بازدید 2468

هشدار دومین شرکت اقیانوس‌پیمای جهان

کد خبر: ۱۲۲۲۶۵۹
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷ 19 February 2024

شرکت بزرگ کشتیرانی دانمارکی گروه ای‌ پی مولر- مِرسک به مشتریان توصیه کرد، برای بحران طولانی‌مدت دریای سرخ که می‌تواند تا نیمه دوم سال جاری ادامه یابد، آماده شوند.

به گزارش ایسنا، دومین شرکت بزرگ اقیانوس‌پیما جهانی، حدود ۶ درصد از ظرفیت اضافی کشتی‌ها را به برنامه خود افزوده و این اقدام هزینه‌های عملیاتی این کشتیرانی را بیشتر کرده است.

شرکت‌های بزرگ کشتیرانی، بعد از حملات حوثی‌ها در دریای سرخ، صدها کشتی خود را در سفرهای طولانی‌تر و گران‌تر به اطراف دماغه امید نیک در جنوب آفریقا فرستادند. مرسک ماه گذشته پس از اینکه دو کشتی آن را هدف قرار دادند، عملیات خود را در این منطقه به حالت تعلیق درآورد.

در همین حال، شبه‌نظامیان متعهد شده‌اند که پس از آغاز بمباران اهداف مرتبط با حوثی‌ها در یمن از سوی آمریکا و انگلیس، حملات خود را گسترش خواهند داد.

چارلز ون در استین، رئیس منطقه مرسک آمریکای شمالی گفت: «متاسفانه، به این زودی‌ها، هیچ تغییری در دریای سرخ نمی‌بینیم. مسیرهای ترانزیتی طولانی‌تری طی سه ماهه دوم و سوم سال جاری ایجاد می‌شود و مشتریان باید مطمئن شوند که زمان حمل و نقل عمومی طولانی‌تری را در زنجیره تامین خود دارند.»

ترافیک از طریق کانال سوئز - سریعترین مسیر از آسیا به اروپا - حدود ۱۵ درصد از حمل و نقل تجاری جهان را تشکیل می‌دهد. شرکت‌های بزرگ حمل و نقل در حال حاضر با افزایش هزینه‌ها و افزایش سرسام‌آور حق بیمه مجبور به تغییر مسیر کشتی‌ها هستند.

به گفته ون در استین، علاوه بر تحویل، فرستنده‌ها اکنون باید هزینه زنجیره تامین خود را با هزینه‌های واقعی این زنجیره محاسبه کنند.

وی گفت: «بسیاری از مشتریان ما هزینه به ازای هر واحد را برای زنجیره تامین در بودجه‌بندی خود لحاظ می‌کنند که اساسا همان چیزی است که آنها برای انجام نتایج خود به آن نیاز دارند. اگر این مورد تغییر کند می‌تواند تاثیر بسیار مهمی بر هزینه‌های کلی آنها داشته باشد».

بر اساس آخرین گزارش موسسه کیل، تجارت جهانی از نوامبر تا دسامبر ۲۰۲۳ در نتیجه حملات به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ ۱.۳ درصد کاهش یافت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی