بازدید 46866

احتمال انحلال ۸ بانک در سال آینده

هشت بانک در دستور اصلاح و انحلال قرار گرفتند.
کد خبر: ۱۲۲۲۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵ 18 February 2024

 
به گزارش تابناک، رئیس‌کل بانک مرکزی از ابلاغ برنامه اصلاح هشت بانک ناتراز در سال آینده خبر داد و تاکید کرد: در صورتی که بانک‌های ناتراز اصلاح نشوند، به سمت انحلال، ادغام  یا توقف کار آن بانک‌ها حرکت خواهیم کرد.

محمدرضا فرزین، رئیس‌کل بانک مرکزی در همایش چشم‌انداز اقتصاد ایران 1403 اعلام کرد: برنامه اصلاح هشت بانک ناتراز در سال آینده را به آنان ابلاغ کرده‌ایم و در صورتی که بانک‌های ناتراز اصلاح نشوند، به سمت انحلال، ادغام و یا توقف کار آن بانک‌ها حرکت خواهیم کرد.

فرزین با بیان اینکه برنامه بانک مرکزی حرکت به سمت بانکداری تخصصی است، گفت: سیاستگذار پولی برای تامین مالی طرح‌های ملی دارای بازدهی بالا، سرمایه در گردش بنگاه‌های تولیدی و کنترل و مهار تورم از ابزارهای خود در زمان‌های مناسب استفاده می‌کند.

رئیس‌کل بانک مرکزی تاکید کرد: اوراق گواهی سپرده خاص یکی از این ابزارها و روش‌های بسیار خوب است که 200 همت آن به سرعت توسط متقاضیان خریداری شد و سیاستگذار این روش را با توجه به تشخیص فنی، ادامه خواهد داد.

رئیس‌کل بانک مرکزی همچنین با بیان اینکه نرخ رشد نقدینگی و پایه پولی بر مدار کاهش است، گفت: در تلاشیم در این شاخص‌ها، به هدف‌های پیش‌بینی‌شده دست یابیم. سیاست پولی فعال را برای مهار تورم در دستورکار گرفته‌ایم؛  حتما نرخ رشد نقدینگی که متوسط آن از سال 98 تا پارسال، 38.5 درصد بود، تا پایان سال 25 درصد هدف‌گذاری خواهد شد.

منبع: تسنیم

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست