بازدید 14582

ورود نسل جدید پل‌های عابر پیاده به تهران

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از ساخت پل‌های جدید عابر پیاده در پایتخت خبر داد.
کد خبر: ۱۲۲۴۱۶۷
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹ 27 February 2024

 به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، پل‌های جدید عابرین پیاده بتنی بوده و قرار است منقش به طرح‌های معماری ایرانی- اسلامی شوند و از این جهت از بتن در طراحی پل‌ها استفاده می‌شود که در بحث نگهداشت در دراز مدت هزینه‌های مستمر را کاهش می‌دهد.
 

هادی حق بین در مورد ورود نسل جدیدی از پل‌های عابر پیاده به تهران، گفت: اوایل سال جاری پیشنهادی را تقدیم شهردار تهران کردیم تا مشکلی که در مورد پل‌های مکانیزه در بزرگراه‌ها وجود دارد، رفع شود.

وی با بیان اینکه با توجه به شیب طولی تهران که اختلاف تراز حدود ۸۰۰ متری از بالاترین تا پایین‌ترین نقطه داریم؛ طبیعتاً در نصب پل‌های عابر مشکلاتی در طراحی و ساخت ایجاد می‌کند، گفت: پیشنهاد دادیم که از نسل جدید پل‌های عابر پیاده استفاده شود که علاوه بر اینکه بتنی هستند، به جای پله از رمپ استفاده شود که علاوه بر زیبایی و معماری پل‌ها، در امر نگهداشت این پل‌ها شرایط متفاوت‌تر و بهتری را خواهیم داشت.

حق بین با بیان اینکه پل‌های عابر پیاده مکانیزه چهره شهر را صنعتی کرده و در بحث نگهداشت مورد آسیب و سرقت قرار می‌گیرند و ما پیشنهاد کلی دادیم تا به جای مکانیزه بودن پل‌ها و یا استفاده از پله، از رمپ استفاد شود، گفت: طراحی برخی از این پل‌ها آغاز شده و پیمانکاران نیز انتخاب شدند منتها اجرای اینگونه پل‌ها قابل تعمیم به هر مکانی نیست.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه پیش از این نیز از پل‌های عابرپیاده دارای رمپ، استفاده می‌شد؛ اما آن پل‌ها فلزی بودند، افزود: پل‌های جدید عابرین پیاده بتنی بوده و قرار است منقش به طرح‌های معماری ایرانی- اسلامی شوند و از این جهت از بتن در طراحی پل‌ها استفاده می‌شود که در بحث نگهداشت در دراز مدت هزینه‌های مستمر را کاهش می‌دهد.

حق بین در مورد زمان بهره برداری از این پل‌های جدید عابر پیاده، اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، به نظر می‌رسد که در شش ماهه نخست سال آینده اولین پل نصب شود؛ اما طراحی و نصب این پل‌ها ملاحظاتی دارد که مکان‌یابی و امکان سنجی‌ها با همکاری سازمان زیباسازی در حال انجام است و به زودی نهایی می‌شود.

وی با اشاره به تفویض اختیار به معاونت فنی و عمرانی برای مدیریت و بهسازی پل‌های مکانیزه عابر پیاده در سطح شهر، گفت: در مورد پل‌های عابر مکانیزه مشکلاتی ایجاد شده که حسب دستور حتما معاونت فنی و عمرانی وارد می‌شود و سعی می‌کنیم که نسبت به بهسازی این پل‌ها اقدام شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۴
جمعیت کشور به سمت سالخوردگی و پیری می رود و این پل ها بتونی باید با توجه به توان عابرین ساخته شود
ای بابا جناب شهردار شما همین پله برقی ها را درست کن نسل جدید پله پیشکش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
بهونه اش برای نصب نکردن پلهای مکانیزه اینه که چهره شهر را صنعتی می کند ؟!!! مگه تهران چهره دیگه ای داره با اینهمه مجوزی که برای تاسیس کارخانه و کارگاه میدهید !!! بعد هم از بی پولی و سرقت حرف میزنه!!!!نمیگه که این نوع پل میشه محل تردد موتور سوار ها که بعضا به سرقت هم مشغولند !!!
پله ایرانی اسلامی دیگه چه صیغه ایه؟ همه چیز رو‌اسلامیش می کنین اخرش هم میگین غربگدا ها اجازه ندادن ما کار خودمون رو‌ بکنیم!!!
من یک راه حل دارم اما حیف نیست بنام زاکانی تموم بشه!؟
پاسخ ها
عاشق وطن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
حسود و مغرض هیچ وقت نیاسود
طرحتون بخوره تو سرتون بزار برای بعد قبر با سنگ های لحد پله بزن.
پل بتنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پله های پلهای هوایی که برقی نیست خیلی بلند و بی کیفیتِ . با توجه به سالمندی جمعیت باید پله ها برقی بشه یا حداقل بلندی پله معقول بشه .
کلا فلسفه پل عابر پیاده اجحاف به عابراین پیاده هست که به واسطه کم کردن هزینه ها عابر پیاده را مجبور به طی کردن مسافت سهتر و بیشتر میکند و ایمنی و راحتی هم برای عابر ندارد
سلام بر ملت بافرهنگ ایران ..!
سلام چون حفاظ کامل داره ممکنه محل تجمع شبانه بعضی افراد بشه وامنیت عارانو به خطر بندازه
میدان تجریش هم بزارید
سلام
اگر هدف سالمندان هست باید پله برقی استفاده بشه
وگرنه با پلهای باصطلاح بتی اسلامی، هدف چیز دیگریست مطمئنا با شرکتی از اقوام خود قرارداد بستند که پولی تو جیب بستگان خود کنند
افراد مسن و پیر که وضع زانو های انها خراب هست چطور می توانند از این پلهای شیبدار استفاده کنند چه فلزی باشند و چه بتن ارمه ای و چه پله دار باشند و چه شیبدار؟!!!
حتما باید پله برقی یا اسانسوری باشد تا قابل استفاده برای افراد ناتوان و معلول و جانباز و ... باشند و گرنه بلا استفاده با هزینه کلان می مانند.
چون جوانان همیشه سعی می کنند که از عرض خیابان عبور کنند و حوصله بالا رفتن و پایین امدن از این ‌‌پلهای عابر پیاده را ندارند.
و افراد ناتوان هم که نمی توانند استفاده کنند لذا در هنگام عبور از خیابان دچار تصادف مرگبار می گردند.
اینها خدمت نیست.هزینه تراشی و دکور می باشد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست