بازدید 2577

رانش زمین بر اثر شدت بارش در کردستان

رانش زمین بر اثر شدت بارش، برق ۹۳ روستای استان کردستان را قطع کرد.
کد خبر: ۱۲۲۲۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷ 16 February 2024


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم ، بارش شدید باران باعث ریزش کوه و رانش زمین در محدوده روستاهای سقز، بانه، مریوان و دیواندره باعث قطعی برق شده است.

در همین زمینه؛ هیوا لهونیان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به بارش‌های اخیر؛ از قطعی برق 93 روستای استان کردستان بر اثر بارش سیل‌آسا و وقوع رانش شدید زمین خبر داد و اظهار داشت: این روستاها در چهار شهرستان سقز، مریوان، بانه و دیواندره بوده که برق ساکنان محل قطع شده است.

وی افزود: در پی این بارش‌ها، شبکه برق تغذیه‌کننده دچار آسیب جدی شده و فیدرهای «بسطام» و «مولان آباد سقز»، «چهل چشمه دیواندره» ، «فیدر جاده مریوان - بانه» و «فیدرچناره مریوان» از مدار تغذیه خارج و به طور کامل قطع شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اشاره به حجم بالای خسارات ایجاد شده، از اعزام نیروها و اکیپ‌های اجرایی و عملیاتی به روستاهای سقز، مریوان، دیواندره و بانه خبر داد و گفت: همکارانمان در حال تلاش برای رفع مشکل هستند کما اینکه انتقال و تغییر مسیر تغذیه شبکه از طریق فیدرهای جایگزین، بمنظور پایدار نمودن مجدد برق تعدادی از روستاها که مقدور باشد، انجام خواهد شد.

لهونیان اذعان داشت: هم‌اکنون شبکه برق 70 روستای سقز، 13 روستای دیواندره، 5 روستای بانه و 5 روستای مریوان قطع بوده و همکاران در حال وصل مجدد هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست