بازدید 1800

بولتون: ترامپ پیروز شود، کرملین جشن می‌گیرد!

مشاور سابق امنیت ملی آمریکا با بیان اینکه دولت روسیه از پیروزی مجدد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا خوشحال می‌شود، گفت مسکو او را به چشم یک «هدف آسان» می‌بیند.
کد خبر: ۱۲۲۲۹۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳ 20 February 2024

 

به گزارش تابناک، جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا گفت: اگر دونالد ترامپ (رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ این کشور) پیروز شود، کرملین جشن خواهد گرفت. هیچ شکی در این نیست، زیرا ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) او را به چشم یک هدف آسان می‌بیند.

گرچه پوتین در گذشته ترامپ را مورد ستایش قرار داده، اما چندی پیش عملا از ریاست‌جمهوری «جو بایدن» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا استقبال کرد. پوتین گفت بایدن بیشتر از ترامپ «قابل‌پیش‌بینی» است و او ترجیح می‌دهد بایدن در انتخابات ۲۰۲۴ پیروز شود.

بااین‌حال، بولتون در گفت‌وگو با شبکه ام‌اس‌ان‌بی‌سی این اظهارات پوتین را رد کرد و گفت چنین سطحی از «تحریف اطلاعات» حتی از سوی پوتین هم غیرمنتظره به نظر می‌رسید.

ترامپ با پوتین رابطه خوبی داشته و آن را یکی از نقاط مثبت سیاست خارجه خود می‌داند؛ اما بولتون گفت او دارد در زمین پوتین بازی می‌کند.

بولتون همچنین خودداری ترامپ از محکوم‌کردن پوتین به دلیل مرگ «الکسی ناوالنی» منتقد کرملین در زندان را مورد انتقاد قرار دارد. ناوالنی که سرسخت‌ترین منتقد پوتین محسوب می‌شد، روز جمعه در زندانی در نزدیکی مسکو از دنیا رفت؛ مرگی که به گفته مقامات روسیه ناگهانی و در زمان هواخوری اتفاق افتاد. بااین‌حال، بسیاری از منتقدان پوتین و رهبران خارجی از جمله شخص بایدن این واقعه را یک «ترور سیاسی احتمالی» دانستند.

مشاور سابق امنیت ملی آمریکا گفت: مشخصا این بخشی از الگوی ترامپ است. او نمی‌خواهد از دوست خود پوتین انتقاد کند؛ چراکه در ذهن ترامپ اگر او رابطه خوبی با پوتین داشته باشد، آمریکا هم رابطه خوبی با روسیه خواهد داشت. همین چیزهاست که به پوتین نشان می‌دهد ترامپ نمی‌داند دارد چه‌کار می‌کند.

بولتون همچنین به پرونده‌های قضایی متعدد ترامپ اشاره کرد و گفت دولت‌های خارجی ممکن است از وضعیت مالی او سوءاستفاده کرده و اهدافی را در حوزه سیاست خارجه پیش برند. ترامپ چندی پیش در یک پرونده فساد مالی به پرداخت جریمه ۳۵۴ میلیون‌دلاری محکوم شد. او همچنین ماه قبل در پرونده‌ دیگری به جرم افترا به پرداخت ۸۳ میلیون دلار محکوم شد.

در روز جمعه دادگاه ایالتی نیویورک ترامپ و سازمان او را به علت جعل اسناد و ارائه اطلاعات نادرست درباره ارزش حقیقی دارایی و سرمایه‌های این شرکت، به پرداخت ۳۵۴ میلیون دلار جریمه محکوم کرد. این رئیس‌جمهور سابق آمریکا همچنین به‌موجب این حکم، به مدت سه سال از فعالیت تجاری در نیویورک منع شد.

بولتون گفت: فکر می‌کنم به همین دلایل است که ترامپ برای این جایگاه مناسب نیست. او و خانواده‌اش زیر خروارها مشکل هستند. فکر می‌کنم رهبران خارجی به طریقی از این وضعیت سوءاستفاده خواهند کرد. شاید همین حالا هم این کار را شروع کرده باشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی