بازدید 7411
بدون پول نمی‌توان مربی بزرگ شد

رده‌بندی پرخرج‌ترین مربیان تاریخ فوتبال؛ پپ در صدر!

هیچ مربی نتوانسته به اندازه گواردیولا از مرز ۲ میلیارد یورویی عبور کند؛ کاری که پپ با پول نفت مالکان اماراتی منچسترسیتی انجام داده است.
کد خبر: ۱۲۲۳۵۰۲
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۵ 23 February 2024

پر‌هزینه‌ترین سرمربیان تاریخ فوتبال جهان معرفی شدند و مشخص شد هرکدام چه میزان برای باشگاه‌های‌شان هزینه تراشیده‌اند.

به گزارش تابناک ورزشی؛ نفر اول این فهرست، پپ گواردیولا است که انقلابی در تاکتیک های فوتبالی به وجود آورد و هنوز هم جزو مربیان مولف و موفق دنیا محسوب می‌شود اما داشتن او برای هر تیمی ممکن نیست. هزینه ۲ میلیارد و ۴۰ میلیون یورویی او در سه باشگاهش دلیل اصلی انتقاد از پپ بوده که او بدون پول موفق نمی‌شود. 

 نفر بعدی ژوزه مورینیو است. سرمربی پرتغالی که از سال ۲۰۰۰ در حال فعالیت است و در این مدت یک میلیارد و ۸۶۰ میلیون یورو برای خرید بازیکن هزینه صرف کرده است که البته با توجه به سال‌های طولانی کار حرفه‌ای و تیمهای بزرگی که هدایت شان را برعهده داشته، قابل پذیرش است.

 نفر سوم کارلو آنچلوتی است. تیم‌های زیرنظر کارلتو یک میلیارد و ۶۹۲ میلیون یورو برای خرید بازیکن خرج کرده‌اند. او نیز کهنه‌کار است با این وجود طی سالیان اخیر در رئال مادرید با کمترین بودجه، جام و افتخار نصیب سفیدها کرده است.

 نفر بعدی این جدول مکس آلگری است که در یوونتوس و میلان به اندازه ۱.۴ میلیارد یورو بازیکن خریده است. رقمی اعجاب انگیز در سری آ و اقتصاد ضعیفش که با توجه به یکه‌تازی طولانی با یوونتوس در ایتالیا ، بیش از حد به نظر می‌رسد. 

 در این فهرست اسامی دیگری نظیر دیگو سیمئونه با ۱.۲۱ میلیارد یورو، مانوئل پیگرینی با ۱.۲ میلیارد، توماس توخل با ۱.۱۹ میلیارد، آنتونیو کونته با ۱.۱۷ میلیارد و مائوریسیو پوچتینو با ۱.۱۵ میلیارد یورو به چشم می‌خورد و دهمین نفر هم یورگن کلوپ است. کلوپ یک میلیارد و ۱۳۰ میلیون یورو برای خرید بازیکن هزینه کرده است.

با اینحال هیچ مربی نتوانسته به اندازه گواردیولا از مرز ۲ میلیارد یورویی عبور کند؛ کاری که پپ با پول نفت مالکان اماراتی منچسترسیتی انجام داده است.

رده‌بندی پرخرج‌ترین مربیان تاریخ فوتبال؛ پپ در صدر!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی