بازدید 47630
هفتصد و سیزدهمین روز از حمله روسیه به اوکراین

لحظه عقب نشینی گسترده ارتش اوکراین از شهر «آودیوکا»+ فیلم/روسیه: اوکراین از سلاح‌های شیمیایی آمریکایی استفاده می‌کند

هفتصد و سیزدهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۲۲۷۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۹ 19 February 2024

 

بین الملل تابناک: هفتصد و سیزدهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

مشروعیت زلنسکی ۲۱ مه تمام است
۱۴۰۲/۱۱/۳۰ - ۲۳:۳۷

«نیکولای آزاروف»، نخست وزیر سابق اوکراین گفته زلنسکی وقتی ۲۱ مه ۲۰۲۴ مدت زمان ریاست جمهوری‌اش تمام شود، مشروعیت خود را از دست خواهد داد.

 اخیرا نیز «الکساندر دوبینسکی» یکی از اعضای سابق پارلمان اوکراین که به ظن خیانت در بازداشت است گفته بود که قدرت و اختیارات ولودیمیر زلسنکی، رئیس جمهوری اوکراین در شب ۲۱ مه منقضی می‌شود و نمی‌توان آن را تمدید کرد.

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، آزاروف در صفحه خود در فیسبوک نوشته بود: آیا زلنسکی پس از ۲۱ مه ۲۰۲۴ مشروعیت خواهد داشت؟ خیر. دوره ریاست جمهوری او در این روز پایان می‌یابد.

نخست وزیر سابق اوکراین در ادامه نوشته است: این را قانون اساسی نشان می‌دهد که لغو انتخابات ریاست جمهوری در نتیجه اعلام حکومت نظامی را پیش بینی نکرده است. این موضوع اکنون باید برای همه کسانی که علیه کی‌یف می‌جنگند، مساله‌ای کلیدی باشد.

روسیه: اوکراین از مواد سمی علیه نیروهای روس استفاده می‌کند
۱۴۰۲/۱۱/۳۰ - ۲۳:۳۵

یک فرمانده ارشد ارتش روسیه با ارائه جزئیات درباره موارد مسمومیت در میان نیروهای کشورش با مواد شیمیایی و کشنده در اوکراین خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح اوکراین از مواد سمی برای انجام اقدامات تروریستی استفاده می‌کنند.

ژنرال ایگور کریلوف، رئیس نیروهای حفاظت هسته‌ای، بیولوژیکی و شیمیایی ارتش روسیه امروز (دوشنبه) در یک نشست خبری بیان کرد: در ۹ اوت ۲۰۲۲ ولادیمیر سالدو، فرماندار خرسون با علائم مسمومیت، احتمالاً با «ریسین» در بیمارستان بستری شد، چراکه در اوت ۲۰۲۲ نیروهای مسلح اوکراین از گاز ممنوعه «BZ» علیه نیروهای روسیه استفاده کرده بودند.

این فرمانده ارشد روس در ادامه خاطرنشان کرد که بعدها نمونه‌هایی از یک ماده مشابه شیمیایی در داخل مواضع متروکه اوکراین پیدا شد.

بنابر گزارش شبکه راشا تودی، کریلوف افزود: همچنین در پنجم دسامبر ۲۰۲۳ لئونید پاسچنیک، فرمانده لوهانسک (شهری واقع در شرق اوکراین) دچار مسمومیت شدید ناشی از فنل شد اما نیروهای مسلح اوکراین ادعا کرد که نمونه‌های مشابهی از عامل تابون (نوعی ماده شیمیایی) دارند که توسط نازی‌ها در جنگ جهانی دوم استفاده می‌شد.

وی ادامه داد: در ماه ژانویه نیز یک ماده شیمیایی سمی ناشناخته در مواضع روسیه استفاده شد که حاوی مواد ممنوعه در اتحادیه اروپا بود و باعث کوری، اختلال در عملکرد کلیه و کبد می‌شود.

کریلوف تصریح کرد: کی‌یف در حال توسعه تاکتیک‌های رزمی جدیدی است که شامل منفجر کردن ظروف پر از اسید هیدروسیانیک و آمونیاک در هنگام پیشروی نیروهای روسی است.  

رئیس نیروهای حفاظت هسته‌ای، بیولوژیکی و شیمیایی ارتش روسیه همچنین یادآور شد که ایالات متحده تا سال ۲۰۱۸، وجود ۴۶۰ تن مواد سمی ناشناس را گزارش کرده بود که روسیه بعدها مشخص کرد از کلاس نوویچوک (یک نوع ماده شیمیایی بسیار سمی که به‌عنوان عامل اعصاب شناخته می‌شود) است.

فنلاند:‌ نیازی به استقرار تسلیحات اتمی آمریکا نداریم
۱۴۰۲/۱۱/۳۰ - ۲۳:۳۱

نخست وزیر فنلاند گفت، هلسینکی نیازی به استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا ندارد.

 «پتری اورپو» نخست وزیر فنلاند گفت: ضرورتی ندارد که تسلیحات اتمی آمریکا در فنلاند مستقر شود چون ناتو خودش بازدارندگی اتمی ارائه می‌کند.

 به نقل از خبرگزاری تاس، وی در گفت‌وگویی با روزنامه لهستان Rzeczpospolita خاطرنشان کرد، تسلیحات اتمی در چند کشور عضو ناتو مستقر شده‌اند که همین امر، برای تضمین امنیت ائتلاف کافی است.

به گفته نخست وزیر فنلاند، هلسینکی برای شرکت در یک اقدام بازدارنده تهدیدهای بالقوه علیه ائتلاف ناتو با استفاده از تسلیحات متعارف آماده می‌شود.

آمریکا تسلیحات هسته‌ای خود را در کشورهای عضو ناتو به عنوان بخشی از «برنامه شراکت اتمی» مستقر می‌کند.

پیشتر مقام‌های لهستان رضایت خود را برای پیوستن به این برنامه اعلام کرده‌ بودند. فنلاند نیز در ۴ آوریل ۲۰۲۳ عضو ناتو شد.

تلاش بایدن برای ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین
۱۴۰۲/۱۱/۳۰ - ۲۳:۲۷

 به گفته ۲ مقام آمریکایی، دولت این کشور در تلاش است با تصویب بودجه اضافی توسط کنگره سامانه‌های موشکی دوربرد در اختیار اوکراین قرار دهد.

 به گفته 2 مقام آمریکایی، پس از ماه‌ها درخواست مقامات اوکراینی، دولت جو بایدن در حال تلاش برای ارسال موشک‌های بالستیک دوربرد به این کشور است.

اواخر سال گذشته، ایالات متحده وعده تامین سامانه‌های موشکیATACMS را به ارتش اوکراین داد ولی تاکنون انواع قدیمی‌تر این سامانه را در اختیار کی‌یف قرار داده است. حالا واشنگتن درصدد ارسال نسخه‌های دوربرد این موشک‌هاست که به اوکراین اجازه می‌دهد تا شبه جزیره کریمه را هدف قرار دهد.

این تلاش در حالی است که در حال حاضر کنگره بودجه لازم برای ارسال تسلیحات به اوکراین را متوقف کرده است؛ هرچند هفته گذشته مجلس سنای آمریکا یک بسته ۹۵ میلیارد دلاری برای اوکراین، اسرائیل و تایوان تصویب کرد ولی هنوز تصویب نهایی این لایحه توسط مجلس نمایندگان مشخص نیست.

در ماه‌های گذشته جمهوری‌خواهان طرفدار ترامپ گفته‌اند که تنها در صورت موافقت دولت بایدن با بسته‌ای از اقدامات امنیتی مرزی و مهاجرت جمهوری‌خواهان، کمک نظامی آمریکا به اوکراین را تایید خواهند کرد.

به گفته مقامات نظامی آمریکا، تعداد محدودی از سامانه‌های موشکی ATACMS در ذخایر نظامی این کشور موجود است و به احتمال زیاد آنها بدون دریافت پول به اوکراین ارسال نخواهند شد. به گفته مقامات آمریکایی، در صورت تصویب بودجه بیشتر برای اوکراین، این سامانه‌ها در اختیار کی‌یف قرار داده خواهند شد.

روسیه: اوکراین از سلاح‌های شیمیایی آمریکایی استفاده می‌کند
۱۴۰۲/۱۱/۳۰ - ۲۲:۴۹

 رئیس نیروهای دفاع رادیویی، شیمیایی و بیولوژیکی نیروهای مسلح روسیه اعلام کرد: شواهدی مبنی بر استفاده اوکراین از سلاح‌های شیمیایی آمریکایی در درگیری بین دو کشور وجود دارد.

به گزارش ایرنا به نقل از اسپوتنیک، ایگور کریلوف روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری اظهار داشت: روسیه موارد استفاده از مهمات شیمیایی آمریکا توسط نیروهای اوکراینی را در عملیات نظامی ویژه ثبت کرده است.

وی ادامه داد: نیروهای ارتش روسیه در جریان عملیات نظامی ویژه، اسناد و شواهدی از استفاده سلاح‌های شیمیایی توسط اوکراین را به دست آورده‌اند که نشان می‌دهد در سال گذشته بارها از این سلاح‌ها استفاده کردند.

به گفته کریلوف ارتش اوکراین در سال ۲۰۲۳ چندین بار از نارنجک‌های شیمیایی ساخت آمریکا که از پهپادها پرتاب شده بود علیه نیروهای مسلح روسیه استفاده کرد و در ژانویه امسال واحدهای اوکراینی از یک ماده شیمیایی سمی ناشناخته علیه نیروهای روسی استفاده کردند که منجر به سوختگی، تهوع و استفراغ شده است.

وی گفت: از جمله مواد شیمیایی استفاده شده در سلاح‌های اوکراینی ماده سمی تابون است که در فهرست‌های ممنوع کنوانسیون‌های جهانی قرار دارد.

 یک افسر نظامی ارتش روسیه پیشتر گفته بود که ۲ پهپاد اوکراینی بر فراز مواضع ارتش روسیه در نزدیکی اوگلدار ظاهر شدند و یکی از پهپادها بی درنگ سرنگون شد اما پهپاد دوم موفق شد مواد شیمیایی خود را روی مواضع ما پرتاب کند.

این افسر با اشاره به اینکه ۲ سرباز روسی که در معرض انفجار این مواد شیمیایی قرار گرفتند دچار سوختگی ریه شده‌اند، افزود: هر ۲ سرباز روسی دارای علائم بارز مسمومیت از جمله حالت تهوع و تحریک غشاهای مخاطی بودند.

وی گفت: قطعه‌های سلاح منفجر شده و مهمات پهپاد ساقط شده برای بررسی ارسال شده است.

سفیر روسیه در آلمان احضار شد
۱۴۰۲/۱۱/۳۰ - ۲۱:۵۵

وزارت امور خارجه آلمان ضمن احضار سفیر روسیه در برلین برای توضیح دلایل مرگ «الکسی ناوالنی» منتقد مطرح کرملین در زندان، اعلام کرد که تحریم‌های جدیدی علیه مسکو در نشست سران اتحادیه اروپا پیشنهاد می‌کند.

وزارت امور خارجه آلمان روز دوشنبه با اعلام اینکه امروز در برلین با سفیر روسیه دیداری انجام خواهد شد، یادآوری کرد که آلمان به صراحت خواستار آزادی همه کسانی است که به دلایل سیاسی در روسیه زندانی هستند. اینکه افرادی در روسیه به دلیل احترام به مرگ ناوالنی دستگیر می‌شوند، تکان دهنده است.

آنالنا بائربوک وزیر امور خارجه آلمان نیز طی سخنانی پیش از نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا که با حضور همسر ناوالنی برگزار می‌شود، گفت: در این نشست برلین تحریم‌های جدیدی را علیه مسکو پیشنهاد می‌کند.

نمایندگان کشورهای عضو اتحادیه اروپا پیشتر قرار بود در مورد بسته سیزدهم تحریم‌های این اتحادیه علیه روسیه گفت‌وگو کنند. مجارستان تنها کشور این اتحادیه است که هنوز محدودیت‌های پیشنهادی اروپا علیه نزدیک به ۲۰۰ نهاد و تبعه روسیه را تایید نکرده است.

بائربوک اظهار امیدواری کرد که ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا به زودی بر سر تحریم‌های جدید علیه روسیه به توافق برسد.

اندیشکده آمریکایی: کاهش حمایت غرب از اوکراین بر شکست کی‌یف تاثیر مستقیم دارد
۱۴۰۲/۱۱/۳۰ - ۲۱:۲۰

مؤسسه مطالعات جنگ (ISW) مستقر در آمریکا، در گزارش تحلیلی خود با اشاره به عقب‌نشینی اخیر نیروهای اوکراینی از آودیوکا در منطقه دونتسک نوشت: کاهش عرضه تسلیحات غربی نقش مهمی در شکست استراتژیک کی‌یف خواهد داشت.

به گزارش شبکه خبری یورونیوز، ‌کمبود تجهیزات وارداتی از غرب به اوکراین و همچنین افزایش نگرانی‌ها از توقف کمک‌های نظامی ایالات متحده، کی‌یف را مجبور به حفظ موجودی‌های نظامی خود کرده است.

طبق بررسی‌های انجام شده در مؤسسه مطالعات جنگ (ISW)، ‌تأخیر در کمک‌های امنیتی غرب به اوکراین به حملات نظامی روسیه کمک کرده و سربازان اوکراینی را از دفاع در برابر پیشروی‌های روسیه باز داشته است.

یورونیوز با اشاره به مصاحبه آسوشیتدپرس با چندین فرمانده نظامی اوکراینی پیش از سقوط آودیوکا نوشت: کمبود تجهیزات جنگی که مدت‌ها گریبانگیر نیروهای این کشور بوده از پاییز گذشته بدتر شده است. کاهش تامین ذخایر توپخانه‌های دوربرد اوکراین توسط غرب به این معنی است که نیروهای ارتش کی‌یف نمی‌توانند به اهداف جنگی در اعماق مرزهای روسیه حمله کنند.

مقامات نظامی اوکراین ابراز نگرانی کردند که بدون کمک نظامی غرب ممکن است سقوط آودیوکا در سایر نقاط خط مقدم درگیری با روسیه نیز تکرار شود.

یورونیوز نوشت: شهر آودیوکا، ‌ یک دژ مستحکم برای مواضع اوکراینی در داخل این کشور و دور از روسیه بود. تصرف آن روحیه روس‌ها را تقویت کرده و نشان داد این نیروهای کرملین هستند که سرعت نبرد را تنظیم می‌کنند و نیروهای اوکراینی برای دست یافتن به پیروزی ناامید شده اند.

لحظه عقب نشینی گسترده ارتش اوکراین از شهر «آودیوکا»+ فیلم

وزارت دفاع روسیه می‌گوید نیروهای اوکراینی یک روز پیش از دریافت دستور «اولکساندر سیرسکی»، فرمانده نیروهای مسلح این کشور برای عقب‌نشینی از شهر آودیوکا در نزدیکی دونتسک، خودشان فرار از این شهر را آغاز کرده بودند.

سرانجام پس از ماه‌ها نبرد، ارتش اوکراین روز شنبه از شهر آودیوکا در نزدیکی دونتسک عقب‌نشینی کرد و کنترل این شهر راهبردی به دست نیروهای روسیه افتاد.

تعداد بازدید : 6250

طبق گزارش راشا تودی، ارتش روسیه با انتشار فیلم و تصاویر پهپادی نشان می‌دهد که عقب‌نشینی نیروهای اوکراینی پیش از دریافت دستور آن از جانب فرمانده نیروهای مسلح اوکراین شروع شد. این شواهد ارتش روسیه هم‌چنین نشان می‌دهد که گروهی از سربازان اوکراینی در تلاشند تا با پای پیاده از شهر فرار کنند و با رها کردن تجهیزات سنگین در پشت سر، به دنبال نجات جان خود هستند.

تصاویر منتشر شده توسط ارتش روسیه نشان می‌دهد که نیروهای در حال عقب‌نشینی مورد گلوله‌باران قرار گرفتند و ظاهرا حملات هوایی نیز انجام شده است. در ویدئوهای منتشر شده توسط وزارت دفاع روسیه می‌توان چندین خودروی نظامی اوکراینی تخریب و آسیب‌دیده را هم مشاهده کرد.

هم‌چنین طبق این فیلم‌ها و تصاویر، نیروهای اوکراینی سوار بر زره‌پوش هم که سعی داشتند از شهر آودیوکا فرار کنند هدف حملات روسیه قرار گرفتند. علاوه‌بر این یک خودروی جنگی پیاده نظام BMP اوکراین در حالی که به آرامی از شهر خارج می‌شد مورد اصابت یک پهپاد انتحاری قرار گرفت.

طبق گزارش خبرگزاری «نووستی»، در پی سقوط شهر آودیوکا، فرار نیروهای اوکراینی و کنترل آن به دست نیروهای روسی، اولین گزارش و فیلم منتشر شده در راستای پاک‌سازی آودیوکا نشان می‌دهد سربازان نیروهای مسلح روسیه تسلیحات غربی را در محل یکی از واحدهای نیروهای مسلح اوکراین در آودیوکا کشف کرده‌اند.

روسیه: نیروهای ناتو بصورت مزدور در درگیری‌های اوکراین حضور دارند

«سرگئی رودسکوی» معاون اول رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه گفت که نیروهای ناتو در پوشش مزدور در درگیری‌های اوکراین مشارکت دارند.

 رودسکوی در مصاحبه‌ای اظهار کرد: نیروهای ناتو سامانه‌های دفاع هوایی، موشک‌های تاکتیکی و سامانه‌های موشکی پرتاب چندگانه را کنترل کرده و بخشی از نیروهای تهاجمی هستند.

وی در مصاحبه‌ای با روزنامه «کراسنایا زودزدا» که بامداد دوشنبه منتشر شد، گفت: نیروهای مسلح اوکراین همچنان قابلیت رزمی برای انجام عملیات را دارند.

رودسکوی افزود: در صورتی که در آینده آنها کمک‌های نظامی گسترده‌ای از غرب دریافت کنند، نمی‌توان احتمال انجام یک ضدحمله دیگر از سوی اوکراین را رد کرد.

این اظهارات در حالی است که پس از عقب‌نشینی نیروهای اوکراین از شهر آودیوکا، روسیه به یک پیروزی قابل توجه در جنگ دست یافت. ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه تصرف این شهر را «یک پیروزی مهم» ارزیابی کرد.

فایننشال تایمز: پیروزی‌های روسیه عامل تزلزل پیش‌بینی‌های غرب است

 روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز در تحلیلی آورده است که پیروزی‌های روسیه در میدان نبرد سبب شد تا خوش‌بینی سال گذشته غرب در کنفرانس امنیتی مونیخ جای خود را به ابهام و تردید در کنفرانس سال جاری بدهد.

 کنفرانس سه روزه امنیتی مونیخ دیروز (یکشنبه) با ابهام غرب نسبت به سرنوشت جنگ میان روسیه و اوکراین و ضرورت پایان دادن به لفاظی‌ درباره حمایت از اوکراین پایان یافت.

گردهم‌آیی امسال دولتمردان، دیپلمات‌ها، چهره‌های نظامی و افسران جاسوسی غرب در مونیخ با هراس نسبت به سرنوشت اوکراین در جنگ و دست برتر روسیه در میدان همراه بود.

در روز اول کنفرانس، خبر درگذشت آلکس ناوالنی سرکرده اپوزیسیون روسیه در زندان آرکتیک منتشر شد. در روز دوم، اخبار عقب‌نشینی نیروهای اوکراینی از شهر مرزی آودیوکا رسانه‌ای شد که در نتیجه آن، مهم‌ترین میدان جنگ بعد از تصرف باخموت به روسیه تسلیم شد.

فنلاند:‌ نیازی به استقرار تسلیحات اتمی آمریکا نداریم

نخست وزیر فنلاند گفت، هلسینکی نیازی به استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا ندارد.

 «پتری اورپو» نخست وزیر فنلاند گفت: ضرورتی ندارد که تسلیحات اتمی آمریکا در فنلاند مستقر شود چون ناتو خودش بازدارندگی اتمی ارائه می‌کند.

 به نقل از خبرگزاری تاس، وی در گفت‌وگویی با روزنامه لهستان Rzeczpospolita خاطرنشان کرد، تسلیحات اتمی در چند کشور عضو ناتو مستقر شده‌اند که همین امر، برای تضمین امنیت ائتلاف کافی است.

به گفته نخست وزیر فنلاند، هلسینکی برای شرکت در یک اقدام بازدارنده تهدیدهای بالقوه علیه ائتلاف ناتو با استفاده از تسلیحات متعارف آماده می‌شود.

آمریکا تسلیحات هسته‌ای خود را در کشورهای عضو ناتو به عنوان بخشی از «برنامه شراکت اتمی» مستقر می‌کند.

پیشتر مقام‌های لهستان رضایت خود را برای پیوستن به این برنامه اعلام کرده‌ بودند. فنلاند نیز در ۴ آوریل ۲۰۲۳ عضو ناتو شد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲۳
انتشار یافته: ۱۳
.....گروهی از سربازان اوکراینی در تلاشند تا با پای پیاده از شهر فرار کنند و با رها کردن تجهیزات سنگین در پشت سر، به دنبال نجات جان خود هستند..... بد جوری چشمام ضعیفند چرا من متوجه این جزییات نمیشم...خدایا کمکم کن ببینم
هر فردی میدونه که اوکراین نمیتونه روسیه رو شکست بده در میدان جنگ دلایلش هم یکی دوتا نیست نهایتا اوکراین باید امتیازاتی بده و در مقابل تضمینهایی بگیره حالا یا با عضویت در ناتو یا به شکل داشتن ارتش قوی یا غیره ولی ظاهرا زلنسکی هنوز اینو نفهمیده یا شاید براش نمیصرفه که بفهمه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
اوکراین اگر عضو ناتو بشه جنگ جهانی سوم میشه
نه بلوک غرب و ن شرق اینو نمیخواد
سقوط آودیوکا رو به آی پی کانادا و سایر عقب افتاده ها تسلیت عرض میکنم
این غرب زده های بدبخت رو همین الان دیدم زیر خبر حمله اسراییل به لبنان داشتن ارباب بچه کششون رو تهطیر میکردن ببینیم اینجا چی میگن تا با ذاتشون بیشتر آشنا بشیم!
پس از فروپاشی شوروی اوکراین 2 برابر مجموع چین و فرانسه و انگلیس جنگ افزار هسته ای داشت و قدرتمند ترین کشور کل اروپا بود. اما معاهده بوداپست (خلع سلاح هسته ای) را پذیرفت و در برابر انگلیس سر تعظیم فرود آورد. علاوه بر اینکه اوکراین تمام جنگ افزار هایش را از بین برد حتی اورانیوم و پلوتونیوم بمب هایش برای مصرف کارخانه و صنایع خرج شد. اما با کنار گذاشتن سپر دفاعی اش و از بین بردن سلاح های دفاعی اش چه چیزی به جز ویرانی و بدبختی خودش به دست آورد؟ اگر اوکراین امروز آن چند هزار سلاح هسته‌ای را می‌داشت روسیه به خودش جرأت می‌داد که به اوکراین حمله ور شود؟
پاسخ ها
آنتی دموکرات
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
بیل کلینتون بعدها به این اشتباه خودش اعتراف کرد اما چه فایده ، دموکرات ها همیشه دنیا را به جای بدی تبدیل میکنند
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
اولا هزینه نگهداری این سلاحها بسیار بالا بود و اوکراین توان پرداختشو نداشت دوما اطلاعات لازم برای راه اندازی و کدها و غیره در مسکو بود ضمنا فقط سلاح هسته ای نبود هواپیما و موشک هم بود که دقیقا همون موشکها رو روسیه به سمت اوکراین پرتاب کرد با همون هواپیمای ت او ۹۵ در واقع این شبیه یک جنگ داخلیه
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
فقط انگلیس نبود آمریکا هم بود در ضمن اوکراین تمام تسلیحات خود را به روسیه داد اونم بخاطر موج سواری مردم اوکراین بخاطر حادثه چرنوبیل البته با حرف شما موافقم
دلقک پلاستیکی اوکراین پس از رضا پالانی دومین فرمانده بی لیاقت جهانه
چندصد میلیارد دلار کمک تسلیحاتی دریافت کرده ولی شهر های اوکراین یکی پس از دیگری در حال سقوط هستند
البته رضاپالانی که 2 ساعت هم دوام نیاورد و به جزیره موریس شوت شد حرفی نیست
ولی زلنشکی کوکائینی فاسد صهیونیست که این همه التماس و گدایی و گریه زاری جلو آمریکا و انگلیس داشت آخرش چی به دست آورد؟ کی یف الان مستعمره انگلیس هستش
شرق و جنوب اوکراین هم توسط روسیه ویران و تصرف شده
ولی هنوز از تور گدایی که راه انداخته بود و به پای انگلیس افتاده بود خنده ام می‌گیره
ساده نباشیم دموکرات ها از عمد شل کن سفت کن راه انداختن تا جنگ طولانی تر بشه ، هر چه طولانی تر بهتر . هر بار که یک دموکرات رئیس جمهور آمریکا میشود دنیا به لجن کشیده میشود .
پوتین.هم.نابودخواهدشد.مرتیکه.
سایت محترم تابناک لطفاً تبلیغات را در وسط صفحه بردارید مانع از خواندن مطالب و در بعضی از موارد نوشتن کامنت میشه
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
وب گردی