بازدید 15153
اتفاقی متفاوت و جالب توجه؛

بازداشت مدیر مدرسه به علت تنبیه بدنی دانش‌آموزان/ هشدار قضایی به اولیای متخلف مدارس

نه تنها تنبیه بدنی، که حتی اهانت و تعیین تکالیف درسی غیر متعارف هم در زمره تنبیهات غیرمجاز محسوب می‌شوند که باید مجازات به دنبال داشته باشند؛ قوانین و مقرراتی که تا کنون کمتر جدی گرفته شده اما ممکن است از این به بعد اوضاع تغییر کند.
کد خبر: ۱۲۲۱۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴ 14 February 2024

نه تنها تنبیه بدنی، که حتی اهانت و تعیین تکالیف درسی غیر متعارف هم در زمره تنبیهات غیرمجاز محسوب می‌شوند که باید مجازات به دنبال داشته باشند؛ قوانین و مقرراتی که تا کنون کمتر جدی گرفته شده اما ممکن است از این به بعد اوضاع تغییر کند.

به گزارش «تابناک»؛ سال هاست که بساط تنبیه بدنی در مدارس برچیده شده و حتی فراتر از آن، این مهم در قوانین دیده و جرم‌انگاری شده؛ اما هر از گاهی اخباری مخابره می‌شود که حکایت از زیرپا گذاشته شدن این اصل پذیرفته شده و قانونی دارد. اخباری از تنبیه‌هایی که برخی دانش‌آموزان در گوشه و کنار کشور متحمل می‌شوند و این سوال را به دنبال دارند که اشکال از کجاست؛ آیا قوانین بازدارنده نیست؟!

سوالی که احتمالا بعد از خواندن اتفاقی که امروز در خورموج (استان بوشهر) رقم خورده، احتمالا پاسخ متفاوتی خواهد یافت، چون مدیر متخلف یک مدرسه به دلیل زیرپا گذاشتن این قانون چندین ساله و کمتر جدی گرفته شده، بازداشت شده است!

مهدی مهرانگیر، رئیس کل دادگستری استان بوشهر درباره این پرونده که با انتشار تصاویر خشونت فیزیکی علیه دانش آموزان یک مدرسه گشوده شد، گفت: متاسفانه در شبکه‌های مجازی تصاویری از خشونت فیزیکی علیه دانش آموزان مدرسه ابتدایی غیرانتفاعی البرز شهرستان خورموج استان بوشهر توسط مدیر موسسه منتشر شده و پیرو آن، پیگیری ماجرا در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در همین راستا دستور دستگیری فردی که خشونت فیزیکی علیه دانش آموزان انجام داده بود صادر و در حال حاضر مدیر موسسه دستگیر شده است؛ بنابراین، با این فرد برخورد می‌شود تا برای دیگران درس عبرت باشد.

رویدادی که می‌تواند حکم هشداری بسیار جدی به آن دسته از اولیای مدارس را داشته باشد که به رغم ضوابط و مقررات متعدد، همچنان دست از تنبیه دانش آموزان برنداشته اند و هرازگاهی با انتشار گوشه‌هایی از اقداماتشان، خاطر بسیاری از والدین دانش آموزان مکدر و از تاثیرگذاری مدارس کاسته می‌شود؛ آفتی که وزارت آموزش و پرورش نتوانسته بر آن فائق آید و باید دید آیا این هشدار قضایی قادر به برچیدن بساط آن خواهد بود؟!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۳۱
انتشار یافته: ۵۰
تشکر ویژه از ورود به این خشونتها
خشونت علیه ایرانی همه جا دیده میشود متاسفانه.باید هر چه زودتر کاری کرد.
تمام پرسنل آموزش و پرورش ک با دانش آموزان در ارتباطن نیاز ب یک غربالگری روانی دارند
پاسخ ها
سعیده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
دقیقا موافقم یکی از معلمهای کلاس دوم به شدت پرخاشگر هست و‌شده کابوس بچه های ما اینا چطور استخدام شدن اخه
واقعا که همین حرکات قوه قضائیه باعث شده است روز به روز خشونت دانش آموزان نسبت به معلمان افزایش یابد
لطفا خود قاضی محترم را برای تدریس بفرستید مدارس تا کاملا شرایط را درک کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
چون سر و کار تو با کودک فتاد، پس زبان کودکی باید گشاد
به نظر شما زبان کودکی کتک زدنه؟
ناشناس
| France |
۱۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
این چه فرمایشی است؟ عین همین حق هم برای معلمانی که قربانی خشونت دانش آموزان یا اولیای آنها باشند هست. پس بنا براین نباید یک طرف را محق کامل و طرف دیگر را مظلوم کامل نمایش داد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
چرا این کشور به اینجا رسیده؟!؟ مگر خود شماها دانش آموز نبودید؟ زیرساخت فرهنگی و پیشرفت کشورها و تربیت اصلی بعد از خانواده در مدارس شکل میگیره!! در تمام کشورها تنبیه در مدارس وجود دارد، و بیشترین رسیدگی و حقوق بالا مربوط به معلمین است، به خدا قسم من معلم نیستم ولی از وظیفه انسانی حکم میکنه که از معلمین دفاع کنم، شما میگید فرهنگی، یعنی چی؟ یعنی فرهنگ یک جامعه و بزرگان آن از مدارس و معلمین آن تربیت و نشأت میگیرد. پدران و مادران باید به فرزند خود آموزش رفتار با معلمین و بزرگتر را یاد دهند، و اگر کسی در این زمینه قصور کرد وظیفه معلمین و اساتید است که دانش آموزان را بار آورند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
اگرمعلم هستی حتما شغلت و عوض کن با این تفکری که داری .حتما گند میزنی به نسل های اینده
بازم بگید فضای مجازی بد .... این تنبیه بدنی خشونت آمیز در آبان ماه اتفاق افتاده ولی تا امروز که تو فضای مجازی منتشرنشده بود مسئولین اقدامی نکردن حالا یهو مدافع میفرمایند که برخورد قاطع میکنیم .... نه آقا شما کاری نخواهید کرد ... بعد از یکی دو هفته ایشان با سلام وصلوات برمیگردن سر کارشون .... اونی که نفله میشه اون بچه های معصومند و اعتباری که از دست رفته است
بسیار ممنون از این اقا خواهش میکنم رسیدگی بفرمایید که کسی دیگه جرات نکنه بچه های مردم را بزنه
مقصر پدر و مادراست بچه هاشون بی ادبن واقعا بعضی از بچه ها خیلی بی ادبی هستن خواهشن به تربیت بچه هاتون برسید
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
ابزار تنبیه که اعمال خشونت نیست. دانش آموز درست تربیت نشده و بی ادب است، خوب بعد از تذکر، تنبهی مثل اخراج وجود
داره، نه اینکه برخورد فیزیکی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
بچه منو اگه زده بود لهش میکردم خیلی ناراحتی اخراجش کن حق نداری رو بچه مردم دست بلند کنی
مسائل باید ریشه ای حل شوند. علت تندخو بودن مدیر چیه؟ و چرا دانش آموزان باید کتک بخورند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
مشکل روانی داشته کاملا مشخصه .باید از فرعنگیان هر وند وقت تست روانشناسی بگیرند
عجب. حتما این مدرسه اقازاده ها بوده
مدرسه ابتدایی علامت سوال داره؟ ؟ولی بخدا شماها با این موضع گیریها بچه ها رو گستاخ کردید. همون کسی که حکم دستگیری داده یکروز نمیتونه یه مدرسه اداره کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
شما هنوز در عهد قاجار زندگی میکنید؟
اونی که نرفته کلاس نمیدونه چه خبره،بچه کلاس اول موبایل میاره فیلم ناجور نگاه میکنه ،وای بحال پایه های بعدی،محصل تا کتک نخوره آدم نمیشه
خونواده ها بچه هاشون رو لوس بار آوردن
بیچاره معلم
آفای قوه قضایی خدا کنه در همه کارها به این سرعت رسیدگی کنید دانش آموزی که معاون مدرسه را دست بلند ک ده وبی احترامی می‌کند چرا برخوردی نمیکنید این کارها. ا کردید که در مدارس هیچ معلم معاون ومدیر مدرسه به داش آموزان کاری نداشته و بی تفاوت شده اند و نسل آینده وحشی ترین نسل تحویل جامعه میشود
معمولا عوامل آموزشی در مدارس غیردولتی بازنشسته‌ هستند.و اگر مجبور نباشند بدلیل مشکلات مالی دوباره مشغول به کار نمی شوند. زیرا دیگه حال و حوصله تحمل جنب وجوش یا فضولی و یا بی ادبی دانش آموزان را ندارند و زود از کوره در میرن و این مشکلات پیش میاد.
دستون درد نکنه که برخورد کردید با این مدیری که تبیه فیزیکی علیه دانش اموزان انجام میداده احسنت به این مدیر ،،??????
اگه یکم خشونت علیه مردم در دادگاهها و کلانتریها هم پیگیری شود بد نیست
معلوم میشه شما خودتون معلم هستید که اعمال خشونت رو یه جور عقده گشایی میدونین اصلا حق نداره بچه رو به این وضع تنبیه کنه ایشون ناراحتی روانی داشته مدرسه مشاور داره باید این گونه مسائل رو به ایشون بسپارن
اگر شبکه خارج نشین اینو اعلام نمیکرد کسی پیگیرش نمیشد.
من وقتی دبستان بودم بسیار شاگرد تنبل و درس نخوان بودم یک روز معلم با ترکه در حالی که من را در آزمایشگاه پر از اسکلت ادم و حیوان و تابوت حبس کرد و کتکم زد از ان به بعد بسیار شاگرد درس خوان و همیشه شاگرد اول شدم و به بچه های دیگه هم آموزش میدادم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
در آزمایشگاه مدرسه شما تابوت نگهداری میشد؟!!
مطمئنی مدرسه میرفتی؟
فکر کنم مرده شورخونه بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
چرا حرف بیخود میزنی اصلا..یارو داره بچه رو میکشه..اونموقع تو سخت جون بودی حالیت نبود
راستی از دانش آموزی که معلم فیزیک نمونه استان را با ضربه کادرسه تنبیه کنه؟
من معلم نیستم ولی کمرد بقتل رسوند خبری ندارید؟
یا دختر دانش آموزی که از دوست پسرش خواسته بود معلمش رو بیرون از مدرسه با کارد تهدید کنه؟
من معلم نیستم.ولی برخی خانواده ها انتظار دارند با بچه ای که کوچکترین زحمتی برای تربیتش کشیده نشده مثل فرزند پیغمبر رفتار بشه.
این اشخاصی که امتیاز تاسیس مدارس غیر انتفاعی را دریافت کرده اند ، همگان از خودی های سیستم هستند و حتی یک نفر از غیر خودیها بینشان یافت نمیشود
نکته بسیار ناراحت کننده این فیلم، سکوت بقیه پدر و مادر هایی هستش که هیچ عکس العملی نشون نمیدن و جلوی چشم شون این خشونت داره انجام میشه.
هرچقدر اون بچه ها خطا کار باشند، اون فرد اجازه کتک زدن شون رو نداره.
این سکوت ما در برابر خطا ها هست که باعث شده به این وضعیت در کشور دچار بشیم!!!!
بنظر میرسه که باید تست سلامت روان مثل تست اعتیاد برای کار در مکانهایی که با مردم و مخصوصا کودکان سروکار دارند اجباری بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
حقیر معلم دبستان هستم. از ۲۴ دانش اموز ۶ یا ۷ نفر از اول مهر تا الان اندازه یک حرف الفبا درس و مشق ننوشته و کل روز مشغول حرکات و کارهای در کلاس،حیاط مدرسه و زنگ ورزش هستند که زبان از گفتنش شرم داره. پدر و مادر یا وجود ندارند یا هیچ همکاری با مدرسه انجام نمیدن. مدرسه حق اخراج نداره و بقیه مدارس هم وسط سال چنین دانش آموزی راه نمیدنو تقریبا نصف وقت بقیه دانش آموزان صرف انضباط این چند نفر میشه حال مقام محترم قضایی و مسئولین آموزش و پرورش راهکاری بدون تنبیه اعلام کننده بشه ۱۰ درصد این چنینی افرادی را کنترل کرد
اونقدر وضعیت مدارس از نظر اخلاق دانش آموزان و رعایت حرمت معلم بد شده که واقعا باید گریه کرد به این حال
اگر کتک زدن بد است، که بد است
برای دانش آموز یا حتی والدین او هم برای برخی رفتارهای دانش اموز جرم انگاری نمایید نه اینکه دانش اموز بره مدرسه و هر بی احترامی که زبان از گفتن آن قاصر است به معلم انجام بدهد حتی حرکات جنسی
یه کم خانواده ها هم ادب به بچه هاشون یاد بدن تا شاهد تکرار چنین چیزهایی نباشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
کسی اصلا میتونه به این مدیر وحشی بی ادبی کنه..این روانی رو باید اعدام کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
یه روز وقتی معلم بچه ات اینجوری زد تو گوشش ببینم بازم این حرف و میزنی؟
زمان ما معلم از تو کلاس تا در خروجی مدرسه منو چک و لگدی کرد ثانیه ای فرصت نمیداد حالا چرا انقدر به بچه ها رو میدید که بی ادب بشن؟ تعادل حفظ کنید تنبیه بده اما زیاد هم رو بدید بده
پس فردا منتظر دلشتید مثل آمریکا یه دانش آموز با کلت بیاد وسط بقیه رو بکشه این قوانین لیبرالی حتی تو آمریکا هم جواب نداده وای به حال ایران
بایدقوه قضاییه برای این مدیر خاطی اشد مجازات را در نظر بگیرد اگر کسی با فرزنداین مدیر اینطوری برخورد کند اوچه عکس العملی نشان می دهد .آموزش وپرورش باید این فرد را سریع اخراج کند .
اخه این طفلکها چه گناهی مرتکب شدن که اینطور ناجوانمردانه کتک بخورند بهتر است که این مدیر نالایق هر چه زودتر به روانپزشک مراجعه کند تاازنظرروانی تحت درمان قرار گیرد .
در تمام کشورهای توسعه یافته معلم جایگاهی شبیه پلیس نیروی انتظامی داره،،ازطرفی ب ۰ز دفاع شخصی هیچ کس حق دست زدن ب دانش آموز رو‌نداره،،مخالف صد درصد کتکم حتی بی ادب ترین دانش آموز،، بهترین کار اخراج دانش آموز از کلتس،،و‌در صورت نرفتنش خروج معلم و... از کلاس
با سلام
بند بازنشسته معاون مدرسه بوده ام برخوردینداشته ام با دانش اموزی ولی باید سهت گرفته شود در مدارس اگر معلم معاون یا مدیری هم تنبیه ای کرد از روی محبت است نه از روی کینه و باید بچه در مدرسه ادبیشوند نه در پاسگا دادگاه زندان نباید دست اولیا مدرسه را بست این مدیر را باید با احترام سر کارش بفرستند و با احتیاط تنبیع کنند دانش اموز را نه با خشونت باید سخت گیر باشد وگرنه دانش اموزان همدیگر را می خورند اگر نسلی با ادب می خواهید
چه میکنه این شبکه های فیلتر شده .
باسلام منم بچم مدرسه غیرانتفاعی بود واصلا راضی نبودم الهی خدا ازشون نگذره معلم ومدیر وناظم همگی بچه راتنهاگیر انداخته بودن وتا تونسته بودن بهش توهین کرده بودن وتوسرش زده بودن چون بچم با بچه معلمشون دعوا کرده بودو معلم وناظم هم طرفیت بچه خودشون گرفته بودن. وخلاصه اینکه منم تازه مدرسش عوض کردم وکاش آموزش پرورش بیشتر پشتیبان بچه های معصوم مردم بودتا اینقدرکادر مدرسه جرات توهین وتنبیه بچه هارانداشت
دهه 60 رو قشنگ یادمه چقد باهامون تو مدرسه بد برخورد میکردن
اصلأ معلم حق نداره دست بلند کنه بچه من اگه بود عین همین کتک بهش میزدم تا دیگه دست درازی یادش بره
این مدیره یا آدم کش ...وحشی روانی ..اینو از کدوم قبرستون آوردن...رئیس آموزش پرورش باید استعفا بده بخاطر بی عرضه بودنش
من اگه جای اون ادم هایی که اونجا راحت نگاه میکردند بودم .جوری اون مدیر روانی و ادب میکردم که تا اخر عمر یادش بمونه.این معلم ها از یه طرف بچه های مردم و اینجوری میکنند از یه طرف میگن حقوقمون کمه و...خوب وقتی اعصاب نداری.مشکل روحی روانی داری.زورت به کسی نمیرسه عقدشو سر بچه معصوم خالی میکنی.برو دنبال یه کاره دیگه.مجبورت کردند
باید از معلمان تست روانشناسی گرفته بشه. باید قبل از معلم شدن ارزیابی بشن. حتی معلمی که میخواد مدیر بشه باید توسط روانشناسان خبره کشور یعنی روانشناسانی که از بهترین دانشگاه ها فارغ التحصیل شدبررسی و مصاحبه دقیق بشن. دست هرکسی رو نگیرید بیارید مدرسه یا مدیر کنید و آبروی معلمان رو نبرید.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست