بازدید 1845

هنیه: هرگونه توافقی باید ضامن آتش‌بس باشد

- رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد که هرگونه توافقی باید ضامن تحقق آتش‌بس باشد.
کد خبر: ۱۲۲۱۹۲۹
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۳ 15 February 2024


به گزارش تابناک به نقل از المیادین، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس امروز پنجنشبه گفت: هرگونه توافقی باید ضامن آتش‌بس، خروج ارتش رژیم صهیونیستی از غزه و توافق مبادله باشد.

پیش از این رسانه های صهیونیستی پس از پایان نشست قاهره به نقل از یک منبع سیاسی اسرائیلی گزارش دادند: تغییری در موضع حماس در رابطه با پیشنهاد توافق مبادله اسرا و آتش‌بس وجود ندارد.

کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد، هیات اسرائیلی به ریاست رئیس موساد بدون هیچ نشانه‌ای از پیشرفت قاهره را ترک کرده است.

از سوی دیگر «محمد نزال» از رهبران حماس گفت: خواسته ما مبنی بر خروج نظامیان صهیونیست از نوار غزه و آزادی اسرای فلسطینی در مقابل اسرای دشمن کاملا منطقی است. این دشمن صهیونیستی است که مذاکرات قاهره را به شکست کشانده و آن را به نشست‌هایی پروتکلی تبدیل کرده است. مذاکرات ادامه دارد و نتانیاهو گمان می‌کند بدون هیچ بهایی می‌تواند اسرای اسرائیلی را آزاد کند.

نزال تاکید کرد: کشورهای واسطه باید دولت نتانیاهو را برای پذیرش شروط و خواسته‌های مقاومت تحت فشار قرار دهند. نتانیاهو می‌خواهد اسرای اسرائیلی را در مقابل ارسال کمک‌ها به نوار غزه برای مدتی معین که با انجام مبادله اسرا پایان می‌یابد، آزاد کند.

وی افزود: هرگز توافق برای مبادله اسرا در شرایطی که نسل‌کشی نتانیاهو علیه ملت فلسطین ادامه داشته باشد، را نمی‌پذیریم. کسی که در حال کشتار و نسل‌کشی ملت فلسطین است، نتانیاهو است و هر کس که جنایات او را توجیه کند، در آن شریک است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی