بازدید 3785

سود بانکی ۳۰درصدی حرام محسوب می‌شود؟

وضعیت فعلی نظام بانکداری به عوامل مهم‌تری همچون نظام بودجه‌ریزی کشور یا سیاستگذاری پولی ارتباط دارد تا قانون بانکداری بدون ربا. باید یادآوری کرد که سیستم بانکداری ما در گذشته نمونه سیستم بانکداری درست در جهان سوم محسوب می‌شد و نسبت به استاندارد‌های جهانی بسیار نزدیک بود. به لحاظ کنترل تورم، کشور ما در دوره‌ای، مایه غبطه دیگر کشور‌ها بوده است.
کد خبر: ۱۲۲۲۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴ 18 February 2024
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۶
حلال و حرام که به میزان درصد ربطی نداره ....موضوع سر استفاده از اون مبلغه که ظاهرا بانکها به وکالت از طرف سپرده گذاران از اون مبالغ استفاده کرده و سود رو نیز با استفاده از یک خط تفاهم نامه به مشتری پرداخت میکنند ..... حالا سوال عقلانی این است دادن قرض الحسنه در شرایط تورم 50 درصدی آنهم از جیب ملت " سپرده های مردمی و نه پول نفت ووو" چگونه مجاز شده است ؟؟؟
خیلی از مردم و چه بسا مسئولین " مثلا در یک مورد نماینده محترم مجلس "در موضوع ربا میزان سود رو مهم میدانند حال آنکه نوع استفاده از پول است که به ربا موضوعیت میبخشد مثلا طرف وام خود اشتغالی میگیرد برای کار دامداری اما از آن پول سکه میخرد خب اینجا معامله از مسیر خارج " موضوع قرار داد " شده و حرام میشود و نه اینکه چون درصد کم باشد حلال است و درصد زیاد حرام
استغفرالله ! در نظام بانکی اسلامی بدون ربا این جه فرمایشی است !؟
تورم رسمی 45درصد سود 30درصد هم 15درصد به ضرر مشتری است!
حلال هست چه حلالی که از شیر مادر حلالتر. مخصوصاً برای صاحبان بانک که در اینجا بسختی در حال زندگی هستند چون بجای 10 خانه فقط 6 خانه دارند.
فرض کنید شما 100 واحد پولی به شخصی یک ساله قرض بدهید . بعد از یکسال ارزش پول شما بعلت تورم نصف شده است. جبران 50 درصدی کاهش ارزش پول شما بعهده چه کسی است؟
بقیه خبر چی شد ؟
با تورم حدود ۵۰ درصدی مردم با این نرخ ۳۰ درصد ۲۰ درصد هم زیان کاهش سرمایه دارند و سودی وجود ندارد که بحث ربا پیش بیاید
سود بانکی ۳۰درصدی حرام محسوب می‌شود؟((((((((((((( حلال و حرام نداریم))))))))))))) هر چیزی در حکومت اسلامی !!!!!!!!!!!!!!!!! هر وقت مراجع اعلام کردن حرام شرعی!!!!!!!!!!!!!!!و هر وقت سکوت کردن و پیگیری نشد یعنی!!!!!!!!!!!!!!!! حلال شرعی هست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! حتی سود 30 درصدری بانک ها)))))))))))))))))))))))
سلام
اين الان چيه ؟ خبره؟ تحليله ؟‌ نقل قوله؟ متن ناقص چه ربطي به تيتر داره؟؟؟
این سود نیست جبران‌قسمتی از کاهش ارزش ریال و سرمایه مردم ازتورم هست
شما نزول سی درصد بده ما میخوریم .پنجاه هم باشه بهتره
اگر شما می خواهید ربا و نزول را ببنید سری بزنید به سازمان امور مالیاتی .
در آنجا با شما بعد از چانه زنی توافق لفظی می کنند . بعد از چند روز بابت دیر کرد جریمه مشخص می کنند .سپس اگر چند روز پرداخت عقب بیفتد بر جریمه شما جریمه می بندن و سپس در آخر نیز برگه تسویه کامل نمی دهد
۳۰ درصد کدوم کشور ؟ ایران خیر. ۲ درصد غیر از ایران حتما عنداللزوم.
در ایران هیچی حرام نیست
دبه کردن شروع شروع شد
اما تورم 50 درصد حرام محسوب نمی شود؟!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی