بازدید 14609
معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد:

شارژ مرحله سوم طرح ملّی «یسنا» امروز انجام می‌شود/ هر آنچه باید درباره طرح اهدای سبد غذایی رایگان به مادران دارای فرزند زیر ۲ سال بدانید

با توجه به نیاز‌های بیشتر مادران شیرده، اقلام سبد بیشتر از سبد کالابرگ (که ۱۱ قلم است) در نظر گرفته شده و افزون بر آن اقلام، سبزیجات و میوه و همچنین دانه‌های روغنی را هم شامل می‌شود تا ویتامین و پروتئین در سبد ارائه شده افزایش بیابد. بدین ترتیب سبد اهدایی در یسنا شامل ۱۶ قلم کالا است که هر ماه مبلغ در نظر گرفته شده برای آن به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود و در صورت عدم استفاده، به ماه بعد منتقل می‌گردد.
کد خبر: ۱۲۲۳۶۰۱
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱ 24 February 2024

شارژ مرحله سوم طرح ملّی «یسنا» امروز انجام می‌شود/ هر آنچه باید درباره طرح اهدای سبد غذایی رایگان به مادران دارای فرزند زیر ۲ سال بدانیدطرح اهدای سبد غذایی رایگان به مادران دارای فرزند زیر ۲ سال، امروز وارد فاز بعدی خود شد؛ طرحی برای حمایت از مادران شیرده دهک یک درآمدی که نه در سراسر کشور، که تنها در ۸ استان اجرایی شده است.

به گزارش «تابناک»، با تکمیل بستر دهک بندی اقشار جامعه در ماه‌های گذشته، سه طرح حمایتی در دستور کار دولت مردان قرار گرفته که شامل کالابرگ الکترونیک، طرح تغذیه کودکان دچار سو تغذیه و طرح یسنا یا طرح حمایت از مادران شیرده است. طرح‌هایی متفاوت که گروه‌های متفاوتی از جامعه را شامل می‌شود هرچند ممکن است برخی خانوار‌ها شامل هر سه طرح هم باشند و در نتیجه هر سه یارانه درنظر گرفته شده بر اساس این طرح‌ها به حاسب سرپرست این خانوار واریز شود.

شارژ مرحله سوم طرح ملّی «یسنا» امروز انجام می‌شود/ هر آنچه باید درباره طرح اهدای سبد غذایی رایگان به مادران دارای فرزند زیر ۲ سال بدانیددرباره طرح‌هایی سخن می‌گوییم که احتمالا کالابرگ الکترونیک مشهورترین شان است چراکه بالف بر ۶۱ میلیون نفر را شامل می‌شود و اخیرا با اجرای طرح فجرانه، بیشتر در کانون توجه عموم قرار گرفته است. طرح‌هایی که جوان‌ترین شان طرح ملی یسنا است که با حمایت مالی بنیاد کرامت رضوی در زیرمجموعه آستان قدس رضوی اجرایی شده و از آنجایی که در گام‌های ابتدایی قرار دارد، هنوز به وسعت دو طرح دیگر نرسیده و دایره مشمولان آن محدودتر و البته خاص‌تر است.

یسنا طرحی است که در راستای اجرای ماده ۲۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و با هدف حمایت از آن دسته از مادران شیرده دارای فرزند زیر ۲ سال که در دهک یک درآمدی در هشت استان کم‌برخوردار قرار دارند، به اجرا در آمده است و بر اساس آن به این خانوار‌ها سبد غذایی رایگان تخصیص داده می‌شود. طرحی که در استان‌های با بالاترین میزان محرومیت و نرخ باروری زیر ۲/۵ درصد به اجرا در آمده و امید می‌رود که در ادامه مسیر در سراسر کشور و برای مادران دهک یک درآمدی که دارای فرزند زیر ۲ سال هستند، اجرایی شود و در گام بعد، شامل مادران دهک‌های ۲ و ۳ هم بشود.

بر اساس این طرح، مادران شیرده (دارای فرزند زیر ۲ سال) در دهک یک درآمدی در ۸ استان کهگیلویه و بویراحمد، خراسان‌جنوبی، ایلام، خراسان‌شمالی، گلستان، فارس، هرمزگان و لرستان، سبد رایگان غذایی مشتمل بر اقلام معین و مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مبلغ ۴۰۰ هزار تومان (شامل لبنیات، پروتئین، حبوبات و غلات) دریافت می‌کنند به این صورت که مبلغ سبد به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود و می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های زیرمجموعه طرح کالابرگ، بدون پرداخت هزینه این سبد را دریافت نمایند.

طرحی نوپا که حالا در آستانه سومین ماه اجرا، از امروز واریز شارژ نوبت سوم آن در دستور کار قرار گرفته است. این خبری است که علیرضا عسگریان، معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر کار با اعلام آن می‌گوید: شارژ اول این طرح در پنجم دی‌ماه سال‌جاری برای بالغ بر ۲۲ هزار مادر دارای فرزند زیر دو سال در ۸ استان کم‌برخوردار انجام شده و شارژ مراحل دوم و سوم این طرح نیز برای حدود ۲۳ هزار مادر مشمول به ترتیب در روز‌های پنجم بهمن‌ماه و پنجم اسفندماه صورت پذیرفت.

شارژ مرحله سوم طرح ملّی «یسنا» امروز انجام می‌شود/ هر آنچه باید درباره طرح اهدای سبد غذایی رایگان به مادران دارای فرزند زیر ۲ سال بدانید

وی با تاکید بر اینکه اعتبار کل طرح حدود ۱۱۰ میلیارد تومان بوده که به‌طور ماهیانه و به مدت ۶ ماه در بستر کالابرگ الکترونیکی به ۲۷ هزار مادر مشمول اختصاص خواهد یافت، می‌افزاید: شناسایی این دسته از مادران بر عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که بر اساس ساختار شبکه‌های بهداشت صورت می‌گیرد، به این صورت که مادران دارای کودک زیر ۲ سال در ۸ استان یاد شده شناسایی و اعلام می‌شوند و آن دسته از ایشان که در دهک یک درآمدی قراردارند، مشمول طرح می‌گردند و یارانه به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

سازوکاری که در بعد تعریف سبد غذایی این طرح هم در نظر گرفته شده به این صورت که نظر به نیاز‌های بیشتر مادران شیرده، اقلام سبد بیشتر از سبد کالابرگ (که ۱۱ قلم است) در نظر گرفته شده و افزون بر آن اقلام، سبزیجات و میوه و همچنین دانه‌های روغنی را هم شامل می‌شود تا ویتامین و پروتئین در سبد ارائه شده افزایش بیابد. بدین ترتیب سبد اهدایی در یسنا شامل ۱۶ قلم کالا است.

اما نظارت در این طرح به چه صورت است و چگونه پایش می‌شود که آیا یارانه تخصیصی در طرح یسنا صرف خرید همین اقلام شده است؟ این سوالی است که معاون وزیر در پاسخ به آن می‌گوید: یارانه تخصیصی در این طرح صرفا امکان استفاده در همین طرح را دارد به این صورت که تنها می‌توانند اقلام تعیین شده در سبد را با آن خریداری نمایند و قابل استفاده در خرید اقلام دیگر نیست. افزون بر این، از آنجایی که جامعه هدف در زیرمجموعه وزارت بهداشت و تحت نظارت شبکه بهداشتی قرار دارند، مدام پایش می‌شوند و در صورت عدم ایجاد تغییر، مراحلی مانند مذاکره در دستور کار قرار می‌گیرد و در نهایت در صورت عدم تغییر، یارانه آن خانوار قطع می‌شود.

نکته قابل توجه دیگر در این طرح، امکان ذخیره یارانه تخصیصی در طرح یسنا در صورت استفاده نکردن از آن به مدت دو ماه است به این صورت که اگر خانواری از این یارانه استفاده نکند، مبلغ آن به ماه بعد منتقل می‌شود و می‌تواند طی مدت دو ماه از زمان شارژ آن را استفاده نمایند. امکانی که در طرح کالابرگ الکترونیک وجود ندارد و در صورت عدم استفاده، در انتهای ماه صفر می‌گردد، اما در یسنا این گونه نیست و از این رو امید می‌رود که نتایج مثبت قابل توجهی به دنبال داشته باشد و توسعه آن در دستور کار قرار گیرد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲۳
مردم دیگه آگاه شدند
انتظارسطح رفاه و زندگی در حد کویت، قطر، امارات، نروژ را دارند
بعد تو کله ی مسؤولین اقتصادی
کالابرگ با دادن حبوبات و ماکارونی
شیرخشک و لاستیک با کد ملی می گذرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
یا این همه منابع زیر زمینی،
رتبه رفاه ایران در جهان از میان 157 کشور، 140 است.
یعنی پائینتر از نیجریه، کنیا، ....!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
همه این مسخره بازیها تا روز انتخابات است
دولت رئیسی
با اجرای برنامه های غلط اقتصادی
همه
را محتاج و گدا کرد.
برای یک عدد بطری روغن مایع در حدود دو هزار تومان بعنوان کالابرگ کسر شده،،حداقل به شعور مردم احترام بگذارید بجای این حجم از تبلیغات و شو در مورد طرح‌های دروغین و غیر کارشناسی با مردم به صداقت رفتار کنید.
فاجعه بارترین برنامه اقتصادی دولت رئیسی حذف ارز 4200 تومانی و در واقع قبول بی ارزشتر شدن ریال بود. به جای کنترل بازار ارز و پایین ٱوردن قیمت دلار آن را تایید کرد و این آغاز سونامی بود که 75 درصد مردم را به زیر خط فقر کشید. جالب است که خاندوزی صحبت از دستاورد می کند.
تصمیم بعدی این دولت که تغییر قیمت بنزین به بهانه قاچاق به جای کنترل قاچاق هست نتایج بسیار غم انگیز و وحشتناکی در پی خواهد داشت.
در کدام کشور دنیا جز ایران سراغ دارید که این همه طرح و یارانه های چندر غازی به مردمشان بدهند؟

مردم آن کشورها مثل آدم کار می کنند و حقوق مکفی برای تامین مخارجشان می گیرند.

اما در این مملکت همه درآمدهای کشور را می برند، سپس از روش قطره چکانی، مقداری از آن به مردم می دهند!
اگر انواع آمار و ارقام مسئولان این دولت از رشد و پیشرفت اقتصادی درست بود نیازی به سهمیه بندی و دهک بندی مردم نبود
آیا این باورکردنی است که کشوری با رتبه دوم گاز و رتبه چهارم در نفت،‌ نه‌تنها در تامین انرژی جهانی جایگاهی نداشته باشد، بلکه حتی در تامین انرژی مورد نیاز خود نیز دچار استیصال باشد؟ چطور ‌می‌توان پذیرفت که برای کشوری با این حجم عظیم از منابع، دولتی با کسری بودجه مزمن و رو به افزایش، ارایه‌دهنده خدماتی با کیفیت نازل باشد؟
چرا درحالی‌که بانک‌های ما با نرخ‌های سود در دامنه ۳۰ درصد فعالیت ‌می‌کنند، بانک‌های کشورهای دیگر را که با هزینه ناچیز فعالیت‌های اقتصادی را تامین مالی ‌می‌کنند مورد نکوهش قرار ‌می‌دهیم که ربوی هستند!
خوبه که همیشه فصل فصل انتخابات باشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
جواب نمیده دیگه این دفعه
گربرسد ناله سعدی به کوه ...کوه بنالد به زبان صدا
خداوکیلی طرح های خوبی ست و داره کار میشه. ولی ی کم چکش کاری لازم داره که طبیعیه و باید سریعتر مشکلات و ایرادهاش حل یشه ولی واقعا خوبه. دستمریزاد به مسیولین به قکر مردم و لعنت بر مسئولین مفت خور
فردا نیمه شعبان است.
کیک بزرگ درست کردید می خواهید نذر کنید
لطفا کارد و چنگال یکبار مصرف با ظرف فراموش نشه
هجوم نیاورید سمت کیک
مثل قحطی زده های حبشه
نخورده ها
از توهم ژاپن اسلامی !!! رسیدیم به صدقه به کودکان گرسنه ...!!!!! و جمعیت 90 درصدی زیر خط فقر...!!!
دولت فاجعه
رسما گدا پروری .
وزیر کار دولت محرومان در سفری ک تابستان ب استان سمنان داشت،فقط برای یک وعده ناهار حدود ۲۰۰ میلیون تومان،هزینه ب صندوق بیت المال تحمیل میکند.در مقابل مردمی ک برای ۳۰۰ هزارتومن یارانه ک پول نیم کیلو گوشت هم نمیشود در صف فروشگاهها جهت خرید
این اقدام دولت محرومان برای شارژ یارانه غذایی جای بسی تقدیر و تشکر دارد از دولت انقلابی انتظار می رود کار توزیع یارانه بنزین را به مساجد بسپرد تا بنزین و مسولین مسجد با شناختی که از بطن جامعه دارند یارانه ها را توزیع کنند و از حیف و میل اموال دولت اسلامی جلوگیری کنتد
از دولت کریمه و بزرگوار استدعا دارم در ماه مبارک رمضان یک بسته خرما هم برای آحاد جامعه در نظر بگیرم خدا به ریس جمهور سلامتی و عمر با عزت اعطا کند
خداوند سایه این دولت بزرگوار و بخشنده را از سر ما ملت محروم و یارانه بگیر کم نکند
فقط باید گریه کرد ،به حال خودمون و برایه بی عرضگیه خودمون!دارن هر بلا و خفت و خاری سر مردم ثروتمند ایران در میارن و محتاج کوپنشون کردن!!بخدا مرگ خیلی بهتر از این خفت و خاریست.چیکار کردید با ایران و ایرانی لامصبا.؟،!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی