه انتخابات روند و سازوکار انتخابات امروز در ایران را تشریح کرد.

وب‌سایت صهیونیستی «تایمز اسراییل» نیز در گزارشی انتخابات امروز در ایران را پوشش داد، اما با اشاره به اینکه این نخستین انتخابات پس از اعتتراضات پارسال در ایران است مدعی شد که احتمالاً مشارکت در این انتخابات پایین باشد.

وب‌سایت شبکه جهانی «بی‌بی‌سی» ضمن پوشش انتخابات ایران، این موضوع را تیتر گزارش خود قرار داد که این نخستین انتخابات سراسری در ایران پس از اعتراضات پارسال تابستان و پاییز است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم