بازدید 44234
۵

زمان واریز یارانه ۴۰۰ هزار تومانی به حساب سرپرستان خانوار سه دهک/ اقساط وام کرونا و اربعین همچنان از حساب یارانه کسر می‌شود!

یارانه کمک معیشتی بهمن ماه به حساب کلیه سرپرستان خانوار دهک‌های اول تا سوم در سراسر کشور واریز و از ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۲۵ بهمن ماه قابل برداشت است.
کد خبر: ۱۲۲۱۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۹ 14 February 2024

زمان واریز یارانه ۴۰۰ هزار تومانی به حساب سرپرستان خانوار سه دهک/ اقساط وام کرونا و اربعین از حساب یارانه کسر می‌شود

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در حالی که از اردیبهشت سال گذشته تا ماه قبل، واریز یارانه نقدی در بیستمین روز از ماه بود، قرار است از این ماه تغییراتی در زمان واریز یارانه‌ها رقم بخورد. به گونه‌ای که طبق اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، از بهمن ماه، زمان واریز یارانه نقدی و معیشتی خانوار‌های دهک‌های اول تا سوم در بیست و پنجم هر ماه و زمان واریز یارانه نقدی و معیشتی سایر خانوار‌های مشمول (دهک چهارم تا نهم) سی ام هرماه خواهد بود. این در شرایطی است که طبق گفته عسگریان، معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در حال حاضر ۸۰ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر یارانه می‌گیرند.

اما با این حال تغییرات در زمان بندی واریز یارانه نقدی با اعتراض بسیاری از یارانه بگیران مواجه شد و آن‌ها بر این موضوع تاکید داشتند و دارند که از اردیبهشت سال گذشته تا به امروز، بر اساس زمان واریز یعنی بیستم هر ماه، برنامه ریزی مالی نظیر پرداخت اقساط وام و یا اجاره بها داشته اند. گلایه و اعتراضی که راه به جایی نبرد و سازمان هدفمندی در اطلاعیه خود تاکید داشت: تغییرات مذکور در زمینه واریز یارانه ها، به منظور نظم بخشی هر چه بیشتر به پرداخت یارانه‌ها و مستمری‌های موضوع قانون هدفمندسازی یارانه‌ها بوده است.

جدول زمان‌بندی پرداخت یارانه و مستمری‌ها

ردیف

عنوان

تاریخ پرداخت

1

مستمری کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور

بیستم هر ماه

2

یارانه نقدی و معیشتی خانوارهای دهک های اول تا سوم

بیست و پنجم هر ماه

3

یارانه نقدی و معیشتی سایر خانوارهای مشمول

سی ام هرماه

4

یارانه دارو، هزینه حمل و نقل و ذخیره سازی سوخت

از ابتدای هر ماه



حال با همه این موارد؛ ساعاتی قبل اطلاعیه شماره ۳۰ سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها منتشر و بیان شد:

«یارانه کمک معیشتی مرحله ۱۵۶ مربوط به بهمن ماه ۱۴۰۲ به حساب کلیه سرپرستان خانوار دهک‌های اول تا سوم در سراسر کشور واریز و از ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۲۵ بهمن ماه قابل برداشت است.»

بر اساس این اطلاعیه آمده است: "پیرو اطلاعیه قبلی در مورد نحوه پرداخت یارانه کمک معیشتی از بهمن ماه سال جاری، در راستای اهداف دولت سیزدهم و توجه حداکثری به اقشار محروم جامعه، یارانه مرحله ۱۵۶ بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به حساب سرپرستان خانوار دهک‌های اول تا سوم کل کشور واریز و از ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۲۵ بهمن ماه قابل برداشت است.

بر همین اساس، در صورتیکه سرپرستان خانوار جزو دهک‌های اول تا سوم هستند، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر به حساب آنان واریز خواهد شد.

چنانچه سرپرستان خانوار از کالابرگ الکترونیکی استفاده نکرده باشند رقم کامل یارانه برای ایشان قابل برداشت است و در صورت استفاده به همان میزان از یارانه خانوار کسر گردیده و باقی مانده مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

کسر اقساط تسهیلات اربعین و وام کرونایی

در صورتیکه سرپرستان خانوار پیش از این نسبت به دریافت تسهیلات قرض الحسنه ۱۰ میلیون ریالی دوم کرونا اقدام نموده‌اند، باقی مانده اقساط این تسهیلات از مبلغ واریزی به حساب آنان کسر خواهد شد.

همچنین سرپرستان خانواری که تسهیلات اعزام به عتبات عالیات (اربعین) را دریافت نموده اند اقساط این تسهیلات به نسبت بعد خانوار از حساب ایشان کسر خواهد شد. "

شرایط بهره مندی از اعتبار ۲۲۰ هزار تومانی یارانه به صورت کالابرگ

هفته گذشته معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در یک برنامه تلویزیونی گفت: مبلغ یارانه تشویقی در طرح کالابرگ الکترونیکی که ۱۲۰ هزار تومان بود، اکنون به ۲۲۰ هزار تومان رسیده و ۱۷ بهمن در قالب اعتبار در حساب یارانه افراد شارژ شده است.  

وی افزود: از ابتدای امسال طرح کالابرگ الکترونیکی را به صورت پایلوت در برخی استان‌های کشور آغاز کردیم و اکنون به تمام کشور رسیده است. مردم دهک یک تا سه به ازای هر نفر ۴۰۰ هزار تومان و تا دهک ۹ مبلغ ۳۰۰ هزار تومان یارانه دریافت می‌کنند.

عسگریان گفت: قرار بود این مبلغ در سفره غذایی مردم صرف شود، اما چون زیرساخت وجود نداشت یارانه نقدی به مردم تعلق گرفت. اما چند ماه قبل زیرساختی مهیا شد تا مردم اگر ۲۰۰ هزار تومان از یارانه خود را خرید می‌کردند ۱۲۰ هزار تومان اعتبار تشویقی شارژ می‌شد تا بتواند خرید بیشتری انجام دهند.

وی گفت: در طرح فجرانه که مدت ۳ ماه است و تا ۱۷ اردیبهشت ادامه دارد، اعتبار تشویقی از ۱۲۰ هزار تومان به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافته است. برای این کار کافیست مردم به ۲۱۰ هزار فروشگاهی که به شبکه ما متصل هستند مراجعه و از آن‌ها خرید کنند. یک برنامه کاربردی به نام «شما» توسعه داده شده است که مردم می‌توانند با مراجعه به آن از فروشگاه‌ها باخبر شده و از آن‌ها خرید کنند.

معاون وزیر تعاون تصریح کرد: از هفدهم بهمن ماه یارانه اعتباری ۲۲۰ هزار تومان در حساب تمامی افراد شارژ می‌شود و آن‌ها می‌توانند با خرید از فروشگاه‌های معرفی شده از آن استفاده کنند. این مبلغ ۲۲۰ هزار تومان باید از ۱۱ قلم کالایی معرفی شده خریداری شود.

زمان واریز یارانه ۴۰۰ هزار تومانی به حساب سرپرستان خانوار سه دهک/ اقساط وام کرونا و اربعین از حساب یارانه کسر می‌شود

بر اساس این گزارش؛ ۱۱ قلم کالا شامل: شیرکم چرب-۳ لیتر، پنیر یو اف-۱ بسته چهارصد گرمی، ماست کم چرب-۱ دبه ۲.۵ کیلوگرمی، تخم مرغ-۱ کیلوگرم، مرغ-۱ کیلوگرم، روغن مایع-۱ بطری ۸۱۰ گرمی، ماکارونی-۱ بسته ۷۰۰ گرمی، برنج-۲ کیلوگرم، قند و شکر- نیم کیلوگرم، حبوبات-۱.۲ کیلوگرم، گوشت قرمز- نیم کیلوگرم است؛ بنابراین در «طرح فجرانه» یک سبد ۱۱ قلمی برای تأمین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامین‌های لازم برای هر فرد (منطبق با نظر انستیتو تغذیه ایران و وزارت بهداشت) با قیمت‌های مبنای سال ۱۴۰۱ انتخاب شده است و مابه‌التفاوت آن قیمت‌ها با قیمت روز (۱۴۰۲) از محل یارانه جدید دولت تأمین خواهد شد، بدین صورت که قیمت روز سبد مشتمل بر ١١ قلم، ۷۴۳ هزار و ۷۵۰ تومان بوده که خانوار دهک‌های اول تا هفتم درآمدی در صورت خرید بسته می‌بایست قیمت سال ۱۴۰۱ را به مبلغ ۵۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان از جیب خود پرداخت نمایند و مابه‌التفاوت آن تا قیمت روز به مبلغ ۲۲۰ هزار و ۴۵۰ تومان از محل اعتبار جدید دولت تأمین می‌شود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۵
ما مرد ایران همگی پشت انقلاب هستیم و از آرمان هایش دفاع میکنیم
وعده ما انتخابات
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
احتمالا حقوقت ۲۵۰ میلیونه؟؟
سال 85 با یارانه 45 هزار تومنی میشد تقریبا 50کیلو برنج ایرانی خرید که الان میشه 5میلیون تومن
میشد سه کیلو گوشت گوسفندی خرید که الان میشه یک میلیون وهشت صد هزار تومن
واگر همون موقع یک خانواده چهار نفره 180تومن یارانه می گرفت با اون پول میشد تقریبا یک سکه کامل گرفت که الان 30میلیون تومن هست .یعنی اون خانواده اگر فقط یارانه یک سالشون رو سکه خریده بودن الان صاحب 360میلیون تومن شده بودن .با یارانه سیصد تومنی الان اما عملا کاری نمیشه کرد .
اپلیکیشن شما قابل استفاده نیست چون کد ورود ارسال نمیشود و وقتی ارسال شد اپلیکیشن میگوید اشتباه است. به فروشگاه مراجعه کردم برای خرید فرمودند فقط 50 هزار تومن قابل استفاده است. یعنی یک خبرنگار شیر حلال خورده پیدا نمیشود اینها را پیگیری کند؟
ارز 4200 تومانی کالاهای اساسی مردم را با بهانه مبارزه با رانت و قاچاق حذف کردند و قرار شد این یارانه به صورت نقدی فقط به مردم پرداخت شود حالا همین یارانه اندک مردم در مقابل افزایش چند برابری قیمت ها را هم با بهانه دهک بندی قطع می کنند!!!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی