بازدید 7091
نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه

همچنان به برجام پایبند هستیم/ هیچ کالای اسراییلی وارد ایران نمی‌شود/ اگر حمایت آمریکا نباشد، رژیم توانایی اداره جنگ را ندارد

امروز دوشنبه، ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی برگزار شد و ناصر کنعانی به پرسش‌های خبرنگاران داخلی و خارجی پیرامون مسائل مختلف سیاست خارجی پاسخ داد.
کد خبر: ۱۲۲۲۷۰۴
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶ 19 February 2024

هیچ کالا اسراپیلی وارد ایران نمی شود/ اگر حمایت آمریکا نباشد رژیم توانایی اداره جنگ را ندارد

بین الملل تابناک: امروز دوشنبه، ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی برگزار شد و ناصر کنعانی به پرسش‌های خبرنگاران داخلی و خارجی پیرامون مسائل مختلف سیاست خارجی پاسخ داد.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه صبح امروز (دوشنبه) در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران که در محل برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران برگزار شد، اظهار داشت: نمایشگاه مطبوعات پس از شش ساله وقفه دوباره با شکوه و جنب و جوش آغاز به کار کرد.

وی گفت: در ایام پر شکوه چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و شاهد حضور پر شکوه مردم ایران در روز پیروزی انقلاب اسلامی بودیم. این حضور نشان داد که ملت ایران همچنان پای انقلاب و کشور هستند و یک بار دیگر خاک ناامیدی را بر دشمنان پاشیدند.

کنعانی بیان کرد: نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور هم امسال برپا کننده جشن‌های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سفارتخانه‌ها و سرکنسولگری‌های ایران در سراسر جهان بودند و شاهد حضور گسترده مقامات سیاسی، پارلمانی احزاب و نمایندگان رسانه‌ها و اقشار مختلف کشورها در مراسم روز ملی جمهوری اسلامی ایران بودیم که نشان دهنده عمق حضور ایران در دل ملت‌های جهان است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: پیام‌های متعددی را در سطوح روسای جمهور، وزاری خارجه‌ و دیگر مقامات خطاب به رهبری انقلاب و رئیس جمهور ایران به مناسبت‌ روز ملی جمهوری اسلامی ایران داشتیم.

وی گفت: ما در آستانه انتخابات‌ مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری هستیم و اطمینان داریم مردم با مسؤلیت پذیری برای رقم زدن یک پیروزی دیگر در صحنه انتخابات حضور پیدا خواهند کرد و نشان می‌دهند که همچنان پای نظام و کشور خود هستند و در تعیین سرنوشت کشور خود مشارکت خواهند داشت.

کنعانی در پاسخ به سؤالی درباره مذاکرات برجام گفت: برجام از موضوعات در دستورکار ایران است. بارها اعلام شده به رغم اینکه خنثی سازی تحریم‌ها، یکی از رویکردهای اساسی دولت و دستگاه دیپلماسی منطبق بر فرمان صریح مقام معظم رهبری است، در عین حال رفع تحریم‌های ظالمانه در چهارچوب برجام و برگرداندن متعهدانه و مسئولانه دیگر طرف‌های برجامی همچنان مطمح نظر دستگاه دیپلماسی است. تلاش‌ها و گفت‌وگوهای دیپلماتیک متوقف نشده و گفت‌وگوهایی در این زمینه انجام شده و کا‌نال‌های ارتباطی تبادل پیام همچنان برقرار است.

وی تصریح کرد: برای تامین حقوق ملت هیچ فرصتی را از دست نخواهیم داد و همچنان به مسیر مذاکره برای رفع تحریم‌ها پایبند هستیم.

استفاده از سازوکارهای منطقه‌ای و چندجانبه؛ دستاورد سیاست خارجی دولت سیزدهم

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: در سایه ارشادها و راهنمایی‌های حکیمانه رهبری و مبتنی بر نگاه دولت ایران مبنی بر گسترش روابط با کشورهای همسایه و حوزه آسیا و برقراری روابطی پویا و متوازن با کشورهای مختلف جهان شاهد پویایی چشم گیری در توسعه روابط خود بودیم.

کنعانی ادامه داد: ما شاهد دوران روابط بسیار خوب و پویایی با بیشتر همسایگان مرزی و منطقه‌ای هستیم و در سایه توسعه روابط اقتصادی، شاهد توسعه تبادلات تجاری با کشورهای همسایه و پیرامونی و البته کشورهای دور دست هستیم. استفاده از سازوکارهای منطقه‌ای و چندجانبه یکی دیگر از دستاوردهای سیاست خارجی ایران بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: عضویت در برخی سازوکارهای مهم از جمله بریکس و تقویت روابط با سازمان همکاری اوراسیا و امضای برنامه های جامع بلند مدت با برخی کشورها نشان دهنده پویایی کشور در رونق بخشی به روابط تجاری و سیاسی جمهوری اسلامی ایران است‌.

وی تصریح کرد: دولت توسعه مناسبات اقتصاد محور را با جدیت محل توجه خودش قرار داده و این موضوع را دنبال خواهد کرد. توجه به همه ظرفیت‌های ملی به ویژه در زمینه توسعه تجاری، محل توجه دستگاه سیاست خارجی است و امیدواریم که بتوانیم انتظارات بحق ایران را محقق کنیم و شرایط اقتصادی بهتری را برای معیشت مردم رقم بزنیم.

کنعانی بیان کرد: همکاری‌ها و هم افزایی‌های مناسبی میان وزارت امور خارجه و دستگاه‌های اقتصادی کشور وجود دارد و امیدواریم که بتوانیم اهداف اقتصادی کشور را با این هماهنگی‌ها محقق کنیم.

درخواست ایران جهت برگزاری نشست سازمان همکاری‌های اسلامی

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: قطعنامه پیشنهادی الجزایر در سازمان ملل هم مطرح است و متأسفانه پیشاپیش آمریکا مخالفت خودش را با این قطعنامه اعلام کرده و مایل است با استفاده از «وتو» مانع از حفظ صلح و امنیت بین المللی توسط شورای امنیت شود. آنچه در غزه می گذرد، نه تتها یک جنایت آشکار و نسل کشی است، بلکه یک تهدید علیه صلح و امینت بین‌المللی است و جامعه جهانی و مجامع بین المللی باید جلوی این اقدامات را بگیرند.

وی ادامه‌ داد: ایران از ابتدای بحران غزه تمام توان دیپلماتیک خود را در جهت جلوگیری از جنگ عزه به کار گرفته و برای سازمان همکاری اسلامی در این رابطه نقش و سهم زیادی قائل هستیم. از زمان برگزاری نشست اضطراری وزرای امور خارجه چهار ماه و از نشست سران این سازمان سه ماه گذشته است و معتقدیم این سازمان می‌تواند اثرگذار باشد؛ بنابراین، وزیر امور خارجه در تماسی تلفنی با دبیر کل سازمان همکاری اسلامی درخواست برگزاری نشستی دیگر کرد و بلافاصله طی یادداشتی رسمی از سوی نمایندگی ایران در جده (سازمان همکاری اسلامی) هم در خواست خود را بار دیگر مطرح و اعلام آمادگی کرد که میزبان نشست دوم وزرای خارجه این سازمان باشد.

کنعانی افزود: ما گفت و گوهای خود را با کشورهای همسایه و غیر همسایه ادامه خواهیم داد و اینها صرفا بخشی از تلاش های ایران است.

حضور نیروهای خارجی را کمک کننده به امنیت عراق نمی‌دانیم

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص تقویت روابط و همکاری‌های امنیتی میان ایران و عراق بیان کرد: روابط ایران و عراق در بهترین شرایط خودش قرار دارد و در زمینه‌های مختلف همکاری‌های گسترده‌ای را با اراده رهبران دو طرف داریم. دو دولت بر توسعه مناسبات در حوزه‌های مختلف اقتصادی و تجاری و تقویت مناسبات امنیتی به ویژه در زمینه مقابله با تروریسم و تامین امنیت مرزهای مشترک تاکید دارند.

وی گفت: توافقنامه امنیتی یکی از اقدامات و همکاری های امنیتی دو طرف است و گام های بزرگی هم در این مسیر برداشته شده و کمیته اجرایی دو طرف فعال است و در گفت‌وگوهای میان مقامات امنیتی دو کشور و به خصوص در دیدار اخیر دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با مقامات عراقی هم این موضوع مد نظر بوده است. 

کنعانی ادامه داد: اجرای این توافقنامه را به نفع تامین امنیت دو کشور می‌دانیم. حضور نیروهای خارجی در عراق را کمک کننده به تامین امنیت عراق نمی‌دانیم و اساسا با حضور نیروهای بیگانه در منطقه مخالف هستیم و معتقدیم هیچ گاه در تامین امنیت منطقه موثر نبوده و بلکه مخل امنیت منطقه هستند. در این خصوص ملت و دولت عراق تصمیم می‌گیرند و مصوبه پارلمان عراق در این خصوص صراحت لازم را دارد و ما هم از تحقق خواست ملت و دولت عراق در خروج نیروهای آمریکایی حمایت می‌کنیم و اطمینان داریم نیروهای امنیتی و نظامی عراق توانایی لازم جهت حفظ امنیت کشور خود را دارند.

فاجعه غزه نقاب را از چهره مدعیان دروغین حقوق بشر کنار زد

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص احداث جاده در نوار غزه و حمله صهیونیست‌ها به رفح گفت: امروز ۱۳۶ امین روز جنگ ظالمانه رژیم غاصب صهیونیستی با حمایت رژیم آمریکا علیه ملت فلسطین است. جنگی که نشان داد حقوق بشر آنگونه که کشورهای مدعی با استفاده از امپراتوری رسانه‌ای تبلیغ می‌کنند، دروغی بیش نیست.

وی ادامه داد: فاجعه غزه نقاب را از چهره مدعیان دروغین حقوق بشر کنار زد و نشان داد در ماهیت رژیم اسرائیل چه میزان پستی و وحشی گری در آن نهفته است و اینکه رژیمی که حامیانش از آن به عنوان نماد دموکراسی یاد می‌کردند چه میزان مبتنی بر دروغ در آن نهفته است.

کنعانی بیان کرد: رژیم باید پاسخگوی قریب به پنج ماه جنایت علیه ملت مظلوم باشد. اقدامات آمریکا برای نجات رژیم ادامه دارد. آمریکا نشان داد در ارتکاب جرم شریک اساسی است و اگر حمایت آمریکا نباشد رژیم توانایی اداره جنگ را ندارد.

دیوان بین المللی دادگستری جدیت لازم را داشته باشد

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص درخواست آفریقای جنوبی برای اضافه کردن دستورات جدید به شکواییه خود در دیوان بین المللی دادگستری هم گفت: ما معتقدیم که دیوان در معرض آزمون جدی قرار دارد که چه میزان از عهده مسئولیتش برخواهد آمد. قرار صادره از سوی دیوان مسئولیت جدی برای رژیم اشغالگر ایجاد کرد تا کلیه اقدامات جنایات آمیز خود را متوقف کند. دیوان در این رابطه قرار خودش را مطرح کرد.

کنعانی بیان کرد: در ارتباط شکایت دوم آفریقای جنوبی، نظر دیوان است که قرار اولیه کفایت لازم را دارد. ما انتظار داریم دیوان در ارتباطات با قرار اولیه جدیت لازم را داشته باشد و رژیم را مسئول تلقی کرده و اقدام اولیه خودش را با گام‌های تکمیلی  کامل کند. این انتظار ملت‌های جهان است. 

وی افزود: ایران از مجموعه اقدامات حقوقی کشورها که در مسیر محاکمه رژیم اقداماتی را انجام می‌دهند حمایت می‌کند. ما از اقدام دیروز نشست سران اتحادیه آفریقا هم که خواستار توقف فوری جنایات شدند حمایت کردیم.

واکنش ایران به ادعاهای گروسی

کنعانی در خصوص برخی اظهارات از سوی دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در قبال برنامه‌ هسته‌ای ایران اظهارداشت: در پانزده گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تصریح شده که فعالیت هسته‌ای ایران صلح آمیز و در چارچوب موافقتنامه پادمان در حال انجام است. ایران هم برنامه خود را در همین چارچوب حقوق و تعهدات ادامه خواهد داد و موضع صریح و شفافی در این خصوص داریم. دستیابی به سلاح هسته‌ای در دکترین دفاعی ایران جایگاهی ندارد و فتوای رهبری انقلاب اسلامی این موضوع را تایید می‌کند و ما از حقوق مصرح خود در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی استفاده خواهیم کرد. به دبیر کل آژانس هم توصیه می‌کنیم از اظهارات سیاسی و خارج از وظیفه خودش خودداری کند.

جزئیات مذاکرات ایران و عربستان در خصوص اعزام زائران ایرانی به حج

کنعانی در خصوص موضوع حج عمره مفرده شهروندان ایرانی گفت: این موضوع را به عنوان یکی از موضوعات مورد توافق میان ایران و عربستان دنبال کردیم و خوشبختانه در این زمینه توافق مشترک برای عمره مفرده زوار و حجاج ایرانی فراهم آمده بود و هیات‌هایی از ایران به عربستان سفر کردند و گفت‌وگوهای فنی خوبی را هم با همتایان عربستانی داشتند. 

وی ادامه داد: شخص وزیر خارجه عربستان هم تاکید کرد که موضوع یک اخلاف نظر فنی میان سازمان هواپیمایی ایران با عربستان است و متاسفانه گفت‌وگوها به درازا کشیده و وزارت خارجه چندین بار ورود پیدا کرده و تماس‌هایی هم میان وزرای خارجه‌ دو طرف را داشتیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: امیدواریم همانطور که وزیر خارجه سعودی هم وعده داده کمک کنند که این موضوع هرچه سریعتر حل و فصل شود. البته این موضوع اختلاف نظرات پیش آمده به معنی لغو حج عمره مفرده ایرانیان در سال جاری نیست.

چرایی عدم تمایل رژیم صهونیستی به پایان دادن به جنگ

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص تداوم شهادت خبرنگاران در جنگ غزه گفت: درود و سلام می‌فرستم بر روح بلند شهدای رسانه و از انجام وظیفه ایثارگرایانه آنان سر تعظیم فرود می‌آورم. به شهادت رساندن خبرنگاران در چهار ماه و نیم نشان می‌دهد که رژیم چه میزان از ارایه واقعیت‌ها نگران است.

وی گفت: به شهادت رساندن این تعداد از خبرنگاران، یکی دیگر از مصادیق ارتکاب جنایت جنگی است و این موضوع هم علاوه بر دیگر جنایات، قابلیت پیگیری حقوقی را دارد. به ویژه گمان می‌کنم فعالان رسانه‌ای باید صدای همکاران شهیدشان باشند.

کنعانی در خصوص وضعیت ایجاد آتش بس در غزه گفت: اکنون این موضوع (برقراری آتش بس) تبدیل به خواسته‌ای جهانی شده است. اکثریت کشورهای دنیا و قاطبه ملت‌های جهان، خواستار آتش بس فوری و توقف جنایات رژیم صهیونیستی هستند. آنچه مسلم است رژیم به دلیل عدم تحقق اهداف خودش مایل به توقف حملات نیست.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: رژیم صهیونیستی و در راس آن نخست وزیر جنایتکارش منافع خود را در دامن زدن به توسعه ناامنی در منطقه جستجو می‌کنند. آمریکا هم نشان داد، تنها کشوری است که از ادامه جنگ حمایت می‌کند. شورای امنیت هم در سایه استفاده از حق وتو تاکنون ناکام باقی مانده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: علاوه بر آن در قطعنامه مصوب هم که تصریح دارد برای ارسال کمک انسان دوستانه، متاسفانه چون امکان ارسال کمک بدون ایجاد آرامش در سرزمین فلسطینی میسر نیست، عملا این خواسته هم محقق نشده است.

کنعانی تصریح کرد: ایران در تلاش‌های خودش در مجموع سفرهای دیپلماتیک با مقامات کشورها بر ضرورت پایان دادن فوری به جنایات رژیم تاکید دارد. گره زدن موضوع آتش بس به موضوع پساغزه را ما نمی‌پذیریم. این یک امر در اختیار ملت فلسطین است.

رویکرد اصولی ایران در خصوص افغانستان

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص نشست افغانستان گفت: ایران بر ضرورت کمک همه کشورها و مجامع بین‌المللی برای بهبود شرایط صلح، ثبات و امنیت افغانستان و ایجاد شرایطی بهتر برای مردم آن کشور تاکید دارد و در قالب دو جانبه و سازوکارهای منطقه‌ای و بین‌المللی در راستای تحقق به این روند کمک و مشارکت کردیم.

وی ادامه داد: از سازوکارهای منطقه‌ای و بین‌المللی در این خصوص استفاده کردیم و حضور ایران در نشست اخیر افغانستان هم تاکیدی بر رویکرد اصولی ایران بود. ما معتقدیم سازمان ملل و سازوکارهای منطقه‌ای باید به افعانستان کمک کنند تا شاهد تحکیم ثبات و شرایط سیاسی و امنیتی بهتری در آن کشور باشیم. 

ابراز نگرانی در خصوص سرنوشت کنفرانس مونیخ

کنعانی در خصوص برگزاری اخیر نشست کنفرانس امنیتی مونیخ بیان کرد: ما قطعا نگران کنفرانس امنیتی مونیخ و اهدافی هستیم که بنیان گذاران آن داشتند چرا که مجریان و برگزارکنندگان این کنفرانس برخلاف اهداف بنیان گذاران آن حرکت کرده و این کنفرانس را تبدیل به یک جایگاهی می‌کنند که دیدگاه‌های خود را در آن مطرح کنند. دعوت از کسانی که‌ سابقه مجرمانه آنها در برابر دیدگاه جهان است نشان می‌دهد که متاسفانه برگزار کنندگان این کنفرانس در مسیر غلطی هستند و ما نگران سرنوشت این کنفرانس هستیم.

وی بیان کرد: اینکه کنفرانس امنیتی مونیخ تبدیل به تریبونی برای بیان اظهاراتی غیرعادلانه و غیر صادقانه علیه کشورهای مستقل شود جای تاسف است. ای‌ کاش کنفرانس مونیخ در رویکردی مسئولانه این نشست را فرصتی قرار می داد که همه آنهایی که باید می‌توانستند به بیان دیدگاه های خود بپردازند و کاش به جای دعوت از مقامات جنایتکار رژیم صهیونیستی که در دیوان بین المللی دادگستری مجرم و جنایتکار شناخته شده‌اند، از نمایندگان بحق فلسطینی دعوت و توجه حقیقی می‌کردند که علت ناامنی‌های منطقه اشغالگری و جنگ غزه است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص سفر اخیر رئیس قوه قضائیه ایران به عراق اظهار داشت: طبیعتا آقای اژه‌ای رئیس دستگاه قضایی کشورمان در چارجوب همکاری‌های خوب دو کشور در حوزه قضایی و بر اساس دعوت بعمل آمده از سوی همتای عراقی و در استمرار گفت‌وگوهای دوجانبه به عراق سفر کرد و این بخشی از مسیر دوجانبه همکاری‌های ایران با عراق است. موضوعات مختلفی را در زمینه حقوقی و قضایی دو کشور داریم که در این نشست‌ها تبادل نظر می‌شود. همچنین پیگیری حقوقی موضوع ترور سردار سلیمانی را در دستورکار خود داریم.

رد ادعاها در خصوص میدان آرش

کنعانی در خصوص استمرار ادعاها در خصوص میدان گازی آرش نیز بیان کرد: ایران در حفاظت از حقوق ملی ایران و ملت اهتمام لازم را دارد. طرح مباحث حقوقی و فنی از سوی مقامات کشور کویت در خصوص میدان ارش هیچ حقی را برای بیان کننده ایجاد نخواهد کرد. ایران بهترین راهکارها را استمرار مذاکرات تیم‌های حقوقی دو کشور می‌داند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص حملات آمریکا و انگلیس به یمن تصریح کرد: در ارتباط با آنچه دولت آمریکا و انگلیس انجام دادند، باید گفت که این نقض حاکمیت یک کشور مستقل و عضو سازمان ملل به حساب می‌آید. یک اقدام متجاوزانه و ماجراجویی آشکار است. این گونه اقدامات غیرقانونی نشان دهنده این است که این کشورها به قوانین و سازوکارهای بین المللی اهمیت نمی‌دهند.

دوم این دو کشور مدعی هستند که خواستار گسترش دامنه جنگ نیستند. اتفاقا آنان با توسعه جنگ به دنبال گسترش دامنه جنگ از فلسطین به دیگر نقاط هستند. ادعاهای آنان باطل است. آنچه در دریای سرخ می‌گذرد، معلول شرایطی است که در غزه می‌گذرد. ایران در این رابطه موضع صریح خودش را اعلام کرده است.

هیچ کالای صهیونیستی وارد سرزمین ایران نخواهد شد

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص لیست کالاهای صهیونیستی بیان داشت: در شرایط دردناکی که رژیم در حال استمرار جنایت جنگی است، تحریم کالاهای صهیونیستی مطالبه همه انسان‌های جهان است. ما هم با تاکید مقام معظم رهبری معتقدیم اگر شریان‌های حیاتی رژیم ولو توسط کشورهای اسلامی قطع شود، رژیم امکان تداوم جنایات خودش را نخواهد داشت.

وی گفت: وزارت امور خارجه مکلف به شناسایی شرکت‌ها و کالاهایی است که توسط رژیم صهیونیستی تهیه می‌شود و به این مسئولیت پایبند هستیم و آخرین فهرست بروز شده تسلیم وزارت صمت شده است. قانون وظیفه‌ای را برای وزارت خارجه برای انتشار فهرست تعیین نکرده است.

کنعانی گفت: تاکید می‌کنم قطعا ورود کالاهای صهیونیستی به ایران ممنوع است و هیچ کالای صهیونیستی وارد سرزمین ایران نخواهد شد. تنظیم لیست هم به معنای زمینه سازی برای انجام وظایف گمرکی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ایران در موضوع هسته‌ای نشان داده که یک طرف مسئول است و گزارش‌های پانزده گانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نشان داده که فعالیت‌های ایران صلح آمیز است. آنها که با دروغ فعالیت‌های هسته‌ای ایران را تهدیدآمیز معرفی می‌کنند، اغلب دارای زرادخانه‌های هسته‌ای هستند که خارج از نظارت و کنترل آژانس هم هست و یا اینکه سابقه به کارگیری سلاح هسته‌ای علیه مردم هستند، بنابراین مدعیان خود متهم اصلی هستند. 

وی گفت: بارها تاکید کردیم که‌ رویکردهای نظامی کمکی به تحقق اهداف سیاسی در منطقه نمی‌کند.

کنعانی ادامه داد: آنهایی که ایران را به صادرات تسلیحات جنگی به یک طرف جنگ اوکراین متهم می‌کنند، به خوبی می‌دانند که ایران از ابتدا معتقد به راهکار سیاسی است و بر خلاف ایران، آمریکا و کشورهای اروپایی از استمرار جنگ اوکراین بهره می‌برند. بنابراین آنهایی که ادعایی علیه ایران مطرح می‌کنند، مخالف راهکار سیاسی برای پایان جنگ در اوکراین بودند و بیانیه گروه هفت را به کل مردود اعلام می‌کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۴۵
مذاکرات ایران و عربستان در خصوص اعزام زائران ایرانی به حج
بد نیست از کشورهای غیر مسلمان و حتی بی دین مانند چین برای میانجیگری دو کشور مسلمان استفاده شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
باز دوباره:

شعار، ادعا و انکار!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
روزنامه وطن امروز:

52% مردم نمی دانند که انتخابات مجلس در چه روزی برگزار می شود!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه:

اموال «بابک زنجانی» در خارج از کشور شناسایی و به تهران منتقل شد. بنا بر کارشناسی‌های اولیه، این اموال، کفافِ تمام بدهی‌ها و خسارت‌های او را می دهد!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
روز آخر ماه است. اما خبری از واریز یارانه ها نیست!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
کل مطلب سخنگو،همه ی دنیا به جز روسیه،چین،سوریه و و نزوئلا،بد هستن و ما خوبیم!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
برجام چی هست؟؟؟!!خوردنیه؟؟؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
بابک زنجانی بیش از ده سال است پول مردم ایران را بالا کشیده جبران سود پول چه می شود
اگر اصل پول را هم برگرداند باز هم بدهکار است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
الکی به مردم ایران میگید ما به برجام پایبندیم
ولی همینهایی که الان همراه ابراهیم فکر مشعشع هستند ظریف را به مرگ تهدید کردند
برجام را اتش زدند
در مجلس راهپیمایی کردند علیه برجام
و ازهمه مهمتر اینکه بعد امضاء برجام اقایون چندین تیر موشک شادمانی در کردن
و الفاتحه

راهی جز کنارگذاشتن پوتینیستها از بدنه دولت و اوردن وزیر خارجه درست حسابی و دانشمند برای مذاکره با غرب نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
شما میخواید ما پیاده نظام مسکو باشیم و از کفار چینی حمایت کنیم
ما این انتخاب رو نمی‌خواهیم
الکی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
جناب کنعانی آن زمان که همفکران شما با ضد نقیض گویی و میدان دادن بیش از حد به نماینده روسیه در برجام دنیا را دست انداخته بودند باید باید این روزها را پیش بینی می‌کردید
امیدوارم به این باور برسید که دیپلماسی جای نابغه هاست نه جای کسانی که یک متن انگلیسی را از رو نمی‌توانند بخوانند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
برجام یک شانس بزرگ و خوب برای کشور و مردم بود

ولی یک فاجعه برای کاسبان تحریم و تندروهای جبهه

پایداری ها و امام صادقی ها که مقابل روحانی بودند
"...کاش به جای دعوت از مقامات جنایتکار رژیم صهیونیستی..."

یعنی جناب سخنگوی وزارت خارجه کشور هنوز نمی داند که در کنفرانس مونیخ، علاوه بر ایران و روسیه، اسرائیل هم دعوت نشده بود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
سخنگویی متاسفانه در کشور بقدری سطح و کیفیتش
تنزل یافته است و دادن اخبار کذب و اشتباه زیاد شده
که باعث تاسف است !!؟
روزنامه جمهوری اسلامی امروز متن جالبی درباره پوتین نوشته !
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
مخالف کشی؟
برجام کیلو چنده که میگی بهش پایبندیم؟تو رویا داری زندگی میکنی؟
شماها که آتیشش زدین پس چی شد؟ هااااااااااا؟ چی شدددددددددددددد؟
اندازه ای که اسراییل از ایران آمار و اطلاعات داره خود مسئولین مملکت ندارن !

این دیگه فراتر از نفوذ هست ...
خدارو شکر که هم ما و هم اروپا میگیم به برجام پایبندیم!!! این اهمیتی برای مردم ندارد بروید با کدخدا توافق کنید!!
بیچاره اونی که مجبوره تایپ کنه...
یعنی شما تازه فهمیدین که امریکا از اسرائیل حمایت میکنه؟! این در محاسبات شما لحاظ نشده بود؟!!!!!
شما که میگفتید برجام بده و باید اونه آتیش زد چی شد
سیاست شعار زده دولت از نگاه به شرق ظرف دو سال به دو دستی چسبیدن تعش متعفن برجام رسیده
دروغ نگید بخصوص خوراکی های زیادی مثل با برند تونلا و چیتوز و .. وارد ایران میشود
مگه برجام هنوز هست؟! مثل اینه که بگیم هنوز به عهد نامه ترکمنچای پایبندیم...برجام مرد بابا.....آتیشش زدیم جلوی دوربین....فیلمش هم هست
شماها و رفیق هاتون که میگفتین برجام بده.
مگه شماها نبودید که واسه اینکه برجام تو مجلس تایید نشه بالای دویست تا نکته و اصلاحیه خواستین به برجام بزنید تا زمان و ضرب الاجل بگذره و برجام بسته نشه و ایران بمونه و تحریم ها و تهدیدها؟؟ ولی لاریجانی با اشاره ای تایید رو گرفت؟؟؟؟؟؟؟
مگه شماها نبودید که با تصویب در مجلس و تایید سریع و با شتاب شورای نگهبان، قانون دست و پا گیر واسه روحانی گذاشتید تا نتونه با بایدن برجام رو به سرانجام برسونه؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
و ایضا، مگه شماها نبودید که برجام رو بطور نمادین در مجلس انقلابی !! آتیش زدید؟
من به آقای کنعانی توصیه میکنم نظرات مقامات دولت رئیسی و مجلس یازدهم وکاندیداهای پوششی تان در مورد برجام را بیاد بیاورند. شما نبودید که میگفتید برجام برگه ذلت ملت ایران است و در انظار عمومی آن را آتش زدید؟ آلزایمر هم بیماری بدی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
بیچاره روحانی چقدر مورد ملامت گرفت بخاطر پایبندی به برجام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
بنده اصلا روحانی را درحد ریاست جمهوری نمیدونم ولی خدایی گندهای دوره احمدی نژاد را پاک کرد

با ادمهایی که داشت جنگ را از ایران دور کرد
بابک زنجانی مبلغ ۲/۶ میلیارد یورو را دوران احمدی نژاد و جبهه پایداری که یورو حدود ۵ هزار تومان بود و حدود ۱۶هزار میلیارد تومان را اختلاس کرد
ولی حالا اگر بخواهد تسویه کند بدون بهره بانکی اش و با توجه به یوروی حدود
۶۵ هزار تومانی باید مبلغ حدود ۱۸۰ هزار میلیارد تومان بپردازد

نکند که خدای نکرده بااو به نرخ آنزمان تسویه کنند ؟؟؟

که حتی ده درصد بدهی ارزی اش هم نخواهد شد و لطفا حواستان باشد که او خیلی حقه و کلک است !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
اسد جون نگران نباش همه خودی هستیم
عجبا؟
خیلی از سردمداران دولت فعلی مه بارها گفته اند سرنوشت مردم را به برجام گره نمی زنیم. بارها در انتقاد از برجام سخنان اتشین گفته اند و باز می گویند با اینهمه چرا پایبندید؟ چرا با مردم رو راست نیستید؟
" همچنان به برجام پایبند هستیم " !!
ذکر این جمله در شرایط کنونی، یعنی اوج استیصال و واماندگی.
منطقه بد جلو آرومه ، دلیلی داره ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
همین امروز یه کشتی و یه پهپاد استکبار جهانی منهدم شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
اره

حضور کدخدا
تا این پایداریچیها حضور دارند کشور آرام نمی شود .
کی بود بعد از امضای برجام آنرا خسارت محض نامید
بالاخره ما نفهمیدم برجام خوبه بده ازش خارج شدین نشدین آتیشش زدین نزدین
؟؟
چرا ایران شده اینجوری چند صدای یکی می گوید برجام بد است یکی می گوید خوب خداوند این فکر داده است که در موقع صحبت فکر کنیم حرف بزنیم متاسفانه مسولین کشور بی فکر صحبت می کنند
مالک کوکاکولا ملییتش چیه؟
والا شماها کاری از دستتون برنمیاد. در واقع حمله حماس به اسرائیل برای شماها خیلی بد شد چوت می تونستید با بایدن مذاکره کنید. حالا هم فقط باید منتظر عمو ترامپ باشید.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی