بازدید 10298

تاکید دوباره وزیر صمت بر استفاده از خودرو‌های برقی: به عنوان یک معلم می‌گویم الان زمان برقی سازی است/ بنزین در حال تبدیل شدن به یک بن بست مطلق است

وزیر صمت با بیان اینکه تامین بنزین برای تمام جمعیت کشور منطقی نیست، گفت: مگر می‌شود برای تمامی ۸۵ میلیون نفر جمعیت کشور فقط از سوخت فسیلی استفاده کرد و به دلایل بسیاری این امر منطقی نیست؛ بنزین در حال تبدیل شدن به یک بن بست مطلق است.
کد خبر: ۱۲۲۱۵۳۵
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۷ 13 February 2024

تاکید دوباره وزیر صمت بر استفاده از خودرو‌های برقی: به عنوان یک معلم می‌گویم الان زمان برقی سازی است/ بنزین در حال تبدیل شدن به یک بن بست مطلق است

به گزارش تابناک اقتصادی؛ موضوع خودرو از منظر تولید و قیمت، از جمله چالش‌های اساسی در اقتصاد کشورمان است، تا جایی که قانون گذار در جهت تعدیل قیمت و افزایش عرضه خودرو به بازار، تسهیل واردات خودرو را در دستور کار قرار داد؛ هرچند روند واردات قطره چکانی است و عملا با این سرعت لاک پشتی، نباید انتظار اثرگذاری بر قیمت‌ها در بازار خودرو داشت.

از سوی دیگر، وزارت صمت به عنوان متولی صنعت خودرو، حمایت‌های مختلف از خودروسازان داخلی را مورد توجه قرار داده تا این خودروسازان برای افزایش تولید و عرضه آستین همت بالا بزنند؛ اما در این میان با تغییر وزیر صمت در خردادماه، دستور کار جدیدی از سوی علی آبادی وزیر جدید صمت مدنظر قرار گرفته است؛ رویکردی مهم به نام خودرو‌های برقی!

موضوعی که با واکنش‌های بسیاری به عنوان موافق و مخالف همراه بوده است، برخی از نبود زیرساخت و توان خودروسازان داخلی برای ساخت خودرو‌های برقی در سطح قابل قبول می‌گویند و موافقانی که معتقدند با توجه به ناترازی گسترده و رو به افزایش مصرف بنزین در کشور، چاره‌ای جز توسعه خودرو‌های برقی در سطح جاده‌های کشور نیست.

عباس علی آبادی، وزیر صمت نیز در ماه‌های اخیر بارها از لزوم بهره مندی از خودرو‌های برقی دفاع کرده و به عنوان نمونه گفته بود: «دنیا گیربکس اتوماتیک را کنار گذاشته و در حال برقی کردن خودروهاست و ما تازه در حال ایجاد گیربکس اتوماتیک هستیم؛ این یک خطای راهبردی است و ما هم باید به سمت برقی سازی حرکت کنیم.» و یا در جایی دیگر تاکید داشت: «خودروی برقی دیگر ماشین آینده نیست؛ ماشین روز است. به غیر از خودروی برقی هیچ راهکاری برای مشکل بنزین وجود ندارد. روزانه ۲۳۰ میلیون دلار برای تامین بنزین و گازوئیل می‌سوزانیم.» علی آبادی به قدری نسبت به این مساله توجه دارد که چندی قبل در در آیین افتتاح نخستین خط تولید انبوه اتوبوس برقی گفته بود: بعد از خودروی برقی، به دنبال تولید خودروی هوشمند هستیم.

تاکید دوباره وزیر صمت بر استفاده از خودرو‌های برقی: به عنوان یک معلم می‌گویم الان زمان برقی سازی است/ بنزین در حال تبدیل شدن به یک بن بست مطلق است

 

الان زمان برقی سازی خودروهاست

حال امروز عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت در همایش بین‌المللی موتور‌های درون‌سوز و نفت در رابطه با ورود خودرو‌های برقی به بازار گفت: به هزار و یک دلیل می‌توان ثابت کرد که زمان خودرو‌های برقی است و قاطعانه به عنوان یک معلم می‌گویم الان زمان برقی سازی است. البته بی‌شک در آینده با توسعه علم، فناوری‌ها نیز جایگزین می‌شوند و با فناوری و تکنولوژی امروز متفاوت هستند.

وی با اشاره به اینکه تکنولوژی وقتی کاملا بالغ می‌شود، وارد میدان و بازار می‌شود، گفت: از این فرصت‌ها باید استفاده کرد، این یک پیچ تاریخی است و ما می‌توانیم به سرعت فناوری‌ها را جبران کنیم.

 

بنزین در حال تبدیل شدن به یک بن بست مطلق است

وزیر صمت با بیان اینکه تامین بنزین برای تمام جمعیت کشور منطقی نیست، گفت: مگر می‌شود برای تمامی ۸۵ میلیون جمعیت کشور فقط از سوخت فسیلی استفاده کرد و به دلایل بسیاری این امر منطقی نیست. بنزین در حال تبدیل شدن به یک بن بست مطلق است و تامین منابع آن برای خودرو امکان پذیر نیست.

سکاندار وزارت صمت با بیان اینکه خودرو‌های برقی به مراتب از خودرو‌های احتراقی بهتر هستند، گفت: بهترین راهکار برقی‌سازی است و در ۴۰۰ کیلو وات یک درصد تلفات و در تبدیل انرژی فقط ۵ درصد تلفات داریم.

وی ادامه داد: علاوه بر این، در خودروی برقی که امروز رونمایی شد به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش تنها ۱۱ کیلو وات ساعت انرژی برقی مصرف می‌شود که هزینه آن حدود ۶۰ سنت تمام است؛ اما در خودروی بنزینی همین پیمایش حدود ۴ تا ۵ دلار هزینه‌بر خواهد بود؛ بنابراین، باید از این کار حمایت شود در صورت نبود زیرساخت‌ها باید آن را فراهم ساخت تا مانعی برای توسعه تحقق خودرو‌های برقی ایجاد نشود.

علی آبادی با اشاره به اینکه باید به تکنولوژی روز دست یافت، گفت: دوره‌های فناوری، کوتاه و ۲۰ ساله است و باید خود را به علم روز رسانده و با آن همراه شویم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در رابطه با موتور‌ها و توربین‌های سوخت هیدروژن گفت: برای تولید موتور‌های هیدروژن، تولید سوخت هیدروژن هنوز تجاری نشده و باید هیدروژن تولید شود که ما بتوانیم موتور‌های هیدروژن سوز را متعاقب آن تولید کنیم.

تاکید دوباره وزیر صمت بر استفاده از خودرو‌های برقی: به عنوان یک معلم می‌گویم الان زمان برقی سازی است/ بنزین در حال تبدیل شدن به یک بن بست مطلق است


بر اساس این گزارش، منوچهر منطقی، معاون حمل و نقل و صنایع خودرو وزارت صمت نیز به تازگی با بیان اینکه سال آینده خودرو‌های برقی سواری  وارد بازار می‌شود، اظهار داشت: پیش بینی می‌شود، سال آینده دو خودروساز بزرگ حدود ۲۰ تا ۳۰ هزار خودرو برقی تولید و به بازار عرضه کنند و تا سال ۱۴۰۴ نیز در مجموعه ۱۰۰ هزار خودروی برقی و هیبریدی در کشور تولید شود. وی بیان داشت: همان طور که گفته شد، برقی سازی خودرو راهبرد وزارت صمت است که بخشی از برقی کردن خودرو‌ها از طریق واردات و بخشی نیز از طریق تولید داخل انجام می‌شود؛ البته در نظر داریم تا در ابتدای راه خودرو‌های وارداتی برقی در بخش تاکسی مورد استفاده قرار گیرد.  

۱۲ خودروساز بخش خصوصی و دولتی در صف تخصیص ارز برای واردات خودرو‌های برقی

مدیر طرح خودرو‌های برقی وزارت صمت نیز روز گذشته اعلام کرد که پیش‌بینی می‌شود تا قبل از عید، ۲۵۰۰ دستگاه خودروی برقی تحویل ناوگان حمل‌ونقل عمومی شود.  

حسن کریمی سنجری، با بیان مطلب فوق اظهار کرد: تاکنون ۶۰۰ خودروی برقی ترخیص شده‌اند و ۶۰۰ خودرو در گمرک داریم و ۱۵۰۰ خودرو در حال حمل هستند که پیش‌بینی می‌شود تا قبل از عید، ۲۵۰۰ خودروی برقی تحویل ناوگان حمل‌ونقل شود.

وی با اشاره به رفع موانع واردات افزود: هر ماه شاهد واردات خودروی وارداتی برقی توسط خودروساز‌ها به‌شرط انتقال فناوری خواهیم بود که در همین حوزه شرکت‌های خودروساز مونتاژ می‌کنند و دو مدل خودرو در بخش خصوصی و دولتی در سال آینده با ۴۰ درصد ساخت وارد بازار خواهد شد.

مدیر طرح خودرو‌های برقی وزارت صمت ادامه داد: با چند مصوبه عرضه خودرو‌های برقی عملیاتی خواهد شد که فروش خودرو به ارگان‌های دولتی و فروش خودرو به اشخاص خارج از سامانه یکپارچه از جمله آنهاست؛ مورد دوم از جمله تسهیلاتی است که برای استفاده عموم از طریق خودرو‌های برقی خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: دوازده خودروساز بخش خصوصی و دولتی در صف تخصیص ارز هستند تا واردات خودرو‌های برقی را انجام دهند و بلافاصله بعد از آن عمق داخلی‌سازی را افزایش خواهیم داد.

کریمی سنجری افزود: دو شرکت بزرگ روی موضوع باطری سرمایه‌گذاری می‌کنند تا در همین راستا تولید باطری گسترش یابد. شش شرکت دیگر هم در بخش تولید ایستگاه شارژ فعال شدند که بعد از مونتاژ، مدل‌های مختلف ایستگاه شارژ را تولید خواهیم کرد تا مسیری متوازن را با هم پیش ببریم.

وی همچنین گفت: چین از ۲۰ سال پیش توانست به سمت توسعه خودروسازی فعالیت کند و امروزه رقیب جدی کشور‌های مدعی تولید خودرو‌های برقی باشد. این موضوع در کشور ما هم می‌تواند اتفاق بیفتد به‌ شرط اینکه سیاست‌گذار برنامه مشخصی برای این مسیر و هدف تعریف کند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۲۱
انتشار یافته: ۵۳
شما کی معلم شده اید؟
مگر همیشه معلم ها درست می گویند؟
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
رشیدی کوچی میگفت درجلسه ای با این وزیر متوجه شدیم که ایشان اصلا فرق بین خودروی برقی وهیبریدی را نمیداند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
جدی نگیرش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
آقا رو از مپنای مونتاژ کار آوردند و خودش هم گفت وزیر درخواست هست همه فکر کردن الان زمین به آسمان می رسد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
بریم رئیس اتاق رو عوض کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
هزاران بار لعنت و مرگ ابدی
بر چین کمونیست آدمخوار
شمال چین اجساد جنوب کشور را می خورندو
جنوب چین اجساد شمال کشور را کباب می کنند و می خورند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
یادم افتاد محمود هاله ی نوردیده هم تا کم می آورد میگفت من معلمم!!
جلال رشیدی‌کوچی، نماینده مجلس:

آقای علی‌آبادی می‌گوید من ماشینم را برقی کردم. گفتم آقای علی‌آبادی به من بگو چکار کردی که ماشینت برقی شده است!؟ گفت چند تا باطری به آن وصل کردم و... . به او گفتم به این خودرو می‌گویند هیبریدی؛ برقی نیست!!!!
شما در این یک سال که وزیر صنعت شده اید، چه گلی به سر صنعت و مردم زده اید؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
منطقی و ایران خودرو و ایران 140
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
در حال برقی کردن هستند
جناب .... شما خیلی خیلی عقبی برقی سازی شرکتها باید اجباری باشد و تمام خودروسازها بابید برقی تولید کن البته باید ببخشید
با احترام آن چیزی که شما الان میفرمایید را ۲۰ سال پیش همه جای دنیا گفته اند و باید از همان موقع برنامه ریزی لازم برای ایجاد زیرساخت و منابع انرژی انجام می گرفت ولی باتوجه به اینکه مشغله ذهنی سیاست گذاران و برنامه ریزان مسائلی نه لزوما در جهت اهداف ملی بود و البته الان هم همان هست بنابراین در این زمینه هم مشابه سایر حوزه ها عقب مانده ایم
وی همچنین گفت: چین از ۲۰ سال پیش توانست به سمت توسعه خودروسازی فعالیت کند و امروزه رقیب جدی کشور‌های مدعی تولید خودرو‌های برقی باشد. این موضوع در کشور ما هم می‌تواند اتفاق بیفتد به‌شرط اینکه سیاست‌گذار برنامه مشخصی برای این مسیر و هدف تعریف کند.
حال پیدا کنید سیاستگذار را؟
مگر بالاتر از وزیر و دولت ساستگذار هم وجود دارد؟
مردم از کجا سیاستگذار را پیدا کنند و سخنان کاملا صحیح و هوشمندانه و دلسوزانه شما را به این سیاستگذار بگویند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
اگر می خواهیم مثل چین و ژاپن شویم باید رفتار ما هم مثل آنها شود
یعنی به جای حرف زدن و موعظه کردن کار و کار و کار کنیم آنهم کاری که برگرفته از علم و دانش است

ما بخصوص مسئولین ما خوب حرف می زنیم و خوب دستور و موعظه می کنیم اما نه اهل کار هستیم و نه به کار بها می دهیم و توقعمان هم زیاد است و اگر هم کار کنیم مشغول کارهای بیهوده و بی ارزش هستیم که در ظاهر با ارزش اما در باطن سرگرمی و وقت پر کردن است و ظاهری
به قول آن نماینده مجلس، شما اصلاً فرق بین خودرو هیبریدی با برقی را می دانید؟

قیمت باتری لیتیومی خودرو برقی بسته به نوع خودرو و کیفیت آن، بین 4،000 دلار تا 19،000 دلار است.
در این وضعیت مملکت، فقط این یک قلم را کمبود داریم!
تو برق نداری تابستون. خودرو برقی ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
:))))))))))) کف. هوراااا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
اون زمان کلید ساز جونت بود که برق نبود. الان دوساله که قطع برق نداریم
برق خودرو را هم حتما از سوزاندن مازوت تامین خواهید کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
دقیقا ما خوزستانیم
تابستونا برقا میره اونم ظهر تو شرجی
اینهمه حلبی-لگن بدرد نخور بعنوان خودرو تولید کردند و با ترفندهای مختلف در مردم عطش کاذب ایجاد کردند و به ده ها برابر ارزش واقعی فروختند تعداد خودروها در کشور خیلی بیشتر از تعداد مورد نیاز است و هر کسی چند خودرو دارد که فکر می کند سرمایه است بعید نیست فردا بگویند دیگر بنزین نمی فروشیم همه را اسقاط کنید که می خواهیم برقی برایتان درست کنیم و جیب ملت بیچاره را اینطور بار دیگر جر بدهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
حلب - لگن مونتاژ می شود.
اون چیزی که به بن بست مطلق تبدیل شده زندگی مردمه..
اينو ما سال 2010 ميدونستيم شما الان متوجه شدي؟
بنزین رو که میخواهید گرون کنید! خوب گرون کنید راحت این همه پیش زمینه چینی نمی خواد دیگه!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
یعنی چی یه سری کامنت گذاشتن گرون کنید گردن کنید. مگه کشکه؟حرف نزنید بهتر از این جور ساده انگاریه
خوبه
مازوت بسوزونید تا برق تولید کنید
دمتون گرم
ایشون وزیر کدوم سمتن؟
آقای وزیر برق برق میکنی. از فردا ملت رو به‌جای صف گاز و بنزین میفرستی صف شارژ برق. اونم برقی که همینطوری تابستونها برای مصارف عمومی کم داریم. برق شهرکهای صنعتی رو از خرداد تا مهر قطع میکنید . بعد میخواهید ماشین برقی بدید دست مردم؟ با کدوم برق؟ تو که از تامین برق عمومی همین الان ناتوان هستی. دست بردار.
حرف آقای علی آبادی رو قبول دارم الان زمان پیشرفت است اما باید در کنار پیشرفت فناوری پیشرفت اقتصادی و معیشتی هم باشد که مردم بتوانند از امکانات فناورانه روز بهرمند شوند
اینکه یکسری بتوانند خودرو هاشون رو برقی کنن درست نیست فناوری باید در همه زندگی مردم ایجاد شود تا کشورمان از نظر رتبه بالا تر باشد که متاسفانه مسئولین در این زمینه سهل انگاری میکنن
اقای وزیر و سایر کادر مدریتی کشور میان در طول ۴ سالی که هستند یک حرفی میزنن و میرن. استراتژی کلانی که وجود نداره. اصلا میدونن برقی سازی خودروهای کشور که هیچی همین تهران. چقدر نیاز به ایجاد زیر ساخت داره ؟ ایستگاههای شارژ، مکانهای عمومی شارژ، شارژرهای خانگی، تقویت مدارهای برقی، ترانس ها، سیم کشی های منازل باید تقویت بشن و ...طوری که هنوز اروپا با اینهمه توان توی اینکار مونده.
همینطوری یه حرفی میزنن و میرن ولی اینکاری هست که باید با فشار دولتی شروع بشه بهرحال.
آقای وزیر حتی پیچ و مهره ها هم فهمیدن شما از گروه مپنا آمدید شدید وزیر صنعت که گره ایی از مشکلات مردم در نداشتن توان خرید باز کنید نه اینکه برای اونجایی که آمدید هی تبلیغ برق برقی کنید...
از خودتون پرسیدید که مردم که توان خرید پراید را هم ندارن چطور برقی بخرن...
باور کنید سرمایه گذاری دولت در چند موضوع، از یک آینده فاجعه بار جلوگیری می کند.
تجهیز و توسعه قابل توجه ناوگان حمل و نقل پاک شهری و بین شهری
واگذاری رایگان دوچرخه به خانواده ها
توسعه فضای سبز متناسب با هر اقلیم
توسعه چند اکوسیستم کوچک پاک در هر شهر
سپس جذف کامل یارانه سوخت و انرژی
توقف فوری محصولات زیراستاندارد کارخانه های خودروسازی و بازخرید کردن نیروهای بیکار شده کارخانه های خودروسازی از محل درآمدهای حاصله

هیچ راه چاری ای نیست. همانطور که در گذشته آنقدر روی موضوعات مهم ولی غیرفوری سرمایه گذاری نکردیم که الان مهم و فوری شده اند، باور کنید اگر این سرمایه گذاری اتفاق نیفتد، افسوس های بزرگتری خواهیم خود.

حتما این موضوع به این سادگی نیست. حتما یک طرح دقیق می خواهد اما باور کنید هیچ چاره ای نیست.
کاش گوش شنوایی بود.

به خدا این کشور داره زمین سوخته میشه. چند سال دیگه هیچی ازمون نمی مونه. چرا کسی به فکر نیست.
کو زیرساخت هاتون کو جایگاه های شارژتون ؟؟
رئیسی بهترین رئیس جمهور ایران
خداقوت
خجالت بکش به معلمی اهانت نکن
معلم صادق پاک سالم عاشق جوانان وطن امین وتمام صفات حسنه یک انسان ایده آل است
آقا معلم اجازه ! میشه این بساط رو کلا تعطیل کنید
این همونیه که فرق ماشین هیبرید و برقی رو نمیدونه
اول زیرساخت ماشین برقی رو تامین کنید بعد به سمت ماشین برقی بروید !!
این همه حرفهای پورپکانی حال آدم بهم می زند. خودرو برقی با چه زیر ساختی. ما که تابستون میشه از برق می نالیم تا که زمستون می شه از گاز می نالیم. شما آقای وزیر هنوز نتوانسته اید ریشه مافیای خودرو را بخشکاند. هنوز نتوانسته اید تصمیم درستی در مورد واردات خودرو بگیرید. هنوز نتوانسته اید مشکلات شهرکهای صنعتی را بر طرف کنید. چطور چنین ادعای مضحکی می کنید. هر وقت توانستید یک خودرو استاندارد تولید داخل به مردم بدهید اونوقت از این حرفها بزنید
خیلی زودتر باید خودرو برقی می شد هم دغدغه ی بنزین نداشتیم الودگی نداشتیم الودگی صوتی نداشتیم و.
اقای علی ابادی متخصص ترین وزیری است که تاکنون انتخاب شده-اگر سیاستهای عمومی دولت و سیستم اجازه بدهد بنظرم توانمند هستند
خودروی برقی برای ایران با این گسترگی و با توجه به پیمایش محدودشون به درد نمیخوره. این همه آسمون ریسمون بافتن شماها هم برای گرون کردن بنزینه وگرنه کارخونه های لگن سازی داخلی و آشغالهای مونتاژی چینی رو تعطیل کن خودروی هیبریدی با قیمت جهانی بده دست مردم، همه مشکلات بنزینی حل میشه ولی چون دولت حاضر نیست از سود هنگفت فروش لگنهای داخلی وچینی بگذره و دنبال رانت و منفعت شخصی و جناحی هستین طرح خودروی برقی رو هی تکرار میکنین
آقای وزیر صنعت وقتی مدیران صنایع خودروسازی برای شما پشیزی ارزش قائل نیستند و کار خوشان را میکنند خودتان را مسخره عام و خاص نکنید شما هم مانند سایر وزیر های قبلی خودروی خودت را بگیر و فرزند و آشنایان را در این دو خودروساز مشغول بکار کن تا خیلی دیر نشده .
چه زود فراموش کردید دلار ۹۰۰ تا تک تومنی بود که عده ای برای دیسکو در جنبش سبز کشورو آتیش زدن دلار شد ۳۷۰۰ برای دیوار کشیده نشدن بین نر و ماده در پیاده رو به کسی رای دادن که دلارو کرد ۳۰ هزار تومان برای کندن لباس ها و لخت شدن کمپین خرید دلاری زدن و پولارو از بانک کشیدن بیرون که دلارو از ۳۴ به نزدیک ۶۰ هزار تومان رسوند! کلاهتون رو قاضی کنید اگه ذره ای وجدان تو وجودتون باقی مونده.
شما فرغون سازی ها را تعطیل کن واتوموبیل استاندارد به روز وارد کنید (البته نه بااین تعرفه های مزخرفی که گذاشتید )مصرف بنزین به یک سوم کاهش خواهد یافت ...تازه صادر کننده هم میشوید ...البته اگه کشوری حاضر باشه این کوفتی که شما به عنوان بنزین تولید میکنید ازتون بخره..........
حرف مفت و شعاری
شما برق بر آسانسور و بیمارستان در تابستان نداری
خودرو برقی با کدوم برق؟؟؟
آقای وزیر صمت آقای مسئول شما روچه حسابی از خودروسازان داخلی حمایت می کنید؟ ناراحتی ونارضایتی مردم را نمی شنوید؟ اگر حمایتهای شما نبود وضع بازار خودرو کشور به این روز نمی افتاد.شما اقدام به موقع ومنطقی نمی کنید بعد می خواهید با سازو کارهای غلط جلو گیری کنید.اینطوری نمی شود وروز به روز مشکلات مردم رابیشتر می کنید.
خدا خودش بخیر کنه باز یک دکون دستگاه جدید برای یک عده راه میوفته !!!!
از کی تا حالا شما معلم بودی یعنی تو روزی کف حقوق میگرفتی و شدی وزیر
کشور عزیزمان ایران یکی از بزرگترین ذخایر گاز جهان را دارد باتوجه به ایجاد زیرساخت پمپهای گاز درکل کشور ، چرا در مرحله نخست تمام خودروها را گازی تولید نمیکنید ؟!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست