بازدید 20027
توضیح سخنگوی دستگاه قضا و مدیرعامل خبرگزاری میزان درباره پرونده داغ این روزها؛

مدیرعامل کوروش کمپانی ۵ ماه قبل از کشور خارج شده است/ آن‌هایی که برای تبلیغات پول گرفته‌اند، باید به صندوق دولت برگردانند/ مقام دولتی ۴ ماه پس از فرار متهم هشدار داده!

متاسفانه تعدادی از چهره‌های مطرح هنری و ورزشی کشور برای این شرکت در فضای مجازی مبادرت به تبلیغاتی ناصحیح کرده‌اند که در جلب اعتماد شهروندان موثر بوده است که بر اساس قانون باید مبالغی که برای تبلیغات این شرکت دریافت کردند را به صندوق دولت برگردانند و این روند ادامه دارد/ خانم پاد؛ گفتید نامه زدم توجه نشد، اما نمی‌گویید مقام قضایی پیش از هشدار شما از دستگاه‌های مسئول و ضابط خواسته است در مورد عملکرد متهم تحقیق و پرونده تشکیل شود.
کد خبر: ۱۲۲۲۷۸۳
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۰ 19 February 2024

پس از آنکه یکی از مقامات دولت در پرونده داغ کلاهبرداری با فروش گوشی‌های آیفون زیرقیمت بازار، به نوعی توپ را به زمین دستگاه قضا انداخت، امروز دو تن از مقامات مرتبط با قوه قضاییه به ماجرا واکنش نشان داده و توضیحاتی ارائه کردند.

به گزارش «تابناک»، در پی تعطیلی کوروش کمپانی و شکل‌گیری صف بزرگ مالباختگان، بحث‌هایی شکل گرفته که از جمله آنها قصور در فرایند نظارت بر این شرکت از حیث پیشگیری از وقوع جرم است. مباحثی که بعد از انتشار پستی توسط سکینه سادات پاد، مسئول پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی ریاست جمهوری، سمت و سوی معناداری یافت و این گونه جلوه کرد که دولت به وظایف نظارتی خود عمل کرده است و دستگاه قضا در رسیدگی قصور کرده است. موضوعی که حالا با واکنش دستگاه قضا مواجه شده است.

مدیرعامل کوروش کمپانی ۵ ماه قبل از کشور خارج شده است

مسعود ستایشی، سخنگوی دستگاه قضا در این باره گفت: شرکت مورد بحث با اخذ مبالغی مبادرت به فروش محصولات الکترونیکی همچون گوشی‌های آیفون و سامسونگ و سایر محصولات داشته است. تاکنون آمار دقیقی از دریافت کنندگان این محصولات وجود ندارد؛ بررسی‌ها نشان می‌دهد، تعداد قابل توجهی از افراد این محصولات را خریداری کرده‌اند و تعداد زیاد دیگری نیز که این محصولات را که خریدند هنوز کالایی دریافت نکرده‌اند.

وی با اشاره به روند قضایی رسیدگی به این پرونده گفت: از آبان ماه سال جاری رسیدگی به این موضوع بر اساس گزارش‌های واصله از سوی ضابطان خاص صورت شروع شده و وزارت اطلاعات گزارش دهنده این پرونده بوده است. مدیر عامل این شرکت، ۵ ماه قبل و پیش از اینکه ضابطان نسبت به این موضوع ورود کنند و پرونده‌ای برای این شرکت تشکیل شود از کشور خارج شده است.

ستایشی افزود: مدیرعامل شرکت کوروش کمپانی به اتهام کلاهبرداری تحت تعقیب است و اموال منقول این شرکت در نقاط مختلف کشور مانند قایق‌هایی در جزیره کیش شناسایی و توقیف شده است. یکی از منسوبان مدیرعامل این شرکت، به اتهام معاونت در بزه کلاهبرداری بازداشت شده است و تمهیدات لازم نسبت به اقلامی که مربوط به مدیرعامل شرکت بوده و این فرد در صدد فروش و انتقال آن‌ها بوده، صورت گرفته است.

مدیرعامل کوروش کمپانی ۵ ماه قبل از کشور خارج شده است/ آن‌هایی که برای تبلیغات پول گرفته‌اند، باید به صندوق دولت برگردانند/ مقام دولتی ۴ ماه پس از فرار متهم هشدار داده!

وی با بیان اینکه تا دو هفته گذشته هیچگونه شکایتی علیه مدیرعامل و این شرکت نداشته‌ایم، گفت: ۲۸ بهمن ماه با دستور مقام قضایی صالح، بنری نصب شد تا اگر کسی از این شرکت شکایتی دارد، شکایت خود را با اسناد و ادله به پلیس تخصصی مربوطه تسلیم کند؛ تاکنون هزار و ۵۰۰ نفر در تهران علیه این شرکت شکایت کرده‌اند.

ستایشی در ادامه گفت: این پرونده در دست رسیدگی است و به مردم اطمینان می‌دهیم که با اقتدار در کمترین زمان نسبت به شناسایی اموال این شرکت، متهمان و استرداد اموال به مالباختگان با همکاری مردم اقدام خواهیم کرد. همچنین پیگیری‌های قانونی برای بازگرداندن متهم متواری به کشور صورت گرفته و اقدامات موثری برای جمع‌آوری اسناد و مدارک لازم به عمل آمده و قطعا اموال شرکت، معاونان مدیرعامل نیز با قاطعیت و ضابطه‌مند توقیف می‌شوند.

وی با اشاره به برخی چهره‌های هنری و ورزشی که در فضای مجازی اقدام به تبلیغ این شرکت کرده‌اند، گفت: متاسفانه تعدادی از چهره‌های مطرح هنری و ورزشی کشور برای این شرکت در فضای مجازی مبادرت به تبلیغاتی ناصحیح کرده‌اند که در جلب اعتماد شهروندان موثر بوده است که بر اساس قانون باید مبالغی که برای تبلیغات این شرکت دریافت کردند را به صندوق دولت برگردانند و این روند ادامه دارد. چنانچه اموال این شرکت، شناسایی و توقیف شود با برنامه ریزی درست برای توزیع اموال بین مالباختگان اقدام می‌شود.

سخنگوی دستگاه قضا با اشاره به پیگیری این پرونده در ناحیه ۵ دادسرای عمومی و انقلاب تهران گفت: هم اکنون در مرحله اخذ شکایت مالباختگان و جمع آوری اسناد موجود درباره این پرونده هستیم. باید تحقیقات لازم انجام شود تا اگر تقصیری درباره اعطای مجوز فعالیت به این شرکت صورت گرفته مشخص شود. مردم می‌توانند اطلاعات خود نسبت به اموال منقول و غیر منقول این شرکت را به مراجع ذیربط اطلاع دهند.

وی درباره ترک فعل‌های احتمالی صورت گرفته درباره این شرکت نیز گفت: باید تحقیقات لازم انجام شود تا اگر تقصیری درباره اعطای مجوز فعالیت به این شرکت صورت گرفته مشخص شود. باید مشخص شود که آیا نظارت‌های قانونی لازم انجام شده است یا خیر؟ تا با استفاده از نتایج تحقیقات، تصمیمات لازم را اتخاذ کنیم.

ستایشی با اشاره به اینکه شرکتی به نام «کوروش کمپانی» در اداره کل ثبت شرکت‌ها تاکنون ثبت نشده است، گفت: تنها شرکتی به نام کوروش پردازان آی سا با مسئولیت محدود با شماره ثبت مشخص، در ۸ بهمن سال ۹۹ به ثبت رسیده است که مدیرعامل آن، خدمت وظیفه عمومی را انجام نداده است. البته برای تاسیس شرکت‌ها و موسسات نیاز به اخذ کارت پایان خدمت نیست.

خانم پاد ۴ ماه پس از اینکه متهم کشور را ترک کرده بود هشدار دادید

مدیرعامل کوروش کمپانی ۵ ماه قبل از کشور خارج شده است/ آن‌هایی که برای تبلیغات پول گرفته‌اند، باید به صندوق دولت برگردانند/ مقام دولتی ۴ ماه پس از فرار متهم هشدار داده!واکنش بعدی را مهدی کشت‌دار، مدیرعامل خبرگزاری قوه قضاییه نشان داد که در پاسخ به پست مسئول پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی ریاست جمهوری در شبکه اجتماعی اکس (توییتر سابق) نوشت: خانم سکینه سادات پاد، قبل از اظهار نظر رسانه‌ای بهتر بود کمی تحقیق می‌کردید؛ انرژی گذاشتید و مصاحبه کردید که بنده به قوه قضاییه هشدار دادم، اما نمی‌گویید وقتی هشدار دادید که متهم ۴ ماه پیش از هشدار شما کشور را ترک کرده بود. هنر این بود قبل از فرار هشدار می‌دادید.

خانم پاد؛ قبل از هشدار شما برای متهم پرونده قضایی تشکیل شده بود و کاش اندکی به نقش و مسئولیت مهم دستگاه‌های ناظر اجرایی در جلوگیری از تخلف و نظارت بر مجوز‌ها و عملکرد‌ها اشاره می‌کردید. گفتید نامه زدم توجه نشد، اما نمی‌گویید مقام قضایی پیش از هشدار شما از دستگاه‌های مسئول و ضابط خواسته است در مورد عملکرد متهم تحقیق و پرونده تشکیل شود.

چرا به جای کمک به بستن بستر‌های فساد از یک مساله مردم و پرونده ذهنی ملت دنبال ایجاد اختلاف بین قوا هستید. چرا در مورد نقش و مسئولیت معاونت پیشگیری قوه قضاییه درست تحقیق نمی‌کنید که حرف بی‌اعتبار نزنید؟ معاونت پیشگیری وظیفه سیاستگذاری و برنامه ریزی برای کنترل آسیب‌ها را دارد و مرجع رسیدگی به شکایات نیست، اصلا آگاه به وظایف آن هستید؟

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۳۷
الان تمام دولت های ایران و صدا و سیما و نهادهایی که برای بورس تبلیغ میکردن پول رو به کجا بریزن؟ ؟ این الان حکم عادلانه است که دادین؟
.فقط خواستم ببینم تئوریسین زمستان یخت اروپا کجاست. ایا ایران هست یا بر گشته کشور زادگاهش چون شهریه دانشگاه برای شهروندان امریکا ارزانتره! فقط بابت اطلاع ایشان . امروز قیمت گاز در امریکا و اروپا به علت شدت سرما رکورد زد و ارزانترین در چهل سار لخیر شد!
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
حرف مفت زدن که مالیات نداره، اونایی که اونجا هستن دارن مینالند از گرانی هزینه‌های انرژی و اینکه از پس گرانی‌ها برنمی‌آیند، اونوقت یه عده متوهم سعی دارند اونجا رو بهشت جلوه دهند.
تبلیغ کنندگان اینگونه کالاها نه تنها باید مبلغ دریافتی را به نفع مالباختگان پس بدهند بلکه باید مبلغی بیشتر هم جریمه شوند تا اینگونه فعالیت‌ها سر و سامان بهتری بگیرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
فراموش نکنید که افراد عادی مسئول نظارت بر فعالیت و جلوگیری از سوء استفاده و کلاهبرداری شرکتهای رسمی ثبت شده در نهادهای داخلی کشور نیستند. این اظهار نظر شما یعنی سلب مسئولیت از دولت. در حالیکه در اینجا دولت مقصر اصلی است.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
تقصیر نهادهای نظارتی به مراتب بیشتر است
حالا همديگر را متهم كنيد
اين براي مردم پول ميشه ؟!
مردم پول زیاد دارن گول کلاهبردارها رو میخورن ما که نداریم شب سر راحت رو بالشت میزاریم حالا هم مشکل خودشون البته بعضی مسولین و نهادها هم که ورود به کار این جوان کلاهبردار نکردن مقصرن
پولی که صدا و سیما بابت تبلیغات چای دبش گرفته آیا برگردانده شده؟
پاسخ ها
شقایق
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
پولی که صدا و سیما گرفته خرج خود صدا و سیما شده که رسانه ملی هست. ولی پولی که تبلیغ کنندگان این شرکت گرفتند تو جیب شخص شون رفته
یعنی دولت فقط بدنبال درامد زایی واسه خودش است

و حالا کسانیکه بابت تبلیعات کورش کمپانی پول گرفتند باید پولها را به حساب دولت بریزند !!!!؟؟؟

خود دولت که به او جواز کسب داده و از تعقیب قرار دادن او خودداری کرده
آیا زاکانی هم که برایش بنر تبلیعاتی زده هم باید پولهای تبلیغاتی را برگرداند ؟ یا خیر ؟؟
جدا از درستی ویا نادرستی اخلاقی کار هنرمندان قانون استرداد پول هایی که این هنرمندان از این شرکت گرفته اند اصلا با هیچ منطقی سازگار نیست.چرا که هنرمندان امکان این را ندارند که بدانند کدام شرکت جعلی ست وکدام شرکت ثبت شده است.مشخصا در مورد این شرکت نهاد های نظارتی هم خیلی دیر ومتوجه شدند تا حدیکه متهم اصلی از کشور خارج شده بیچاره سلبریتی ها در این میان چه تقصیری دارند.
پاسخ ها
ساسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
مسئولین عادت دارن کم کاریهاشون رو گردن دیگری بندازن
آقا چندتا موضوع کاملاً بنده را گیج کرده است !
1 _ نحوه خروج و انتقال وجوه این شرکت به چه شکلی بوده است ؟
2 _ آیا وقتی کسی بخواهد ارقام بالای میلیارد را جابجا کند و مخصوصاً به حسابهای خارجی انتقال بدهد هیچ سوالی از انتقال دهنده نمی شود ؟
3_ وقتی کسی شروع به انتقال پول به خارج میکند سازمانهای نظارتی و اطلاعاتی چگونگی این انتقال را بررسی نمیکنند ؟
4_ چنانچه در جریان انتقال وقتی متوجه شوند که صاحب پولها خدمت سربازی را هم انجام نداده و در حقیقت سرباز فراری است باز هم اقدامی انجام نمیدهند ؟
5_ حالا این آقا زده و برده نمی شود زن و بچه و ننه و بابا و خواهر و داماد الباقی را دستگیر نمایند تا آقا دزده مجبور به بازگشت شود ؟ حتماً باید اقوام و خویشان هم بگریزند بعد حسرت بخوریم ؟
فقط سید جواد سوگولی را محاکمه کنید که هم موبایل گرفته و هم چند میلیارد پول .حتما مالباختگان راضی می شوند
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
حتمن. اون یدونه دیسلایک،خود سید جواده...!!!
قصد تطهیر تبلیغ کنندگان را ندارم ولی اگر قرار هست کسی بابت تبلیغ شرکتی که مجوز قانونی داره بازخواست بشه ، صدا و سیما باید بابت تبلیغ کرم حلزونی قلابی بازخواست میشد و یا افرادی و مسولینی که در سالهای گذشته سرمایه گذاری در بورس را تبلیغ میکردند بازخواست شوند
دست پیش گرفتین که پس نیوفتین؟؟کی به سرباز فراری مجوز داده ؟
شما ا دو هفته قبل خبر نداشتید بعد میخواهید سلبریتی ها خبر داشته باشن؟
کوروش کمپانیو ولش،یه عده طمع کار،نقره داغ شده اند،از چای دبش چه خبر که تا کتفش دست کرده تو جیب مردم؟؟؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Poland |
۰۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
بیشترش طمع نبود . از فقر و نداری و محدودیت واردات و... این کلاهبردار ها رشد میکنند
خوب خدا رو شکر ، همه خوابیم .
وقتی شماها که اطلاعات داریدقدرت دارید وظیفه دارید بلدنیستید و تمام کور و کریدمردم چگونه تشخیص بدهند که اینها کلاه بردارند .
شرکتی که مجوز داره، تبلیغ هم میکنه. هرچند از سلبریتیها خوشم نمیاد ولی مسئولین قضایی و دولتی مقصرن . اونا به همه آمارها، حسابهای بانکی و وضعیت خروج متهم از کشور اطلاع داشتن. اینجا فقط میخوان بگن مقصر دیگرانن. مثل همه استدلال های دیگر آقایون که مردم رو مقصر تورم و مشکلات میدونن
چرا توی این مملکت این حد دزدی و اختلاس صورت می گیرد اینجا که حکومت اسلامی است !!!
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
یه دور حرفاتو با دقت بخون،خودت دلیلشو میفهمی...!!!
عذر بدتر از گناه ، میگه ۵ ماه پیش از کشور رفته ، پس چرا تا حالا کاری نکردید ، یکی یه کار سیاسی خلاف شما انجام میده می‌ریرید خارج پیداش میکنید و میاریش داخل کشور ، آنوقت ۵ ما اینهمه کلاهبرداری کرده دست رو دست گذاشتید
به یزدان اگر ما خرد داشتیم کجا این سرانجام بد داشتیم
همین داستان در تاکستان هم اتفاق افتاده الان یک سال چرا اینجا پیگیر نیستید
پول تبلیغ چای دبش کجا واریز میشود
چراصداوسیماپول تبلیغ شهر رویایی پدیده راپس نمیدهد.
گد خدا راداشته باش .
ده را به چاپ
جرم محرز است چرا قوه قضاییه از شاکیان درخواست واریز پول کرده است؟ اصلا این شکایت کیفری است
صدا و سیما مگر تبلیغ چای دبش نمیکرد
۵ ماه پیش رفته ..قوه قضائیه فهمیده ..گفته صداش در نیارید..خودش ببینه خبری نیس بر می گرده..سر و صدا کردین ..طرف. بو برده برنگشته..بنابراين مقصر اصلی شمائید. تمام.
مملکت شده کی بود کی بود ما نبودیم.
"...بر اساس قانون باید مبالغی که برای تبلیغات این شرکت دریافت کردند را به صندوق دولت برگردانند"

این یعنی چه؟ یک هنرمند یا سلبرتی برای تبلیغ یک شرکت یا کالا مبلغی را دریافت کرده است. آیا آن شخص نظارت بر فعالیت آن شرکت است یا نهادهایی که بر اساس قانون چنین مسئولیتی را دارند؟ آن نهادی که مجوز صادر کرده است و قوه قضائیه که در نظارت و رسیدگی کوتاهی کرده است باید پاسخگو باشند. اما ظاهرا قوه قضائیه فرار به جلو می کند و طبق معمول برای خالی نبودن عریضه ساده ترین کار را که نه منطقی است و نه قانوی را در پیش می گیرد.
دیگ ب هیچ کسی نمیشه اعتماد کرد هرکی مدیره هرجا پولها ورمیداره فرار میکنه قانون مسلمانی اینه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست