بازدید 1752

مقام روس: ضعف بایدن منجر به فاجعه می‌شود

معاون دبیر شورای امنیت روسیه گفت: یگانه فردی که در آمریکا قادر به صدور فرمان شلیک تسلیحات اتمی است، شخص رئیس جمهوری کنونی ایالات متحده است که دچار ضعف حافظه و ناتوانی جسمی است.
کد خبر: ۱۲۲۱۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰ 14 February 2024

 

به گزارش تابناک، میخائیل پوپوف (Mikhail Popov) در مصاحبه با نشریه ایزوستیا (Izvestiya) اظهار داشت: با توجه به وضعیت دشوار سیاسی و حساس کنونی ایالات متحده، اشتباهاتی که ممکن است [بایدن در راس] رهبری آمریکا مرتکب شود؛ برای بقیه جهان هزینه ای گزاف می تواند در پی داشته باشد و منجر به یک فاجعه جهانی شود.

وی به این روزنامه پرقدمت چاپ مسکو گفت: با توجه به شرایط متشنج داخلی در آمریکا که به تازگی بوجود آمده است، بهای یک اشتباه مدیریتی که رهبران آن چه به صورت عمدی و چه غیر ارادی مرتکب شوند، به طور چشم گیری افزایش یافته است و فاصله چندانی با یک فاجعه جهانی ندارد.

پوپوف با اشاره به اظهارات هارولد هرینگ سرگرد نیرو هوایی آمریکا در دهه ۱۹۷۰ میلادی که به دلیل گفتن این جمله که «تنها یک رئیس جمهوری "دیوانه" آمریکا می تواند دستور پرتاب موشک هسته ای را صادر کند»، از ارتش ایالات متحده اخراج شده بود، گفت: اکنون پس از ۵۰ سال، این مساله بیشتر نمود یافته است؛ بویژه پس از انتشار گزارش اخیر رابرت هور بازرس ویژه که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا را فردی «فرتوت» با حافظه ای ضعیف توصیف کرد که در بسیاری از موارد نشان داده به سختی قادر است حقایق اصلی را بخاطر آورد.

معاون دبیر شورای امنیت روسیه افزود: تصمیم برای پرتاب تسلیحات اتمی در آمریکا با شخص رئیس جمهوری آن کشور و موافقت وزیر دفاع ایالات متحده است و اکنون نیز وضعیت سلامتی آستین لوید وزیر دفاع آمریکا چندان روشن نیست.

پوپوف با تاکید بر اینکه ما درباره یک کشور کم اهمیت حرف نمی زنیم، اظهار داشت: ما درباره کشوری که مسلح به تسلیحات اتمی است و پیوسته ادعای هژمونی جهانی را دارد، حرف می زنیم.

منبع: ایرنا

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست